Mindenkinek van, de senki sem kíváncsi a másikéra

A Vélemény Olyan, Mint a S...

Felborul a status quo?

2018. október 18. - ATorzAtka

A Nemzeti Együttműködés Rendszere megdönthetetlennek látszik, mégis a harmadik kétharmad talán valamire jó volt. Hogy mire? Például arra, hogy a NER ellen kicsit elkezdjen gondolkodni az ellenzék. No nem a fideszbérenc MSZP-ről vagy a DK-ról beszélek (nem is tudom léteznek-e még), hanem a Jobbikról és az LMP-ről. Egyelőre ezek repedések, mégis számomra azt mutatják, hogy talán valami elindult. A kérdés, hogy lefelé vagy felfelé.

Ezen a blogon szeretünk "fikázni". Mindig és mindenkit, nem kímélve sem a Fideszt, sem az ellenzéki pártokat. Mentségünkre szóljon, hogy magyarok vagyunk, ez a lételemünk. Most viszont megpróbálok valami pozitívat kikanyarítani. Nem könnyű, mert már ezután a pár mondat után is levert a hideg veríték és kalapál a szívem.

Kezdjük az LMP-vel és a korábban fikázott Ungár Péter jelenséggel. Továbbra is azt gondolom, hogy Petike államférfiúi babérokra tör. A minap megjelent belső levele, amiben Puzsért és a Jobbikot próbálja tukmálni párttársaira arról tanúskodik, hogy egy átgondolt stratégia mentén tevékenykedik. Próbálja máshonnan megközelíteni a problémát. Talán eszébe jutott az az alapigazság, hogy ha egy problémát mindig ugyanúgy, ugyanazzal a módszerrel akarunk megoldani, és meglepődünk, hogy ugyanazt a negatív eredményt kapjuk, akkor mi magunk vagyunk a hülyék. Ő most megpróbál valami mást. Két látszólag egymástól távol álló pontot összekötni. Szerintem a szalagcímek ellenére Ungár levele nem Puzsér támogatásról szól, hanem a másfajta megközelítésről. A korábban megjelent cikke is ugyanerről szólt, de valahogy ezt most jobban eltalálta.

És be kell valljam néhány helyen jól lát dolgokat. Sőt, le mert írni tabukat is, pl. hogy az MSZP-vel, ha annak van értelme, miért ne lehetne koordinálni. (Megjegyzem ezzel nem értek egyet, de zsigerből utálom a szocikat, szóval ettől eltekintek most). Nyilván a csávó nem hülye, nem véletlenül írta le ezeket, tudta, hogy ki fog szivárogni, megkockáztatom ő maga szivárogtatta ki, de ez is csak azt dicséri, hogy rájött valamire. Ha direktbe ír a saját oldalán egy cikket az a cikk nem azt az utat járja be, mintha egy írás mögé odateszik a „kiszivárgott” szót. A másik lehetséges forgatókönyv, hogy arra jött rá, hogy felesleges küzdeni a szivárogtatások ellen, inkább használni kell. Így vagy úgy, ügyes húzás. A tartalom mellé került egy sztori, amitől hitelesebbnek és súlyosabbnak tűnik. Ezért jár az 5 pont Petinek.

Ami még súlyosbítja azt, ami amúgy is, az az időzítés. UP (nem Új Péter hanem Ungár Péter) levele egyidőben jelent meg az Index Sneider interjújával, amelynek apropója a Jobbik helyzetének magyarázása, mégis ügyesen, valahol ugyanarról szól, mint UP levele. A két párt közeledéséről. Zseniális húzás részükről, és ne legyünk naívak, tudatosan alakult így. Szóval jár az 5 pont a Jobbiknak is.

Jár az 5 pont azért is a Jobbiknak, mert markánsan beleálltak az őket belülről támadókba. Leárulózva, sértett félnek titulálva őket. Ügyesen használják a kormánypárt módszerét a hiteltelenítésükre. De nem csak ebben tanultak a nagytestvértől, hanem komoly dolgok elbagatelizálását is ellesték (elnökségi ülésről kiszivárgottak: hogyan kommunikáljuk a pártszkadást, vagy a Simicska lóvé) és a lebegtetést is (vannak olyanok a pártban, akik Orbán komoly kihívói lehetnek). Ráadásul egyértelmű politikai irányvonalat is megfogalmaztak. Nemzeti és keresztény. Kimondták, van viszonyítási pont.

Erre rezonál egyébként UP levele is, hogy vannak jobboldaliak az LMP-ben, és hogy ne gondolja azt senki, hogy csak az ellenzéki szavazókkal le lehet váltani a Fideszt, se azt, hogy jó taktika hülyézni azokat, akik valaha a Fideszre szavaztak.

Azt látom a Jobbikon, ami a pártpolitizálást illeti, hogy a legtudatosabb párt a Fidesz mellett (még ha nem is értek velük egyet szinte semmiben). Talán a rasszista múltjukat is le tudják dobni, erre ügyes próbálkozás az a „panel”, hogy annak idején ők a bűnözési hullám ellen léptek fel, amit a rendőrség nem tudott kezelni.

Az egyetlen meglepő elem talán a Momentumtól való tudatos távolodás. Ungár csak finoman szúr oda nekik, Sneider viszont karakánul beléjük áll, kimondva, hogy a Momentum számukra túl libsi (annak ellenére, hogy ők ezt sosem állították magukról). Ez viszont intő jel a Momentumnak és egyben lehetőség is. Intő jel, mert azt a centrizmust, amit ők tűztek zászlajukra annak idején, a Jobbik és az LMP szövetsége kezdi átvenni, a Jobbik folytatva az eddigieket, az LMP új utat találva, egyesülve, behúznak szépen középre (kicsit talán jobb oldalra tolódva). Lehetőség viszont a Momonak arra, hogy végre beleálljon, hogy ők bizony libsik. Akár még hozzá is tehetik, hogy nemzeti liberálisok. Ezzel kihasználhatnák azt az űrt, ami a baloldalon tátong, a nemzetivel pedig közepebbre húzhatnának. Erre lehetne építeni egy pártpolitikát, biztos szavazói réteget. Egy így kialakuló réteg (Jobbközép Jobbik-LMP, Balközép: Momentum) már lehetne esély bármire. Talán arra is, hogy a penészes MSZP-t és mérgeskigyó Gyurcsányt kiebrudalják a hazai pártpolitikából. A Liberálisokról meg a PM-ről nem is szólva.

Így vagy úgy, ez a mai nap rám pozitívan hatott. Látok egy Ungárt, akit ugyan korábban fikáztam, mégis el kell ismernem, hogy tudatosan építkezve dolgozik (most leginkább az LMP-Jobbik házasságán és Puzsér megtolásán), és látok egy volt skinhead vezért a Jobbik élén, aki ennek a játszmának a részese, és úgy tűnik talán felnőtt a feladathoz. Lehet, ha türelmesek leszünk ebből valami jó is kisül még? Lehet igazuk lesz és a Fidesz számára egy új helyzet lesz egy megerősödött Lehet Más a Jobbik?

 

Ami neked fél perc, az nekünk óriási segítség!                                                                               

Támogass minket és oszd meg cikkeinket a Facebookon, hívd meg barátaidat, hogy ők is kedveljék az oldalt. Mondd el nekünk a véleményedet, kommentelj és kövess minket Twitteren és Instagrammon is.                                                                                                                                                         

Támogasd a Voms csapatát azzal, hogy minél több emberhez eljussanak az írásaink!

A bejegyzés trackback címe:

https://voms.blog.hu/api/trackback/id/tr1914308719

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dare 2018.10.19. 01:05:45

Ungár egy üde színfolt a fiatal ellenzéki politikusok közül, mindent el is követnek persze azért, hogy mihamarabb keresztre feszítsék.
Ne gondolkodj, majd mi gondolkodunk helyetted.
Remélem tényleg lesz olyan erős, hogy fogja állni majd az anyuka pici nerfia, és a kis hülye buzigyerek támadásokat mind a két oldalról, és meg tudja őrizni az objektívitását a későbbiekben is.
Én egyébként ebben a srácban tényleg látok potenciált, nem most még persze, de ha hasznosan tölti továbbiakban az idejét, akkor okozhat ő még itt meglepetést sokaknak.
Vannak dolgok amiket még rosszul kezel (Ron Werber ügy, Mészáros közelsége pl a pénzéhez), de ezeket be lehet írni még a tapasztalatlanságnak, ezért mondom még van hova fejlődnie.
Viszont fejlődik, és ezt jól lehet is látni.
Jót fog neki tenni a parlamenti lét, legalább megedződik kicsit.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.10.19. 05:49:22

A Momentum tisztán ballib párt, egyetlen bajuk a meglévő ballibekkel, hogy ők a szüleik nmezedéke. Azaz ez apa.fiú viszály.

Míg az LMP valóban a ballib konszenzus ellen próbál beszélni.

chrisred 2018.10.19. 06:09:08

@maxval balcán bircaman: Akkor igaz, ha a Fideszt is odavesszük a ballibek közé. Valójában a rendszerváltó politikusgárda örökösei. És ugyanaz a gondjuk a rendszerváltó pártok jelenlegi nomenklatúráival, mint anno a Fidesznek volt az MSZMP-sekkel: hogy nincs türelmük kivárni, amíg a párt belső hierarchiájában szépen lassan felemelkednek. Megjegyzem, Ungárnak ugyanez a gondja a neren belül, ezért gründolt magának egy "ellenzéki" pártot a mama pénzéből.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.10.19. 06:12:27

@chrisred:

A Fidesz régóta nem ballib, s ma már a liberálisok közé is csak részben fér be.

Ungár szerepe pozitív, a pénzável lehetőséget ad egy nem-fideszes ballbellenesség fenntartására.

chrisred 2018.10.19. 06:21:55

@maxval balcán bircaman: Azért írtam, hogy oda kell venni melléjük, mert valójában ugyanazt csinálja, mint anno a ballibek, csak éppen rivalizált velük. A maffiacsaládok közti leszámolásban is mindegy, hogy valójában melyik győz, mert a végén ugyanúgy egy megerősödött bűnszervezet fogja azt csinálni, amit bármelyik másik csinált volna, ha nem hullik el a harcban.

Mitől nem-fideszes Ungár? Attól, hogy a kakukkfióka bekerült egy másik madár fészkébe, még kakukk marad.

GIeccsertetű 2018.10.19. 07:15:24

Ungár egy fideszes fattyú.

GIeccsertetű 2018.10.19. 07:19:36

@maxval balcán bircaman: A fidesz nemhogy nem baloldali vagy liberális, hanem egy szószerint fasisztoid, neonáci párt volt kommunista beütésű seggnyalókkal. Elég ha csak megnézzük mit művelnek a nincstelenekkel.

maxvaI baIcán bircaman · http://bircahang.org 2018.10.19. 07:23:58

@GIeccsertetű: Tök mindegy, nekem az jött le a leiratban, hogy Ungárt hájpolni kell.

maxvaI baIcán bircaman · http://bircahang.org 2018.10.19. 07:35:17

Én mint a liberalizmus tengeréről a kivezető utat mutató közíró, úgy is mint egy világítótorony, a végsőkig fogok harcolni!

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.10.19. 08:19:56

@chrisred:

A reálpolitikát megítélni eszmei politikai elvek alapján nagy hiba.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.10.19. 08:22:48

@GIeccsertetű:

Nem fasiszta, mert nem szerepelnek benne fasiszta elvek. S náci se, mert náci elveket se vall, alkalmaz.

Csató 2018.10.19. 08:37:59

Ez az Ungárt dicsőíti cikk abból a 6 milliárdból kapott ösztönzést, amit Peti a Mészáros Lőrinccel közös üzletéből kapott?

Etniez 2018.10.19. 08:38:49

Ungár akkor akár összefogni, amikor semmi jelentősége.
Amikor megtudták volna akadályozni a Fidesz kétharmadát, akkor kifejezetten megtiltotta az összefogást.

Fidesz beépített embere. Egyértelmű, hogy most miért akár összefogni: beestek 3%-ra. LMP szavazói rájöttek, hogy kár energiát fecsérelni az LMP-re, nem ellenzéki párt.

Célkereszt 2018.10.19. 09:05:15

Aki zsigerből utál valakiket, abból jó politikai elemző nem lesz.

Herbert Putzenschramm 2018.10.19. 09:57:46

akinek az anyja NER csicska, annyi pénze van mint egy NER lovagnak, mészáros lőrinccel üzletel és kitúrja a pártjából a vállalható tagokat, az szerintem NER-es, mondhattok bármit.

amit az lmp a választások óta művelt az szégyen, bocsánatot kellene kérniük az összes embertől aki rájuk szavazott. ungár peti először szétbaszta az lmp-t, most pedig a jobbik maradékába készül belerúgni.

jól írták felettem, mind az lmp-nek, mind a jobbiknak a választások ELŐTT kellett volna összefogni, nem most amikor már semmi értelme nincs

T.M.R 2018.10.19. 10:07:06

@maxval balcán bircaman: vall bármiféle elveket is? Amerről a szél fú' kb.

vajdasagi 2018.10.19. 10:07:10

@Herbert Putzenschramm: +1
Minden fent leírt mondatoddal egyetértek. És én még szavaztam erre a pártra? Botrány és szégyen.

Brix 2018.10.19. 10:25:31

@chrisred: Mièrt kellene Ungár Pèternek ugyanazt gondolni a világról, mint az anyjának? Szerintem a legtehetsègesebb fiatal magyar politikus, ráadásul, jó cèlra használja fel a vagyonát! Az egyetlen esèly most az - ha le akarjuk az Orbán- rendszert váltani - , ha az Lmp ès a Jobbik összefog ès megcsinálják a Fidesz 2.0 verzióját. Kell egy új szövetsèg, amelyhez minden politikai közèpen álló , balos-, vagy jobbos beállítottságú ember csatlakozni tud. Az "anti-NER", amelyben a legfőbb közös törekvès a demokrácia ès a jogállam helyreállítása lenne , valamit a mocskos, korrupt oligarcha rendszer felszámolása lenne. Ez baloldalról nem fog sikerülni , ezèrt van szüksèg az Lmp ès a Jobbik szövetsègère..

dare 2018.10.19. 10:51:40

Látom sokakat zavar az, hogy Ungár anyja a Fidesznek az egyik fő ideológusa.
Nem ezzel van a baj.
Az lenne a probléma, ha kritikátlanul figyelné a Fidesz tevékenységét.
Megtehetné.
Ehelyett létre akarja hozni a polgári centrumot, pontosabban szólva tevőlegesen részt akar venni ebben a folyamatban.
Ebbe a Fidesznek a bicskája is beletört, tehát a Fidesztől ilyen elképzelést soha többet senki nem fog már megtapasztalni.
Az Mszp-Dk- tól pláne nem.
Szóval marad a szekértábor logika.
Ez olyan modern.

Egyébként az alma nem esik messze a fájától.
És még ez sem akkora nagy baj.
Baloldali szülőnek baloldali a gyereke, jobboldalinak viszont jobboldali.
Viszont ha kritikátlanul követi a pártot, mint mondjuk dj jeszy, vagy szegény Thürmernek a fia, az már nagyobb probléma.
Az Lmp bénázásáért nem ő egyszemélyben a felelős.
Aki ezt hiszi, az rögtön beáll valamelyik szekértáborba lóf@szt mást-ozni.
Aki viszont lóf@szt mást-ozik, az folyamatosan akár akarattal, akár akaratlanul de a polgári közép ellen dolgozik.
Nem tudom hogy jön ez létre, nem tudom ki fogja létrehozni, de azt tudom, ha mindenkit aki ezért tevékenykedik köpdösni fogunk valamiért, akkor lehet hogy sohasem.
Tehát lehet örülni az Lmp és a Jobbik válságának (amit maximálisan meg is érdemelnek, ezt nem is vitatom), de aki azt hiszi ez az Mszp-Dk malmára hajtja majd a vizet, az téved.

sinus67 2018.10.19. 12:01:56

@maxval balcán bircaman:
Osztán az a píz hunnét jön? Milyen csatornákon?

chrisred 2018.10.19. 12:39:47

@maxval balcán bircaman: Vagyis egy liberalizmus ellen küzdő közíró soha nem lesz képes megítélni a reálpolitikát?

Homyak 2018.10.19. 12:43:26

@maxvaI baIcán bircaman:
"Én mint a liberalizmus tengeréről a kivezető utat mutató közíró, úgy is mint egy világítótorony, a végsőkig fogok harcolni! "

Feldobtad a napom :D
Továbbra is mondom, hogy nem tudod mit jelent a liberalizmus, és úgy akarsz ellene küzdeni.
Azért mert agymenésed blogba írod még nem vagy író.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.10.19. 12:47:52

@chrisred:

Nem. Egyszerűen a 2 területet külön kell választani.

sinus67 2018.10.19. 13:22:16

@maxval balcán bircaman:
Hát a kisgyerek vagyona (meg az anyukáé) miből gyarapodik. Monnyuk pölö a Figyelő, meg az a bizonyos részvény biznisz...

T.M.R 2018.10.19. 15:56:39

@maxval balcán bircaman: Had halljam akkor azokat a fidesz elveket, szilárd meggyőződéseket!

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.10.19. 16:03:23

@T.M.R:

A rendszerváltás modelljének elutasítása. Kiábrándulás a nyugatból. A populizmus és a kereszténydemokrácia keverése. Szuverenitás visszaszerzése. Függetlenebb külpolitika.

Ad Dio 2018.10.20. 09:08:14

"kimondva, hogy a Momentum számukra túl libsi (annak ellenére, hogy ők ezt sosem állították magukról). Ez viszont intő jel a Momentumnak és egyben lehetőség is. Intő jel, mert azt a centrizmust, amit ők tűztek zászlajukra annak idején, a Jobbik és az LMP szövetsége kezdi átvenni, a Jobbik folytatva az eddigieket, az LMP új utat találva, egyesülve, behúznak szépen középre (kicsit talán jobb oldalra tolódva). Lehetőség viszont a Momonak arra, hogy végre beleálljon, hogy ők bizony libsik. Akár még hozzá is tehetik, hogy nemzeti liberálisok."

A Momentum ott rontotta el a centrum pozícióját, hogy ötlettelenségükben ráugrottak a trendi balloldali liberális témákra (pl. pride), miközben a jobber liberális témákat (pl. nemzeti szuverenitás, tiszta gazdaság) hanyagolták, vagy legalábbis erőtlenül képviselték.

Egy normálisan tolt nemzeti liberális párt simán megütné a parlamenti küszöböt. Többséget soha nem szerezne, de képes lenne koalíciós alappárttá válni. Akár a jobb, akár a baloldal felé.

T.M.R 2018.10.20. 10:15:07

@maxval balcán bircaman:
kõszönöm. Most már csak az a kérdés, hogy ezek mióta elvek? egy éve, két éve? Ha visszatekerjük az idő kerekét 10-20 évvel, akkor is àlltak volna ezek az elvek? Véleményem szerint nem. Akkor teljesen más elvek mellett politizàlt a Fidesz...és őket ismervën ha előre tekerünk az időben, akkor szintén nem ugyanezek az elvek lesznek 5-8 év múlva.
Szintén kérdés, hogy beszélhetünk-e politikában elvekről, melyek véleményem szerint olyan szilárd meggyőződések, melyek az egész életén végigkisérik az embert? (pl. lopás, olyan nincs ui., hogy péntekente vagy 2015-20 között lehet, megengedi a meggyőződésem utána viszont elitélem).

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.10.20. 10:53:00

@T.M.R:

A Fidesznek alapvetően 3 nagy korszaka volt:
- ultraliberalizmus 1988-1995,
- konzervatív-liberalizmus 1995-2006
- újjobbos 2006-

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.10.20. 11:05:59

@T.M.R:

A Fidesz nem eszmei párt, hanem pragmatikus néppárt.

Természetesen most is így van ez, pl. nem kereszténydemokraták, ez csak egy szólam.

A Fidesz egyenlő Orbánnal, ez csak a párt első 2-3 évére nem volt igaz. S Orbán személyes szelemi fejlődése az, ami meghatározza a pártot, semmi egyéb.

Természeteen vicces, hogy egy párt képes 20 év alatt az ellenkezőjére jutni, de egy ember esetében ebben semmi furcsa nincs. S mint mondtam, ez Orbán pártja. Ha holnap kivonulna a politikából, megszűnne a párt.

A Fideszben minden vezető Orbán mellett szimplán végrehajtó, ez alól csak pár régi ember a kivétel, akik viszont szinte azonos módon gondolkodnak, mint ő, pl. Kövér és Szájer erre jó példa, ők tényleg autonóm emberek, s autonóm módon hisznek ugyanabban.

Nyilván az alapvető világnézet eléggé állandó a legtöbb embernél, ez csak nagy katarzisok mentén (pálfordulás) szokott nem így lenni. S ez Orbánnál is így látszik, szerintem alapvetőe mozgatóereje, hogy mint elsőnemzedéki értelmiségi haragszik azokra, akik lenézik szülei, nagyszülei osztályát, a vidéket, utálja a budapesti liberális megmondóembereket. S míg korábban úgy próbált harcolni, hogy felemeli a vidéket a a budapesti liberális megmondóemberek igényeihez, s maga is belépett ebbe a körbe, része lett a budapesti agytrösztnek, lassan azonban rádöbbent, hogy a budapesti liberális megmondóemberek minősége nem valóságos, sőt ez egy megvetendő értékrend, s átállt: most már anyagba verni akarja a budapesti liberális megmondóembereket. Alapvetően ez a személyisége alapja: a falusi elitgyerek, aki kis kitérő után hazatér, az apja ellen lázadó kamasz, aki aztán rádöbben, az apjának volt igaza. Így lett Orbán urbánusból népi, újmagyarul baloldaliból jobboldali, mert Mo-on a "bal" és a "jobb" semmi mást nem jelent.