Mindenkinek van, de senki sem kíváncsi a másikéra

A Vélemény Olyan, Mint a S...

Nincs olyan, hogy közpénz!

2018. szeptember 24. - ATorzAtka

Az egyik komoly vita manapság arról szól, hogy a mi pénzünkől mennyit költsön az állam, (a politikusaink) és mennyi maradjon nekünk. Ne feledjük ezt az alapvető igazságot: az államnak nincs más pénzforrása, csak az, amit az emberek maguk megkeresnek. Ha az állam többet akar költeni, csak úgy teheti ezt, ha kölcsönveszi, amit spóroltunk, vagy jobban megadóztat minket. Helytelen azt gondolni, hogy majd mások fizetnek. Azok a mások mi vagyunk.

NINCS OLYAN, HOGY KÖZPÉNZ. .....

 kepernyofoto_2018-09-24_15_52_37.png

...Az a politikusok kötelessége, hogy minden adóból beszedett fillér bölcsen és jól legyen elköltve...

 Részlet Margaret Thatcher beszédéből– kis változtatással

Amikor Lady MRD szerű yachtokon nyaralnak politikusaink és barátaik, amikor luxus repülőkön röpködnek holmi foci világbajnokságokra, akkor nem jól és nem bölcsen költik a pénzünket. Az enyémet, a tiédet, a testvéreidét, a szüleidét, a nagyszüleidét.

Az a pénz, amit költenek nem az övék, annak ellenére sem, hogy ők használják. Nem az övék nem is volt és soha nem is lesz. Akkor sem, ha ki tudja milyen szövevényes céghálón keresztül álemberek és offshore lovagok mögé bújkálva folyatják ide oda. Akkor sem, ha az EU adta (nem nekik adta az EU, hanem nekem), és akkor sem, ha egy banktól, telko társaságtól vagy kiskereskedelmi lánctól veszik el (mert azok meg tőlem veszik el). Az nem közpénz, nem is tudja elveszteni közpénz jellegét, mert soha nem is volt közpénz. Az az én pénzem.

Trónolhatnak arany wc-ken, utazgathatnak a pénzemen. Nyaralhatnak a legnagyobb luxiban, amit én fizetek. Egy darabig. Biztos vagyok benne, hogy az a pénz előbb utóbb haza talál. De egy dolog akkor sem fér a fejembe:

Tényleg ennyire hülyék lennének?

Amikor Vona Gábor arról ír, hogy big data diktatúra épül, akkor hogy lehetnek ennyire hülyék ezek az emberek, hogy nem foglalkoznak azzal, hogy minden kiderül? A Big Data diktatúrának ők is a részesei. Nem csak alakítói, hanem megfigyelt alanyai. Minden látszik, mindenről tudunk. Vagy ha nem, hát előbb utóbb tudni fogunk.

Lehet, hogy nem hülyék, csak elkényelmesedtek. Leszarják. Azt gondolják tévedhetetlenek és sérthetetlenek. És valóban. Egy darabig azok. De ennyire hülyék nem lehetnek, hogy azt gondolják mindig is azok maradnak. El fog jönni az a pont, amikor ez a sok sérelem egyszerre tör majd a felszínre. Amikor egyszerre kérjük számon az ellopott forintjainkat, és az ellopott jövőnket. És akkor nem fog senki megmenekülni. Lehet, hogy következmények nélküli ország vagyunk, de nem maradunk mindig így. És a Big Data korában biztos lehet abban mindenki, hogy nem lehet felszívódni, eltűnni. Pláne, ha a pénzünk is ott van. Nem lehet elbújni.

Én azt érzem közeledik ez a nap. Minden egyes nyaralással, repüléssel, yachtozással egyre közelebb van. Amíg ez nem következik be, addig csak egy dolgot tudok javasolni:

Szerényebben!

A bejegyzés trackback címe:

https://voms.blog.hu/api/trackback/id/tr7514260367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bkkzol 2018.09.26. 00:12:21

Az a fő probléma, hogy a magyarok nagy részében az alap felállás a rossz. A közpénzre úgy gondolnak , mint "az senkié".
Pedig pont az ellenkezője lenne a helyes hozzá állás. A közpénz az mindenkié.

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2018.09.26. 00:14:36

"akkor sem, ha egy banktól, telko társaságtól vagy kiskereskedelmi lánctól veszik el (mert azok meg tőlem veszik el)."

A poszt alapgondolata jó, de ez már túlzásba szaladt. Ilyen alapon bármilyen cég profitjának az elköltésébe is beleszólhatnánk, hiszen azt a pénzt valaki más munkájából gyűjtötték. Az, ha egy gazdag ember meghív valamilyen magyar politikust egy helikopterútra vagy yachtutazásra, még annyira sem tartozik ránk, mint az, hogy mennyit költ egy cég arra, hogy bennünket reklámmal zaklasson, amelynek a költségét végül a termék árában fogjuk neki visszafizetni. A gazdagok és hatalmasok jól szoktak élni, ezt tudomásul vehetjük, ennyi. Az, hogy a politikus ajándékokat fogad el – ami ezerszer igazolódott módon része bármelyik politikai életnek –, más irányból megközelítve kifogásolható lehet, de így nem.

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2018.09.26. 00:18:21

@Bkkzol: Hasonló hozzáállás az, hogy a telefonálást, autót satöbbit "a cégem fizeti". Amiben csak annyi igazság van, hogy ha nem fizeti, akkor azt a pénzt valószínűleg nem költené el rám másképp, de a "cégem" költségét semmiből teremtett pénznek érezni általános szokás. Amíg ez nem változik, a "közpénz" érzete sem igen fog változni.

Indriq 2018.09.26. 00:58:11

": az államnak nincs más pénzforrása, csak az, amit az emberek maguk megkeresnek. "
Az alaptézis sem igaz. Lásd mvm,paks (nem a ketto, az egy), stb.... igenis, az állam is müködtet vállalatokat,aminek a profit a célja. Csak van ahol ezt befizetik az államkasszába és vam ahol a cöfbe vagy a fociba.

Indriq 2018.09.26. 01:01:55

@Androsz: nem az ajándék elfogadása a necces, hanem az ezt megelőző vagy követő haszonszerzés. Elmehetsz vadászatra a régi haveroddal aki mindent áll, de ha ezért kap egy zsíros megbízást az általad vezetett kormányban, akkor az morálisan és jogilag is elítélhető és elítélendőnek kéne lennie.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.09.26. 07:13:51

A közpénz arra van, hogy a köz hasznát szolgálja, a mindenkori kormányzat döntése alapján.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.09.26. 07:16:16

Amíg a nyugati rablótőke elviszi az emberek által megtermelt profitot, abbül csak morzsákat hagyva, eleve semmi értelme a közpénzekről komolyan vitázni.

Visceroid 2018.09.26. 07:26:00

@Bkkzol: "A közpénzre úgy gondolnak , mint "az senkié"."

Nem, úgy gondolnak rá, hogy "az nem létezik, nem is látom". Mármint az alkalmazottak szintjén, akiknek a bevételéből automatikusan vonják. És ők vannak többen.

LebensraumamOsten 2018.09.26. 07:43:28

@maxval balcán bircaman: Na, te például biztosan nem fogsz megmenekülni. És Helga Buzi Szalon, meg Dunántúli Hülyegyerek, meg a többi faszszopó alteregótok sem. És ez nem fenyegetés, ez már ígéret.

vergyula 2018.09.26. 08:00:45

@maxval balcán bircaman: Azért egy kicsi van. Amíg a "nyugati rablótőke" törvényes keretek (melyekbe nyilván bele lehet kötni) között működik, ellenben a kormány közpénzzel tömi ki a baráti oligarchák (akik egyébként nem léteznek Mo.-on, tudom) zsebét, addig van értelme erről beszélni. A közpénzért cserébe ráadásul eleve törvénytelenül nagy értékű ajándékokat kapnak kedvenc politikusaink: magángéppel meccsre utazás, rénszarvas vadászat stb.
Miért a nyugattal kötözködjek, amikor a saját kormányom pofátlanul meglop?
És az nem érv, hogy Mészáros, Garancsi stb. pénze az országban marad. Egyrészt nem feltétlenül marad itt, másrészt semmivel sem jobb nekünk, mint a multik gazdagodása.

Emmett Brown 2018.09.26. 08:25:06

@maxval balcán bircaman: Magyarország pedig kizsákmányolja Romániát és Bulgáriát (többek között).

Zoltán Rádi 2018.09.26. 08:45:44

@Androsz: Azért tartozik mindenkire, ha egy politikus ajándékot fogad el, mert nagy a korrupció veszélye. Ugyan ez kicsiben is megy. A munkaszerződésemben benne van, hogy nem fogadhatok el ajándékot beszállitótól, mert meg van az esélye, hogy cserébe előnyben fogom részesiteni, még akkor is, ha esetleg az kevésbé érné meg a cégnek, aminek dolgozok. Ez hatványozottan érvényes a politikusokra, mert amig engem egy üveg drága itallal próbálnak esetleg korrumpálni, addig az "elitet" milliós dolgokkal, ráadásul még nagyobb mértékben sérthetik az ország érdekeit, ha 10 milliárd helyett, 20-ba kerül valami.

Zoltán Rádi 2018.09.26. 08:47:45

@maxval balcán bircaman: Mármint az a nyugati rablótőke, akiket Orbánék rendszeresen adókedvezményekkel meg olcsó bérekkel csábitanak az országba? Meg munkaidőkerettel és 12 órás munkarenddel?

Szelid sunmalac 2018.09.26. 08:56:52

@maxval balcán bircaman: Az a nyugati rablotoke, akinek a hulyesegek ideokadasa mellett te magad es fiad is kiszolgaloja. Az a nyugati rablotoke, akibol te es csaldod eltek.

Koltoi kerdes: lehet-e egyaltalan, alapvetoen embernek szuletett leny, nalad gusztustalanabb gerinctelen hanyadek fereg?

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.09.26. 09:15:51

@vergyula:

Törvényes? A törvényeket a hatalom hozza.

Emmett Brown 2018.09.26. 09:18:07

@maxval balcán bircaman: ha túllépi az ajándékozási limitet, akkor törvénybe ütközik.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.09.26. 09:19:46

@Szelid sunmalac:

A kisembernek meg kell élnie.

Nehogy már az áldozat legyen a hibás!

nemecsekerno_007 2018.09.26. 09:24:16

Jaja, nincs olyan, hogy közpénz. Az én pénzem van amit elszed az állam, hogy másoknak nyudíjat fizessen és ellássa az egészségügyben.
Persze leírhatjuk még 50x, hogy mennyit lop a Fidesz...

Szelid sunmalac 2018.09.26. 09:26:43

@maxval balcán bircaman: Aki teli pofaval szidja a munkaadojat az nem aldozat. Magadat altathatod, pont leszarom. De amikor idebofogsz jo hangosan, aztan elfelejted "megemliteni", hogy te is beloluk elsz, akkor tenyleg hanyadek vagy.

Zoltán Rádi 2018.09.26. 09:29:10

@maxval balcán bircaman: Ha ezt te is tudod, akkor nem értem, hogy miért állsz ki mellettük mindenhol?

Szelid sunmalac 2018.09.26. 09:35:07

@nemecsekerno_007: Leirhatnank, de te nem akarod leirni. Mert te orulsz neki, hogy lop a fidesz, hiszen most a fidesz lop. Neked valojaban a lopassal nincs is problemad. Problemad csak azzal van, hogy neked nem mindegy ki lop meg teged, ki lop toled es a csaladodtol. Hiszen csak ez szamit. Nem az, hogy meglopnak. Nalad hulyebb ember talan csak a birka.

Szelid sunmalac 2018.09.26. 09:36:02

@Zoltán Rádi: Te uj vagy itt, ugye? Azert all ki, mert ki kell alljon. Ennyire egyszeru. Nincs benne semmi kulonos. Ez a feladata, ezzel egeiszti ki a keresetet.

Zoltán Rádi 2018.09.26. 09:47:18

@Szelid sunmalac: Sok helyen találkoztam már birkával, de eddig azt hittem, hogy tényleg el is hiszi, amiket ir. Az utóbbi időben esett le, hogy csak egy sima troll.
Amúgy hol lehet ilyen munkára jelentkezni? :)

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.09.26. 10:04:24

@Szelid sunmalac:

Munkáltató, nem munkaadó.

Még sose szidtam a munkáltatómat.

Szelid sunmalac 2018.09.26. 10:12:24

@maxval balcán bircaman: Kit is akarsz atbaszni ahulye szojatekokkal? O adja neked a munkat, amit te elfogadsz tole. Munkaado. Pont.

@Zoltán Rádi: Majd ha te is felig bolga migrancs adokerulo leszel, aki beszel oroszul es barmire hajlando vagy nemi apropenzert, ne aggodj, megtalalnak.

Zoltán Rádi 2018.09.26. 10:13:51

@Szelid sunmalac: Hát ez nem úgy hangzik, mintha a világ legjobb munkája lenne...:)

nemecsekerno_007 2018.09.26. 10:25:50

@Szelid sunmalac: Amíg évente megy el 5000 Mrd nyugdíjra, 2000 Mrd eü-re úgy, hogy nagyobb részt nem azok veszik igénybe akik befizetik addig nem különösebben számit, hogy pár Mrd-t lenyúlnak v. elrepülőznek. Nem az ilyenek miatt 47% az adóék Mo-on. Persze hergelni lehet a népet, arra jó, meg kattintást és pénzt szerezni...

Szelid sunmalac 2018.09.26. 11:45:07

@nemecsekerno_007: Leirom neked megint kreten: BIZONYITOTTAN LOPNAK. Erted? En emlekszme amikro kurvara ki voltatok akadva mert loptak toletek. Innentol te csak egy gerinctelen fereg vagy. Forgathatod ahogy akarod. Egy mocsadek erkolcsi hulla vagy, akinek a vemenye annyit sem er mint amit reggel kiszartam.

Szelid sunmalac 2018.09.26. 11:50:58

Egyebkent en pont leszarom ki melyik szar fos magyar partot favorizalja. Aki van annyira ostoba felnottkent , mint egy tinedzser aki valami hulye filmsztart sztarol, attol en amugy is megvonnek barmilyen jogot. Azt viszont nagyon is jol tudom mit jelent az erkolcs, meg a tartas, meg mit jelent ha engem meglopnak. Az olyanokat akik meg ezt nemhogy elturik, de TAMOGATJAK akar elvben, akar szoban. azokat csak egy egy hulladek szaralaknak tartom. Pont.

nemecsekerno_007 2018.09.26. 12:12:13

@Szelid sunmalac: Akkor se attól 47% az adóék te kretén. A gazdaságot meg az húzza vissza...
Persze szívhatod magad rajta, ha neked az jó.

Egyébként ezzel egyik politikai alakulat se foglalkozik mert a nyugdíjasok azonnal büntetik.
Addig is maradnak a közhelyek, a hőbörgés meg az operett politizálás...

Szelid sunmalac 2018.09.26. 12:48:10

@nemecsekerno_007: Lehet, hogy te engem hulyenek nezel, viszont en nagyon jo lemelekszem arra kik is hoborogtek es mennyire, mikor egy un. gyurcsany hazudott nekik. Ugyanezek itt oromokodnek, hogy meglopjak oket es terelnek mindenfele. Hanyadek.

Emmett Brown 2018.09.26. 13:23:52

@nemecsekerno_007: igen, gondok vannak a nagy rendszerekkel. De ez nem mentség arra, hogy éves szinten 200+ milliárdot basszunk el sportra (csak a tao 135 mrd volt 16ban, plusz a stadionok, plusz a random eseti világversenyek mint a vizes vb 170 milliárdért). ez önmagában legalább 1% nyugdíjjárulékcsökkentésnek felel meg. és ezek a lenyúlásnak a cizelláltabb verziói, ezen felül is van még egy csomó.

MEDVE1978 2018.09.26. 13:27:01

A narratíva egy helyen rossz, ott ahol ennek következményei lesznek. Biztosan ismerős sokaknak Keller László vagy Budai Gyula neve. Mindketten elszámoltatási biztosok voltak, rettenetesen nagy médiacirkuszt keltve. Érdemes megnézni, hogy hány ügyben voltak eredményesek. Tudomásom szerint ez a nullához konvergál a bírósági eljárások értelmében. A Hagyó ügy még ma is ott tart, hogy a volt főpolgármester ártatlan, de anno Simicska sem lett elkapva.

Kicsit gondolkodva, hogy ez miért van: egyszerűen azért, mert de jure az ilyen ügyletek nehezen bizonyíthatóak, nehezen nyomon követhetők. Lehet, hogy papíron látszik, hogy a 4 útépítésre ajánlatot adó konzorcium mondjuk a román ár másfélszeresét adja, holott a költségkülönbség kb. 10%-os lehet, ugyanakkor azt bizonyítani, hogy ők kartelleztek már sokkal nehezebb. Így a "big data" alapján egyértelműen lehet bizonyítani, hogy a közbeszerzési eljárások korruptak, azt viszont nem, hogy ebben a nyertes vagy a kiíró egy specifikus esetben milyen felelősséggel rendelkezik. Egy idő után működik az "öncenzúra" is. Tehát ha van két lámpacég külföldi tulajdonos kezében, de a harmadik lehetséges ajánlattevő Tiborcz István, akkor először még megpróbál elindulni a két külföldi tulajdonosos cég, de másodszorra már ismert lesz a "nyertes" ajánlattevő és el sem indulnak. Esetleg lepaktálnak vele és némi kpért kamu ajánlatot adnak be.

Óriási tévedés emellett, hogy ez "látszik". Ez látszik mindenkinek, aki mondjuk az RTL híradót nézi és indexet olvas. De Józsi néninek és Matilda bácsinak Kiskunszentmihályon a Kossuth rádióból azt hallja, hogy az ország szekere szépen megy előre, az egyetlen probléma a mocskos néger vagy arab, aki be akar jutni, hogy megerőszakolja lányainkat.
Aki meg látja, lehet, hogy az is azt gondolja, hogy oké, lopnak, dehát a szocik is loptak, nomeg szarabbul éltem akkoriban. Viszonylag kis rész látja is és gondolja is úgy, hogy emiatt változtatni kellene.

axolotl77 2018.09.26. 14:25:48

@maxval balcán bircaman: Annak idején volt akit egy doboz süteményért menesztettek.
www.hetek.hu/belfold/200501/egy_sutemeny_ara
Működik itt kérem a törvény. Csak attól függ, ki tartja a gyeplőt.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.09.26. 14:29:20

@axolotl77:

Így igaz. A nép megbocsát a néppártiaknak.

axolotl77 2018.09.26. 14:59:11

@maxval balcán bircaman: Hogy ezek mitől "néppártiak"?......Még gondolkodom rajt egy kissé.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.09.26. 15:02:33

@axolotl77:

A nép érdekeit jobban nézik, mint az 1990-2010-es liberálsi görénykurzus alatti kormányzaatok.

axolotl77 2018.09.26. 15:48:38

@maxval balcán bircaman: Én is a nép része vagyok, de nem veszem észre, hogy javult volna a helyzetem. Inkább rosszabb lett, ha azt nézem, hogy a munkahelyem révén attól kell tartanom, hogy milyen retorziókra számíthatok, ha nem tartom magamban politikai nézeteimet (pl. Facebook). Ez - akárhogy is vesszük - nem demokrácia.
Mit is mondott a főnök? „Mi sosem hallgattatnánk el olyanokat, akik nem értenek egyet velünk”
Aha....

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.09.26. 15:50:27

@axolotl77:

Olyan nincs, hogy 100 % egyetért. A többségnek kell azt gondolnia, hogy jobb lett a helyzete.

Manapság a FB éppen azokat tiltja le, aki ki merik mondani nem-liberális nézeteiket.

axolotl77 2018.09.26. 19:06:04

@maxval balcán bircaman: Elbeszélsz mellettem. Nem a Facebook tilt le, hanem a Facebook miatt ér retorzió nem-fideszes munkatársakat.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.09.27. 06:43:27

@axolotl77:

Sokkal nagyobb tetprziók érnek nyugaton, ha nemliberális nézeteidet hangoztatod.

nemecsekerno_007 2018.09.27. 09:22:57

@Emmett Brown: Ez amit leírsz semmit nem változtat a rendszeren, ugyanolyan álmegoldás mint a MANYUP volt. 1%-os járulékcsökkentés??!! Ez csak akkor működne ha párhuzamosan befagyasztanák a nyugdíjakat. De a felosztó-kiróvó jellegén ez sem változtatna, ugyanúgy kódolva van benne, hogy újratermelődik a hiány illetve szintén semmi kapcsolat nincs a járulékfizetők és a járulékosok közt.
Értsd.: A külföldön dolgozó járuléka ugyanúgy hiányzik...

axolotl77 2018.09.27. 12:11:51

@maxval balcán bircaman: Remélem, "retorziók"-at akartál írni, mert nehéz értelmezni másképp.
Igen, ezzel nem is vitatkozok. Az már legyen az ő bajuk. (Láttam én olyan békés tüntetést Németországban, amit az összes vezető hírportál fasiszták gyülekezetének nevezett.)
De attól engem még nem vigasztal, ami itt folyik.