Mindenkinek van, de senki sem kíváncsi a másikéra

A Vélemény Olyan, Mint a S...

A tüntetések iránya - Eddig még jó... volt?

2018. december 19. - Filterr

Az elmúlt egy hét történésein - a túlóratörvény elfogadása körüli balhén, majd az azt követő, rég látott tüntetéssorozaton - gondolkodva eszembe jutott A hét mesterlövész egyik jelenete, amikor Steve McQueen egy sztorit mesél. Ennek lényege, hogy egyszer egy csávó kizuhant a tizedikről, s az emberek minden emeleten azt hallották tőle, hogy “eddig még jó”. Amikor elkezdtem írni ezt a szöveget, akkor az ellenzéki képviselők egy része éppen az MTVA székházában volt, feszítették a húrt, s várták, hogy elpattanjon. Ezért azt gondoltam, hogy “eddig még jó”, s azt a kérdést akartam kibontani, hogy “rendben, de hogyan tovább, mi lesz ezután?”. Aztán az események más irányba lökték a lelki világom...

shit-ellenzek.jpg

Hosszú évek óta, úgy nagyjából a 2011. december 23-i parlamenti láncolós akció óta az ellenzék egyik pártja sem tudott egy épkézláb akciót, vagy kampányt csinálni, szégyenkeztünk is emiatt éppen eleget - oké, a Momentum jól időzítve vette fel a földről a NOlimpiás népszavazás gazdátlanná vált témáját, csak akkor ugye ők még nem voltak párt. Persze, a kétharmad ellen nehéz hatásosan küzdeni, főleg a régi beidegződéseknek, az egyre inkább lejtő politikai focipályának, s az egyre inkább elterebélyesedő NERokráciának köszönhetően. De amikor a múlt héten a Fidesz az elfogadott rabszolga-törvénnyel túllőtt a célon (avagy ezzel terelte el a figyelmet a közigazgatási bíróságok ügyéről), akkor az ellenzéki képviselők egy része végre kilépett a langymeleg pocsolyából, ahol 2 ciklus óta tapicskolnak, s olyan irányba indultak el, amiről két hete álmodni sem lehetett. Harcosak, kreatívak, lelkesek, tántoríthatatlanok voltak, végre elkezdték feszegetni az Orbán-rendszer határait, s túlléptek a saját árnyékukon. Ez tartott egészen hétfő estig.

Aznap még mentünk is nagy hévvel az MTVA székháza elé, kívülről támogatni azokat az ellenzéki képviselőket, akik odabent majd’ egy napja kitartóan próbálták elérni, hogy beolvassák az 5 pontot, vagy legalább megcsavarják az állami cég élén álló Papp Dániel bal mellbimbóját. Mikor a tömeg közepére értünk, úgy vert minket pofán a hír, hogy az addig karakánul helytálló képviselők dolgavégezetlenül jöttek ki a székházból, mint amikor április 8-án a harmadik kétharmad fagyasztotta a pofámra a pityókás mosolyom. Nagyjából két óra leforgása alatt az ellenzék megint az az önmaga lett, ami volt másfél héttel ezelőttig.

Sajnos nálam alacsony van a léc abban a tekintetben, hogy mikor kezdem el osztogatni az egyeseket az alulteljesítés miatt, de úgy érzem, kijár azoknak a képviselőknek, akik felköptek azzal, mikor egy álló napon át hajtogatták, hogy ők bizony addig nem távoznak, amíg be nem olvassa valaki a petíciójukat az állami rádióban, vagy tévében, majd alá álltak annak a bizonyos repülő köpetnek, amikor egy csapásra kijöttek - a konkrét cél elérése nélkül. (Ezen az sem változtat - sőt - ha a végén már csak arra játszottak, hogy a rendőrség rángassa ki őket a tömeg szeme láttára és a kamerák kereszttüzében.) A hidegzuhanyt itt nem zárták el, elkezdtek hadoválni ellenzéki kerekasztalról, meg főpolgármester-jelöltségről, olyan pártpolitikai témákról, amik az embereket nem megmozgatják, hanem elriasztják az eddigi tapasztalatok szerint.

A tüntetést magát is sikerült azzal lenullázniuk, hogy a korábbi napokkal ellentétben semmilyen forgatókönyvük nem volt annak kifuttatására. Mintha nem lettek volna bent hosszú órákig egy légtérben, hogy kitalálják, mit kezdenek a feltüzelt, miattuk odavonult tömeggel, mikor kiszambáznak közéjük a hidegbe. A Momentumosok a harci lázban égve önfejűen - avagy inkább eszetlenül - elindultak jobboldali média-székházakat látogatni, a Jobbik-LMP duó pedig körbejáratta a tömeg egy részével az MTVA tömbjét, mint a Bakony erdeiben eltévedt kezdő túrázó. Az öszefogás-topikot überelni nem tudó, amúgy biztosan és méltán fáradt képviselők pedig elszállingóztak haza, hogy aztán a célját és értelmét vesztett tüntetésen résztvevők is hasonlóképpen cselekedjenek.

Bízom benne, hogy az ellenzéki erők és politikusok nem megint azt az énjüket veszik elő, ami a pártpolitikai érdekeket helyezi előtérbe. Bízom benne, hogy csak kimerültek, s ha kipihenik magukat, akkor új ötletekkel és konkrétabb, nem csak napokkal előre tervező koncepciókkal állnak elő. Bízom benne, hogy nem fognak megint a Parlamentben ál-demokráciásat játszani az ülésteremben és a bizottságokban. Bízom benne, hogy nem megint a saját szakállára, a többiekkel nem egyeztetve, esetleg direkt kihagyva kezdenek el akciókat és tüntetéseket szervezni. Bízom benne, hogy képesek lesznek nyitni kifelé, s nem csak a kontraszelektált tagságukkal s egymással fognak kommunikálni, hanem bevonnak minél több civilt, bloggert, aktivistát is, akik tanácsokkal, szervezéssel, kreatív munkával tudják megtámogatni a jövő évben folytatni kívánt ellenállást. Bízom benne, hogy ennek keretében elkezdenek egyeztetni a gombamód szaporódó tüntetések szervezőivel a fővárosban és vidéken egyaránt, hogy ne alakuljon ki őskáosz a felvonulások sorában. Higgyétek el, nem szégyen az, ha segítséget kértek azoktól, akiket magatok mögött akartok tudni! Nem szégyen, ha nem csak az akolmelegben eltunyult, nem különösebben tehetséges pártmunkásaitokra és a megfogyatkozott tagságotokra támaszkodtok, hanem valóban részvételivé teszitek a tiltakozás különböző formáit.

Feledtessétek el velünk nagyon gyorsan a hétfő esti bénázást, mert most olyan érzésem van, mint amikor az embernek nagyon nyom a hasa, egy idő után csikar is, majd amikor ráül a fajanszra, akkor a várt produktum helyett csak egy fáradt, s közepesen hangos, ám annál büdösebb légnemű metán-buborék (közkeletű nevén: fing) távozik a szervezetből. Ezért azt javallom - a hasonlatnál maradva -, hogy üljetek vissza békében az asztalhoz, egyetek még egy kicsit, s csak akkor próbálkozzatok újra, ha a sejtésen kívül többet éreztek. Még egy csalódást nem bír el a formálódó rendszer-ellenzék. Ha ismét a régi, elunt és megutált mechanizmusok szerint fogtok működni, akkor lábon lövitek a bimbózó kapcsolatot a nép mögöttetek álló részével, akik emiatt vagy szomorúan hazabandukolnak, vagy megoldják nélkületek a folytatást.

A bejegyzés trackback címe:

https://voms.blog.hu/api/trackback/id/tr6414500526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kivlov 2018.12.20. 11:29:58

@chrisred:
Ez van. Ehhez kell alkalmazkodni. Persze a másikra mutogatni könnyebb.

chrisred 2018.12.20. 11:31:58

@ben2: A szakszervezetek azért nem képviselnek valódi társadalmi erőt, mert a munkavállalók egyénenként is kiszolgáltatottak és jogfosztottak. A sok nulla kollektívába szerveződve is csak nulla.

chrisred 2018.12.20. 11:34:54

@Kivlov: Ja, értem. Nem megoldást kell találni ezekre a problémákra, hanem lehúzni magunkat a vécén. Ebből a szemszögből tekintve igazad van, ehhez a stratégiához a mostani társadalompolitika pont megfelelő.

midnightcoder2 2018.12.20. 11:35:21

@nemecsekerno_007: "most rombolják le a jelenlegi ellenzéket, hogy helyet csináljanak Bajnainak"

Bár ezt tennék! Bajnai az egyetlen az ellenoldalon, akinek van agya.

midnightcoder2 2018.12.20. 11:37:51

@chrisred: A szakszervezetek azért nem képviselnek valódi erőt, mert eljárt felettük az idő. Ez az egész szakszervezetesdi, ahogy a valódi baloldal is olyasmi mint a gőzmozdonyok: az ipari forradalom szép emlékei.

ben2 2018.12.20. 11:41:19

@chrisred:

" A sok nulla kollektívába szerveződve is csak nulla. "

Már ne is haragudj, de ez nettó hülyeség.
Nézz utána honnan indultak a nyugati szakszervezeti mozgalmak. Napi 14 óra gyerekmunka vasárnapi pihenő nélkül éhbérért. A sztrájkokat, megmozdulásokat a hadsereggel verették le, szakszervezeti vezetőket rendszeresen eltették lábalól vagy a titkosrendőrség vagy a szakszevezeteket megszálló szervezett bűnözés.
Ehhez képest ma ne tudna a szakszervezeti mozgalom megerősödni ha akarna?

Magyarországon azért nincs valódi szakszervezeti mozgalom, mert a teljes szakszervezeti struktúra átöröklődött a kommunista diktatúrából és az első Horn kormány gyakorlatilag kivonta a forgalomból a szakszervezeteket, amikor kiárusította a multiknak a gazdaságot. Nem volt nehéz dolguk, mert az MSZOSZ vezetők ott ültek az MSZP padsoraiban és nyomták a gombot.

chrisred 2018.12.20. 11:46:49

@ben2: Azzal kezded, hogy nettó hülyeség, majd leírod azt is, amit én. Erről van szó, a rendszerváltó pártok lényegében jogfosztottá tették a munkavállalókat, egyéni és érdekképviseleti szinten is.

Boross Bence 2018.12.20. 11:47:10

@chrisred: Butaság. Ausztriában miért nem nulla a sok nulla kollektívába szerveződve?

Valójában a magyar szakszervezeti mozgalom sokkal gyengébb a lengyelnél, az osztráknál, vagy a németnél. Ennek sok oka van, de közrejátszik benne például az is, hogy a legnagyobb szakszervezeti szövetség sokáig az MSZP-vel fonódott össze, amely alapvetően neoliberális gazdaságpolitikát folytatott.

midnightcoder2 2018.12.20. 11:48:00

@ben2: Pontosan. Az alapvető probléma az, hogy végig kb. két egyenlő erő feszült egymásnak ellen: eredetileg az MDF vs SZDSZ+MSZP, majd az MDF halálával a FIDESZ vs SZDSZ+MSZP. Ebből persze az SZDSZ csak az ideológiát adta, a szavazóbázist az MSZP nyugdíjas csapata adta. Csak ezzel két probléma volt: az egyik, hogy az MSZP saját szavazóbázisának is tele lett a töke a túltolt polkorrektséggel, és az elvtársak addig festették a nácikat a falra és védték a megélhetési bűnözőket, hogy a szavazóbázis jó része átment a Jobbikhoz. A másik, hogy lassan kiöregszik a Párt után nosztalgó volt munkásőr nemzedék. A lényeg, hogy a korábban egységes ellenzék egyrészt szétforgácsolódott, másrészt meggyengült. A másik oldalon pedig a FIDESZ pont olyan erős mint volt. Ehhez még hozzá kell tenni, hogy annyi válogatott hülyét mint ami az ellenzékben manapság van nagyítóval sem lehetne találni.

Orbánt egy módon lehetne legyőzni: ha Bajnai megjelenne valami jobboldali párt élén. Mert azért lássuk be, az internáci himnuszt énekelve elég vicces látványt nyújtott, ugyanakkor mára kb. még mindig messze ő a leghitelesebb figura Orbánékkal szemben.

chrisred 2018.12.20. 11:48:13

@midnightcoder2: Ezt beszéld meg mondjuk Macronnal. :)

chrisred 2018.12.20. 11:51:57

@Boross Bence: Mert Ausztriában vannak egyéni munkavállalói jogok.

A versenyszférában működő (vagy inkább tengődő) szakszervezeteknek semmi közük sincs a volt állampárti szakszervezetekhez, a közszférában meg az utolsó átfogó szakszervezeti megmozdulások pont a Gyurcsány kormány idején voltak.

midnightcoder2 2018.12.20. 11:55:23

@Boross Bence: Az alapvető gond az a szakszervezetekkel, hogy ezek akkor tudnak jól működni, ha hazai cégekben dolgozik sok, kb. azonos munkakörben dolgozó ember, és az ezeket elnyomó gaz kapitalista ellen tud fellépni. A legfontosabb eszköze pedig a sztrájk.

Ez utóbbi az, ami miatt Pl. multik ellen szart sem érnek. A multi, ha sokat szívatják akkor fogja magát és arrébb megy egy - vagy több - határral. A szervezett munkás pedig mehet segélyért. A másik az azonos munkakör, és a sok együtt dolgozó ember. A Gipsz Jakbka Bt-nél dolgozó 3 irodista nem fog sztrájkolni a Beton Jenő Kft-nél senyvedő 4 szoftverfejlesztő jogaiért. Pláne, ha az a 4 szoftverfejlesztő olyan programon dolgozik, amivel a Gipsz Jakabka Bt-nél dolgozó 3 irodistából ki lehet váltani kettőt. Vagy ha a két cég mondjuk konkurense egymásnak. Szóval, ma már ezek a dolgok annyira nem egyszerűek mint a régi szép időkben voltak. Különösen nem itt, ahol szinte nincs is hazai gazdaság.

steery 2018.12.20. 11:58:17

Az Orbán kormányt azért nem lehet legyőzni, mert a körülményekhez képest jól teszi a dolgát és ha hibázik is, képes azt kijavítani. Cselekszik, kihasználja a világ által felkínált lehetőségeket és képes a többségnek kedvező irányokba evickélni.
Az ellenzék nem ilyen. Sorra kapják a tökéletes ziccereket, majd bénázzák el őket. Egyszerűen nem alkalmasak a politizálásra. A jelenlegi ellenzéknek vesznie kell, nincs mese. Semmi keresnivalójuk ebben az országban.
Aztán majd egyszer, valamikor a távoli jövőben, talán, esetleg felnő egy új nemzedék, ami okosabb lesz a jelenlegi idiótáknál és belőlük úgy 10-20 év múlva lehet majd igazi ellenzék.
Addig is boldog, tüntetésektől mentes karácsonyt mindenkinek!

Kivlov 2018.12.20. 12:03:17

@steery:
Pontosan erről van szó. hogy orbiék még mindig a kisebbik rossz.

midnightcoder2 2018.12.20. 12:06:43

@steery: Igen, tele pocakkal nemigen csinál forradalmat a polgár. Pár fiatal és pár túlkoros fiatal elmegy tüncikézni, de ebből így soha nem lesz forradalom. Ami azért kínos, mert ezzel a rabszolgatörvényes dologgal az ellenzék eléggé egy lapra tett fel mindent. És nem jó lapra.

chrisred 2018.12.20. 12:09:39

@midnightcoder2: "A multi, ha sokat szívatják akkor fogja magát és arrébb megy egy - vagy több - határral."

Ez addig kockázatmentes döntés a multinál, amíg Magyarországra kizárólag termelőegységként és nem felvevő piacként fókuszál. Mert akkor a kivonulással a piacot és a bevételt is átengedné a konkurrenciának.

felucca02 2018.12.20. 12:23:51

@Kivlov: Szerintem igazad van. A gazdaság megy. Nyilvánvaló, hogy mitől megy.
Ha nem előre eldöntött közbeszerzések lennének, nem menne ennyire a gazdaság. Ha nem csak a fidesz-közeli cégeknek jutna megrendelés, szerintem össze is omlana rögtön. További fontos tartópillére a gazdaságnak, hogy minden államigazgatási funkció fideszes pártkatonákkal van feltöltve. Fontos gazdasági hajtóerő, hogy a média egyfajta véleményt, lehetőleg kormányvéleményt közvetítsen, közpénzből. Ha nem sorosozunk, az is jelentősen visszaveti a gazdaságot. Ésígytovább. Jól látod!

Nincs közöttünk csicska 2018.12.20. 12:32:03

Igazabol annak senki nem nezett utana a sajtoban, hogy hogyan allnak a munkavallaloi jogok-kotelessegek azokban az orszagokban, akikkel kozvetlenul versenyzunk a megrendelesekert, ergo V4ek, balti orszagok, felbalkani orszagok.

Mondjuk nekem az a meglatasom, hogy a jelen helyzetben nemigen fognak tulorara kenyszeriteni senkit, es azt sem tehetik meg a melossal hogy kesve fizessek a tulmunkat. Lehet hogy lesz ilyenre is pelda, vmi nagyon felreeso helyen ahol 1 munkaado van 100 km-en belul, de ennyi.

Igy azt gondolom, hogy 4-5 honap mulva visszanezve a tortentekre inkabb csak a vicces dolgok fognak megmaradni (ajtonak koppanas stb.), es persze az hogy az ellenzek hazudott (nagyobbat) ebben az ugyben.

Amugy ember legyen a talpan aki gyoztest farag a magyar ellenzekbol, nem a penzhiany ott a legnagyobb problema.

ben2 2018.12.20. 12:32:10

@chrisred:

"Azzal kezded, hogy nettó hülyeség, majd leírod azt is, amit én. Erről van szó, a rendszerváltó pártok lényegében jogfosztottá tették a munkavállalókat, egyéni és érdekképviseleti szinten is. "

Éppen, hogy az ellenkezőjét írom.
Nem azért nincs szakszervezeti mozgalom, mert az emberek jogfosztottak, hanem azért lehetnek az emberek jogfosztottak, mert nincs szakszervezeti mozgalom.

A szakszervezeti mozgalmak szervezeti struktúráit verték szét sikeresen nem is a rendszerváltáskor, hanem még az 50-es években a kommunisták és azóta a szakszervezetek tevékenysége kimerült kb. annyiban, hogy ők szolgáltatták a május elsejei vursliban a hideg virslit és a meleg sört.

A rendszerváltozás hajnalán még a 90-es választások előtt az MSZP - az akkor még pártállami felügyelett álló titkosszolgálatok segítségével - kipucolta a baloldali pártpaletán a potenciális konkurenciáit, így sem valódi szociáldemokrata pártok, sem valódi szakszervezetek nem jöhetek létre. Ami ennek ellenére megmaradt, azt sikeresen ellehetetlenítették a 94-98 közötti kétharmados kormányzásuk alatt.

Akkoriban az ellenzéki kerekasztal másik felén ezzel nem nagyon törődtek (pedig kellett volna), mert az akkori rendszerellenzék vagy jobboldali konzervatívnak, vagy liberálisnak vallotta magát, az MSZP-re döglött oroszlánként tekintettek (ez volt a történelmi hiba, az MSZP-t szimplán be kellett volna tiltani Thürmerékkel együtt), a szocdemekre meg politikai ellenfélként, így nem zavarta őket, hogy leamortizálódnak.

Ez vezetett oda, hogy Magyarországon gyakorlatilag 1948 óta nincsenek baloldali mozgalmak, csak bolsevik szervezett bűnözés, neoliberalizmus és jobboldal. (Hogy ki melyik pártot - politikai vérmérséklete szerint - per pillanat hova sorolja, az a téma szempontjából lényegtelen.)

Abban tehát igaza van Szanyi Kapitánynak, hogy Magyarországon végre fel kellene végre nőnie egy működőképes baloldali pólusnak, abban nincs igaza, hogy ennek az alapja az MSZP legyen.
Valódi baloldal csak szakszervezeti alapokon tud kinőni, a szakszervezetek pedig a világon mindenhol a jogfosztott, kisemmizett melósok önszerveződéseiből jönnek létre.

Aki tehát erős baloldalról álmodik, annak nem a mindenkori kormányon kellene számonkérnie, hogy miért nem hoz létre az emberek _helyett_ erős szakszervezeteket, hanem neki kellene látnia alulról megszervezni őket.

Lordmotor 2018.12.20. 12:33:21

@ben2: Igen, lényegében én is ezt mondom, csak más oldalról megközelítve. Illusztrálni akartam, hogy "hamár annyira le akarja valaki váltani" a fidsezt, akkor annak mindenképpen az első lépése, hogy a mostani, úgynevezett ellenségi viccpártok szőröstül bőröstül, emberestül háttérhatalmastul eltakarodnak.

Az írásom lényege röviden: Akik most kint tüntetnek a fidesz ellen, azoknak valójában éppen az érdekből melléjük álló ballibsi viccpártok (+jobbik) ellen kellene tüntetniük, és MSZP, LMP, DK, jobbik, satöbbi pártszékházakat osrtomolni és kakival kenni (hamár ez a divat).

Nincs közöttünk csicska 2018.12.20. 12:34:49

@felucca02: A kozbeszerzesek 10%-at viszi a Fideszes holdudvar, nem olyan fekete-feher a vilag. Es ha lopnak is belole, azert a kozepitkezeseknek marad vmi eredmenye is. Raadasul van kepuk nem PPP konstrukcioban csinalni a presztizsberuhazasokat, hogy majd a 3mal ezutani kormany is azt nyogje...:) Felhaborito!

chrisred 2018.12.20. 12:55:36

@ben2: Érdekes elképzelés, hogy a szakszervezeti mozgalmat az állam kihagyásával, vagyis a fennálló jogrend negligálásával kellene feltámasztani. Ezt bárhol, ahol központi hatalom és törvényes rend létezik, úgy aposztrofálják, hogy szervezett bűnözés.

Szerintem az egyetlen járható és legális út a törvényhozásból kikényszeríteni az egyeni és kollektív munkavállalói jogok európai szintre emelését. Mivel ezt kizárólag a jelenlegi munkáltatói jogok kárára lehet megtenni, és az is nyilvánvaló, hogy a mindenkori államhatalomnak sokkal inkább érdekében áll, hogy a munkáltatói oldalnak kedvezzen, jelenleg olyan vállalkozás, mint a széllel szemben hugyozás. De ettől függetlenül vállalni kell, mert ha senki nem csinál semmit, a helyzet csak egyre rosszabb és rosszabb lesz.

felucca02 2018.12.20. 12:58:22

@Nincs közöttünk csicska: Ez a lopnak ugyan, de némi eredménye is van, ez olyan szánnivaló érvelés, aminek az ezer sebére - ugye nem baj - nem hívom fel külön a figyelmedet, elég, ha elgondolkozol rajta magad.

Igen, marad némi eredménye. A vasútfelújítások konkrétan ötszörösen vannak túlárazva, tehát egyötödnyi eredményük marad. Más szavakkal, 100 km vonal felújításával négyszáz kilométernyi felújítási lehetőséget lopnak el tőlünk, tőled. De azért marad valami eredménye, igen.

konrada 2018.12.20. 13:01:17

Szakszervezet csak ott működhet hatásosan, ahol elég ember van ahhoz, hogy érdekeiket képviselni tudja, illetve akarja a tulajdonossal szemben, illetve a tulajnak nincs lehetősége arra, hogy ezeket lecserélje, ott tud működni.
(Lásd, Mercedes, MÁV masiniszták...)
...máshol meg az a szakszervezet van, akik csak azért vannak, hogy ki legyen az is pipálva, és hogy a leosztásnál elég elöl legyen a markuk.

ben2 2018.12.20. 13:04:35

@Lordmotor:

Az a baj, hogy mivel maguk az ellenzéki szavazók megosztottak, az ellenzéki pártok eltakarítása nem oldana meg semmit, mert más logók alatt újratermelnék magukat.

A hőbörgő, turulozó szélsőjobbnak kell egy párt, tök mindegy, hogy Miép vagy Jobbik, vagy Haza és Haladás a Kurucz Kánaánért Mozgalom, valaki mindig lesz, aki újraszervezi őket.
Ugyanígy a BP belvárosi köldöknéző értelmiségnek is mindig lesz titkos favoritja, akiknek az ország legfőbb problémája a melegházasság és nyílt társadalom.
Ahogy a panelproliknak és a vidéki lumpen rétegnek is lesz valaki, aki beigéri a nagyobb segélyt és az ingyen sört.
Ez a dolgok természetes rendje: ahol igény van, ott kínálat is lesz. Attól, hogy kiirtod a kínálatot, az igény nem szűnik meg és ígyis-úgyis kitermeli a saját piacát.

A probléma azzal van, hogy ezeknek a társadalmi csoportoknak kellene elméletileg együtt dolgozniuk felelős kormányzatként, ami magában hordozza a koncepció bukását, mert az egyetlen dolog, amivel ma ezt a furcsa ellenzéki konglomerátumot egy kalap alá lehet venni, az a közös ellenségkép.

A megoldás tehát nem az ellenzéki szervezetek szétverése, hanem az ellenzéki szervezetek közötti _valódi_ verseny megteremtése lenne, amely aztán magával vonná az életképtelen szerveződések széthullását.

Ma olyan az egész belpolitika, mint egy futóverseny, ahol az egyik versenyző ráveszi a többieket, hogy vigyék be a hátukon a célba, mert csak úgy győzhetik le közösen azt, aki az élen fut.
Aztán amikor ez nem sikerül, akkor másokra mutogat, hogy hát ő ott a hátukon mindent megtett, bezzeg a többiek nem tettek bele apait-anyait.
A szukolóik meg látva az egész elcseszett manővert matekozással vigasztalják magukat, hogy hát nem is a győztes a győztes, mert ha összeadják a minden cipekedő által megtett utat meg azokét, akik el sem indultak, akkor az több, mint amennyit a győztes futott, így csalás az egész.
Na ezt a kutyakomédiát kellene rendes versennyé szervezni úgy, hogy mindenki a saját sávjában fut és a többiek köpködése helyett az idejét edzéssel tölti.
Ehhez persze az is kell, hogy ha valaki a cipekedés helyett a saját sávot választja, akkor ne gáncsolják el.
Na az egymás gáncsolgatása az, amit az ellenzéki választóknak pártlogótól függetlenül nem szabadna eltűrniük.

Akkortól lesz itt tehát érdemi változás, amikor az ellenzéki szervezetek és akciók függetlenednek egymástól, a szavazók pedig képesek a saját szervezeteiket moderálni, hogy ne ugorjanak egymás torkának csak azért, mert a másik nem az ő szekerüket tolja főállásban.

Lordmotor 2018.12.20. 13:13:39

@ben2: Tényleg csak elméleti síkon gondolva: Az egyetlen, aki le tudná váltani a fideszt, az egy jobboldali konzervatív párt. Vagyis egy fidesz másolat. Aki még "szűz", és így el tudja hitetni a kritikus réteggel, hogy nem fog lopni. A kritikus réteg alatt itt azt a nem is kevés embert értem, aki értékrendjében egyértelműen a fideszhez áll a legközelebb, és nincs az az isten, hogy valaha a mostani ellenzéki pártok bármelyike mellé is ikszet húzzon, viszont a mindenféle korruciós balhé miatt a fideszre sem húzza már be az ikszet.. Vagyis konkréten nem megy el szavazni. A jobbik megpróbált egy ilyen párttá vállni, mint látjuk elég kevés sikerrel. A szélsőjobb múltat (vagy akármilyen múltat) nem lehet csak úgy levetkőzni, hisz elég hiteltelenné tesz.

felucca02 2018.12.20. 13:13:57

@ben2: Bocs, szerintem, amit kívánsz, az most éppen megtörténik. Jobbikos képviselő mond beszédet szoci rendezvényen, elempés jut szóhoz jobbikos mellett, a közönség pedig mindegyiket megtapsolja.
Az ellenzéki pártok is észrevehetik most, hogy nem kell finnyáskodniuk, mert a választók éppen az összefogást díjazzák. És szerintem most van az, hogy a momentumos érzelmű szavazópolgár befogott orr nélkül leszavazna a jobbikra, vagy akárkire.

konrada 2018.12.20. 13:18:52

@felucca02:
...és te ezt el is hiszed...

...mert egyébként valóban lopnak el, de az nagyjából megfelel a nemzetközi standard-nek. (Ha annál többet lopnának el, úgy pillanatok alatt kiugrana az OLAF-nál.)
Az igazi nagy pénz abban van, hogy megkapja valaki a megbízást, vagy sem.

Mert aki nem, az éhen hal, hiszen eszközei használat nélkül leamortizálódnak, emberei lelépnek, így csak költségeik vannak bevétel nélkül.

Aki meg megbízást kap: az gyakorlatilag költségelve jut olyan eszközökhöz, melyek a projekt vége után is milliárdos értékűek, és közben csak a tisztességes haszonból is évente milliárdos nyereséghez juthat egy-egy komolyabb projektben. (Hogy mi a tisztességes haszon, az kérdés: Az MSZP idején 8%-ot annak tartottak a közműeladások idején)

...szóval: a lopás az egy dolog, de igazán abban van a pénz, ha megbízás van.
Ennek a "hálájából" élnek a kormányzó pártok a világon mindenütt, legyen az USA, Németország, stb...

A NER tulajdonképpen ugyanerről szól, de erről szólt a szociké is, csak ott nem volt elég kurázsi bennük, hogy az N-t felvállalják, inkább megelégedtek azzal, hogy aprót visszacsorgassanak a bécsi bankszámlára, esetleg kapjanak egy kis simit - (mondjuk becsületrendet) a külföldi kormányoktól, hogy milyen aranyosak, ahogyan növelik a GDP-jüket a magyar megbízásokból...

Rébusz 2018.12.20. 13:26:21

@szepipiktor: Teljesen egyetértek. A magyar ellenzékre csak a külföldi médiumok kíváncsiak, ami azért is elgondolkodtató, mert hasonló törvényt a nyáron Ausztria erősen jobboldali kormánya is hozott, amit tüntetések követtek, egy hete 17 ezer ember ment ki Bécs utcáira a kormány 1 éves születésnapját "megünnepelni", ennek ellenére az osztrák külügyminiszter mégsem kapott meghívást a CNN-től, hogy ugyan magyarázza már el, hogy miért hoz ilyen törvényeket a saját országában??????????? Hát nem furcsa?! A vehemens riporter mindenre hivatkozik , még az AI-re is, mert annyira nem akarja elhinni azt, amit hall! Az AI bizony elnézhetne egy pár nyugat-európai országba is, ott is lenne mit vizsgálni pontosan a menekültekkel vagy a külföldi állampolgárokkal való bánásmód tekintetében!!! Csak azoknak az országoknak az ellenzékében talán még szorult annyi hazaszeretet, hogy nem külföldről és külföldiekkel és mindenféle balos szervezetekkel indít lejárató hadjáratot a saját országa ellen!

Kivlov 2018.12.20. 13:27:22

@felucca02:
Ettől se lesz olcsóbb a kenyér...

Nincs közöttünk csicska 2018.12.20. 13:28:02

@felucca02: En nem vk vasuti projekt-szakerto, de miert lenne rossz erv, hogy vmi eredmeny is van a lopas mellett?

Minden politikus lop, mindenhol. 30 eve lopnak, teljesen mind1 ki lesz Orbanek utan, lopni biztosan fognak. Ami ezen kivul latszik, azok a fontos dolgok.

frikazojd · http://kocs.ma 2018.12.20. 13:29:12

szóval kimentél tüntetni, ami nálad azt jelenti hogy véletlen arra jártál és vártad hátha valaki megdönti orbánt.

oké, Filterr, te egy valódi kretén vagy.

nemecsekerno_007 2018.12.20. 13:31:52

@midnightcoder2: Ja, Bajnai a pénzügyi világ Geszti Pétere :)

Van agya, de nem hiteles már...

Nincs közöttünk csicska 2018.12.20. 13:32:30

Mindenki azon tori magat, hogy Orban le legyen valtva.

Jelenleg meg annak is nagyobb a realitasa, hogy egy masik Fideszes lesz Orban utodja. Orban meg ezt a trukkot is eljatszhatja, ha netan csokkenni kezd a nepszerusege v. beszarik a gazdasag.

Ezt jatszottak el Bajnaiek is, es Ficonak is sikerult a sajat emberevel levaltani magat.

pityókaborsommelier 2018.12.20. 13:32:46

Megint azt próbálják sulykolni, hogy az ellenzék alkalmatlan a politizálásra, ergo a kormányzásra. Csak megismételni tudom: O1G-nél és rablóbandájánál bárki alkalmasabb. Még egy seprűnyél is.

Lordmotor 2018.12.20. 13:33:36

@felucca02: Tételezzük fel, hogy így, ahogy mondod, összefog az öszes ellenzéki párt, közös lista minden, egyetlen közös pont, hogy Orbán takarodj. Megnyerik a választást. Aztán mi lesz? Mint a Némo nyomában-ban, ott ficegnek majd 5 zacsiban, örülnek, hogy "sikerült", aztán egymásra néznek: És most?
Hogy beszélnek meg olyanokat, mint:
- határon túli magyarság
- melegházasság
- migráció kérdése
- könnyűdrogok
- egészségügy finanszírozása
- vidék vs főváros
- ügynöklisták, komcsi múlt
- családtámogatás

stb

Belátható, hogy ez legjobb esetben is csak egy szánalmas kártyavár lehet.

torró 2018.12.20. 13:35:49

@ben2:
Hányszor morfondíroztam ezen! De sajnos a rendszerváltoztatás "kísérleténél" minden oldalnak az volt a legelső, hogy a szakszervezeteket lesöpörni. Mondjuk nem volt nehéz, mert csak kirakat egyesületként volt fenntartva. És úgy látom egy egységes szocdem párt létrehozása, és a szakszervezetek megerősítése lenne a járható erő. Úgy mint tették a nyugaton az ipari forradalom idején. Ámbár sajnos nyugaton is kezdik leszorítani őket, r az olyan semmit érő pártok, mint a zöldek, vagy a liberálisok.
A másik problémám ez a tipikus bolsevista módszer bevetése, amiről úgy látom nem tudnak leszakadni, a puccs , az akasztás, a felfordulás, a leszarom mi lesz utána, csak én ragadjam meg a hatalmat. Miért nem álltak neki annak a módszernek, amit Orbán csinált a bukás után, nem siránkozott hanem nekiálltak polgári köröket szervezni, szavazó bázist kiépíteni. Ja hogy ahhoz dolgozni kellene! Ami a komcsiknak nem megy, csak a pofájukat jártatni. Majd erőszakkal! Na menjenek a jó büdös francba! És ráadásul mindig valamelyik nagyhatalom segítségére apelláltak! Maguktól semmire sem jutnak. Valaki tegye fel őket a fotelbe! Aztán a hozzá nem értők bátorságával szét kúrni az országot, aztán utánuk ha valaki rendbe tette akkor kérik vissza a hatalmat. Na nem barátocskám! A kádár alatt a nyugat volt nekik a kizsákmányoló aljas kapitalista, most meg ővelük akarnak visszakapaszkodni! Hát nyugat is jó nagy marha!

chrisred 2018.12.20. 13:45:06

@Lordmotor: Szerintem egy valódi polgári konzervatív párt pont a mostani Fidesz ellentéte lenne.

Nincs közöttünk csicska 2018.12.20. 13:45:39

@torró: Az hogy nyugaton letorik a szakszervezeteket, az nekunk jo.

Pont azert jonnek ide a nyugati cegek mert itt nincs annyi munkavallaloi jog es megkotes, mint ott. Ha nem lenne olyan eros a nemet szakszervezeti rendszer a nemeteknel, egesz iparagak dolgoztatnanak velunk, felaron, ugy hogy meg mi is jol jarnank. De olyan szerzodeseik vannak, hogy tobb evi fizeteset kellene kicsengetni a nemet jomunkasembereknek, ha kirugnanak valakit, aki helyett kulfondon vennenek fel mast.

konrada 2018.12.20. 13:46:25

@pityókaborsommelier:
...a seprűnyél már volt...
;))

pityókaborsommelier 2018.12.20. 13:51:17

@Lordmotor: inkább egy kártyavár, mint egy maffia

torró 2018.12.20. 13:51:17

@Nincs közöttünk csicska:
sajnos ez így van!Láttuk milyen lehetőségeket osztogattak a nyugati cégeknek, sőt még most is!

Gazz 2018.12.20. 13:52:38

@nemecsekerno_007: Nem érdekeset mondott, hanem ostobaságot. Ettől a szokásától úgy néz ki nem igazán tud szabadulni. De hát mit is vár az ember, egy humor nélküli vicclap főszerkesztőjétől?

Nincs közöttünk csicska 2018.12.20. 13:54:42

@torró: Mi a lengyel, cseh, roman iparral/adorendszerrel vagyunk versenyben. Sem a cegekre kivetett ado nem lehet tobb, mint mashol, sem a melosnak nem lehet tobb joga, mint amott - mert akkor nem jonnek ide.

Ergo amig nincs valami olyan dolog, amit Magyarorszag jobban tud megoldani, mint a versenytarsak, addig nem lehet kitorni.

pityókaborsommelier 2018.12.20. 13:55:17

@konrada: Mi az hogy nemzetközi standard a lopásra? Mire alapozod azt, hogy mások, máshol is lopnak? És miért kellene ez engem vigasztaljon? Ha kirámolják a kecódat, téged is megvigasztal az, hogy a szomszéd ugyanúgy járt? Miért lehet egyesek gazemberségét a másokéval igazolni?

felucca02 2018.12.20. 13:57:33

@Lordmotor: Lehet, hogy egymásra néznek, hogy és most?
Semmi gond, jön a nemzeti megmentés kormánya, mint anno Romániában. Helyre kell állítani egy csomó mindent, ez nyilvánvalóan közös pont lesz. És miért baj, az, ha vitáznak? Hiszen ezt nélkülöuuük ezer éve!

De a pontjaidat sorravéve:

1.határon túli magyarokat alapvetően békénhagyni, esetleg elvenni tőlük a szavazati jogot, ebben szerintem egyet fognak érteni,
2. melegházasság nem égető téma, kit érdekel.
3 Migránsokat senki nem akar, ezen könnyen túljutnak.
4. drogokról nincsen véleményem, ez égető most? Kellene?

Satöbbi, elfogyott az időm....:)

konrada 2018.12.20. 14:13:00

@pityókaborsommelier:
Miért gondolod, hogy vigasztalni akartalak??

Ha azt akarnám tenni, akkor azt írnám, csakis a magyar ilyen aljanép, hogy kilop, visszacsorgat, és az is csak akkor, ha pont az akkor regnáló vezetés van, de amint leváltja azt, akkor már az se...

...de bevallom, nem a vigasztalásodra írtam, hanem azoknak akik nem naivák, mintegy emlékeztetve őket arra, a birodalmak is így épültek fel, ott is emberek vannak.
Az lehet cél, hogy ezek a standardok egyre kisebbek legyenek, és vannak olyan országok, ahol kisebbek is. De ettől az előzmény téved ebben az 5x-ös szorzóban: nem ebben van a nagy pénz, hanem abban, hogy a rendszer részeként valaki kap-e megbízást, vagy sem.

... s ezt nem minősítettem, hogy jó-e, vagy rossz alapelvekben, mert rossz.

...de ez nem a kisdedóvó, ahol nekem azt kell bizonygatnom - ha egy raplis kislány úgy követeli - hogy az oroszlán tényleg aranyos, simogatni való szőrgombóc - hiszen úgysem kerül vele kapcsolatba, hát nyugodtan higgye azt, ha neki így jó.
Itt talán azért leírhatom, az ragadozó. ...ahogyan azt is, hogy ez a vállalkozóréteg is a világ minden táján az. Ezért lettek ők a csúcsragadozók..

Lordmotor 2018.12.20. 14:13:28

@felucca02: Ez még elméleti szinten is tündérmese. A valóságban pedig inkább egy rossz vicc. Olyan pártokról beszélünk, akik évek óta arra képtelenek, hogy saját magukkal kibéküljenek, és az orbántakarodjon kívül bármi mással előrukkoljanak. Vagy hogy mást ne mondjak, arra képtelenek, hogy 2-3 hónapnál hosszabb távon növekvő támogatottságot mutassanak. Vegyük csak sorra: Van egy MSZP, akik szavazóbázisa tökéletesen koherens a 40 es években született korosztály arányával, vagyis elég fixen megjósolható, hogy jelen állás szerint 2022 ben az 5% lesz a reális céljuk. Van egy jobbik, aki egy Vona hiszti miatt úgy omlott szét mint albert keksz a kombivolga alatt. Van egy DK, aki kizárólag Gyurcsányt jelenti, Gyurcsány jelenléte pedig a legbiztosabb záloga a fidesz hatalmon maradásának, hisz őt kb 6% szereti, a maradék 94 százalék meg úgy van vele, hogy inkább 1000 év orbán, mint még egy nap gyurcsány. Van egy momentum, ami ezüstkanállal a seggükben született hipszterek gyülekezete, akik tán már 3 évesen jártak new yorkban, tokioban sydneyben, de itthon a nagykörutat még sosem hagyták el, és az azon túli világról azt gondolják, hogy ott lakik max 10-20 idős néni, aki tehenet fej, és még villanykörtét sem látott soha életében. Meg van még egy LMP... ja nem, az már kb nincsen, nem igazán maradt már, aki kiléphetne belőle. Kihagytam valakit?

pityókaborsommelier 2018.12.20. 14:21:32

@konrada: van a Btk-ban tényállás arra, ha valaki a rendszer részeként (pénzért vagy szívességért) kap megbízást: hűtlen kezelés. Ugyanúgy bűncselekmény, mint a lopás. És igen, igazad van, az oroszlán ragadozó, nem simogatjuk, és ezt meg is tanítjuk a kisgyereknek. Ugyanúgy a közélet oroszlánjait, a vállalkozókat, sem. Akinek nincs dolga velük, az ne közelítse meg őket. A politikusok, állami döntéshozók pedig különösen ne. Erre vannak az összeférhetetlenségi szabályok.

pityókaborsommelier 2018.12.20. 14:23:00

@Lordmotor: tökéletlenségük ellenére mindegyik jobb, mint a rabló fidesz

törppicur 2018.12.20. 14:34:24

@felucca02: ugye te viccelsz.
Az 1. 2. 4. Pontokon a jobbik minddket aga levali a bali es szelbal vonalrol.
A 3. Pontban meg Orban utan nehez lenne olyat lepniuk ami porogressziv es migranspari egyszerre

konrada 2018.12.20. 14:36:17

@pityókaborsommelier:
Aham.
ÉS tényleg! Most hogy ezt ide leírtad, már meg is fog szűnni ez a fajta tevékenység az egész világon.

Most már elintézhetnéd a világbékét is ilyen tényállás leírással...;))

(No egyébként ha tisztáztuk, hogy valóban van ilyen, abban egyetérthetünk, hogy tegyük meg személy szerint is, amit lehet ellene. De azért ne higgyük, hogy az itt dübörgő lábainktól egyből összeomol a rendszer, és csakis itt van ilyen. Szóval nem a vágyképpel volt bajom, csak azzal a naivitással, hogy ez aztán sehol máshol nincs, és csak itt és csak most..)

felucca02 2018.12.20. 14:36:46

@Lordmotor: Nem tökéletes, meggyőztél! Szerintem is maradjon a fidesz, hiszen a momentumosoknak ezüstkanál van a seggében, hát hogy néz az ki???

Nagyon-nagyon szomorú, hogy ebből az országból ez lett. Hogy az a gáz, ha valaki értelmiségi. Pol-pot mondjuk nem egy lépés innen, de tíz.

felucca02 2018.12.20. 14:37:56

@törppicur: Miért kellene migránspártit lépni bárkinek is?

Boross Bence 2018.12.20. 14:39:05

@midnightcoder2: Azért nem ilyen egyszerű a helyzet. A BMW-t sem akadályozta meg senki abban, hogy Ukrajnába vagy Szerbiába vigye a gyárát, ahol fele vagy harmadakkora a bérköltség. Csak éppen háború van vagy lehet bármelyik percben. Vagy nincs infrastruktúra, amire épülhetne a logisztika. Amit Kínába lehet vinni, azt kb. már elvitték oda. Nekünk az lenne a dolgunk, hogy tegyünk róla: ne összeszerelő üzem legyen az ország, hanem nagyobb hozzáadott értéket termelő munkahelyek létesüljenek, ehhez pedig oktatás kell és innováció. Orbánék nem ezt az irányt tartják követendőnek. A lemaradásunk Ausztriától stabilan 20 év, a V4-es országok mind lehagytak.

törppicur 2018.12.20. 14:41:11

Az a szelaballib es a veluk szövetseges vonaparti jobbik mindenre alakmatlansagat mutatja, hogy van egy vitathato torveny, van ellene ideologia es nem a torvennyel foglalkozik, hanem Orbannal, meg a sajat imageval. Csodalkozik meg valaki ellenzeki oldalon? Ez a csapat ennyit tud, ha nem kap ennyi penzt akkor meg ennyit sem
Akar valaki mögejük allni? Abogy a Jakab Peteres hirtv bejatszaban gondolja a hös? Ja, nem, en sem tennem

Lordmotor 2018.12.20. 14:44:57

@pityókaborsommelier: Szerintem meg éppen, hogy nem. Az MSZP-DK már korábban bebizonyította, hogy nem tudja jobban csinálni, és ugyanúgy lopnak. A többi meg az ország puszta vegetálását se tudná biztosítani, így sokkal rosszabb. Jönne a munkanélküliség, a közintézmények, oktatás, eü, közlekedés stb összeomlása és végül a totális agónia. Senki sem örül annak, hogy a fidesz lop, ez nyilvánvaló. De ahogy egy bigott fideszes ismerősöm mondotta pár sör után: lopni is csak úgy lehet, ha van miből. Be lehet ezt tudni EU-s pénzeknek, meg világgazdasági hatásoknak, de vak az, aki nem látja, hogy a makrogazdasági és fiskális stratégia összehasonlíthatatlanul job és hatékonyabb mint a korábbiak. Lehet tündérmeséket szőni, meg tűntetni egy tökéletes világért, de szerintem fölösleges. Az az opció, hogy A: kapsz 1000 forintot, aminek lenyúlják a 10% át (vagyis egy százast), vagy B: kapsz 2000 et, de annak a 20% át fújják meg. Nos lehet itt rinyálni, hogy waze, ne nyúljon le senki semmit, hát mi folyik itt gyöngyösön??. De ha lehiggadsz és leveszed a rózsaszín szemcsit, akkor biza rávágod, hogy hmm.. akkor inkább az utolsó, mert "nettóba' " az a jobb...

törppicur 2018.12.20. 14:48:19

T poszter
Egy alapvetö hiba van az inditásban
Nem a 2/3 ellen kell összefogni, csinálni valamit, hanem valamiért

Ennek akkor lehet értelme, ha ismert miért akar ez a szivarvanyos sereg felvonulni
Lehet ilyet nem is tudnak összebarkacsolni, de akkor miért kell eröszakosan szetverni a müködöt?

törppicur 2018.12.20. 14:55:11

@felucca02: nem kell, Isten ments
De nem migranspartibol nehez jobbat csinani mint Orban
Hameg olyat csnalsz, mint Ö, akkor mivel msgyarázod az utolsó 3 évet?

felucca02 2018.12.20. 14:57:31

@törppicur: Nem kell jobbat csinálni, sem rosszabbat.
Egyszerűen le kellene már szakadni erről a migránstémáról.
Létező problémákkal kell foglalkozni.
Arra szavazok, aki végre leakad róla, na?:)

Bkkzol 2018.12.20. 14:58:53

Az "ellenzék" abban egységes csupán, hogy világnézettől, eszméktől függetlenül mindegyik a szétesés határán van illetve már azon is túl. Ezt nem a kormány vagy az 2/3 tette velük, egymást pofozták ki (sokszor a szó szoros értelmében) rendszerint párton belül.
Milyen alternatívát nyújtanak? Mi a tervük? Ki volna a vezető? Vagy anarchoszindikátusi közösségben képzelik az ország vezetését?

pityókaborsommelier 2018.12.20. 15:02:08

@konrada: nyilván attól, hogy leírtam, nem fog. De legalább látnám a törekvést. Máshol látom.

pityókaborsommelier 2018.12.20. 15:04:08

@Lordmotor: Egyetérthetünk abban, hogy ebben nem értünk egyet. Viszont, ha pár év múlva Recsken találkozunk, én legalább tudni fogom, miért vagyok ott.

törppicur 2018.12.20. 15:15:44

@felucca02: migranshelyzet VAN
Nem lehet ugy csinalni, hogy nincs
A többi nem erosebb tema

Kunhalmi Neymar 2018.12.20. 15:19:26

@Kivlov: "Amúgy meg áprilisban kellett volna ilyen aktívnak lenni."

Stimmel. Az a logikai hézag még nem lett áthidalva, hogy ha akkor csak legyintett rájuk a szavazópolgár, akkor most miért szavazna rájuk egy kierőszakolt időközi választáson.

@szepipiktor: "az újak meg gyakorlatilag kizárólag a magyarellenes neoliberális baromságaikat hirdetik, a családellenes, a kutúraellenes és evolúcióellenes dogmáikat, a globalizált internacionalizmust."

Az ostobaságukat ez tökéletesen jellemzi. Évek alatt nem voltak képes megfigyelni, hogy a többség nem szereti a felsorolt dolgokat. Mondanám, hogy ők akkor is ebben hisznek, de számtalanszor láttuk jeleit annak, hogy csak bohóckodnak, és az elveik csak addig kerülnek elő, amíg ki nem bökik az igazi vágyukat, Orbán megbuktatását. Miért? Mert csak. Vagy elhiszik a saját hazugságaikat a támogatottságukról, vagy eleve kisebbségben akarnak maradni. Az idei választás előtt már egy éven át írtak egyre többen arról, hogy az ellenzék úgy viselkedik, mint aki vesztésre játszik. Pénzt azzal is lehet keresni, a költségvetésből törvényesen, külföldről pedig suba alatt.

@Lordmotor: "Az egyetlen, aki le tudná váltani a fideszt, az egy jobboldali konzervatív párt. Vagyis egy fidesz másolat. Aki még »szűz«, és így el tudja hitetni a kritikus réteggel, hogy nem fog lopni."

Jó észrevétel. De egyrészt a melós ezt már senkiről nem fogja elhinni, másrészt, és ezt is látni kell, a melósnak nem annyira fáj, hogy a tűzhöz közel levők "lopnak", mint amennyire azoknak fáj, akik nincsenek elég közel a tűzhöz. A "kormányváltó hangulat" az ellenzéki politikusokra jellemző, nem azokra, akiket elméletben képviselnének. Épp azért próbálkoznak nap mint nap a rosszkedv, elégedetlenség keltésével a melósok lelkében, mert ők ezzel tudnának közelebb férkőzni a tűzhöz. Az, hogy közben megkeserítik a melós kedvét, fölöslegesen – hiszen a melósnak tökmindegy, hogy ki fog lopni ezután, más pedig sosem változik –, az nem érdekli őket, leszarják a melóst, az csak "tömegbázisnak" kellene.

Furcsa, hogy a melósok és a szakszervezetek nem pattantak talpra a "rabszolgatörvény" hallatán. Talán mégsem akkora csapás, mint amennyire az ellenzék láttatni szeretné. Engem ez a törvény nem nagyon érint, nem tudom érzékelni a hatását, és nem tudom felmérni a kárát vagy hasznát. De azt hinném, hogy akik fel tudják mérni, azok az asztalra csapnak, ha bajuk van vele.

@Rébusz: "egy hete 17 ezer ember ment ki Bécs utcáira a kormány 1 éves születésnapját »megünnepelni«, ennek ellenére az osztrák külügyminiszter mégsem kapott meghívást a CNN-től, hogy ugyan magyarázza már el..."

Az egykori Vasfüggöny vonala még mindig ott van a térképeken és a Nyugat emlékezetében. Velünk szeretnek baszakodni, az osztrákok viszont "majdnem németek", ők nem annyira érdekes célpont.

high up! 2018.12.20. 15:36:14

Ezerszer elmondtam már, mi a menet: 90%-nyi Átlaghülyemagyar országában sose az számít mi jó a népnek (különösen hosszabb távon), hanem hogy mivel lehet hülyíteni az Átlaghülyemagyarját.

A fidesz maffia hülyítési tárházának a kimerülése már mindenki előtt világos . Jövőre már a háromszor kétharamados törzsszavazó falusi Mari néni is ott fog röhögni a fideszes majmokon, akárhányszor meglátja a pofájukat a médiában ahogy Sorosoznak meg migránsoznak. Mert már Mari néni is tudni fogja hogy ezek a fideszesek elmebetegek a maguk bérretegő világával.

Aztán a következő lépés az lesz, hogy az Átlaghülyemagyar Mari nénihez és Pista bácsihoz el kell vinni a hírt, hogy Orbaneszkuék még annál is többet loptak mint a Ceucescu család és ezért börtönbe kell őket vágni. Jelenleg ezek a hírek nem mennek el mind a falusi NER agymosottakhoz, de legalább vannak hírek. Egyre több.

Amint a ballibsi ellenzék meg a magát ezek közé integrálni akaró mások házhoz viszik majd a faluban meg a kisvárosokban a híreket, onnantól fog igazán megreccsenni Orbaneszku rendszere. Unalmában vagy felzaklatott állapotában ugyanis a magyar nép kurvára szeret lövetni meg lámpavasra akasztani.

Márpedig a fidesz maffia médiája csak az unalmat szállítja, az ellenzék viszont egyre többször szállítja a felzaklatott állapotot. Így aztán Orbaneszkunak most már az országtól kell megvédeni az országot, különben még annál is hamarabb fogja őt elérni a diktátorok szokásos végzete (ami nem arról szól hogy 90 évesen ágyban párnák közt, hanem még jóval előtte guillotine meg lámpavas alatt vagy a fegyházban), mint ahogy azt ő legrémesebb álmaiban gondolta volna

FOLYTASSUK!

high up! 2018.12.20. 15:55:07

@Lordmotor: "de vak az, aki nem látja, hogy a makrogazdasági és fiskális stratégia összehasonlíthatatlanul job és hatékonyabb mint a korábbiak."

A te szemed olyan síkokat lát mint a matrollcsié: a nem létező sikerlistát.

Magyarország 2010 óta az EU 28-ak középmezőnyéből az utolsó 5-ig csúszott le. Az egyetlen optikai csalódás, az hogy ez a lecsúszás nem az elszgényedés által jött létre, hanem az egyik leglassúbb növekedési tempó miatt. Így az Átlaghülyemagyar 20%-a boldog, hogy neki tényleg több van mint Nyócc éve, a maradéknak meg majd beveri a fejébe a NER média, hogy statisztikailag márpedig jobban élsz.

Mer há ugye a lopott NER pénzek, a hihetetlen keresetek, béremelések, meg az egykulcsos adó 100 milliiárd forintos megtakarításai azok ugye nem a szopóágon levő 80%-hoz jutnak el, ez a 80% csak finanszírozza annak a 20%-nak a statisztikai számok fölötti gazdagodását.

Az izgi aztán az lesz, amikor az EU pénzek, a világgazdaság belassít, hogy akkor a stadionok, a nem létező olimpiára épített komplexumok, a luxusrepülőzgetések, a falusi NER-re felesküdött mélyparasztok kezébe átjátszott cégek tudnak-e majd annyi munkahelyet teremteni meg jövedelmet termelni, ami alapján nem kell a már Nyócc éves "Nem megszorításokat" egy újabb szintre emelni.
Már azok számára, akik akkor még mindig itt fognak rohadni a NER-ben.

FOLYTASSUK!

Lordmotor 2018.12.20. 16:37:13

@high up!: Ez elég parttalan vita. Nyilván a másik oldal is hosszasan tudná taglalni, hogy csökkenő hiány, csökkenő államadósság, csökkenő munkanélküliség, alacsonyabb infláció, külföldi adósság kiváltása, rezsi, csok, eü béremelések, közszolg béremelések, szja csökkentés stb. Soha nem fogja egyik a másikat meggyőzni, így ezt be is fejezhetjük. A lényeg továbbra is az, hogy nem a fidesz a jó, hanem a konkurencia gyenge...

Rettegek mert ballib vagyok 2018.12.20. 16:38:49

A legeslegnagyobb baj az az, hogy 2,8 millióan látták ezt a színjátékot itt ni:

www.facebook.com/Elegahazugsagokbol/videos/314084659317015/

Meg az, hogy az elkúrókat akkor se szavazza meg a társadalom, ha ők az egyetlen választható párt, mint 30 éve.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.12.20. 16:40:48

@Lordmotor:

A konkurencia meg azért gyenge, mert 2002-2010 között bebizonyították hogy náluk nincs szarabb választás.

Tessék más konkurenciát kiállítani, mert az elkúróval nem fog menni.
Sokan vannak, akik csak meglátják a Gyurcsányt, és rohannak X-et húzni a Fideszre.

Lordmotor 2018.12.20. 16:48:24

@felucca02: Attól, hogy valaki jó családba született és jó sulikba járt még nem jelenti, hogy értelmiségi. Épp az a baj a momentummal (hamár kiemelted), hogy magukat művelt értelmiségnek gondolják a többi populista prolidemagóg bandához képest.
A momentum azt gondolja, hogy csak a Bp belvárosi "hasonszőrűekkel" kell foglalkozni, mert hát ők az ország, a többi 9,9 millió úgyis csak agyatlan zombi, aki azt teszi amit az M1 mond nekik, az meg úgyis azé, aki épp hatalmon van. Visszavonnák a rabszolgatörvényt, hogy legyen "betartott ígéret", enyhítenének egy kicsit a drogtörvényen, kitennének a parlamentre egy I love Brüsszel, I love Soros molinót, és hopp ennyi nyilván elég is, hogy holnaptól mi legyünk az új svájc. Nem politikai párt a momentum, csak egy rakás egoista vidékgyűlölő libsi idealista, akiknek annyi fogalma van a világról és erről az országról mint egy lapostetűnek.

freelander1 2018.12.20. 16:57:03

Tudod miért nem változik semmi, te nagy tudású blogger? Pont az ilyen áldozathibáztató jó kis fideszes mentalitás miatt. Csalódottságotokban, hogy O1G nem lett azonnal elzavarva, nem azt szapuljátok, akik szétlopják az országot, nem azt külditek a fenébe, aki diktatúrát épít, hírt hamisít. Nem. Azt pofozzátok nagy bátran, aki viszonylag józan, aki most amúgy is pofozva van minden oldalról. Ja. Mert a nő a hibás ha megerőszakolták, igaz?
Hát nem. Amúgy meg mit tettél volna zsenikém? Én ezen akkor hétfőn hosszan gondolkodtam. Ha bent maradnak mi van? Kifárasztják őket, netán kiéheztetik. Nem vitték volna ki őket, mert az olaj a tűzre. Nem teljesítették volna a követeléseket sem. Viszont a tömeg vagy nekiront dühében a rendőröknek, hogy legyen is valami, vagy elfárad, szétszéled. Másnap már oda se nagyon megy. A képviselők meg kikulloghattak volna vert seregként a semmibe.
Amikor kijöttek, egy pillanatig én is csodálkoztam. De azonnal átláttam, hogy jól döntöttek. A "csúcson" hagyták abba, amikor még lehetett lelkesíteni egy kicsit a szerencsére nagy számban megjelent tömeget. Nem tehettek mást. Bármi mást (radikálist) tettek volna, az csak alapot szolgáltatott volna valamely rendkívüli helyzet és intézkedés bevezetésére, ami rövid úton polgárháborús helyzetté is fajulhat akár. Hisz láthattuk, hogy bár meg se közelítette a mostani tüntetéssorozat 2006-ot, mégis kihasználnak minden apró "hibát" ezek a mocsok fideszkomcsik, sőt jön megint a csúsztatás, fakenews. O1G ma még nem legyőzhető, mert az emberek még nem hisznek ebben. Hacsak meg nem puccsolják, fel nem dobja a bakancsot, akkor egy ideig még megy a birkózás. Amíg a teljes EU el nem húz mellettünk, ami már csak Bulgáriát jelenti, vagy beüt egy jó kis krach, ami Gyurcsányt is elsöpörte, vagy ki nem dől valahonnan egy nem várt méretű masszív bili...

freelander1 2018.12.20. 17:01:54

Még mielőtt valami nagyeszű nekem ront, hogy nem is erőszakoltak meg az MTVA-ban senkit, ez csak egy hasonlat volt az áldozathibáztatásra. Mert sajnos tapasztalatból tudom, hogy van akinek nem esik le. Vagy "nem akar" leesni.

felucca02 2018.12.20. 17:59:08

@Lordmotor: Ez a kirohanásod a momentum ellen mondjuk tételesen cáfolható. Aztán, hogy a soros hogy jön ide, az tényleg valami mély rejtély. Eddig meglehetősen jók voltak az okfejtéseid, aztán egyszerre hopp, előkerülnek a sztereotípiák, hogy soros, meg brüsszel, meg belvárosi aranyifjak. Ezen a szinten nem nagyon tudok vitatkozni, azt hittem, ezen már túl vagyunk.

dare 2018.12.20. 18:04:28

Az a tizen akárhány képviselő, akik ott voltak a tv székház épületénél, és sikerült kapcsolatba kerülniük a tüntetőkkel, azok azért most kitettek magukért.
Nem a szokásos forgatókönyv volt, mert nem azt csinálták, hogy szerepeltek 10 percet , kis vonulás és irány haza, hanem odaálltak a tömeg élére, és közvetlenebb kapcsolatot sikerült kiharcolniuk az elégedetlenkedők köreiben.
Innen visszatáncolni nagy butaság lenne, megvan a szimpátia, megmutatták hogy ők is mennyire esendőek ezzel a hatalommal szemben.
Az más kérdés, hogy én kevesebb performansz nélkül talán hatásosabbnak gondoltam volna ezt a fellépést, de ez csak a részemről is szőrszálhasogatás, örülök annak hogy végre küzdenek, nem ostorozom őket az eszközeikért, csinálják ahogy tudják.
Ja és a nem parlamenti képviselőknek is hajrá, hajrá.
Orbán is az utcáról indult, és lásd hova jutott a nép által.
Csak ügyesen, és persze békésen.

midnightcoder2 2018.12.20. 18:09:50

@chrisred: Magyarország nagyon-nagyon pici piac. Ami ráadásul alig fogyaszt hazai terméket. Ha bemész egy áruházba, a műszaki osztályon szinte minde Made In China, de már az élelmiszeripar nagy része is külföldi. A Boci csoki vagy a Győri keksz is már rég külföldről jön. A legtöbb multi pedig exportra termel.

Kunhalmi Neymar 2018.12.20. 18:15:09

@freelander1: "A »csúcson« hagyták abba, amikor még lehetett lelkesíteni egy kicsit a szerencsére nagy számban megjelent tömeget."

Ha ez volt a csúcs, mindössze ennyire lehetett lelkesíteni a "tömeget", akkor ez leginkább az impotenciához hasonlít. A csúcs számomra egy elégedettséggel záruló folyamat egy pontja. Itt viszont felcukkolták a "tömeget", aztán úgy hagyták.

Most mutogatták az M1 híradójában a "csúcsokat". Merthogy sajnos a streamelt és feltöltött drámai videókat más is felvette, messzebbről nézve. Amikor politikusok a földre vetik magukat, és azt mondják telefonba, hogy éppen verik őket, miközben ott áll egy-két teljesen tanácstalan biztonsági őr. Kurva kínos. És most már ezeket is osztogatják ám a Facebookon. Ilyen mélyre süllyednie politikusoknak óriási öntökönszúrás volt. Bármelyik legközelebbi választás és egyéb szavazás előtt újra ezeken a felvételeken fog röhögni az ország egyik fele.

midnightcoder2 2018.12.20. 18:22:05

@Boross Bence: "A BMW-t sem akadályozta meg senki abban, hogy Ukrajnába vagy Szerbiába vigye a gyárát, ahol fele vagy harmadakkora a bérköltség. Csak éppen háború van vagy lehet bármelyik percben. Vagy nincs infrastruktúra, amire épülhetne a logisztika."

Bármikor mehetnek a románokhoz például. Vagy a szlovákokhoz, bár ők picit drágábbak.

"Nekünk az lenne a dolgunk, hogy tegyünk róla: ne összeszerelő üzem legyen az ország, hanem nagyobb hozzáadott értéket termelő munkahelyek létesüljenek, ehhez pedig oktatás kell és innováció."

Ez sem annyira egyszerű. Egyrészt, ha kiképzel valakit csillió dollárért, annak az első dolga az lesz, hogy elhúz nyugatra a 4x annyi pénzért. Másrészt az igazi innováció már rég nem Európában van.

"A lemaradásunk Ausztriától stabilan 20 év"
Nem lehet az almát a körtével összehasonlítani. Mi soha nem leszünk olyanok mint az osztrákok. 200 év múlva sem. 500 év múlva sem.

"a V4-es országok mind lehagytak."
Mondjuk a csehek eleve jóval előttünk voltak. A szlovákok Fletóék alatt előztek be minket, 2002 előtt jóval mögöttünk voltak, 2010-re pedig már jóval előttünk. A lengyelek pedig kb. együtt bukdácsolnak velünk, de ők is 2002 és 2010 között értek utol minket.

https://www.google.hu/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&hl=hu&dl=hu#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=ny_gdp_pcap_kd&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=region&idim=country:CZE:SVK:POL:HUN&ifdim=region&tdim=true&tstart=1040338800000&tend=1513724400000&hl=hu&dl=hu&ind=false

dare 2018.12.20. 19:01:53

@Kunhalmi Neymar: Idáig azért ezek a képviselők nem jutottak, őket csak biztonsági emberek vegzáltak.
Mi a nagyobb dráma, ha rendőr, vagy ha biztonsági alkalmazott intézkedik veled szemben?
Ja, és országgyűlési képviselők azok, akiket jelen esetben most meghurcoltak.
Na ez az igazi dráma.

Ekrü 2018.12.20. 19:20:41

@dare: "Az a tizen akárhány képviselő, akik ott voltak a tv székház épületénél, és sikerült kapcsolatba kerülniük a tüntetőkkel, azok azért most kitettek magukért. "-Melyikre gondolsz? Kunhalmi "misszionimposszible" Ágikára?Vagy Álhítgyártó Bangónéra?Esetleg a földön fetrengő Hadházyra?(Varjú hattyú halálát már meg sem említem...) Te ugye most viccelsz...:)))

dare 2018.12.20. 19:41:57

@Ekrü: Varjú hattyú halála?
Na jó, ez tetszett. :D
De hogy a kérdésre is válaszoljak, nem rájuk gondoltam.

DFK 2018.12.20. 19:59:45

@Ekrü: Ne erőlködj, ezeket a tények nem zavarják, továbbra is verésről beszélnek.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.20. 22:15:12

a blogger lég idióta

1) induljunk ki abból, hogy a képviselők, és a tüntetők sem akarták azt bevállalni, hogy erőszakkal mennek be az MTVA-ba. ezek nem a Fidesz bőrfejű csőcseléke.

2) ha a blogger kész erre, akkor menjen oda akkor, amikor nem vigyáz az MTVA-ra 1000 rendőr, és rohamozza meg!

3) ezt tekintetbe véve az MTVA akciónak vége volt hétfőn este, mert addigra az MTVA és a qrmány már elkövette azokat a hibákat,amelyeket elkövetett, több már nem volt várható. ezzel kihozták a dologból a maximumot

4) a maximum kihozásához viszont előtte kemény kommunikáció kellett. ha ezt a blogger nem fogja fel, akkor idióta

egyébként nem ez az első post, tehát leszögezhetjük, a blogger tényleg idióta. és sajnos azt hiszi, hogy az idióta hangulatkeltése releváns.

Orbánék Moszkva fele menekülnek! 2018.12.20. 22:25:06

@Rettegek mert ballib vagyok:

osotba orbán faszszoo hülyegyerek, a fideszed a világ legsikertelenebb kormánya, már egy millióan elmeneklültek töle, csak a te segghülye nyolc osztályos prolijai maradnak meg benne, mert titeket Nugaton még utcaseprönek se vennének fel. Magyarországra már csak röhögni jár a nyugati turista hogy megnézze, hogy ti tényleg olyan hülye cseléd népség vagytok-e mint amit lát rólatok a tévéjében. És hazamennek és elmondják mindenkinek hogy igen!

Boycie 2018.12.20. 23:54:34

@freelander1:
Na az áldozathibáztatás is egy ugyanolyan elmebaj, mint a többi liberálfasiszta hazudozás és társadalomrombolás. Itt van neked friss research:

divany.hu/vilagom/2018/12/17/nem-a-meztelenkedesre-a-pozolasra-gerjedunk/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

Ez kb azt mondja hogy a férfi nem attól kiván meg egy nőt hogy az mondjuk meztelen, hanem hogy kihívó pózokat vesz fel. Szóval minden megerőszakolt nő büdös kurva, csak gazdagabb farkat szeretett volna :-)))
Jó példát hoztál, mert a többi amiket írtál ugyanilyen baromság

xclusiv 2018.12.21. 00:20:56

@midnightcoder2: És ki maradna helyettük? Orbán? Rajta kívül meg senki.
Jól tolod...

xclusiv 2018.12.21. 00:22:30

@Kivlov: a f*szod kett bucira verve áprilisban, amikor mást se csináltál csak arra verted, hogy vitya elcsalta a választást...

xclusiv 2018.12.21. 00:24:55

@szepipiktor: atyaisten, ekkora szar tl;dr orbánsz*pást is rég láttam.
Büszkék lehetnek rád a központban!

xclusiv 2018.12.21. 00:30:32

@Kivlov: Ja, persze hogy megy a gazdaság. Megy az európai is, meg ömlenek ide az eu pénzek, azért megy.
Gurcsány alatt meg, legalábbis a vége felé, hát válság volt. Akkor o1g alatt is szarná össze magát a magyar gazdaság, sőt, igazából az elmúltnyócév első pár évében itt se hasított, sőt...

Az államcsőd meg nettó fideszes hazugság.

xclusiv 2018.12.21. 00:53:34

@szepipiktor: azt szeretnénk, hogy az összes tolvajt csukják börtönbe. Van ezzel valami problémád?

Az ellenzék amúgy akkor lopott, bár akkor lopott a fidesz is, a 70-30 mond valamit? Meg amúgy 2006 után szinte minden önkormányzat fideszes lett, nem tudom emlékszel-e hogy hánytíz vagy hányszáz milliárddal kellett őket kihúzni a szarból. Na azt a pénzt nagyrészt a közgépnél költötték el, mert akkor simicska még nem ellenség volt, hanem orbán házi oligarchája...

Hadházy pedig nem tudom hogy lopott-e civilként, miután lebuktatta azt, hogy a fidesz hogy lopta el saját magának a komplett dohánykereskedelmet. De közpénzt biztos nem, azt manapság csak a fideszes álcivilek kapnak, és lopnak.
Ha pedig korábban lopott, akkor bizony fideszesként lopott...

Na ennyi, kedves bérkommentelő fideszdroid...

DFK 2018.12.21. 06:43:20

@xclusiv: aha, és a 2008-as válság miatt voltunk 2006-ban szarban.

DFK 2018.12.21. 06:49:08

@xclusiv: az önkormányzatok forrás elvonása az megvan? Lampert Mónika szövege megvan, hogy majd megfelelően osztják a forrásokat (gyk a fideszes önkormiknak coki)?

chrisred 2018.12.21. 08:09:08

@midnightcoder2: A fogyasztóképes kereslet hiánya és a hazai áruk hiánya egyaránt a helyi középosztály hiányára vezethető vissza.