Mindenkinek van, de senki sem kíváncsi a másikéra

A Vélemény Olyan, Mint a S...

Mese az Orbán utáni jövőről

2018. október 25. - Filterr

Korábban már írtunk arról, hogy Orbán Viktor rendszere csak úgy váltható le demokratikus úton, országgyűlési választáson, ha az ellenzék - vagy annak egy része - végre olyan politikai stratégiát alkot meg, fogad el, s lát neki annak kivitelezésébe, ami nem maximum 4 éves távra szól, hanem jóval tovább. Persze ez nem elégséges előfeltétele a reménybeli kormányváltásnak, de az egyik, ha nem a legfontosabb. Az bizonyosnak látszik, hogy Orbán Viktor mindaddig a helyén fog maradni, amíg nem lesz kitalálva és elmesélve az a jövőkép, ami a bukása utáni korszakot határozná meg.

Nyilván nem lehet egy teljes, rendszerszintű tervet összerakni, hogy miként változzon a minisztériumi struktúra, az intézmények vezetése, a média “egyensúlya”, vagy a zsebre rakott vagyonok sorsa. Viszont ki lehet - avagy kell(ene) - dolgozni egy víziót, ami a jelen politikai, gazdasági és társadalmi berendezkedését veszi alapul, nem pedig az Orbán előtti időszak demokratikus, kapitalista, liberális világából indul ki. El kell fogadni, hogy a NER-ben eltöltött 3-4-5 ciklus alapjaiban zilálja össze az ország amúgy is eléggé tépett szövetét. Ezeket a változásokat tudomásul kell venni, el kell fogadni, s a jövő építését ezekről az alapokról kell elkezdeni.

Az elmúlt 8 évben kismilliószor hallhattuk az ellenzéki szereplőktől, hogy visszaállítják, újra nyitják, bezárják, eltörlik, újra törvénybe iktatják … a mit is? Azt, ami már elmúlt, visszahozni nem lehet. Nem lehet semmissé tenni azokat az éveket, amiket az ország a Fidesz uralma alatt tölt el, nem lehet zárójelbe tenni, s nem venni róla tudomást. Az ellenzéki erők ott követnek el rendre hibát, hogy az Orbán-rendszer tagadását összekapcsolják a 2010 előtti harmadik magyar köztársaság állapotának, berendezkedésének visszaállításával.

Csak sajnos azt felejtik el, hogy ez nem egy számítógépes játék, ahol bármikor elő lehet hívni egy mentett állást, hogy újra próbálkozzanak azzal, amit korábban elrontottak. Ha mondjuk 2022-ben valami kisebb csoda folytán leváltódna a mi Viktorunk, akkor nem az lenne a helyzet, hogy másnaptól ismét lenne független Alkotmánybíróságunk, főügyészünk és bírói karunk, hogy lenne kiegyensúlyozott állami médiánk, hogy lenne egy a mainál erősebb és autonómabb szociális, oktatási és egészségügyi rendszerünk, vagy hogy lenne a hazai KKV-kat támogató gazdaságpolitikánk.

A Fidesznek legalább 8 éve volt felkészülnie arra, hogy mihez kezdjenek a 2010-es kormányváltás után. Bár sokszor úgy tűnik, hogy pillanatnyi érdekek mentén hoz fontos, akár évtizedekre kiható döntéseket, az tagadhatatlan, hogy az egész mögött meghúzódik egy rendező elv, egy jövő- és világkép. Ez az összetartó erő nem más mint A Miniszterelnök, s az ő és tanácsadói fejében létező vízió, ami folyamatos eligazodási pontot jelent a NER működésében.

A mai ellenzék házifeladatának is annak kellene lennie, hogy új alapokra helyezze a politikáját és a választóknak kínált ajánlatát. Ehhez viszont elengedhetetlen annak felismerése, hogy ami volt, az elmúlt, a 2010 előtti állapotok restaurációja nem lehetséges, de nem is lehet kívánt cél. Ha mást nem is lehetne, de azt biztosan ki tudjuk olvasni a ‘14-es és a ‘18-as választásokból, hogy azt a múltat már nem akarják visszahozni a választók. Annyira nem, hogy inkább választják a bizonytalan jövőt, amiről a nemzet nagypapája olykor jelzőkkel tarkított, az átlagember számára kevéssé érthető meséket ad elő (ld. illiberális állam vagy a kereszténydemokrácia mondáit).

A választók széles rétegeit - de annyit mindenképpen, ami elégséges a sorozatos kétharmadokhoz - formálta át a NER, akik a közelmúltat már csak tagadni, de legalábbis meghaladni akarják, nem pedig visszahozni azt. Nem akarnak se balliberális kormányt, se rabló-kapitalizmust, nem szeretnének újra gender-problémákat és leszakadt kisebbségeket, de nem akarnak fékeken s egyensúlyokon alapuló politikai rendszert, de média-egyensúlyt sem. Avagy olyat nem, ami a “Gyurcsány idején volt”.

A példa okán nézzük meg a kerítés témáját. Orbán Viktor és tanácsadói úgy csavarták meg es keltettek félelmet a magyar közgondolkodásban, hogy a közvélemény lelkesen tapsolt a “migránsvisszatartó” kerítés déli határon való felépítéséhez. Abban az országban, ami kevesebb mint 30 évvel korábban egy hasonló drótkerítés lebontásával rúgott bele egy nagyot a roskadozó keleti blokk korhadt alapjaiba. Ezt a kerítést viszont már nem bonthatja le NER-t váltó rendszer vezetője anélkül, hogy ne taszítaná polgárháborúba az országot. El kell fogadnia annak létét, s azt, hogy az emberek biztonság-érzetéhez ez manapság egy alapkellék, amin rövid távon nem lehet változtatni. Tehát az eljövendő kormányerőnek világossá kell tennie, hogy a kerítés marad, akármi is történjék. A kerítés létének elismerése persze nem jelenti azt, hogy Ungár Péternek igaza volt abban a bizonyos írásában, nem kell elismernünk, hogy a Fidesz valamit jól csinált, csupán azért, mert ettől pillanatnyi részsikert remélünk, nem kell egyetérteni velük azért, hogy ne köpködjön ránk az állami média. A változás tényét, a kerítés létét el lehet - avagy kell - fogadni, s elhelyezni abban a jövőképben, amit az Orbán utáni időkről festünk le a választóknak.

Azok a jelenlegi - és leendő - ellenzéki politikusok, pártok, mozgalmak, melyek helyesen a NER-lebontásán ügyködnek, s abban valóban érdekeltek, azoknak az évtizedes távlatba nyúló politikai stratégiát e rendszer alapjainak figyelembevételével, részben azokra támaszkodva kell megalkotnia. Nem azért, mert ezek szilárd, vagy jól működő alapok lennének, hanem azért, mert ezek a létező alapok. A NER előtti idők alapjai nem léteznek már, s láthatóan csak azokra az alapokra már nem is építkezne az ország lakosságának többsége. Ez persze nem zárja ki annak lehetőségét, hogy a 2010 előtti és utáni politikai - egyúttal társadalmi és gazdasági - struktúráknak egy vegyes, hibrid változata alakuljon ki, s váljék működőképessé. Ehhez persze a munkát el kellene végre kezdenie az ellenzéknek, mert egyelőre a politikai ellemzők, s a hozzánk hasonló bloggerek és gondolkodók többet foglalkoznak az orbán utáni jövő elképzelésével, mint azok, akik azt a jövőt vezetni szeretnék.

A bejegyzés trackback címe:

https://voms.blog.hu/api/trackback/id/tr614321319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chrisred 2018.10.26. 09:19:29

@Minden ballib bérretteg: Ja, de mikor hatálytalanítja az Európai Bíróság? Három-négy évvel később?

frikazojd · http://kocs.ma 2018.10.26. 09:20:49

@Minden ballib bérretteg: persze hogy fikció, ezzel kezdtem :D

mészilőri vagyonelkobzása az akkori kormány, vagyis Magyarország programja lesz (a fidesztől tudjuk, hogy kormány = Magyarország). A fidesz tanított elég trükköt, hogy megoldhassuk. Az EU-t utáljuk, ne ugasson bele hogy Magyarországon mit teszünk.

(Egyébként a fidesz számtalan visszamenőleges hatályú törvényei közül néhány tényleg el is bukott rendes bíróságon, mint pl. a kafetériás téma, de azért pont elég olyan van amit senki meg sem támadott)

Minden ballib bérretteg 2018.10.26. 09:26:08

@chrisred:

A mondanivaló lényege, hogy az elszámoltatás maszlag az csak a barmoknak szóló politikai marketing, ami megvalósíthatatlan.
Igény lett volna pl Gyurcsány vagyonának az elkobzására is, meg a többi ballib tolvajéra, de teljesen evidens volt, hogy nem lehet meglépni. Amit megpróbáltak különadó formájában, törvénymódosítással, azt is visszaadták a bíróságok.

Brix 2018.10.26. 09:27:33

Orbán utáni időkről korai mèg beszèlni, mivel az egypártrendszert olyan sikeresen, olyan szofisztikált módszerekkel , annyira mèrnöki pontossággal èpítettèk fel, hogy azt szinte lehetelen legyen demokratikus eszközökkel leváltani. Nèzzük a tènyeket: az ellenzèknek sem pènze, sem tömegbázisa, sem társadalombefolyásoló mèdiája nincsen- az ellenzèk maga is az Orbán- rendszer vazallusa..Egy tollvonás, ès az ASZ bármikor pár száz milliós büntetèssel ellehetleníti őket, ha nagyon ugrálnak...Másik dolog: akit kellett, a Fidesz egyszerűen megvett magának: a nagytőke, a nagypolgárság, ès a kistelepülèsi vèlemènyformálók , szinte mint Fideszesek, a határontúliakkal együtt...Ki fog csatlakozni egy olyan ellenzèkhez, amely nem tud anyagi előnyöket kínálni, egyrèsze hiteltelen ( posztkomcsi...) más rèsze meg liberális- kozmopolitának van kikiáltva... Ebben a társadalmi helyzetben esèlye sincs az ellenzèknek, amely a hatalomváltas kilátása ès egzisztenciális okok miatt a szètesès szélèn....

chrisred 2018.10.26. 09:28:26

@frikazojd: Magyarország, ha nagy nem is, de sikeres lehet, mint pár hozzá méretű és adottságú európai ország. De erre soha egyik politikai erő sem vágyott igazán a rendszerváltás óta, nekik elég volt, ha ők és a közvetlen környezetük válnak sikeressé. Ebben a Fidesz meg a ballibek már bizonyítottak, és mára már az úgynevezett XXI. századi pártokkal (Jobbik, LMP) kapcsolatos illúzió is kezd eloszlani. A NER vége csak akkor jelenthet korszaklezárást, ha a Fidesszel együtt ezek a képződmények is eltűnnek a közhatalom környékéről. Ne kövessük el újra azt a hibát, mint 30 éve, amikor ölbetett kézzel néztük, ahogy az MSZMP kiválasztja az utódait és kerekasztal mellett megbeszéli velük a mutyiváltást.

Belzebubi 2018.10.26. 09:34:08

@Kampfer: Én ezzel teljes mértékben egyetértek. Gyakorlatilag minden szavával.

Kampfer 2018.10.26. 09:35:42

@frikazojd: "szerintem nagyon jó lenne ha mernénk kicsik lenni."

Szerintem pedig nem. Már próbáltuk, láttuk az eredményt. Az ilyen gönczkingák, balázspéterek és hasonló semmirekellő gyomok által képviselt külpolitika nem jelentett mást, csak a kompromisszumok nélküli megalkuvást, a megalázkodást, feltétel nélküli végrehajtást és a teljes kiszolgálást. Mindegyik egy mocskos, jellemtelen balliba senkiházi szar!
Az alap kell legyen, hogy kiállunk az érdekeinkért és a véleményünkért!

"jelenlegMagyarország egy olyan óvodás, aki egy bot segítségével felvett egy felnőtt öltönyt."

Sanszos, hogy létezik ennél jobb és megfontoltabb külpolitika is. Ezt én sem vitatom! Megjegyzem ugyanakkor, hogy nem a jelenlegi külügyminisztert tudja megalázni egy random kis szar riporter, nem a mostani szóvivőt tudja hülyére venni egy ostoba kis buzi tudósító, mert ki lesznek osztva, el lesznek hajtva! Azt a gönczkingát vagy azt a surmó balázspétert meg se találtad volna egy miniszteri találkozón, véletlenül még neki adtad volna az üres pezsgőspoharat, mert mindkettő egy jelentéktelen kis senki! Nem csak kinézetre, de viselkedésre, retorikára tekintettel is.

Ok, cseréljük le a külpolitikánkat egy jobbra! EGY JOBBRA! De a választékból mi látszik...? Csak egy rakat balliba kövület és egy másik rakat ostoba sötétzöld kozmopolita genderszakos.
Cseréljük le a családpolitikát. Egy jobbra! De ami látszik, az csak a migriámogató, buzilobbista cigánytenyésző szakember. Ezekre aztán nagyon nagy szükség volna, tényleg! Ja, nem!
Cseréljük le a gazdaságpolitikát. Ok. Egy JOBBRA! De a választékból mi látszik? Csak egy rakat balliba kövület (akik mellesleg ugyanúgy rászívták magukat a német gazdaságra - más lehetőség híján), illetve egy másik rakat ostoba sötétzöld kozmopolita banda, akik nem győznék kiszolgálni az 'ajrópéer' gazdaságpolitika elmebeteg ostobaságait! Hát köszi, de ezekre inkább ne!

"Mert mi a lófaszra akarunk nagynak látszani?"

Tudod, arra esetleg, hogy az EREDETI elképzelés szerint a 'zunijó' az EGYENRANGÚ tagállamok közössége, ahol MINDEN tagállam az érdekei mentén politizál, miközben a közös célokat MINDENKI érdekei szerint követi és dolgozik érte. Vagyis a szavazata, a véleménye az érvei UGYANANNYIT érnek akkor is, ha szlovák, horvát, cseh, lengyel, német, francia, olasz vagy magyar! Mi most semmi mást nem tettünk, mint azt, hogy a megszokottaktól eltérően végre kimondjuk, ha valami NEM ÁLL érdekünkben és hogy azt mi nem támogatjuk. Évekkel ezelőtt ezért lettünk páriák! Egyszerűen nem nyeltük le azonnal, amit egy eszement libbant liba vagy egy tökrészegen szédelgő bűnöző, esetleg egy látens buzi gerontofil kis köcsög kitalált, ami szerinte tuti. Nos, ez közel sem egyenlő azzal, hogy mi eljátsszuk a 'janit'! Egyszerűen csak nem fogadunk el olyasmit, ami nem áll érdekünkben. Az a 'zellenzék' és anyukájuk problémája, ha ezt képtelenek fölfogni. Gondolkodjanak még rajta 4-8-12 évet, talán majd egyszer rádöbbennek! Vagy nem...

"Valójában az egész egy összeszerelő üzem és egy EU-s segélyhely speciális keveréke."

És ez ugye véletlenül sem a 'zunijó' nagyobb ('egyenlőbb') tagállamainak és gazdaságainak az érdeke, ugye? Ja, várj! De! Erről ennyit...

"Ha ezt őszintén felvállalnánk és ez alapján definiálnánk a stratégiánkat, az sokkal kifizetődőbb lenne, hosszú távon pedig lenne hova fejlődni."

A stratégiánkat definiáltuk. Ez azonban ütközik az 'egyenlőbb' tagállamok stratégiájával, illetve nem elfogadható a hazai ellenzék számára. Szar ügy, de ez van. A választók számára pedig a 'zellenzék' stratégiája nem volt elfogadható. Ez ilyen. Szavazatokra játszanak és nem esélyekre és közvélemény-kutatásokra.

"Most az óvodás kis hülye agya elhiszi, hogy felnőt,t nagy és hatalmas, és nem is akar ebből fejlődni..."

Egyrészt ebben van némi igazság, másrészt viszont a 'zellenzéki' maradék média és a nyugati 'szabad' (megalol...) és 'független' (megalol...) sajtó és média ezt igyekszik sulykolni! Nyilván az 'egyenlőbb' államok és politikai vezetőik érdekeinek megfelelően. Ezen sem kell nagyon meglepődni! Szerintem...
Kamp.

Soha ne tegyel haver a fekete lora 2018.10.26. 09:35:43

A mai ellenzeknek sokkal tobb ideje van kitalalni a jovokepet, mert meg 20 evig nyugodtan dolgozhat rajta

Belzebubi 2018.10.26. 09:39:10

Talán csak annyit tennék hozzá, hogy azokon kívül, amit leírt, egyetlen ellenzéki pártban nem látom csírájában sem a kormányzás képességét.

Ellenzéki Tüntető 2018.10.26. 09:54:37

@Kampfer: "De az nem jut eszébe egyetlen gyépéharcos ellenzéki baromnak sem, hogy talán a fidesz szavazótáborának egy jelentősebb részét IS megszólítsa egy valóban értelmes és vállalható programmal"

Sajnos nem. Olyan mélyen lovallták bele magukat a "fidesz az ősellenség, a fideszesek meg mind proli narancszombi nácik!" retorikába, hogy ebből már nem bírnak kifarolni. Pedig jó lenne ha lenne választás, de ahogy írtad, inkább a NER mint ez a faszság amit a másik oldal ki bírt találni (amit valójában nem is ő talált ki, hanem egy az egyben átvett a nemzetközi eszmékből)

Kampfer 2018.10.26. 09:54:37

@Belzebubi: "egyetlen ellenzéki pártban nem látom csírájában sem a kormányzás képességét."

Ott a pont!
Kamp.

lenörd hofstadter 2018.10.26. 10:10:59

@Kampfer: "Ostoba hasonlat!"

Tökéletes hasonlat. Mondjuk kell némi értelem a megértéséhez, és annak felfogásához, hogy ha 1956-ban a határ túloldalán a menekülőket olyan emberek fogadják mint a most menekülőket a mélymagyarok, akkor biza a Nemzet Filmese ma nem az ország pénzét lopná, hanem akkoriban belelőtték volna egy a kerítés utáni árokba.
Azon is érdemes elgondolkodni, hogy ha a múltban éltek volna orbán törvényei akkor az értelmi képességei alapján orbán valahol egy román faluban a budikból hordaná a szart a hátsó kertbe mert a cigánykaravánt amin elindultak a határnál visszazavarták volna a taknyos szaros putrijukba..

Soha ne tegyel haver a fekete lora 2018.10.26. 10:18:20

@lenörd hofstadter: 1956ban nyugaton azonnal lageresitettek a magyar politikai menekulteket, majd szetosztottak oket igeny szerint

szarabok nekunk nem kellenek egyaltalan, de ugy tunik mar europaban is mindenki a masikra tolna oket

Wéső 2018.10.26. 10:21:36

@lenörd hofstadter: nerm jó az összevetés. 56-ban a szomszédba mentünk a sógorokhoz, nem pedig tök más kultúrába.. ja és doigoztunk - elég hamar. Ki a németeknél, ki Franciaországban. stb stb.

Kampfer 2018.10.26. 10:23:29

@lenörd hofstadter: "Tökéletes hasonlat. Mondjuk kell némi értelem a megértéséhez..."

Annak tökéletes hasonlat, aki nem érti az írott magyar szöveget, illetve aki olyasmit kíván belemagyarázni, amit nem tartalmaz. Sebaj. Ha már az értelemet emlegetted, segítek picit.

"...ha 1956-ban a határ túloldalán a menekülőket olyan emberek fogadják mint a most menekülőket a mélymagyarok, akkor biza a Nemzet Filmese ma nem az ország pénzét lopná, hanem akkoriban belelőtték volna egy a kerítés utáni árokba."

Kérlek pontosan és részletesen írd le, hogy a magyar határőrök/rendőrök/katonák hol, mikor és milyen módon lőttek bele migriket a déli határkerítés mögötti árokba! Előre is köszönöm a részletes és pontos leírást!
Tudtommal még fegyvert sem sütöttek el, riasztólövést sem adtak le!

Kérlek pontosan és részletesen írd le, hogy a többezer kilométer távolságból, 'x' biztonságos állam területén átügető koszos migri mennyiben vonható párhuzamba a Magyarországot '56-ban elhagyó és az első biztonságos állam területére lépő menekülővel! Akik utána akár hónapokig is zárt lágerben éltek... Most egyéb különbségeket nem említek, ezerszer megették már többek között neked is!
Továbbá kérlek azt is pontosan írd le, hogy '89-ben Romániából, '91-'92-ben Szerbia és Horvátország felől és '99-ben Koszovóból Szerbián át érkezőkre mikor és hol nyitott tüzet a magyar fegyveres hatóság! Előre is köszi!

"Azon is érdemes elgondolkodni, hogy ha a múltban éltek volna orbán törvényei akkor az értelmi képességei alapján orbán valahol egy román faluban a budikból hordaná a szart a hátsó kertbe mert a cigánykaravánt amin elindultak a határnál visszazavarták volna a taknyos szaros putrijukba.."

Ezt magam is nagyon erősen támogattam volna! Egyébként csak nem egy 'burkolt cigányozást' olvashattunk...??? Ami a ME képességeivel kapcsolatos véleményed illeti, nem kívánom sem cáfolni, sem vitatkozni róla. Szíved joga megítélni. Azonban az ellenzékieket minősíti, hogy az általad annyira degradált képességű ME is nagyon magas szintekkel fölötte van a 'zellenzék' random vezéralakjának. Ebből a szempontból nézve a legkevésbé idióta választásnak még mindig a jelenlegi vezetés tűnik...
Kamp.

Wéső 2018.10.26. 10:23:51

@Kampfer: Erről van szó. Az embereknek biztonság kell, rend, erő és jövőkép.
Orbántól megkapják. A ballibtől egyiket sem. A korrupcióra meg mindenki szarik, hát kicsiben is azt csinálja otthon.

Egyszerűen Orbánnak jelenleg nincs alternatívája.

chrisred 2018.10.26. 10:36:18

@Soha ne tegyel haver a fekete lora: Törökországban ugyanezt csinálták a szíriai menekültekkel, csak éveken keresztül senki nem akarta tőlük átvenni őket.

Piszkos Freud 2018.10.26. 10:38:49

@Kampfer: Köszi az alapos hozzászólásodat. Nagyjából minden gondolatoddal egyetértek.

A sok hülye balliba mindenhol a fidesz fizetett ügynökeire vagy az ostoba választókra fogja a 3. kétharmadot. Pedig mennyi ember vágyna más politikai vezetésre ...
DE, az emberek azt is látják, hogy balról csak ennél rosszabb jöhet.

Biztos szórakoztató lenne egy Jobbik-DK-Maszop-LMP+apróságok koalíciós tárgyalása, vitája, de inkább az isten óvjon meg bennünket egy ilyen formáció győzelmétől (és a felsorolt pártok hatalomra kerülésétől).

Soha ne tegyel haver a fekete lora 2018.10.26. 10:39:49

@chrisred: s most sem akarja atvenni oket senki, ezert kapjak a dellat a torokok

Ellenzéki Tüntető 2018.10.26. 10:43:00

@lenörd hofstadter: az 56-os magyarok volt hogy évekig zárt menekülttáborban éltek, ezalatt tanultak, és ha valamit követeltek, az az volt hogy dolgozhassanak. Nem pedig a halal étel és az ingyen lakás volt az álmuk netovábbja. Az hogy minálunk nem voltak zártak a menekülttáborok, szintén az EU-nak köszönhető.

A többi barom túlzásodat (árokba lövetés, stb) meg sem kell említeni. Mindenesetre ha csodálkozol rajta, hogy miért van sokadszorra is kétharmad, magadra nézz. Az ilyen magyarfikázó orbánfóbiásak csak a saját táboruknak beszélnek már, mindenki mást taszít az ilyen viselkedés.

Ellenzéki Tüntető 2018.10.26. 10:44:30

@Piszkos Freud: Én titokban abban bíztam pár éve, hogy a jobbik kinövi magát, és majd valami fidesz-jobbik váltópártozás lesz, ahol a fidesz a liberálisabb, a jobbik meg a radikálisabb irány. De ahogy látom ez már nem fog összejönni :/

Wéső 2018.10.26. 10:44:45

@Piszkos Freud:

"Jobbik-DK-Maszop-LMP+apróságok koalíciós tárgyalása, vitája, de inkább az isten óvjon meg bennünket egy ilyen formáció győzelmétől (és a felsorolt pártok hatalomra kerülésétől)."

Kurva nagy káosz lenne. Magyarország strukturálisan, történelmileg nem így van összerakva.
Az emberek pedig élnek így-úgy és nem mondom, hogy az Orbánékkal nincs probléma, de legalább
mindenki tudja holnap mire ébred.

Wéső 2018.10.26. 10:45:24

@Ellenzéki Tüntető: a jobbik kurvára eltaktikázta magát örökre.

lobaszopiatej 2018.10.26. 10:47:35

@Kampfer: "Köszi, akkor inkább a NER!"

Már rég kiléptünk abból, ki a jó ellenzék, és mi legyen a programja. Pláne ha egy Sorosgyörggyel agymosott zombi fossa a szót erről.

Egy a lényeg: a tolvajlásra szakosodott Fidesz nevű bűnszervezet takarodjon, az ologarhája repülőjén repkedő Führerrel.

Wéső 2018.10.26. 10:49:22

@lobaszopiatej: inkább ne takarodjon. Akiknek van egzisztenciálisan mit félteni, az biztosan nem akar kormányváltást. Akinek meg nincs, annak kurva mindegy.

Piszkos Freud 2018.10.26. 10:52:31

@Kampfer:
"@frikazojd:
"Valójában az egész egy összeszerelő üzem és egy EU-s segélyhely speciális keveréke."

És ez ugye véletlenül sem a 'zunijó' nagyobb ('egyenlőbb') tagállamainak és gazdaságainak az érdeke, ugye? Ja, várj! De! Erről ennyit...
"
Emiatt kellene megerősíteni a KKV szektort. Ebben komoly elmaradása van a Fidesznek. Érdekes azonban, hogy most azok (is) ezt emlegetik, akik kevesebbet tettek ennek érdekében amikor hatalmon voltak, mint a mostani kormány.
Írhattam volna azt is, hogy a Fidesz 'csak' semmit nem tett, ők meg inkább ártottak.

sas70 2018.10.26. 10:55:18

@Csató: A Rogán-kötvényes migráncsok betelepítésére gondoltál vagy a nem magyar ukránoknak adott ellenőrizetlen állampolgárságra?
A "buzivonulás" után legalább nem szarják össze a Kossuth-teret.
Csak egy napot próbálj ki az utcán, pénz nélkül, hogy tudd milyen az! Nem börtönbe kell őket zárni, hanem a szegénységet nem kell újratermelni! Még kibaszott sok dolgot lehetne csinálni, de kit érdekel, csak focistadion legyen, mert az nagyon kell, meg ostoba plakát kampány csilliárdokért, hogy ne a kutyaszarra figyelj, meg a kátyúkra!

sas70 2018.10.26. 10:59:27

@Wéső: Vagy éppen arra, hogy hoztak egy törvényt, ami beszánt egy gazdasági szektort. Kérdezz meg egy könyvelőt, hogy mekkora biztonság és kiszámíthatóság van, főleg amikor egy december 30-i salátatörvény jan. 1-el életbe lép!

Wéső 2018.10.26. 11:01:35

@sas70: a hajléktalanokat elővették most, de igazából mindig is voltak. 30-40 ezer emberről beszélünk.
Nem adhatsz nekik lakást, pénzt, mert igazságtalan lenne a társadalom többi tagjával szemben. Van melegedő, aztán lehet melegedni. A hajléktalanok nagy része nem is akar se dolgozni, sem beilleszkedni a társadalomba. Van néhány haverom, akinek rendszeresen adok pénzt és beszélgetek vele. és nem is ez az ország legsúlyosabb problémája. Csak az ellenzék mindenre ugrik, mint tyúk a zöld takonyra.

Wéső 2018.10.26. 11:02:14

@sas70: tudom, de még ezzel együtt is fényévekkel jobbak és kiszámíthatóbbak.

sas70 2018.10.26. 11:02:24

@Wéső: Meg diktatúra kell, mert az milyen jó! Ahol nyalással lehet előre jutni és a párthűség a fontos, nem a szaktudás és a tehetség!

Kampfer 2018.10.26. 11:03:19

@lobaszopiatej: "Már rég kiléptünk abból, ki a jó ellenzék, és mi legyen a programja."

Láthatóan nem léptetek ki belőle. Ha ez nem lenne kérdés, akkor 9-én hajnalban nem kellett volna mattrészegen anyázva a doboz sört markolászva fetrengenetek az Oktogon sínpárain!

"Pláne ha egy Sorosgyörggyel agymosott zombi fossa a szót erről."

Sejtéseim szerint egy ilyen 'agymosoda' épp pakolja a piperét és a fogkefét, porolja a bőröndöket...

"Egy a lényeg: a tolvajlásra szakosodott Fidesz nevű bűnszervezet takarodjon, az ologarhája repülőjén repkedő Führerrel."

Ez is egy vélemény. Épp meg lett mérve, mennyien vallják ezt. Úgy tűnik, kevesen. Többen egészen mást éreznek lényegi kérdésnek.

Csak hogy értsd is, megpróbálom a matek nyelvén leírni.

Van két halmaz, gyakorlatilag már közös halmaz nélkül. Részhalmazok vannak az egy-egy halmazon belül. Vagyis szinte csak a két halmaz létezik, a jelölésüket értelmezheted a politikai vezéralakokkal.

Nos, a legtöbben csak annyit tesznek, hogy matematika nyelvén szólva 'egyszerűsítenek' minden politikus esetében a korrupció, demagógia és hazugság fogalmával. És megnézik, mi maradt. Ezek alapján pedig leszavaznak a fideszre. Ahogy fentebb a 'veszteségminimalizálást' említettem, nagyjából erre gondoltam. A korrupció, a tolvajlás már nem hívószó! Annyira magától értetődő, mint a hajnali napfelkelte. Érthető, hogy ettől csak még dühösebb és frusztráltabb lesz a(z egyébként szintén korrupt, tolvaj és hazug) ellenzék politikai vezéralakja és hívei, de ez van. Ha nem képesek tanulni ebből, az nem a választók hibája, hanem az övék. Az ő alkalmatlanságuk és éretlenségük bizonyítéka.
Kamp.

Wéső 2018.10.26. 11:06:23

@sas70: nincs közöm pártokhoz.

a_fater 2018.10.26. 11:06:50

A bejegyzés íróját kérdem, mennyire volt világos víziója az ezerszínű ellenzéki kerekasztalnak, amikor a komcsikat végre sikerült leváltani? Aztán 2010-ig egészen jól működött a rendszer, amíg nem jöttek az újkommunisták, NENYI-vel, NER-rel, magánnyugdíjak ellopásával (szintén helyrehozhatatlan kárt okozva) meg a többi.

Amúgy meg mindegy, mert lehetne mondani, hogy álljunk le a hülyeséggel, legyen már némi öngondoskodás nyugdíjak és egészségügy terén, ezt meg a Kádáron és Orbánon szocializálódott IQ-deficites biomassza nem fogja soha megszavazni. Hihetetlen kárt okozott Kádár, és Orbán, amikor lehetősége lett 2/3-os többséggel kormányozni, nem felszámolta ezt, hanem meglovagolta, és úgy tűnik, évszázadokra bele is véste hazánkba.

Köszönjük!

Wéső 2018.10.26. 11:10:14

@a_fater: na ezért a mantráért nem lesztek megválasztva soha és soha semmiből nem tanultok. Most sem.

bekerült 2018.10.26. 11:34:19

Óriási tévedésen alapul a blog !
Kezdeném azzal, hogy a választók valóban választhatnak e, vagy csak úgy hiszik, hogy választanak. Igen a manipulációkra gondolok, amelyek biztosítják, hogy a NER győzzön minden esetben. Ebbe még az is beletartozik, hogy az ellenzéki megosztottság szándékosan lett létrehozva, hogy az összefogást ki lehessen zárni.

Mit is akar akkor az ellenzék és az orbáni idők, után milyen elképzelések lehetségesek ?
A blogíró el van tájolva !

Senki nem úgy képzeli el a visszatérést a 2010 előtti időkhöz, hogy azt egy az egyben újra csinálja !
Kétszer nem lehet ugyanabba a folyóba lépni !

Az egész blogról süt, hogy ez a gondolat az Orbán rendszerét szolgálja !

Vannak viszont dolgok, amiről bölcsen hallgat.
Ha a NER lovagok tisztességes politizálást csinálnának, akkor nem, hogy 2/3, de a rendszerük is megdőlt volna már !

Ez pedig a minimum amit meg kellene követelni tőlük, sőt ki kellene verni belőlük !
Az, hogy mi jöhet utána, az ebből következne !

Soha ne tegyel haver a fekete lora 2018.10.26. 11:39:50

@bekerült: s akik vissza aakrnak terni a 2010 elotti idokhoz, kb. 10%ot kaptak az utolso valasztason

melyik fajta valasztasi rendszerben fontos a velemenyuk?

Belzebubi 2018.10.26. 11:40:26

@a_fater: Egészen jól működött 2010-ig? És nem szakadt a bilentyűidre a mennyezet, amikor ezt leírtad? Mégis mi működött jól? Bocsánat, de ilyenkor mindig felmegy bennem a pumpa.

Wéső 2018.10.26. 11:46:04

"Ha a NER lovagok tisztességes politizálást csinálnának, akkor nem, hogy 2/3, de a rendszerük is megdőlt volna már !"

Igen. Emlékszem én a régi időkre és az szdsz-re. Ha Orbán nem lenne ilyen kemény, a liberálisok már rég földbe taposták volna és sokkal rosszabb lenne az országnak. Volt már ilyen is.

Így meg megkerülhetetlen lett, Európa-szinten is.

Belzebubi 2018.10.26. 11:55:36

Ha a NER-lovagok tisztességes politizálást csinálnának, nem kétharmaduk lenne, hanem négyötödük. :) Vagy még több. Azért van csak kétharmad, mert az elsődleges szempontjaik között szerepel egy általuk megbízhatónak ítélt nagytőkés réteg létrehozása. És itt most a "nagytőkés"-t nem az amerikai, de még csak nem is a német nagytőkésekhez mérném. Mert kis hazánkban ez nem volt. Ezért került óriási (elképzelni se tudjuk mekkora) vagyon külföldi kézbe ebben az országban korábban. Vagyis ezért is.
Tudnék én erről hosszasan beszélni, de nem fogok. Visszatérve a korrupcióra: finomabb változatát az USA-ban és még tőlünk nyugatabbra lévő nagyobb országokban nem korrupciónak, hanem lobbizásnak hívják. :) Szóval attól is függ a leányzó fekvése, hogy a dolog hol történik.
És még egy apróság: nagyon jó barátom a fővárosban vállalkozó. Az volt már a rendszerváltoztatás kezdetén is, jelenleg is. Méghozzá építőipari vállalkozása van. Tőle kérdeztem a minap, ugyan mondja már el a véleményét. És most szó szerint idézem: persze, hogy van korrupció. De ami itt volt a szabaddemokraták idején, ahhoz képest ez smafu.

arckönyv 2018.10.26. 11:56:07

talán a birkák fejében lehetne már rend, mert azokat a hülyéket más is ki fogja használni...

Ma Baker 2018.10.26. 12:06:01

Hát igen, a ballibek rémkormányzása után nemnagyon merülhetett fel hogy építeni lehetne az elkúrnok örökségére.
Ez a cikk gyakorlatilag egy beismerés hogy Orbánéknak masszív alapokat sikerült lerakniuk amire építeni lehet.

lobaszopiatej 2018.10.26. 12:24:02

@Kampfer: "Az ő alkalmatlanságuk és éretlenségük bizonyítéka.
Kamp. "

A tolvajt el kell kergetni (Mészáros, Garancsi - két kézzel fogható példa), jöjjön bármi más aki még nem volt.
Ez a logika, a többi spekulácó.

a_fater 2018.10.26. 12:36:51

@Wéső: először is, mióta tegeződünk, másodszor is, mi az, hogy "mi" nem leszünk megválasztva?! Mondtam én, hogy bármelyik ellenzéki párt nevében írok? Sajnos az ellenzék oldalán sincs olyan párt, amelyik normális lenne (részben ez a poszt is erről szól), másrészt ha lenne is, minek?

Hogy felvegyem a stílusod: a magadfajtának úgyis ez kell! Élvezd a NER-t, de egyet jegyezz meg: ez az ország olyan, amilyennek Orbán akarja, legalább 12 éven át 2/3-a van. Ami jó, az az ő érdeme, ami nem jó, az az hibája, nem lehet mindenért Soros Györgyre mutogatni, bár nektek az nagyon megy.

Rive 2018.10.26. 12:36:53

Hát. Tekintve, hogy a poszt rögtön egy alaptalan illúzióval indít, nem igazán tekinthető megalapozottnak bárki mást illető kritikája..

A jelen 'második Kádár-korszak' nem váltható le demokratikus úton. Ahogy az első megszűnéséhez se választások, hanem kényszerű kiegyezés meg rendszerváltás kellett.

A többi, mondhatni: stimmel...

Kampfer 2018.10.26. 12:44:00

@lobaszopiatej: "A tolvajt el kell kergetni (Mészáros, Garancsi - két kézzel fogható példa), jöjjön bármi más aki még nem volt."

Ha ez a vélemény megfelelő politikai támogatottságot kap (ellenzéki oldalon kap), majd ezt a politikai törekvést kellő mennyiségű választó támogatja (nem támogatja) és ezzel választást nyernek, akkor így lesz. Ahogy az ábra mutatja, jelenleg nem ez a helyzet.

"Ez a logika, a többi spekulácó."

Ez nem logika! Ezek a te vágyálmaid. Ha sok hozzád hasonló választó vágyálma is ugyanez lesz, akkor esetleg lehet belőle valami. De jelenleg AZ a spekuláció, amiről te hadoválsz.

Ami pedig a 'bármi más' jöjjön 'bármi áron' vélekedést illeti, ezt már beárazta a hazai politika és a választói akarat. 'BÁRMI' semmiképp se jöjjön! Csak jobb, értelmesebb és eredményesebb. De NEM BÁRMI! Továbbá 'BÁRMI ÁRON' se jöjjön más! Egyszer már megfizettük azt a 'bármi árat'. Nem kellene újból ilyen rossz vásárt csinálni! Csótányból, libatolvaból, beszédhibás ügynökből és retardált minisztereikből már épp elég volt! Értem én, hogy neked mindegy, de láthatóan egy releváns többségnek pedig nem. És jól is van ez így! Szerintem...
Kamp.

Rive 2018.10.26. 12:44:39

Aki olyasmire épít egy posztot, hogy majd ez a második Kádár-korszak demokratikusan lesz leváltva, az inkább ne kritizáljon senkit, mert pont ugyanolyan illúziókban él, mint amazok.

Az első Kádár-korszak megszűnéséhez az kellett, hogy elfogyjon a pénz és a máz, aztán kiálljon valaki, hogy: bocs, ezt elkúrtuk, vissza az egész. És az a második is pont ugyanúgy fog véget érni.

Annyi stimmel, hogy utána rendszerváltás kell, nem maszatolás. Annyi hiányzik, hogy: ezúttal nem lesz mit osztogatni, kárpótlásra költeni.

lobaszopiatej 2018.10.26. 12:54:57

@Kampfer: "Ez nem logika! Ezek a te vágyálmaid. Ha sok hozzád hasonló választó vágyálma is ugyanez lesz, akkor esetleg lehet belőle valami. "

Számodra az a logika, amit a többség gondol.
Eleve rossz felől közelited meg, nem a valóság felől.
Az hogyan lehet, hogy ezek a Garancsi-Mészáros stb betegre keresik magukat, lassan már minden Mészáros Lőrincé, de mivel sokan gondolják hogy csakis a Fidesz, ezért ezek talpig becsöketes jóságos emberek, akik röptetik is a gazdádat, ezért nem is kell vizsgálódni!
Nem látod az ellentmondást?
Vagy az MTV-Kossuth kisosoroszta a fejedből az emberi gondolkodás képességét, és már csak az számit hogy a többség csakafidesz?

lobaszopiatej 2018.10.26. 12:57:23

@Kampfer: "BÁRMI' semmiképp se jöjjön! "

De kár, hogy meghalt Kádár János!
Mert jött utána a kituggyami!

werinter 2018.10.26. 13:09:07

Azért nyert és fog nyerni továbbra is a Fidesz 2/3-al, mert a választópolgárok két pólusban tudnak csak gondolkodni.
Vagy a bukott, korrupt, lejáratódott "bal"oldal (tévesen ellenzéknek nevezik, holott az ellenzékben rajtuk kívül sokkal nagyobb pártok is vannak pl. a Jobbik) és a korrupt, csaló, autoriter Fidesz.
Nyilvánvalóan a kettő közül a kisebbik rosszat választják (Fidesz), pontosabban 2010-ben ők voltak az egyetlen REÁLIS alternatíva arra, hogy az országban valamiféle változás induljon meg.
Szóval ahogy a cikkíró is felvázolta inkább választották az ismeretlent az ismert szarral szemben.

Viszont 2014, 2018-ban a helyzet odáig fajult, hogy sajnos továbbra is az Orbánféle moslék volt a legreálisabb alternatíva a választásokon. Nem alakult ki egyetlen értelmes ellenzéki tömörülés sem 8 év alatt.

És most nem a "bal" oldalra gondolok! Őket el kell felejteni! Ahogy a Fideszt is el kellene. De sajnos ahogy írtam is már még mindig a "bal"oldaltól rettegnek a választók. Holott ők már régóta nem is léteznek érdemben... persze ez idő alatt a Jobbik is elkurvult, leépült, más meg nem maradt.

werinter 2018.10.26. 13:10:31

@Rive: "Az első Kádár-korszak megszűnéséhez az kellett, hogy elfogyjon a pénz" amint elzáródnak az Uniós pénzcsapok ez bekövetkezik. Szóval akkor röpül Orbán és a haveri köre is ezek szerint? Mert én ebben már annyira nem bízok...

Nagy Anita Sv 2018.10.26. 13:13:23

@Wéső: sajnos ku....ára van mire ugrani...

Rive 2018.10.26. 13:18:40

@werinter: AZ EU pénzek országos szinten fontosak, de önmagában az eltűnésük még nem lenne elég, szerintem. Viszont: be lett ásva ebbe a gazdaságba annyi rejtett akna mostanra, hogy egy kisebb (egyre kisebb) pöccintésre láncreakciószerűen bedőljön az egész.

werinter 2018.10.26. 13:23:39

@Rive: A mostani fejlődés (GDP növekedés) alapját ezeknek a pénzeknek a lehívása produkálta. Ugye a Fidesz pártiak egyik fő érve kedvenc vezetőjük mellett, hogy "bezzeg most milyen fejlődés van". Szóval ha megszűnnek ezek a pénzek a fejlődés is megszűnik nagy valószínűséggel, tehát egy Orbán mellett álló fontos érv is eltűnik. Bár nem hiszem, hogy ez majd annyira befolyásolni fogja a szavazatokat, hiszen a legtöbben nem érvek mentén döntenek (sajnos).

wega 2018.10.26. 13:26:26

@Minden ballib bérretteg:
A kommentelő téved.
Ugyanakkor igaza is van.

"kerítést megtartani", az akkor kellett (sajnos), a hozzáadott gyűlöletkeltés viszont nem
"családi adókedvezményt", helyes és szükséges volt bevezetni
"támogatások erőltetése", azaz EU-s támogatások, befizetett adók (a "közpénz") rendszerszintű lopása
"közmunkát adni", ami működésképtelen, korrupt módon visszaélnek vele
"államadósságot csökkenteni", nem csökkent, de milyen áron (manyup lenyúlása)
" oktatásba egészségügybe invesztálni", ezt kijelenteni a cinizmus, a s..ggnyalás, és az idiotizmus tankönyvi példája
"határon túliakkal egyeztetni", ez meg egy vicc, kilóra megvette őket
" elkúrók alatti káosz a kutyának se kell" = ez sebészi pontossággal van így (csak épp a fideszbérenc ellenzék ezt sehogy sem akarja "felismerni", jéééé....)

További NER-ben gazdag szép napot!

nemecsekerno_007 2018.10.26. 13:44:20

@Belzebubi: Sokan vannak nálunk akik üveggyöngyért eladnak bármit, főleg azt ami nem az övék. :) A mostani üveggyöngyök: sajtószabadság, melegfelvonulás, piaci verseny, liberalizmus, jogvédők, esélyegyenlőség, civilek... Csak most már nem annyira naív a társadalom a kapitalizmussal kapcsolatban mint 90-ben. :))))

nemecsekerno_007 2018.10.26. 13:47:44

@werinter: Amit írsz az mind feltételezés. Nagyon gáz az ilyen deficites, negatív gondolkodàs, többet árt mint az összes politikusunk...

nemecsekerno_007 2018.10.26. 13:56:28

Akkor lesz itt változás ha a mostani ellenzék politikáját tápláló negatív, zsákutcás gondolkodás visszaszorul. Akkor lehet építeni a tudás- és innováció alapú gazdaságot is. De annak már nem a Lengyel Lászlók, Heller Ágnesek lesznek a vezéralakjai.

Kampfer 2018.10.26. 13:56:55

@lobaszopiatej: "Számodra az a logika, amit a többség gondol."

Jelen esetben a többség gondolkodása EBBEN a tekintetben logikus. A tiéd pedig csak vágyálom. Mellesleg, a választásokat általában a többség nyeri és nem feltétlenül a 'leglogikusabb' erő.

"Eleve rossz felől közelited meg, nem a valóság felől."

Pontosan a valóság felől közelítem meg. Fentebb ki is fejtettem. Hogy számodra a valóság odáig tart, hogy 'Mészáros és Garancsi', az eredmény szempontjából irreleváns. Engem sem nagyon érdekel.

"Az hogyan lehet, hogy ezek a Garancsi-Mészáros stb betegre keresik magukat, lassan már minden Mészáros Lőrincé, de mivel sokan gondolják hogy csakis a Fidesz, ezért ezek talpig becsöketes jóságos emberek, akik röptetik is a gazdádat, ezért nem is kell vizsgálódni!
Nem látod az ellentmondást?"

Nem. Mert a korrupció és a saját gazdasági oligarchia kiépítése minden politikai erő esetében alap. A maszop ezt anno letudta a kapolyi-leisztinger-portik-vizovitzky és még néhány 'partyarc' társasággal, a fidesz persze kiépíti a sajátját. Ami engem illet, a csótány idején 36%-ot adóztam szuperbruttósítva átlagbér felett (de az átlagbér is ennyi adózott), most bőven az átlagbér felett 15%-ot adózom. Nagyjából harmadannyit fizetek fűtésért, egy kormányablakban egy óra alatt intéztem el olyan ügyeket, amiért 2004-ben kétszer kellett visszamennem és fizetnem, gond nélkül tartok fenn autót, lakást, hétvégi telket és nyaralok két hetet a nyáron. 2009 előtt 2-3 napokra jutottam el pihenni (igen, túlmunka miatt és pénz sem nagyon volt rá). Továbbá végre nem a cigánytenyésztés jelenti a családpolitikát! Nekem ez már bőven megéri, hogy inkább a NER adja meg az irányt és ne valami koszhadék balliba rágcsáló és a sleppje! Remélem, hogy kínok között pusztulnak el mind! Ergo, engem nagyon nem érdekel, hogy a Mészáros és társai épp mennyit és hogyan tudnak megpályázni. Mellesleg, csak felépítettek egy üzemet Tiszapüspökiben is, ami azóta legalább termel...

"Vagy az MTV-Kossuth kisosoroszta a fejedből az emberi gondolkodás képességét, és már csak az számit hogy a többség csakafidesz?"

Nézd, ostoba személyeskedéseddel nem kívánok foglalkozni, jelentéktelen vagy ahhoz, hogy frusztráljon a véleményed. Semmi szükségem a médiára ahhoz, hogy föl tudjam mérni, számomra mi fontos és mi előnyös, illetve a lehetséges alternatívák közül kiválasszam a legkisebb rosszat. Hogy ez nem felel meg a te elképzelésednek, az engem egy csöppet sem érdekel.

"De kár, hogy meghalt Kádár János!
Mert jött utána a kituggyami!"

Jó példa! Folytasd is a mondatod a 'tetszettek volna forradalmat csinálni' klasszikussal! Úgy lesz teljes a kép!
Kamp.

lobaszopiatej 2018.10.26. 14:46:33

"Mert a korrupció és a saját gazdasági oligarchia kiépítése minden politikai erő esetében alap."

Elég hajmeresztő.
Na akkor szopjad tovább a gazdád faszát!

werinter 2018.10.26. 14:58:59

@nemecsekerno_007: Nyilvánvaló, hogy csak feltételezés, mivel nem vagyok jós. De az egész világ feltételezésekre épül. Aztán vagy bejönnek vagy nem.

lobaszopiatej 2018.10.26. 15:05:53

@nemecsekerno_007: "Nagyon gáz az ilyen deficites, negatív gondolkodàs"

Csak nehogy valaki számon merje kérni a mi kedvenc uralkodónkat, még a végén még kiderülne hülyeség volt rája szavazni!

Andy73 2018.10.26. 15:25:59

"A példa okán nézzük meg a kerítés témáját. Orbán Viktor és tanácsadói úgy csavarták meg es keltettek félelmet a magyar közgondolkodásban, hogy a közvélemény lelkesen tapsolt a “migránsvisszatartó” kerítés déli határon való felépítéséhez."

Igen, ez a példa a legjobb arra, hogy lássuk, miért esélytelen a baloldali ellenzék.
Egészen hihetetlen, hogy még ma is azt akarja elhitetni a blogger az olvasóival, hogy csak Orbán Viktor és tanácsadói keltettek félelmet a magyar közgondolkodásban.
Ja persze, nem is a migránsok, akik százezrével gázoltak át tökön-paszulyon, az egész országon, még Pest belvárosát is hetekig elárasztották.
No persze, a migránsok jók a baloldalnak, ők nem félnek tőlük, hanem örülnek nekik., még a böszme is befogadott néhányat a házába, legalábbis egy kis időre. És azt is tudjuk, miért: mert potenciális szavazókat látnak bennük, ahogy a brüsszeli baloldali politikusok is. Nekik még úgy is megéri, ha a migránsok egy része terrorista.

Amíg egy politikus(jelölt) nem érti meg, hogy a képviselőknek a választóik érdekeit kell képviselni, nem csak a saját magukét, addig ne akarjon hatalomra kerülni. Persze ezzel 40 évig elvoltak a kommunizmus idején, hiszen akkor nem volt választási lehetőség. Ráadásul a média is a kezükben volt, meg még a rendszerváltás után is vagy 20 évig, védték is a pufajkást meg a böszmét, teljes mellszélességgel. De ma már nem ez a helyzet, ma már a nép érdekeit kell képviselni, ha hatalomra akartok kerülni

Andy73 2018.10.26. 15:43:01

"A változás tényét, a kerítés létét el lehet - avagy kell - fogadni, s elhelyezni abban a jövőképben, amit az Orbán utáni időkről festünk le a választóknak."

Vagyis marad a kerítés, ha az megnyugtatja az embereket, de majd azzal együtt telepítenétek be az ázsiai és afrikai bevándorlók tömegeit, miközben sulykoljátok a meséteket, hogy ez milyen jó is nekünk.
Kösz, nem.

nemecsekerno_007 2018.10.26. 15:47:28

@lobaszopiatej: Úgy is írhattam volna, hogy vesztes gondolkodás. Az ellenzék, meg a támogatóik ezt sugározzák. Ez lenne az előremutató, ejroper demokrata gondolkodás?! Hát köszi de nem kérjük.

nemecsekerno_007 2018.10.26. 15:50:32

@werinter: Csak arra próbáltam rávilágítani, hogy ha Steve Jobs így gondolkodott volna akkor ma nem lenne iPhone, de villanykörte, meg autó sem ha mindenki így gondolkodott volna...

Anyád a baráthal 2018.10.26. 15:54:11

Tényleg minden balliba ennyire idióta, mint ahogy itt mutatják?
Ezek mintha mind azt hinnék, hogy azok, akik nem kérnek a jelenlegi ellenzékből, azok szeretik a fideszt.
Pedig elég sokan leírták, hogy a NER és Orbán csak a kevésbé rossz.

Persze az a gondolkodás, hogy bármi csak ez nem, meglehetősen káros. A bármi az rosszabb is lehet. Mintha ezt sem értenék.
Mi ez? Intelligencia hiány?

chrisred 2018.10.26. 16:27:06

@Anyád a baráthal: Timeg úgy vagytok vele, hogy volt régebben egy ember, aki két szöget vert a talpatokba, ezért kezet csókoltok annak, aki csak egyet ver bele. Sőt, azt mondjátok, hogy minimum egy szögnek muszáj lennie a talpatokban, mi több, már-már kezditek élvezni azt a szöget. És pocskondiázzátok azokat, akik panaszkodnak a szögre.

VT Man 2018.10.26. 16:40:38

@lenörd hofstadter:
"ha 1956-ban a határ túloldalán a menekülőket olyan emberek fogadják mint a most menekülőket a mélymagyarok, akkor biza a Nemzet Filmese ma nem az ország pénzét lopná, hanem akkoriban belelőtték volna egy a kerítés utáni árokba."

Ha 1956-ban a nyugati orszagok fegyvereket es katonakat kuldtek volna az oroszok ellen, mindenki jobban jart volna.

Nem kellett volna befogadniuk es szetosztani a magyar menekulteket.
Es mi megusztunk volna 40 ev kommunizmust-szocializmust.

Mindenki jol jart volna.

chrisred 2018.10.26. 16:47:31

@VT Man: Tényleg nem kellett volna menekülteket befogadniuk mondjuk egy Közép-Európára kiterjedő atomháború esetén, inkább annak a sokmillió hullának az eltakarítása járt volna problémákkal, ami az ország lakosságábòl megmarad.

Anyád a baráthal 2018.10.26. 17:03:18

@chrisred: A pocskondiázás - az itteni hozzászólások alapján is - leginkább a ballibákra jellemző.
És nem. Nem élvezzük. Sőt fáj az egy szög is a talpunkban.
A csótány és társainak 8-10 szöge azonban még jobban fájna.
A szavazók csak kevésbé rosszat választják.

Belzebubi 2018.10.26. 17:05:32

@chrisred: A szög probléma. Ezt mindenki látja és érzi. De még mindig jobb egy szög, mint kettő. És mutass nekem valakit az ellenzéki oldalon, aki a kihúzott szög helyébe ne verne bele másikat. Vagy másik kettőt. És az a probléma is még ott van, hogy senki sem nevezett meg senkit sem, amely párt képes lenne kormányozni az országot. Karácsony Gergely? Demeter Márta? Gyurcsány Ferenc? Sneider Tamás? Juhász Péter? Fekete-Győr András? Melyikre bíznád azt, hogy legyen miniszterelnök?

Kampfer 2018.10.26. 17:38:00

@lobaszopiatej: Nocsak? Sunyiskodunk, kis rágcsáló?

"Elég hajmeresztő."

Csak azoknak fajtádbéli ostoba surmóknak, akik épp átestek egy kvantumtükrön valami alternatív univerzumból. Ti bajotok!

"Na akkor szopjad tovább a gazdád faszát!"

Értem én, hogy nálatok alap a buzulás, de hidd el, a normális emberek szemében ez komoly betegség! Persze, kinek mi okoz örömet, ugye...!?
Továbbá köszönet illet téged, amiért önmagadtól igazoltad azokat a sztereotípiákat, amelyek az átlag ellenzéki szavazók jelentős részét illetően elterjedtek. Vagyis a mérhetetlen ostoba frusztráltságot, a buta orbánfóbiátokat és az eluraló ötlettelenséget és tehetetlenségeteket. Szóval fel a fejjel, kisautó! Lesz még időd jó sok gyomorsavat termelni! ;-)
Kamp.

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2018.10.26. 19:23:20

szóval adott a kérdés ki legyen a vezetőnk a Miniszterelnök Úr európa élére választása után
személy szerint Szijjártó Peti Urat támogatom

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.26. 20:54:28

az írás baromság

1) az Orbán előtti rendszerből sokat vissza lehet hozni. már csak azért is, mert a normális országokban még megvan

2) Orbán megbukhat amiatt, hogy sok ember berág rá, nem feltétlenül kell ezeknek az embereknek 8 éves vízió. hülyébbek azok annál

3) a szerző genderfób fasz

a_fater 2018.10.26. 22:16:17

Nem hihető a duma, miszerint a Fidesz szavazóinak se tetszik sok minden, csak nincs jobb. A békemeneteken olyan tömeg van mindig, hogy Rákay Philip elélvezne. Nemzeti ünnepeinken olyan áhítattal várják Orbánt, hogy Kádár megnyalná mind a tíz ujját. Most ne magyarázza senki, hogy "buszoztatnak", mert van kit buszoztatni. Csak tudnám, miért mindják a Fidesz szavazói, higy "jobb híján". Szégyellik magukat?

Exploiter 2018.10.26. 22:18:14

A kerítés már igen unalmas téma, de mindig feljön. És nagyon jó példának, hogy mi a baj a baloldali gondolkodással.
Ahogy más is mondta, nem azért kell megbékélni vele, mert az emberek megszokták. És nem is a kerítés a lényeg, hanem amit kifejez.
A társadalom elsöprő többsége nem szeretne olyan multikulturális társadalomban élni, mint a nyugatiak. De tényleg. Szinte senki.
Kivételesen lehetne az, hogy a demokrácia azt jelenti, olyan dolgok történnek az országban, amit az átlag ember akar. És nem az, amit egy maroknyi önjelölt társadalomcseszegető progresszív erőltetne a többségre. És igen, nagyon szomorú, hogy ilyen kérdések akadályozzák meg az orbánmaffia leváltását, de miért nem lehet ennyire egyszerű dolgokat elfogadni?
Tényleg nem tudom megérteni. Így nyolc év után... Felfoghatatlan.

Exploiter 2018.10.26. 22:20:04

@a_fater:

Szerintem igazi Orbánhívő kevés van itt. A békemenetesek valószínűleg nem ismerik az internetet és jó eséllyel olvasni se tudnak, nemhogy írni.

ember100 2018.10.26. 22:20:09

@Kampfer:
Helló !

Gondolkozz el azon hogy akkor mi lenne a Fényességes Vezetőt holnap magához szólítja az Isten ?
Egyik napról a másikra SZÉTESIK a bűnbanda elkezdenek marakodni meg minden .
Ez itt most egy egyszemélyes diktatúra kb. mint sztáliné volt .
Rendeleti kormányzás , kovácspistike bead egy valamit és 36 óra múlva törvénybe iktatják mindenfajta hatástanulmány meg miegymás nélkül .
Ennél még az is jobb lenne ha maga a Sátán vezetné az országot , mert annak nincsen rokona , strómanja ....
Ja és lehet hogy a focit sem szereti és kisvasutat sem építetne a MI pénzünkből :)
Lehet itt szídni , hibáztatni az ellenzéket DE momentán NEM az ellenzék akar ( warsói) bocsi hős utcai GETTÓT már azt várom mikor fognak az ott lakóknak ötágú kék csillagot LSD betűkkel kiosztani hogy rögzítve felrakják a ruhájukra .
Láttunk már ilyet ( a kedvenc fityeszes mondatom :) )
Mi lesz itt még ?????

Kunhallmi Agnes 2018.10.27. 00:23:44

Nincs mas eselye az orszagnak, mint behivni az arabokat, leverni az orbanrezsimet, es megalakitani az iszlamallamot.

dukeekud 2018.10.27. 00:28:53

"Ehhez viszont elengedhetetlen annak felismerése, hogy ami volt, az elmúlt, a 2010 előtti állapotok restaurációja nem lehetséges, de nem is lehet kívánt cél."

Szep is lenne, ujra szemkilovetes, tomegbelovetes, lovasrohamok, allamcsod. Mas nem igen tortent a 2010-es evek elott.

Billy Hill 2018.10.27. 00:40:47

@Exploiter: A Sargentini-jelentést kb. 5 perc vita után 4/5 többséggel el lehetett volna fogadni, ha csak arról szól, hogy korrupció, törvényalkotási anomáliák, EU-s pénzek hasznosulása stb. Erre beletettek kerítést meg antiszemitizmust meg nők helyzetét, és máris adtak egy remek témát a kormánynak, amin azóta is lovagol, és még májusig biztosan fog. Hogy ennyi eszük legyen...

DFK 2018.10.27. 05:34:56

Miért várjátok azt, hogy egyszercsak rátok szavaz az a réteg, akit lebirkáztok, lezombiztok, lehülyéztek? Na meg azok, akiknek megígéritek, hogy több lesz az adójuk, amit az élősködőknek osztanak majd el segély formájában?

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.27. 07:04:33

@DFK: nem a 2,8 millió selejtestől várjuk, hanem a többitől. Az értelmes emberek felfogják, hogy az nem túl okos dolog, hogy ha hagyjuk, hogy Magyarország tönkremenjen, csak azért, mert ti, a selejt most éppen mind egy irányba borítanátok a hajót. Van még 5 millió szavazó ezeknek fel kell fogniuk hogy mekkora idióták vagytok, és nem babra megy a játék.

Az, hogy ezt neked el kellett magyarázni, szintén megerősíti, hogy ti vagytok Magyarország genetikai selejtje.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.27. 07:06:36

@DFK: Mi nem azt várjuk, hogy ti, idióták egyszer csak elismeritek, hogy idióták vagytok. Bár vannak olyan szerény idióták, akik legalább erre képesek, de a Fidióták tipikusan köcsög kis görények vagytok. Mi azt várjuk, hogy a nem idiótáknak leesik, hogy ti idióták vagytok, és nem lesz az így jó, ha az idióták tovább vezetik az országot.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.27. 07:09:05

@Billy Hill: Persze, lehetett volna elvtelenebbül is eljárni, de nem értem, hogy te miért kritizálsz másokat, hogy elveik, és erkölcseik is vannak. Pláne, hogy átment a dolog.

Az nem megoldás, hogy nem kritizáljuk Orbánt semmilyen emberjogi kérdésben, csak a lopása miatt. Ez egy elvtelen kis köcsög álláspontja. Ez vagy te.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.27. 07:15:43

@Exploiter: "A társadalom elsöprő többsége nem szeretne olyan multikulturális társadalomban élni, mint a nyugatiak. De tényleg. Szinte senki."

A társadalom elsöprő többsége valamilyen szempontból kisebbségi (vagy elnyomott): cigány, zsidó, ateista, nő, homoszexuális, stb. és igenis nem akarja azt, hogy őt ezért elnyomják. Tehát de, multikulturális társadalomban szeretne élni. A társadalom többsége lehet, hogy emellett simán kirekeszti a muszlimokat, arabokat, négereket. De ugye ez akkor egy önellentmondásos, önzőgeci elvtelenség. Ha ez gy van, akkor a társadalom többségének fel kéne fognia, hogy ez így nem tud működni.

Neked is, te idióta!

Ha Magyarország nem multikulturális társadalom lesz, például nem szekuláris állam, amelyben muszlimok is élhetnek, akkor vagy az ateisták fogják felkoncolni a keresztényeket, vagy a keresztények az ateistákat.

Felfogod, te félkegyelmű?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.27. 07:20:03

@Exploiter: a másik, hogy ha a magyar társadalom nem tanul meg befogadni idegeneket, akkor a magyar nép ki fog pusztulni. merthogy továbbra is erősen fogyunk, Orbán minden baromságával nem tudja megállítani a népességfogyást.

nektek, idiótáknak ehhez lehet, hogy még kell 10 év, hogy felfogjátok, és beszokjatok, de vagy betörtök, vagy pusztultok!

Jakab.gipsz 2018.10.27. 08:01:29

@ember100:

Rettegj még egy kicsit! Nem unod még önmagadat?

De ha már 1 x szóba hoztad a gettót, Te már ettől vagy modern demokrata?

És ha már ilyen okoska vagy a gulágot szerinted, milyen társadalom mérnökök agyalták ki? És a kibuc az milyen műfaj?

@math0: És mi van akkor, ha Te a lélektelen ateista vagy a biorobot? Olyan ateista robot aki a robotokat programozza, a lélekkel rendelkező keresztény demokratákat pedig, csak le nácizza, le antiszemitázza és le rasszistázza? Mert csak ennyit és gyűlölködni tudsz.

Egyenlőre azt javaslom, a mese szóljon a Soros utáni időkről.

És kezdődjön egy imával: "Teremtőnk addig tartsd életbe ezt a sátánfajzat szélhámos Soros amíg a művét, a globalista-totalitarizmust porrá nem zúzzuk" ,

Exploiter 2018.10.27. 08:35:25

@math0:

És akkor mi van? Nincs joga így tenni?
Ha az egész rohadt bolygón pont úgy csökkenne a népesség, mint nálunk, talán nem pusztulna ki az emberiség száz éven belül.

Exploiter 2018.10.27. 08:54:08

@Billy Hill:

Pontosan.
Pont ugyanaz az ok, mint ami itt is látszik az ellenzéken és a legidegesítőbb blog aktivistákon is. Egyszerűen mindent egy életidegen szélsőbaloldali szemüvegen keresztül néznek, folyamatosan egy olyan barom ideológiából vezetik le a a döntéseiket, amiből lassan már a nyugat-európai se kér, a kelet-európai meg eleget szopott a szu-val, hogy ösztönösen elutasítsa az egész marhaságot.
Demokráciáról papol mindenki, de valagyogy az ilyen kérdésekről a kutya se mer népszavazni, mert minden fehér náci és sajnos még ők vannak többen.
Közben meg néznek, hogy hogy lehet az, hogy ellenzékből nálunk folyamatosan olyan dolgokkal kampányolnak, amiket nem akarnak az emberek, aztán valahogy mégse szavaz rájuk senki, pedig mindig elmagyarázzák, hogy hülye mindenki.

ember100 2018.10.27. 09:15:48

@Jakab.gipsz:
Helló !

Amit írtál mire volt válasz , vagy mit akartál mondani ???
Nem rettegek ezért nem is izgulj. Ha bármi komolyabban érintene amit ez a rablóbanda csinál egy nap alatt megpattannék és csak 200 km t kell mennem nyugat felé :)
Ez a kibucos , gulágos hasonlat meg mire lyó ?
Írtam a kedvenc fityeszes érvelésem a máshol is van ilyen - vajon ki lehetsz :) ?????
Esetleg valami értelmes hozzászólás ?

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.27. 21:04:18

@Exploiter: de, mindenkinek alapvető emberi joga van hülyének lenni. igaza nem lesz, szír lesz neki. nekünk meg jogunk van ezt megállapítani. annál is inkább, mert a szívás minket is érint.

Filterr 2018.10.28. 12:11:00

@bekerült: kikérem magamnak, 2006 óta nem szavaztam a Fideszre! :D

bekerült 2018.10.28. 17:53:35

@Filterr:
Nem csak azzal lehet segíteni a FIDESZT, ha rászavaznak !
Az LMP is nagyon FIDESZ ellen beszél és mégis neki segít minden lépésével.

Elgondolkodtató, nem ?