Mindenkinek van, de senki sem kíváncsi a másikéra

A Vélemény Olyan, Mint a S...

Rezsicsökkentés: szemét ügy ez!

2018. október 31. - ATorzAtka

Eszkalálódik a szemétügy. Már felelős is van, az LMP, vagyis annak egy egykori képviselőjelöltje, na meg egy önkormányzati képviselő. Legalábbis ezt találta ki a kormány, hogy valakire mutogathasson. Tudom, hogy a propagandával simán át lehet tolni ezt a zemberek agyán, de mégis több sebből vérzik ez az érvelés. Az LMP, sem annak mostani, sem egykori tagjai, nem ennyire tökösek! Ha valakik, hát ők képtelenek lennének ilyet kitalálni. Hogy milyet? Hát olyat, ami zavart okoz a NER-ben. Ráadásul az LMP az egyetlen párt, aki jól láthatóan a zászlajára tűzte a környezetvédelmet, és vannak annyira hippik, hogy egy nemesebb cél érdekében sem árasztanák el szeméttel a várost. Ők most csak bűnbakok. De az igazi felelős, amiről most el akarják megint terelni a figyelmet (nem, nem a migránsok), a REZSICSÖKKENTÉS.

Bekövetkezett az, amire gondolkodó emberek, hozzáértők és szakértők már a rezsicsökkentés bejelentésekor felhívták a figyelmet. Vagyis, hogy nyomott áron végzett szolgáltatás, amit nem a piac, hanem egy felcsúti kis szabadságharcos diktál, az a szolgáltatási színvonal csökkenéséhez vezet. Ha nem a piaci viszonyoknak megfelelően alakulnak ki az árak, ha nincs az árban tartalékképzés, ha nincs az árba belekalkulálva a fejlesztés, ha nem keres rajta a szolgáltatást végző, akkor az ahhoz vezet, hogy bedől a történet. Ha az árak mindenhol mennek fel, nő az üzemanyag költség, növekszik a munkaerő bérigénye, akkor bármennyire is nagyhatalmú legyen egy miniszterelnök, egy idő után a cég nem fogja tudni elvégezni a rá bízott feladatot. Rém egyszerű oknál fogva, nincs meg rá a fedezete. Akkor meg pláne nem, ha azt a kevés lét is késve kapják meg, mert az állami apanázst utaló manyika, nem nyomja meg a gombot időben.

Tegyük össze a két kezünket, hogy ez a szemétszállítás terén bukott ki, és nem azon, hogy összeomlik az energiaellátás, vagy a gázszolgáltatás. Az a gázszolgáltatás, ami a hatósági áraknak köszönhetően egyébként drágább (vagy az elmúlt időszakban sokszor drágább volt), mint amit a piaci tendenciák (értsd világpiaci nyersanyag árak) indokoltak volna. Kíváncsi lennék, hogy a két említett területen milyen fejlesztések voltak az elmúlt időszakban. Gyanítom semmilyenek. És itt nem kellene nagy dolgokra gondolni, csupán arra, hogy öregedik el a rendszer és ahelyett, hogy fejlesztenék azt, csak arra van erőforrás, hogy az akut problémákat kezeljék. Ismerős lehet ez a BKV-ból, a hármas metró körüli hercehurcából. Egyszer nagy árat fogunk ezért fizetni.

Biztos lehet benne mindenki, hogy ahogy a csatornázási műveknél is jelentkeznek a gondok újabban azért mert a NER veszi kezébe az irányítást (lásd patkányhelyzet a fővárosban), úgy a gáz, víz villanyszolgáltatóknál is óriás problémák lesznek. Az ok itt is ott is ugyanaz, ahogy a szemétszállításnál is: nincs fejlesztés, hatósági árak vannak,rohad minden. Az állam nem jó gazda. Még akkor sem, ha az élén egy sokak által megváltónak gondolt hős vezér áll, aki megvéd minket mindentől is. Sőt pont ezért nem. 

Ki merem mondani: A probléma igazi neve, rezsicsökkentés. Ez előbb utóbb a többi közműszolgáltatás területén is megmutatkozik majd. Nyilván akkor is lesz kire mutogatni, de a valóság akkor is az lesz, hogy ez a posztkummunista társaság teszi tönkre szisztematikusan, rövidtávú politikai érdekek mentén (vagy anyagi haszonszerzés céljából), azt, ami ebben az országban legalább elketyegett.

A végére jöjjön a sztori legröhejesebb része, a katasztrófavédelem! Azzal, hogy ők fogják a szemétszállítást végezni elismerik, hogy a helyzet katasztrófális. Kimondták, ha kell jön a katasztrófavédelem, de a rezsicsökkentést megvédik. Vagyis ők is felismerték, hogy a rezsicsökkentés maga a katasztrófa, amit úgy látszik megvédenek. 

dia1_3.jpeg

Fejjel megyünk a falnak, amit már azok is látnak, akiknek ez a dolguk. Sajnos viszont olybá tűnik, az análvonaton nincsen fék. 

Update: A kormány hiretelen átcsoportosított 26,4 milliárdot megoldani a helyzetet. Vagyis elkezdődött a foltozgatás. Több helyről csoportosítottak át. Péládul Innovációs és Technológiai Minisztérium európai uniós fejlesztési programokra szánt kereténél az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) projektjeitől megvontak 7 500 000 000 forintot. Vagyis onnan von el egy, a saját hibájából eredő akut probléma kezelésére pénzt, ami pont arra van, hogy máshol ilyen ne forduljon elő. A jövőnktől vezsik el. Legalább tetszeleghetnek a megmentő szerepében. Szép.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://voms.blog.hu/api/trackback/id/tr9314335637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

has 2018.11.01. 23:07:12

@Szél Bernadett börtönben van már?: Az FKF-nek 15 milliárddal lóg a kuka holding. Pesten sem megy minden tökéletesen, kint van két hete a szelektív kuka, talán egyszer elviszik.
Amúgy a petróleum lámpádba biztosan lehet folyamatosan kapni a naftát, de az elektromos hálózatokon egyre gyakoribb és egyre hosszabb üzemzavark vannak.

Soha ne tegyel haver a fekete lora 2018.11.01. 23:27:46

orban ma is megvedte a rezsicsokkentest, a nepszerusege az egekben

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.11.02. 05:52:17

@math0:

Én előre szóltam nektek, hogy a szemétügyből ballib bukás lesz...

nyerafidesz 2018.11.02. 06:13:24

Libsi hiszti. Azok az önkormányzatok akik meglépték az átszervezést, a racionalizálást, hiba nélkül teljesítik a feladatokat. A Zöld Híd azonban nem tette meg. Hogy a gödöllői polginak mi ebben a része, az majd kiderül.
Egy jó kis átvilágítás után pedig tiszta lesz a kép, hogy a retekbe tudtak felvenni a vezetők ekkora lét.
Gémesi hosszú évek óta alaposan mellényúl amikor a kormányt ekézi. Most is ez történt.

szepipiktor 2018.11.02. 07:11:18

Jujujuj!
Ez ám a semleges, pontos bemutatatása a történetnek.
Most akkor a probléma az lmp reklámozására vagy úgy általában a "fidesz lop" sémára lett felhasználva?
Ugye nem ismertek ők el semmit, állíthatja azt akármelyik párthű blogger, nincs itt semminek az elismerése - azt a fidesz a rohadt életben nem teszi meg -, egyszerűen csak elviszik a szemetet.
Ezt a dolgot behuzalozni a rezsicsökkentésbe szintén botorság, ez is a klasszikus mutyi csupán, de elszámolták, a szemétszállítás nem egy magától működő folyamat, hanem napi logisztikát igényel és már az áttérést sem tudták levezényelni.
Tehát csak annyi a történet, hogy saját kezükbe vették az irányítást, a pénzeket nem biztosították, így elakadt a folyamat és mots egy másik "privatizált" bagázs szállít.
Ezzel mit ismertek el?
Én nem olvastam, hogy hüjlék voltunk, meg hogy nem szerveztük meg...
Szóval ez a felvezetés csak aktuálpolitikai lózung, az ellenzéki függők tűzben tartásához propaganda.
.
De azt írni, hogy az lmp a környzetevédelmet...?
Közük nincs hozzá, a Greenpeace demagógiát használták fel az aktuálpolitikai retorikájukhoz, érdemes visszanézni a paks2-es vitát, azt, ahol "éjjel nem süt a nap" sztori volt. A rezsidisznó és az lmp "miniszterelnökjelölt" asszonyának a vitája egy Monty Python jelenet volt, két hótostoba vitázott védhetetlen marhaságokkal érvelve. Ez nem környzetevédelem! Ez pártpropaganda mindkét oldalról.
.
Nem értem, ha a tények leírása is elegendő, akkor miért éri meg az felturbózni, megmásítani, hozzáírni? Ettől nem lesz hitelesebb a vélemény, ellenkezőleg!

szepipiktor 2018.11.02. 07:20:59

@nyerafidesz:
Pontosabban a balliberális vonal gyorsan ezt is felhasználja egy kis "fidesz lop" propagandához.
Valóban a szemétszállítás is csak egy mutyi a sorból, csak itt ha történik valami - akár csak egy ellenzéki fószer belefingik (szintén önös érdekből!) a nulláslisztbe, akkor azt napi szinten érzik az emberek.
Az oktatás, az önkormányzati rendszer, de akár a közüzemi cégek "privatizálása", ponttosabban azok gondjai, hibái hosszú évekre elnyúlva érezhetők csupán, így arra építeni a silány ellenzéki retorikát nem kifizetődő.
Nem tudom gémesinek mennyi a köze ehhez, de ő is az egyik hiteltelenköpönyegforgató csupán, már az minősíti, hogy mdf-es volt, ami ugye az mszmp mentőcsónakja volt csak. A pali a sját karrierjét vigyázza, ha benne van a történetben, hát mellényúlt.
Majd kiderül.
.
De erre rárepülni, eltorzítva a sztorit akciózni, csak azt eredményezi, hogy az ellenzék egy darab szavazatot nem fog nyerni ebből, ugyanis egy vidéki ember ha nem viszik el a szemetét, akkor nem egyenesíti ki a kaszát, hogy vesszen a fidesz és nekem az lmp kell, egyszerűen enm is fog politizálni, hanem dühösen a politikát egységesen fogja még jobban gyűlölni.
Nálunk sem viszik el most a szemetet, de a kocsmában nem hallom a fideszellenességet, csupán a polgármestert szidják. Nem ezért, úgy általában, hiszen helyi ember és évtizedek óta ismerik...
.
Szóval ez a fidesznek,a kormánynak jó, de miért éri ez meg az ellenzéknek? Miért jó, ha még többen lesznek passzívak vagy maradnak fidesz-szavzók.
Ez engem jobban érdekel, remélem egyszer erre is választ kapunk, nem csak gémesi szerepére.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.02. 07:52:31

@ATorzAtka: hülyeséget mondazs, hiszen a gazdasági lieralizmusoddal tök nyilvánvalóan van közöd a libsikhez.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.02. 07:53:36

@Soha ne tegyel haver a fekete lora: 26 milliárd forintot fizettünk, ekkora a "rezsicsökkentés"!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.02. 07:54:57

@maxval balcán bircaman: kint állt a szemét napokig, és a végén 26 milliárdba került az adófizetőknek a "rezsicsökkentés". ez egy Fidiótának ballib bukás. a Fidesz szavazók elmebetegek, a magyar társadalom selejtjei.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.02. 07:55:44

@nyerafidesz: kint állt a szemét napokig, és a végén 26 milliárdba került az adófizetőknek a "rezsicsökkentés".

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.02. 07:56:51

@szepipiktor: kint állt a szemét napokig, és a végén 26 milliárdba került az adófizetőknek a "rezsicsökkentés". ez egy Fidiótának ballib bukás. a Fidesz szavazók elmebetegek, a magyar társadalom selejtjei.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.02. 07:59:04

@szepipiktor: te tényleg azt hiszed, hogy ha a Fidesz befagyasztja a díjakat, de a bérek emelkednek, akkor a cég hibája, hogy nem tudja kigazdálkodni a dolgot? miközben matematikai trivialitás, hogy nem tudhatja.

a Fidesz szavazók elmebetegek, a magyar társadalom selejtjei.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.02. 08:01:30

@szepipiktor: ja, écs figusz már te Fidióta! ha szerinted a cég a hibás, mert ki lehet gazdálkodni, akkor miért nem bízott meg a kormány egy másik céget? és miért kellett beletolni 26 milliárdot gyorsan, hogy fedezzék a költségeket, te idióta baromarc?!

26 milliárd spórolást vársz a szemétszállító cégtől emelkedő bérek mellett?!

a Fidesz szavazók elmebetegek, a magyar társadalom selejtjei.

Fergio 2018.11.02. 08:14:24

@Szél Bernadett börtönben van már?:
Először is nagyon gyenge, rettenetes gyenge válasz. Egy vézna erőlködés. Ha közszolga lennél - de gondolom KATA-sként nyomod a troll bandában - mondanám, hogy nem gond, néhány hét és úgyis kibasznak. Van egy csomó hiányszakma, mehetsz villanyszerelőnek, kőművesnek, asztalosnak, autószerelőnek, stb.

A szerinted ballibsi kötődéső cégek - csak szólok - önkormányzati cégek, olyan cégek, amelyeket az önkormányzat alapított. Áruld el kisköcsög picsa, hogy Pest megyében hány balos önkormányzat van?
A kukás cégek milliárdos tartozásokat görgettek maguk előtt évek óta, ráadásul nem tudta kifizetni őket az NHKV Zrt. vagy mi a nyavalya, mert milliárdos hiányt hozott össze. A remekül működő rezsicsökkentéssel, mivel erre a válaszodban elfelejtettél reagálni, csak a fröcsögés ment.
Melyik részét nem érted a troll agyaddal? Mi nem a vidéki nénike vagyunk, aki beveszi a propaganda TV-ben mondott baromságokat. Itt.hiába erőlködsz. Nem is értelek. A tényekből összehozod fél óra alatt nagy nehezen, hogy libsi kötődésű cégek, és hogyhogy másnapra elvitték a szemetet. Azért bazdmeg, mert 1 nap alatt ha valaki akarja, akkkor tud fizetni. Át lehet utalni pénzt, tudtad? Csak muszáj volt a Zöld Híd Kft.-nek pattognia, és megtagadni a munkát, hogy történjen valami. Érted trollka? Ja, nem. Nem baj. Mi értjük. De legalább a te adódból is fizették a szemétszállítást. Vagy a családodéból. Meg Ulpituskáéból, hogy egyem a troll szívét... az utcán hagyták a szemetet hetekig, amíg Orbánkád röpködött a haverja repcsijén a meccsekre. Tapsikoljatok trollok, tapsikoljatok!

BiG74 Bodri 2018.11.02. 08:30:02

@Fergio:
Azt csinálják, tapsikolnak. Ritka retardáld barmok. Jaj loptak 2010 előtt, de most értem lopnak!
Jaj a ballibsik alatt emelkedett a gáz ára, de most csökkent, hülye faszok az egybites érterlmiségnek jók, de vitatkozni minek velük? A válasz itt is, akkor tüntizzetek rezsiemelésért, meg felfújt megoldódott ballipsi dolog. A legjobb, hogy "nálunk se szállítják el a szemetet, de nem a fityiszre, hanem a polgármesterre mérgesek az emberek".
Kár velük foglalkozni, csak mérgezik a mindennapokat.

conchita wurst 2018.11.02. 09:20:16

Latvanyosan gyorsan bebuktak a szemetgatet a lippsik. Ma azon fognak sivalkodni, miert viszik el a szemetet.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.11.02. 09:37:38

@math0:

S a kérdést az állam megoldotta végól, ez a lényeg.

Tudom, hogy ti nagyon csalódottak vagytok a gyors megoldás miatt, dehát ez van: a nép érdeke nem esik egybe a t i szűk pártérdeketekkel.

$pi$ 2018.11.02. 10:04:54

@ember100: "Tovább kellett volna menni a Lenini úton. Elég sok családban van autó , hatóságilag rögzíteni kellett volna az autószerelők REZSI óradíját pl. 5.000 Ft ban."

Nem akarlak elkeseríteni, de a rezsicsökkentésben szereplő dolgok ára az mszp alatt is hatósági áras volt. Gúnyolhatod a mostani rendszert azért, mert hatósági áras dolgok vannak, de mindezek mindig is hatósági árasak voltak. Az egyetlen különbség, hogy az mszp emelgette az árakat, a fidesz meg csökkentette.

Mert diktatúra van és kizsákmányolják a szegényeket meg a nincsteleneket. Nyilván... :D

$pi$ 2018.11.02. 10:14:33

@ATorzAtka: "Ha engem kérdezel, akkor igen én ananka híve vagyok, hogy ne a központi hatalom szabja meg az árakat, hanem az alakuljon ki a kereslet kínálat alapján. Lehet nekem esni..."

Ezt mégis hogyan képzeled? Bemegy nyolc gázcső a házadba aztán zárod meg nyitod a szelepeket? :D Vagy nyolc kukásautó jár, te meg leinted őket mint a taxit? Felássuk az országot, aztán lefektetünk még öt vízvezetéket? Mégis hogyan?!

ember100 2018.11.02. 10:19:45

@$pi$:
Helló !
Nem azért volt rendszerváltás , és váltották le Gyurcsányt ?
Azért nézd meg hogy nyugaton hogy alakult az utóbbi években a gázár , elektom :) ára.
Most itt volt a hulladék rezsi csökkentése , gyorsan megtolták 26 milliárddal az fejenként 2.600 Ft és még nem lesz vége .

$pi$ 2018.11.02. 10:21:31

"hatósági árak vannak,rohad minden. Az állam nem jó gazda. "

B+, a cikk szerzője sem tudja, hogy a fidesz előtt is hatósági árak voltak. Mindig is hatósági árak voltak! Hogy a p.csába lehet egy cikket írni a hatósági árak ellen úgy, hogy valaki nem tudja mióta és miért van hatósági ár bizonyos dolgokra?

A másik meg az, hogy egyszer azon nyavajog a szerző, hogy nem jut a gáz árából fejlesztésre, a másik mondatban meg az a baja, hogy túl drága a gáz. Aztán azt erőlteti, hogy "majd a piac megoldja", miközben monopolhelyzet van. Nem lehet öt gázrendszert kiépíteni minden házhoz, a piac nem fogja "megoldani".

Jesszusom mekkora politikai propaganda, mekkora kamu ez a cikk már megint!

$pi$ 2018.11.02. 10:26:04

@ember100: "Helló !
Nem azért volt rendszerváltás , és váltották le Gyurcsányt ?"

Nem! Bizonyos dolgoknak az ára a kapitalizmusban is államilag szabályozott.

"Azért nézd meg hogy nyugaton hogy alakult az utóbbi években a gázár , elektom :) ára."

Amikor a feriék voltak az elsők közt voltunk az árak tekintetébe, most a az árak átlagosak. Nem csoda, hogy az ellenzék nem tud megegyezni, hogy csökkenteni vagy növelni is kellene a gáz árát.

"Most itt volt a hulladék rezsi csökkentése , gyorsan megtolták 26 milliárddal az fejenként 2.600 Ft és még nem lesz vége ."

Be kellett avatkozni. Remélem alaposankivizsgálják, hogy mi is történt és ha valaki hibát vagy bűnt követett el, akkor felelősségre vonják. Amúgy ez apénz az ország gazdasága szempontjából elhanyagolható, úgyhogy én nem idegesítem magam rajta.

BiG74 Bodri 2018.11.02. 10:35:41

@$pi$:
Te nem műszaki vonalon dolgozol, igaz?

Jankove 2018.11.02. 10:47:44

„nő az üzemanyag költség”

2012-ben már volt az üzemanyag azon az árszinten, ahol most, ne akarjunk már megint erre hivatkozva mindent drágítani. Főleg úgy, hogy ebben az országban, akárhányszor emelnek üzemanyagárat, annyiszor követi általános drágulás, de üzemanyag árcsökkentésnél érdekes módon nemigen tapasztalható általános áresés.

„A probléma igazi neve, rezsicsökkentés” „Az állam nem jó gazda”

A rezsicsökkentéssel önmagában semmi probléma nincsen, a közműcégek pedig nagyon jó kézben van az államnál. Nem a közművön, energián, közösségi közlekedésen kell profitorientált (multi) cégeknek nyerészkedni. Ezek stratégiai vállalatok, az államnak kell kezelni, és támogatni az egyéb módon befolyt adókból. A rezsicsökkentés nevű szemfényvesztéssel az az alapvető probléma, hogy közben MINDEN MÁS a kétszeresére háromszorosára emelkedett.

$pi$ 2018.11.02. 10:59:38

@Jankove: "A rezsicsökkentés nevű szemfényvesztéssel az az alapvető probléma, hogy közben MINDEN MÁS a kétszeresére háromszorosára emelkedett."

A tej ára például nem emelkedett észrevehetően:
profitline.hu/ny/irattar/2018-05-29/117682899_D624mn36.jpg

A kenyér ára sem:
profitline.hu/ny/irattar/2018-10-02/117682899_w8bn3A9Y.jpg

A tanszerek ára sem:
profitline.hu/ny/irattar/2018-08-23/117682899_qX6Uonu.jpg

Hmmm... akkor minek is nőtt az ára kétszeresére, sőt háromszorosára?!

$pi$ 2018.11.02. 11:02:43

@BiG74 Bodri: "Te nem műszaki vonalon dolgozol, igaz?"

Mennyiben befolyásolja a rezsicsökkentést az, hogy én műszaki vonalon dolgozom -e? Melyik érvem alapult műszaki megfontolásokra? Talán az mszp alatt nem volt hatósági ár, mert én műszaki vonalon dolgozom? Vagy nem igaz, hogy a kapitalista országokban is vannak hatósági áras termékek, mert én műszaki vonalon dolgozom? Vagy nem volt gázáremelés az mszp alatt, mert én műszaki vonalon dolgozom?

conchita wurst 2018.11.02. 11:13:41

@$pi$: Te muszaki vonalon dolgozol, igaz?

BiG74 Bodri 2018.11.02. 11:13:48

@$pi$:
Mert műszaki vonalról rosszul képzeled el a versenyeztetés feltételeit. Műszakilag lehetséges, és meg is történik több beszerzési költségű helyről való ellátás. Ez teljesen normális működő dolog. Az nem működik, hogy az egyén válogasson, mert megoldható, csak sérülékennyé teszi az ellátást.

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.11.02. 12:43:27

@Jankove:
""A rezsicsökkentés nevű szemfényvesztéssel az az alapvető probléma, hogy közben MINDEN MÁS a kétszeresére háromszorosára emelkedett. "
Például? Mi az a MINDEN MÁS? Sorold már fel kérlek, legalább 10-20 dolgot. Az Iphone-odra gondolsz? Azt is Orbán emelte meg, igaz?

Jankove 2018.11.02. 13:00:31

@$pi$: "Hmmm... akkor minek is nőtt az ára kétszeresére, sőt háromszorosára?! "

Maradjunk a slágertémánál: lakásárak ezek szó szerint 3-4 év alatt duplázódtak meg. A használtautó árakkal is hasonló a helyzet, ma 2-3 millió forintért 8-10 éves torkavéres átlagautókkal van tele a piac, 2012-ben ezért az összegért még néhány éves szinte újszerű kocsit is megkaptál. Általában 5 évente szoktam fiatalabbra cserélni az autómat, és éppen mostanság esedékes a csere, tehát nézegetek, és pontosan képben vagyok azzal, hová fejlődtek az árak. Márkahű vagyok, az igényeim sem nagyon változnak: ugyanabból a márkából, ugyanabból a kategóriából szeretnék vásárolni, ugyanannyi idősen mint 6 éve, és elhűlve látom, hogy bizony ma két- kétésfélszeres áron kapom meg ugyanazt a kategóriát amit 6 éve... és nem presztízsautóról beszélünk. Mutathatsz nekem bármilyen statisztikát, köpök rá, ez a saját tapasztalatom. Egyébként a tejjel kapcsolatban is van első kézből infóm: A feleségem családja ugyanis történetesen éppen gazdálkodással foglalkozik, és egész tehénflottájuk van (illetve volt). Amikor a statisztikád szerint 96 forintért vették át a tejet, na akkor tőlük pont 55-ért vették át, nagyjából ennek hatására döntöttek úgy, hogy leépítik az állattartást, mert nemhogy haszon nincs rajta, de még az önköltségi árát sem takarja be. Egyébként pedig az emberek statisztikák nélkül is pontosan szokták érezni, hogy érzékelhetően drágult az élet. Akárkivel beszélek ezt tapasztalja. 6 éve átlag 30 rongyból teleraktam a bevásárlókocsit, ma ez átlag 50 alatt nem szokott sikerülni. A termékek suttyomban mennek össze, a 100 dekás szalám márcsak 70. A 400 grammos rúd, márcsak 370, a fél literes sör márcsak 4 deci, és így tovább. Tudom csak a pofám lett nagy, nem a zsemle ment össze....

Proud Mary 2018.11.02. 13:17:22

@Jankove: szerintem ovi éjjelente kieszi a szalámikból a 3dkg-ot

Jankove 2018.11.02. 13:20:27

@$pi$: "A kenyér ára sem"

Hát nem tom. Mi például szeretjük a bagettet, ha tehetjük ezt vásároljuk Az osanban pár éve 98 forint volt, ma 170. A tej. Nem tudom milyen tejet adnak 216-ért, mi a magyart szoktuk venni, 300 alatt nem nagyon van. 10 másodperces guglizás:
tej.arukereso.hu/magyar-tej/tartos-tej-2-8-1l-p289969305/

BiG74 Bodri 2018.11.02. 13:23:34

@Proud Mary:
Ahogy kinéz, lehet.

@Jankove:
Értsd már meg, a bevásárlókosár lett nagyobb!

csakegyvalaszto 2018.11.02. 13:27:07

@$pi$: Te egyébként ebben az ország élsz? Ugye nem külföldön élve mondod meg itt a nagy bölcsességeket, mi zajlik Magyarországon? Hogy lehet akkora hülyeséget mondani, hogy nem emelkednek az árak? Aki ebben az országban él, az pontosan tudja, hogy emelkednek az árak, azért mert a bőrén tapasztalja.

"Amúgy ez apénz az ország gazdasága szempontjából elhanyagolható, úgyhogy én nem idegesítem magam rajta. "

Akkor miért nem Te fizeted ki? Ha szerinted huszonhatezer millió Forint (26,4 mrd) smafu, akkor biztosan bazijól kereshetsz. Gazdasági szempontból sem irreleváns mértékű ez az összeg.

Élek a gyanúperrel, hogy a kormányunk tudatosan hülyítette meg a szavazóit a rezsicsökkentésnek nevezett lufival. Hasonló ez, mint az elszámolószámla, hiába fizetsz (általánydíj esetén) alacsonyabb havidíjakat a valósnál, évente kijönnek leolvasni a mérődet és benyújtják a különbözetről a vaskos számlát. Szóval semmivel nem csökkent a rezsi, mert a különbözetet az adónkból kifizettük. De Te persze örülj neki és tapsolj hozzá, véletlenül se vedd észre, hogy át lettél verve...

ubermeister 2018.11.02. 13:34:17

@Jankove

Azok a statisztikák a KSH nevű kézivezérelt propagandacégtől jönnek. Dolgoztam ott, nem egy felméréshez jöttek ki korrekciós táblák mit mekkora szorzóval kell korrigálni hogy "hiteles" legyen az eredmény. Érdekes mód mindig abba az irányba kellet korrekciózni ami pozitívan kommunikálható.

kocsisj 2018.11.02. 13:48:46

@$pi$: Az a baj, hogy igazából semmit se tudsz, csak írogatsz (gondolom utasításra). Van egy adott hálózat, melyet nem a Horn, nem a Gyurcsány, meg szerencsére nem a Viktor épített (mert akkor úgy működne, mint a Tiborcz közvilágítása-sötéten). Ez Németországban is így van, a hálózat általában az RWE tulajdona. Ezen a hálózaton keresztül a fogyasztó féltucatnyi céggel szerződhet áramszállításra, persze azzal szerződik, amelyik a legjobb árat és feltételeket kínálja. A szállító cég bérleti vagy használati díjat fizet az RWE-nek, aki ebből karbantartja és üzemelteti a hálózatot. Tehát működik az egész! Mindenkinek megvan a maga haszna!
Ez ugye nálunk is működhetne, csak így nehezebb lenne a Felcsúti Géniusznak átpasszolni. Biztos találnának még egy 4 éves unokát, akinek a nevén még csak 3 ciprusi meg 2 kajmán-szigeteki cég van, de a bibi ott lenne, hogy a dolgokat üzemeltetni is kellene, arra meg már nincs kapacitás.

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.11.02. 14:04:35

@kocsisj: Tehát az RWE tulajdona a hálózat. Az RWE üzemelteti a hálózatot, és ugyanő tartja karban is a hálózatot. Nagyszerű, de akkor mit is csinál ez a bizonyos "szolgáltató", azon kívül, hogy "megvan a maga haszna"? :D

conchita wurst 2018.11.02. 14:04:48

@csakegyvalaszto: A magyar arak a beka segge alatt vannak. Kaja, lakas, szolgaltatas, mind1, meg Szlovakia is dragabb. Pragaban egy lakas a pesti szint duplaja.

fogod geco utazhatnal neha

kocsisj 2018.11.02. 14:23:11

@Szél Bernadett börtönben van már?: Ugyanazt, amit a fidesznyikek 95 %-a, Középen áll és tartja a markát. Az tény, hogy egy láncba, csak egy középső marok fér bele, ellentétben a hazai autópálya építéssel. Ja, egyébként korrektul számláz és átutal, ellentétben a magyar kuka-holdinggal.

csakegyvalaszto 2018.11.02. 14:35:32

@conchita wurst: "A magyar arak a beka segge alatt vannak. Kaja, lakas, szolgaltatas, mind1, meg Szlovakia is dragabb. Pragaban egy lakas a pesti szint duplaja.
fogod geco utazhatnal neha "

És ez most hogy jön ide? Ennyi erővel mondhatnám, hogy a magyar árak magasabbak mint Venezuelában meg Libanonban. Egyébként pl a szlovák autópályadíjhoz volt szerencsém nemrég, lényegesen olcsóbb volt mint a magyar és jó minőségű utakon mehettem végig. De nem mennék ebbe bele mélyebben, mert nem vág ehhez a témához, pont annyira mint az összehasonlításod...

conchita wurst 2018.11.02. 14:39:47

@csakegyvalaszto: ja csak szlovak autopalyak nem leteznek de valo igaz a dijuk csak 10 juro

ubermeister 2018.11.02. 14:50:47

@Szél Bernadett börtönben van már?

Az a szolgáltató adja az áramot a hálózatba kicsi butus, mert attól hogy az ott van az RWE -nek abban nem lesz áram.
Az hogy hogyan kerül a szolgáltatóhoz az áram még bonyolultabb, azt meg nem is próbálom elmagyarázni hogyan lehet hogy eltérő árak mellett nem csak a legolcsóbbtól vesznek (nem azért mert hülyék)
Fidióta...

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.11.02. 14:52:09

@csakegyvalaszto:
"Egyébként pl a szlovák autópályadíjhoz volt szerencsém nemrég, lényegesen olcsóbb volt mint a magyar"
Valóban? És 1924 km-t használhattál vele, vagy csak 463-mat?

Ildomár 2018.11.02. 14:54:37

@Szél Bernadett börtönben van már?: A múltkor mintha az ugattad volna hogy Szlovákiában nincsenek is autópályák. Azóta hirtelen lettek hogy többen beleverték az orrod a szarba?

Ildomár 2018.11.02. 14:56:06

@conchita wurst: Na akkor ezt beszéld meg @Szél Bernadett börtönben van már?: -al, mert szerinte - most már - vannak. Nem kéne egyeztetnetek ha már ugyanaz a munkáltatótok?

Ildomár 2018.11.02. 14:59:29

@Szél Bernadett börtönben van már?: A magyar állam üzemelteti és tartja karban az úthálózatot, akkor mit is csinál akkor? Mire szedi a benzin jövedéki adóját? Neked tényleg ennyire kevés eszed van, vagy jól megfizetnek hogy hülyének tettesd magad, ami igen csak hiteles.

csakegyvalaszto 2018.11.02. 15:01:06

@Szél Bernadett börtönben van már?:

Továbbra se értem hogy jön ide ez a téma, de ennyi erővel a német autópálya nyer, mert az használható, sokkal nagyobb mint a magyarországi, és ingyenes is. Összehasonlításként nem léptem le, hogy mi hány kilométer, de az feltűnt, amikor Szlovákiában, Ausztriában, Lengyelországban, Horvátországban, Hollandiában, vagy Romániában! vezettem, hogy az utak nem akarják tőböl kiszakítani az autóm kerekét, és nem kell a kátyúkon hánykolódni. Mindenhol jobbak voltak az utak, amiért inkább adtam ki pénzt, mint az M5 - M0 és M1 mesterhármasért, ahol lassan már hosszabb az útidő, mint a főutakon...

ubermeister 2018.11.02. 15:06:40

@conchita wurst

Akkor a 2X1 sávos M15-ről nem szlovák autópályára szoktam ráhajtani Brno, Zsolna felé, vagy a 3-as útról Eperjesnek , onnan Zsolnára, hanem a kurva anyádon döngetek 130-al. Értem én...

Ildomár 2018.11.02. 15:10:48

@conchita wurst: Mi van? Ha a faszom a szádban, nem is szólhatok hozzád? Zavarlak a szopás áhítatában? :-)) Két nyelés között akkor már megjegyezted hány kilométer szlovák autópálya van?

$pi$ 2018.11.02. 15:12:35

@csakegyvalaszto: "Hogy lehet akkora hülyeséget mondani, hogy nem emelkednek az árak? Aki ebben az országban él, az pontosan tudja, hogy emelkednek az árak, azért mert a bőrén tapasztalja."

Nem mondtam, hogy nem emelkedtek az árak. Azt mondtam, hogy az eredeti állítás, miszerint MINDENNEK legalább KÉTSZERESÉRE meg HÁROMSZOROSÁRA felment az ára nem igaz. Képes vagy értelmezni az egyszerű mondatokat, vagy csak hőzöngeni jársz ide? Jól beszólni, tudod, amit otthon nem tehetsz meg?

$pi$ 2018.11.02. 15:14:16

@csakegyvalaszto: "Akkor miért nem Te fizeted ki? "

Az ország gazdasága szempontjából elhanyagolható, az én fizetésem szempontjából viszont nem. Igen, tudom, hogy csak trollkodsz...

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.11.02. 15:17:23

@Ildomár: te valakivel összekeversz, rossz utasítást kaptál a főnöködtől! :D

"A magyar állam üzemelteti és tartja karban az úthálózatot, akkor mit is csinál akkor?"
Valaki érti, mit akar kérdezni ez az ostoba?
Igen, ő üzemelteti, és ő tartja karban is. De már nem a Kohn és Kohn Kft. szedi be érte a díjat, majd feleannyit se továbbít belőle az államnak. Mit nem értesz?

$pi$ 2018.11.02. 15:22:06

@Jankove: "Maradjunk a slágertémánál: lakásárak ezek szó szerint 3-4 év alatt duplázódtak meg. "

Hát nem tudom, mire alapozod? Mert én csak 2016-os adatokat találtam, de az alapján nem beszélhetünk megduplázódásról az elmúlt 3-4 évben:

kiszamolo.hu/lakasarak-alakulasa-1990-tol/

Szóval milyen adatok alapján mondod ezt a kétszeres árnövekedést?

conchita wurst 2018.11.02. 15:26:27

@ubermeister: te is kusolsz

brno - ilyen varos nincs szlovakiaban
zsolna - ilyen sincs

csakegyvalaszto 2018.11.02. 15:29:53

@$pi$:
Nem érzem magam trollnak, eredetileg a KSH adataira hivatkozva közölted, hogy nincsen jelentős drágulás az árakban, erre reagáltam úgy, hogy hülyeséget beszélsz. Az üzemanyagár emelkedésével alapvető, hogy minden drágul, és az utóbbi időben jelentősen drágultak az üzemanyagok. Nem, ez nem a kormány hibája, ellenben azzal, hogy 26 milliárdot kell most egyösszegben elkölteni arra, hogy teljesüljön egy olyan alapszolgáltatás, amiért az emberek fizettek. Védhetetlen a kormány helyzete, mert bárki is hibázott az vagy a kormány, vagy az általa létrhezott kukaholding, de azért hogy a szemétszállítás ideiglenesen megoldódjon 26 milliárdot fizettek ki az adónkból erre.
Mint adófizető joggal kérdezem, hogy milyen jogon költötték el az adómat arra, hogy egy már kifizetett szolgáltatást teljesítsenek, és a mégjobb kérdés, ha a kukaholdinghoz beérkeztek a kifizetett szemétdíjak, akkor hogy lehetséges, hogy nem jut pénz annak, aki a szemétszállítást végzi?

$pi$ 2018.11.02. 15:32:40

@Jankove: "Nem tudom milyen tejet adnak 216-ért, mi a magyart szoktuk venni, 300 alatt nem nagyon van."

Sokféle tej van, az árak változásánál nyilván nem az számít, hogy egy-egy termék mennyibe kerül, hanem az, hogy az egész termékcsoport ára hogyan változik.

Nézd meg a grafikonokat, amiket belinkeltem. Világosan látszik, hogy a 2002-2010-es időszakban elég durva élelmiszerárrobbanás volt, ami mostanában nem jellemző. Persze nem az mszp kormány tehet róla (kizárólag), európában mindenütt nőtt az élelmiszerek ára. Most nem jellemző, hogy nagyon nőne.

Mégis mindenki azon hörög, hogy most mennyire durván drágulminden. Pedig nem. Az infláció sokkal alacsonyabb mint az mszp alatt volt, ez tagadhatatlan. A valóság persze senkit sem érdekel, egy csomóan politikai blogokat olvasnak és vadul hirdetik, hogy a fidesz alatt milyen brutális az infláció, milyen brutálisan megy fel mindennek az ára. Hát nem. Infláció van, de a hetvenes évek óta nem volt ilyen alacsony.

Persze, a ósanban a bagett, elhiszem. Lehet, hogy egy-egy termék durván változott, lehet, hogy sokmindennek felment az ára, de az, hogy sokmindennek durván felment volna az ára az elmúlt években egyszerűen propaganda. Merthogy előtte sokkal durvább növekedés volt.

archivum.kanizsaujsag.hu/nw_pics/31609_n.jpg

$pi$ 2018.11.02. 15:40:37

@csakegyvalaszto: "Nem érzem magam trollnak, eredetileg a KSH adataira hivatkozva közölted, hogy nincsen jelentős drágulás az árakban, erre reagáltam úgy, hogy hülyeséget beszélsz. Az üzemanyagár emelkedésével alapvető, hogy minden drágul, és az utóbbi időben jelentősen drágultak az üzemanyagok."

Jelentősen drágultak az üzemanyagok? Kevesebbe kerülnek mint 2015-ben! És még egyszer: arról volt szó, hogy MINDEN KÉTSZERESÉRE meg HÁROMSZOROSÁRA emelkedett. Nézd már meg:

vs.hu/i/benzina-rgrafikon-jpeg.exact729x668.jpg
hegylakok-cdn-jjhnzspy.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/benzinar-grafikon-2016-768x714.jpg?x34928

Nem, öregem, tudod mi a helyzet? Az, hogy szeretsz olyan cikkeket olvasni, hogy "jujj, hogy felment az ára", aztán ezeket jegyzed meg. Egy idő után meggyőzöd magad, hogy itt valamiféle trend van, valami durva drágulás, amit leginkább úgy lehet kidomborítani, hogy "minden a duplájába kerül".

Nem, ez kamu!

$pi$ 2018.11.02. 15:45:51

@csakegyvalaszto: "szemétszállítás ideiglenesen megoldódjon 26 milliárdot fizettek ki az adónkból erre"

A 26 milliárd forint soknak tűnik és ha azt mondod, hogy "már megint a mi pénzünkből", akkor kivállóan alkalmas arra, hogy felhúzd magad rajta. Csakhogy a magyar állam minden évben rengeteg pénzt költ és rengeteg dologtól függ, hogy mennyit kell költenie. Ha van egy rezzenés a valutaárfolyamba, ha mondjuk a Trump elszellenti magát és a kamatok, az árfolyamok, a kockázati felárak megrezzennek már elment ennyi pénz.

Hidd el, hogy ez elhanyagolható összeg. Fogd fel úgy, hogy a szegény rászorulók miatt fizettük ki, hogy ne rokkanjanak bele a rezsibe. Fogd fel akárhogy, még mérges is lehetsz rá, de kezeld helyén az összeget. Ha az elhanyagolható összegeken mérgelődsz és nem figyelsz a nagy összegekre, akkor simán csak becsapod magad.

$pi$ 2018.11.02. 15:48:22

@csakegyvalaszto: "Mint adófizető joggal kérdezem, hogy milyen jogon költötték el az adómat arra"

A jog úgy szól, hogy az általad befizetett adód felett nem rendelkezhetsz. Olyan jogon költötték el, hogy jogosultak elkölteni.

Persze neked meg jogod van mérgelődni és kérdéseket feltenni. Természetesen ne nekem tedd fel a kérdésedet, én nem tudom a válaszokat, én csak annyit mondtam, hogy ez a pénz elhanyagolható, ha okvetlenül mérgelődni akarsz, akkor más kiadásokon lenne érdemes felhúzni magad.

ubermeister 2018.11.02. 15:52:54

@$pi$

Azért megmagyarázhatnád hogyan van hogy a 2007-ben 7.5 millióért vásárolt lakásomat nemrég 28 millióért adtam el. Ekkora infláció nem volt , vagy igen? Egyébként 2016 nyarán emeltettem annak a lakásnak a biztosítási összegét 18 millióra az akkori áraknak megfelelően. 2 év alatt a realitás 18-> 28 millió. Én nézzük csak 2016 szeptemberben kibővítették a CSOK-ot ami szépen hozta is a plusz 10 milliót. A mostani + 5 millió is meg fog jelenni hamarosan az árakban.

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.11.02. 15:56:19

@Ildomár:
"A múltkor mintha az ugattad volna hogy Szlovákiában nincsenek is autópályák."
Szerintem csak azt nem értetted, hogy a múltkor Krakkóba menet 0 km autópályát használhattam, pedig átszeltem az országot teljesen keresztbe. Mindenesetre 463 km-ért 10 euró egy kicsit sok, annyi mintha 1924-ért több, mint 41 eurót kellene fizetni. Ehhez képest a magyar autópálya használati díj mindössze 3500 forint, azaz alig 11 euró. Ez bizony csak a 27%-a. És ezzel azért közel sem arányosan rosszabb a minősége, de vannak bűn rossz szakaszok, az igaz. Mondjuk az olimpia megrendezésében benne lett volna pl. az M1 felújítása is, de az ellen ugye a libsik erősen kampányoltak, mondván miért költenénk el többek közt autópálya felújításra pénzt, minek azt, hadd rohadjon szét. No komment.

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.11.02. 16:00:36

@ubermeister:
"Én nézzük csak 2016 szeptemberben kibővítették a CSOK-ot ami szépen hozta is a plusz 10 milliót. A mostani + 5 millió is meg fog jelenni hamarosan az árakban. "
Nem azt ugattátok pont, hogy a CSOK-ot alig tudja valaki igénybe venni, mert olyan szigorúak a szabályok, stb.?? Hát akkor most meg hogy hogy ekkora a befolyása?? Egyeztessetek már a reggeli eligazításon ostobák! :D

conchita wurst 2018.11.02. 16:00:43

A benzinar mondjuk epp jo lenne, ha felmenne 500 fole, hogy ne kelljen a sok prolit kerulgetni az uton.

csakegyvalaszto 2018.11.02. 16:02:37

@$pi$: "Jelentősen drágultak az üzemanyagok? Kevesebbe kerülnek mint 2015-ben!"
Sőt, jelentősen csökkent az áruk 1920-hoz képest. Teljesen irreleváns előkapni, hogy 3 éve drágább volt az üzemanyag. Az év elején ugyanazért az üzemanyagért 374 Ft-ot fizettem literenként, amiért most 436 Ft-ot.
Ezt a több mint 15%-os áremelkedést senki nem nyeli le, mivel a szállítmányozók és a termelők is árat emeltek, így a boltokba is drágábban jut el a termék, szóval mindenki árat emel. Drágultak a bérköltségek és a járulékok is, ezeket se tudják csak áremelésekkel kigazdálkodni a kereskedők és a termelők se.
Hiába lököd nekem csípőből a KSH adatokat, meg hogy 3 éve egy más mértékű euro árfolyamnál, más olajpiaci helyzetben mennyi volt az üzemanyag ára, az árak igenis emelkedtek. Kiragadtál valakinek a mondatából egy hülyeséget, miszerint 2-3 szoros áremelkedés volt, ez tény hogy nem igaz, de az igaz, hogy minden drágább, a munkabérek is emelkedtek, és ha egy szolgáltató nem emelhet ebben a helyzetben árat, az azzal jár, hogy el kell küldjön embert, vagy nem javíttatja a járműveit, végül bezár, mert veszteséget nem buli termelni.
De itt a 26 milliárdos kérdés, ha a kormány azt mondja, hogy ragaszkodik a rezsicsökkentéshez és nem emelnek a hatósági árakon, majd amikor nem szállítják el a szemetet akkor odatolnak 26 milliárdot az adófizetők pénzéből, akkor valóban rezsit csökkentettek, vagy csak átvertek egy halom embert egy szép színes lufival.

conchita wurst 2018.11.02. 16:03:22

@csakegyvalaszto: Mi lenne ha penzt keresnel sirankozas helyett?

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.11.02. 16:06:59

@conchita wurst: Áhh, már most sem mennek. Annyira elszegényedtünk, hogy minden reggel Mészáros Lőrincnek saját magának kell beülnie abba a +500.000 autóba, amivel több van forgalomban 2010 óta. :D :D

ubermeister 2018.11.02. 16:10:05

@Szél Bernadett börtönben van már?

Kicsi butácska, összesen van évente ~11000 új lakás amin megjelenik a plusz 5 milla, amit a régi eladásából kell behozni ami feljebb viszi a használt árakat. Azért a 4.000.000 háztartáshoz képest a 11000 CSOk-os igen kicsi, tehát alig valaki tudja felvenni, ha csak a felső 1%-ot nézzük az is kitart 4 évig.
Fidióta...

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.11.02. 16:17:21

@ubermeister: Tehát a 11.000 CSOK-os viszi fel "szépen" a 4.000.000 árát, értem. :D

ubermeister 2018.11.02. 16:28:19

@Szél Bernadett börtönben van már?

Igen butuska, mint ahogyan az új autó ára határozza meg a használt autó árát , a lakásoknál is az új határozza meg a használt lakásét. Ha az új lakás árába beépül a CSOK (független hogy CSOK-al veszik vagy sem) úgy a használtba is beépül.
De ha te az önkormányzattól 90-ben 200.000 ért vett lakásod eladod nekem 100.000-ért mert használt benne vagyok. Vagy akkor azért te is megnézed mennyiért lehet venni újat és ahhoz igazítod az árat? Ugye Fidióta...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.11.02. 16:47:47

@$pi$: Tök jó mikor teszed a naív hülyegyereket!
Ugye?

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.02. 18:24:34

@maxval balcán bircaman: többe került, rosszabb, de ti elmebeteg Fidióták ezt szeretitek. ti a szarra szavaztok. ti vagytok a magyar selejt.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.02. 18:25:44

@$pi$: "Az egyetlen különbség, hogy az mszp emelgette az árakat, a fidesz meg csökkentette."

Most emelte 26 milliárddal, te Fidióta elmebeteg! Ti Fideszesek azt szeretitek, ami rossz és drága. Ti vagytok a magyar selejt.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.02. 18:31:47

@$pi$: "egyszer azon nyavajog a szerző, hogy nem jut a gáz árából fejlesztésre, a másik mondatban meg az a baja, hogy túl drága a gáz."

mert ugye olyan is volt, hogy a Fidesz esek loptak a gáz árából, olyankor mindkettő igaz.

index.hu/gazdasag/2014/01/27/mol/

és a rezsicsökkentés növekedés volt:

24.hu/fn/gazdasag/2018/02/14/megszolalt-az-e-on-a-botranyos-olcsobb-gaz-ugyeben/

de hát ez egy Fidiótának túl bonyolult, mert nem egybites. ti vagytok a magyar társadalom legalja, a gyengeelméjűek, a selejt.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.02. 18:34:48

@conchita wurst: a német Aldiban olcsóbb nyáron a paradicsom mint a magyar üzletekben. pedig ott nem is terem paradicsom. utazhatnál, kisköcsög, fingod nincs a világról!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.02. 18:37:33

@conchita wurst: "szlovak autopalyak nem leteznek"

te Down-kóros vagy. ugye te azon dolgozol, hogy lejárasd a Fideszeseket?! jól csinálod.

hu.wikipedia.org/wiki/Szlov%C3%A1kia_gyorsforgalmi_%C3%BAtjainak_list%C3%A1ja#/media/File:Highways_in_Slovakia.svg

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.11.02. 18:41:23

@math0:
"Ti Fideszesek azt szeretitek, ami rossz és drága. "
Ti mondtátok, hogy a szemét az nagy üzlet. Nos, a Fidesz emiatt akart csak kis üzletet. Mondjuk ott elrontotta, hogy a libsi maffia szemetes cégeivel akart továbbra is üzletelgetni, akik a nagy üzletet óhajtották belőle, többmilliós havi fizukkal természetesen. Remélhetőleg tanult belőle a Fidesz, és úgy elsöpri őket, hogy hamvaik sem maradnak. Ezt a feladatot kizárólag állami cégekkel kell megoldani, nem szabad hagyni, hogy egy kormány zsarolható legyen ilyen maffia cégek által. Ugyanaz megy, mint Olaszországban. Csak itt a libsi maffia csinálja. Jól megerősödtek a szoclibsi kormányzás alatt.
Ez a plusz pénz a libsi maffiának gyenge lépés volt a Fidesztől, sajnos.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.02. 18:42:56

@conchita wurst: "zsolna - ilyen sincs"

A Fidióta megint bemutatta, hogy milyen elmebetegek a Fideszesek.

hu.wikipedia.org/wiki/Zsolna

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.11.02. 18:44:14

@math0: Tudod mi a különbség az autópálya és a gyorsforgalmi hálózat között?

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.02. 18:49:30

@$pi$: "A 26 milliárd forint soknak tűnik és ha azt mondod,"

az is faszfejkém. olyan sok, hogy a rezsicsökkentés a végén rezsinövelés volt. mert ostobák vagytok, és fordítva sült el a fegyver. hiába mondtuk meg, ti hülyék vagytok, nektet tökön kell szúrni magatokat, addig nem tanultok. a kurva anyátoknak vagytok ti ennyire idióták!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.02. 18:58:50

@$pi$: jogunk van nem arra szavazni, aki baromságra, rosszul költi az adónkat. ez meg a Fidesz. ennyikeh, fazsfej Fidióta! az utcán álló szemét, és 26 milliárdos rezsinövelés nem jó dolog. ezt csak az elmebetegek szeretik, erre csak az elmebetegek szavaznak.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.02. 19:00:27

@Szél Bernadett börtönben van már?: múltkor Szegedről Pécsre mentem 0 km autópálya. de hát a Fidióta erről nem tud, mert hülye.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.02. 19:07:40

@ubermeister: "Ha az új lakás árába beépül a CSOK (független hogy CSOK-al veszik vagy sem) úgy a használtba is beépül. "

akárhogy is nézem, azt mondod, hogy a kormány felverte a lakásárakat. nesze neked "rezsicsökkentés" (az is hazugság) kösz, Orbán!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.02. 19:07:40

@ubermeister: "Ha az új lakás árába beépül a CSOK (független hogy CSOK-al veszik vagy sem) úgy a használtba is beépül. "

akárhogy is nézem, azt mondod, hogy a kormány felverte a lakásárakat. nesze neked "rezsicsökkentés" (az is hazugság) kösz, Orbán!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.02. 19:09:22

@Szél Bernadett börtönben van már?: abban akkor egyetértünk, hogy a Fidesz elbaszta. de ti idióta mazochisták vagytok, ezért rá szavaztok. ti vagytok a magyar társadalom elmebeteg selejtje.

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.11.02. 19:09:45

@math0:
"múltkor Szegedről Pécsre mentem 0 km autópálya"
Azt hogy csináltad, áruld már el. Hadd legyek én is okos. :D

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.02. 19:11:59

@Szél Bernadett börtönben van már?:

te nem tudod a különbséget, mert egy idióta Fideszes elmebeteg vagy.
A D1, a D2 és a D3 autópálya.

hu.wikipedia.org/wiki/Kateg%C3%B3ria:Szlov%C3%A1kia_aut%C3%B3p%C3%A1ly%C3%A1i

ti vagytok a magyar társadalom selejtjei. retardáltak vagytok. ezt reklámozod.

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.11.02. 19:18:20

@math0: de ez más link cicababa. :D
Előbb a gyorsforgalmi hálózatot linkelted, még mindig összemosod :D

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.11.02. 19:29:24

Tudod van autóút (110 km/h, szintbeli kereszteződés, 2x1 sáv is, stb.) és van autópálya. Sőt Magyarországon még gyorsforgalmi út is van. Szívesen. Örülök, hogy újat mondhattam neked.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.11.02. 19:29:46

@math0:

Nem fogunk a ballib országrontást visszaszavazni, ebben biztos lehetsz.

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.11.02. 19:39:13

Nem, nem. Ezek 10 éve is, 100 éve is szétbarmolták az országot. Soha többet őket!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.02. 19:56:31

@Szél Bernadett börtönben van már?: nem tudtad kiválogatni a gyorsfogalmi utak közül az autópályákat? mert azon az oldalon is szerepeltek autópályák, meg voltak nevezve autópályák.

arról nem én tehetek, hogy a Fideszesekre jellemző módon funkcionális analfabéta vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.02. 19:57:13

@maxval balcán bircaman: fizetsz 26 milliárdot, hogy napokon át álljon a szemét. ezek vagytok ti, Fidióta elmebetegek.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.11.02. 19:58:09

@math0:

Nem olcsó mulatság az állam fenntartása.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.02. 20:02:09

@maxval balcán bircaman: hát, az ilyen idióta tolvajéké nem. de hát ti idióta mazochisták vagytok, ezt szeretitek.

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.11.02. 21:29:38

@math0: te nem tudod kiválogatni, az a probléma.
Na de vissza a kérdésemre: hogyan is jutottál el Szegedről Pécsre 0 km autópályával? Szeretnék tanulni! :)

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.02. 23:02:44

@Szél Bernadett börtönben van már?: tessék, amikor a Fidiótának nincs igaza, akkor hazudik, a pofánkba. Arról is, amit linkkel bizonyítottam. Csak azt reklámozod, hogy a Fidesz szavazók az ország erkölcsi selejtjei, és pszichopata idiótái. A magyar társadalom selejtjei vagytok.

Szeged-Pécs: volt benne egy minimális autópálya. Látod, aki nem Fidióta beismeri, ha egy kicsit téved, ti viszont azt se, ha országháznyit tévedtek. Köcsög görények vagytok, mint a csuti paraszt gazdátok.

0dzsud0 2018.11.03. 05:20:15

Matyi és az autópálya. Zseniális. :)))))

$pi$ 2018.11.03. 06:26:53

@csakegyvalaszto: "Hiába lököd nekem csípőből a KSH adatokat, meg hogy 3 éve egy más mértékű euro árfolyamnál, más olajpiaci helyzetben mennyi volt az üzemanyag ára, az árak igenis emelkedtek. Kiragadtál valakinek a mondatából egy hülyeséget, miszerint 2-3 szoros áremelkedés volt, ez tény hogy nem igaz"

Tehát te pontosan ugyanazt mondod mint én. Fasza, hogy itt erőlködsz, nagy kínnal sikerült kierőlködnöd, hogy mindenben igazam volt. :D

Jankove 2018.11.03. 12:21:09

@$pi$: Figyelj, amikor mész a világban, és tapasztalsz, te addig nem hiszed el a látottakat, amíg ki nem guglizod a megfelelő statisztikai adatot ami alátámasztja? Engem nem érdekel sem a statisztika, ahogy az sem hogy a miniszterelnökünk élő adásban a mikrofonba mondja, kurvára rendben van minden. Az érdekel, amit tapasztalok, látok, érzek a mindennapokban. Az életvitelünk nem nagyon változott az elmúlt években, sőt időközben végtörlesztettük a hitelünket, így már ez sem nyomja a hátamat, mégis, fizetésnap előtti héten már vágom a centiket. Pedig feleségem és én is jól keresünk, legalábbis pár évvel ezelőtt hitellel a nyakamban, házfelújítás közepette sem éreztem ennyire gázosnak a helyzetet mint most. Úgyhogy kösz, statisztikák nélkül is érzem a drágulást, 5-10 év távlatában pedig kifejezetten drámai a változás. (nem, nem szoktam rá közben a drogra, és nem kurvázom el a fizetést). A lakásárakra sem kell statisztika, elég körülnézni, beszélni a kollégákkal emberekkel. Anyám társasházban lakik, Bp belkerület, 2010-ben 8-12 millió között adtak el ott lakásokat. Ma 8 évvel később, 24-30 millió ugyanaz. Vagy nézd meg a panel árakat. Egy évtizede a panellakás belépő szintű (nevezhetjük legalja kategóriának is) számított, ma lassan ez is elérhetetlen. Hiába a CSOK, azzal együtt is nehezebb a helyzet, mint előtte anélkül. És azért gyorsan tegyük hozzá, hogy egy szűk réteg tudja csak igénybe venni, a többi meg oldja meg ahogy tudja.

„Az, hogy szeretsz olyan cikkeket olvasni, hogy "jujj, hogy felment az ára", aztán ezeket jegyzed meg. Egy idő után meggyőzöd magad, hogy itt valamiféle trend van”

Miért indulsz ki magadból? Létezik olyan embertípús, akiktől ha megkérdezik hogy érzi magát, előtte elolvassa a kedvenc újságját. Én nem ilyen vagyok. Mutathatsz nekem ezer gyönyörű statisztikát, ha egyszer rendre mást tapasztalok. Egyébként tegnap esti történet, saját repertoárból: beszart az 5 éves gázkazánom, de úgy néz ki végleg. Pár évvel ezelőtt a legrosszabb forgatókönyv ilyen esetre: cseréled az egész kazánt újra, max 3 kilóból megúszod. Mamár csak kondenzációsra cserélheted, ami tokkal vonóval 1 millió. Amikor drágul az élet, nemcsak azt kell nézni, hogy a párizsi ára emelkedett-e vagy sem, hanem összeségében globalice. Az ilyen és ehhez hasonló (egyébként tök értelmetlen) törvényi szabályozások garmadája is vastagon hozzátesz, hogy az ember drágának érezze az életet.