Mindenkinek van, de senki sem kíváncsi a másikéra

A Vélemény Olyan, Mint a S...

Defenzívában a Fidesz?

2018. szeptember 20. - neolvasshanemtudsz

Finkelstein és Habony megmutatta a Fidesznek, hogy a politikai közbeszéd tematizálása a ”politika csinálás” prioritása. Ha van téma, az emberek arról beszélnek. Amiről nem beszélnek, az nem létezik.

Ezt a fontos tételt az elmúlt években parádésan hozza a Fidesz kommunikációs gyára, legyen szó rezsicsökkentésről, Brüsszel megállításáról, az illiberális államról vagy – a végére hagyva a legjobbat – a migráns válságról, amit már egy csavarral rögtön Sorosozásba hajlítottak. De mi történik most? Most is ők tematizálnak?

habony_ov.jpg

A tematizálás fő értelme, hogy minden politikai ellenfél már csak reagálni tud– ergo defenzívában van. Bár a tétel egyszerűnek hangzik, korántsem az. Történelmi / politikai tapasztalat, hogy voltak olyan tematizálási kisérletek, amik nem vitték át az emberek ingerküszöbét. Erre talán egy jó példa a „keményen dolgozó kisember”.

De a Fidesz kommunikációs gyára nem az a fajta, amelyik megijed attól, hogy esetleg nem működik valami, azonnal jön a következő. Mielőtt arra gondolna bárki, hogy ezek adhoc üzenetek, nem árt tisztázni, hogy itt a legmagasabb szintű, rengeteg fókuszcsoporton tesztelt üzenetekről beszélünk, amit a politikai kommunikációs szakma krémje fejleszt. Felületes dolog azt feltételeznii, hogy a rengeteg Századvéges pénz, amit elköltenek, kizárólag Gíró-Szász vagy G Fodor buszbérletére, nyaralójára, esetleg Habony ibizai kólázására megy (nyilván arra is). Nem, itt kőkemény kommunikációs munka folyik.

A múlt héten mégis történt valami, amit pillanatnyilag még nem tudnak irányítani.

Ez a Sargentini jelentés, illetve a 7-es cikkely ügye.

Ha látsz egy kis rémületet a Fideszes arcokon, az nem azért van, mert attól félnek, elzárják a pénzcsapokat (nem fogják), kizárják őket a Néppártból (nem fogják), vissza kell venni a nyúlásokból (nem fognak).

Az a rémület azért van, mert 8 év után először történik meg, hogy a kommunikáció nem arról szól, amit ők találtak ki. Nem ők tematizálnak. És ha nem ők tematizálnak, akkor bizony defenzívába kényszerülnek– ez pedig egy új, olyan terület, amivel kapcsolatban más beállításokat kell használni.

De ez a rendszer egyelőre még nem tudja ezeket a beállításokat finomhangolni. Először visszanyúlt egy régi üzenethez: Soros, de ez nem látszik most működőképesnek. Aztán elővették az ultimate mindig mindenre jó beállítást: Migránsok – kicsit olyan érzetet kelt, mint az úgynevezett menekülőképnél, ha adáshiba van, gyorsan betolják a csatorna logóját. Ez a menekülő kép most az, hogy az EU azért akar közös határvédelmet, hogy beengedje a migránsokat (szó szerint menekülő kép J). Annyira parádésan primitív, hogy még Kövér László sem tudta visszatartani a röhögését, amikor Orbán elmondta a parlamentben.

De ők is tudják, ez csak első pillanatos reakció és tudják, ez gyenge, ez kevés. A gyárak beindulnak, a fókuszcsoportok tesztelnek, a kommunikációs üzenetek készülnek, a szövegírók izzadnak és remegve várják az eredményeket.

Eddig egy jó ötlet született: Szóljatok a Ferinek, hozza magát és a szokásos formáját. És Feri jött, Kossuth tér! Visszatér! Gyurcsánynak nem tudom mennyi pénzt fizetnek, de gyanítom nem keveset, ha sikerült elvállalni a Kossuth téri Satu 2018-as reinkarnációjának szerepét. Ki az a Satu?

A figura aki egy botra nyúzott nemzeti Milka tehénnel foglalta el a Kossuth teret 2006-ban az öszödi beszéd után. Tessék itt egy kép, talán így már emlékszel rá.

Mit csinál az ellenzék többi része?

Az elmúlt 8 év munkája nem múlik el nyomtalanul: a Xanax, amit nyolc éve osztogatnak az ellenzéknek továbbra is hat.  Ahogy a Fidesz tanácstalan mit kell csinálni reakciónál, az ellenzék ugyanúgy tanácstalan, amikor nála a labda és tematizálhatna. Uralhatná a politikai közbeszédet.

De nem, ismételgetik a Brüsszelben hallottakat, meg videókat osztanak meg, milyen parádés beszédet mondott Vilnius Mario Tuttenkoffen az EP-ben. Tyű – nem lennék most Orbán helyében.

A bejegyzés trackback címe:

https://voms.blog.hu/api/trackback/id/tr2514251037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.22. 22:39:36

@dare: zenét hallgatok, azt, amit szeretek, ilyen hülyétől, mint tőled, biztos nem nyitok meg zeneajánlást.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.22. 22:40:52

@elvagyok: "Talán amíg kormányon voltatok"

a kurva anyád volt a kormányon, amikor a szamár megerőszakolta. így fogantál te.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.22. 22:42:40

@elvagyok: "A kétharmad nem ezen múlott"

de, az pont egy kerületen múlott, egy az általam felsorolt kerületben elég lett volna visszalépnie az LMP-nek.

dare 2018.09.22. 22:48:18

@math0: Gondolom ezt hallgatod zene helyett: youtu.be/wHx9VoVPLNg

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.22. 22:55:43

@dare: ne fáradj, nem nyitom meg! komolyan, mi ez az óvodás szint?!

dare 2018.09.22. 23:00:10

@math0: :DD
Csak ezt az uccsót.
Annyira jellemez téged. :D

elvagyok 2018.09.22. 23:16:41

@math0:

"de, az pont egy kerületen múlott, egy az általam felsorolt kerületben elég lett volna visszalépnie az LMP-nek. "

Szerintem inkább a választási rendszeren, az ellenzéket jellemző, az egyéni érdekek kizárólagosságán alapló széthúzáson, és persze a totális fogalmatlanságon. A korábbi kormányzási produktum már szóra sem érdemes... :-))))

elvagyok 2018.09.22. 23:17:26

@dare:

Kiváló jelent... :-)))

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.22. 23:36:28

@elvagyok: aha, tehát konkrét megvalósítható lépés helyett elkened a dolgot. kurva sok értelme van ám. így 2022-ben is a Fidesz is fog nyerni, mert a konkrét kritikát és lépéseket elutasítod, és elkened a dolgot.

" az egyéni érdekek kizárólagosságán alapló széthúzáson,"

ez meg egy olyan álítalánosítás, amelyet ha lebontunk pártra, akkor:

1) A Jobbik nem akart összefogni, nem is lett volna, megmutattam a bizonyítékot, hogy az átszavazás csekély volt. az LMP-Jobbik összefogásnál több lehetőség volt, de nem csinálták meg. Mondjuk én nem is forszírozom, mert a Jobbik kurvára nem a pártom.
2) Az MSZP és a DK mindenhol visszaléett egymás javára, ez a max.
3) Az LMP egy helyen elfogadott, és két helyen visszalépett. Ez mutatja, hogy nem lehetetlen a dolog, többre nem voltak hajlandóak, Ez az ő hülyeségük volt, és ez volt az a dolog, amin múlott a kétharmad, ez lett volna a legkönnyebben megvalósítható lépés.

A választási rendszer a Fidesz sara.

"a totális fogalmatlanságon"

A "fogalmatlanság" szó azt jelentené, hogy a pártok nem találták bár tudták, hogy mit akarnak, csak nem találták meg hozzá a fogalmi megnevezéseket. Aligha akartad te ezt mondni, te funkcionális analfabéta, idióta barom!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.22. 23:51:04

@elvagyok: úgy látom, itt szerinted mindenki hülye. rajtam kívül a Jobbik, a Dk, az MSZP, mert nem akartak egymással összefogni, az LMP, mert csak 2 helyen lépett vissza (ez az egy igaz, ők tényleg hülyék voltak), az index, mert csinálta a felmérést az átszavazási hajnalnádóságról, a szavazók, mert nem voltak hajlandóak átszavazni. itt mindenki hülye, csak te vagy a helikopter. és ha végre elismernénk a zsenialitásod, és mindenki helyett te szavaztál volna, akkor a Fidesz bukott volna. csak tudod ez választási csalás, és diktatúra.

Sics68 2018.09.23. 00:57:10

Szerintem most a fidesz gondban van. A jelenlegi EU parlament ugyanis tényleg a mandátuma vége fele jár - de nagy kérdés, milyen lesz a következő parlament összetétele, illetve mi lesz a pénzügyi kérdésekkel. Én azt várom, hogy nőni fog ugyan a pupolista-migránsellenes pártok képviselőnek száma, DE továbbra is ők lesznek kisebbségben az EU-ban. Ugyanakkor, ezzel párhuzamosan az EU jobban rá fog feküdni a korrupció témára, ami viszont a fidesz számára valszeg halálos lesz. ( A cápa is olyan, hogy úsznia kell hogy éljen. A hitleri németország is ilyen volt. És a FIDESZ gépezete is ilyen: a működéséhez szükséges az EUs pénzügyi támogatás. Enélkül ugyanis nagyon ki fog lógni a lóláb, hogy míg migránsellenes fronton szépen teljesítenek, ezzel szemben a hétköznapi élet olyan dolgaiban, amit egy kormánynak kutya kötelessége volna megcsinálni és jól szervezni, nagyon rosszul teljesítenek. Egészségügy, rászorulók ellátása, kilakoltatások ... hogy lehet az, hogy minden Magyarország után csatlakozott ország... csehek, szlovákok, románok, lettek, litvánok ... jobban teljesítenek nálunk? Jobb az egészségügyük, az oktatásuk, többet ér a pénzük (magasabb minimálbér és magasabb átlagjövedelem) ... Ez hogy lehet ? ... Nyilván úgy, hogy náluk jobban hasznosultak az EUs felzárkóztatási támogatások. Azaz kisebb részüket lopták el. ... Mert hát elfogadom én azt, hogy korrupció mindenütt van! ... De nem mindegy hogy mekkora mértékű ... és hogy ennek függvényében mennyire árt az országnak. .. A korrupció mértéke meg erősen függ attól, hogy mennyire fogják meg és büntetik meg az ilyesmiket elkövetőket. ... És hát a FIDESZ elképzelése az volt, hogy az EUs pénzekből "tőkésítik fel" a hazai kormányközeli oligarchákat és cégeket - ami meg is történt, csakhogy ezért nagyon nagy árat fizetett az ország: odalett a jogállam, és így hosszú távra elveszett a működő, versenyképes gazdaság ígérete is. ... A jelenlegi gazdasági modell pedig csak addig fut, amíg lélegezgetőgépre van kapcsolva... ami pedig a befolyó úniós támogatás. ... Ami viszont most úgy néz ki nem nagyon fog jönni.

Willkommenskultur 2018.09.23. 01:19:43

Az ellenzek . tematizalhatna?

Akkor most diktatura van, vagy ellenzek van?

Fidesz bérszámfejtés 2018.09.23. 07:30:57

Szolgálati közlemény: Az EU-s pénzek késése miatt szabadságra küldjük a második és harmadik fizetési kategóriába tartozókat. Csak az első kategóriába tartozó, 8 általánost (vagy azt sem) végzett közmunkások dolgozhatnak. Hétvégi pótlék nincs!

Dzendör Sztadiz 2018.09.23. 07:40:37

@math0: Hát Bauerre biztos nem szavazott volna át egy lmp szavazó. Az a szégyen, hogy mások tiszta szívvel szavaztak rá.

Emmett Brown 2018.09.23. 08:00:30

@math0: Miskolcon 2 egyénit nyert a Fidesz, mindkettőt 40% alatti eredménnyel.

balcán maxval bircaman · http://bircahang.org/ 2018.09.23. 08:42:51

@math0:

Te érted, miért hamisítanak a ballibek saját maguknak statisztikát? Én nem.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.23. 09:10:43

@balcán maxval bircaman: én azt nem értem, miből gondolod, hogy bárkit is meggyőz, amikor idejössz, és semmi mást nem tudsz, mint azt, hogy ha szerinted zöld az ég, akkor márpedig zöld. higgye el mindenki, mert te a saját faszodól szoptad.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.23. 09:12:38

@Emmett Brown: és, nyuszókám?! tök világosan fogalmaztam: olyan kerületet mondjál, ahol 30%-os átszavazással nyert volna az MSZP vagy a Jobbik, ha a másik visszalép. ezt tök világosan leírtam. mondtál ilyen kerületet? nem. akkor mi a fasznak ugatsz bele, te analfabéta idióta fasz?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.23. 09:13:13

@Dzendör Sztadiz: a kurva anyádat sem érdekli, mit álmodtál. ez nem érv.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.09.23. 09:14:34

@math0:

Szerintem te se lehetsz annyira buta, hogy bevedd: az ország nagy többsége migránspárti.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.23. 09:15:29

@maxval balcán bircaman: nem is ez volt a kérdés, te kis autista idióta elmebeteg!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.23. 09:17:27

@maxval balcán bircaman: az ország többsége felfogta, hogy a Sargentini jelentés inkább a lopásról szól, mint a menekültekről. egy maradék pár százalék nem fogta fel, köztük te. te még mindig Orbán faszára vagy csatlakoztatva. közvetlen agy-geci kapcsolat.:)

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.09.23. 09:20:09

@math0:

A többség tudja, a Soros-Szargentíni jelentés egyetlen lényeg a bosszúállás Orbán ellen, mert az nem fogadott szót Brüsszelnek. S az egyik úgy, melyben nem fogadott szót éppen Európa iszlamizálása, a Soros-Mertkell-Micron terv szerint.

Emmett Brown 2018.09.23. 09:23:44

@math0: Borsod 2: Fidesz 38.5, MSZP 29.8, Jobbik 28.

Borsod 1: Fidesz 39.6, Jobbik 38, Dk 11.8, LMP 3.

Emmett Brown 2018.09.23. 09:27:18

@maxval balcán bircaman: ha a Magyar Narancs saját olvasói között lett volna a felmérés, akkor tényleg nem lenne értelme ragozni.

Itt pont az a hírérték, hogy még a megyei lapok olvasói, akik többségükben Fideszesek is így gondolják, hogy itt nem csak a migrációról van szó, hanem van igazság a jelentésben.

Vagy arra gondolsz, hogy még lett hekkelve a dolog?

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.09.23. 09:31:21

@Emmett Brown:

Nem tudom hogyan lett megoldva, de nyilvánvalóan nem valós az eredmény.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.23. 09:32:29

@maxval balcán bircaman: perzse-persze, mit számít neked a valóság, a felmérés, ha Orbán faszából jön az alternatív Univerzum közvetlenül a fejedbe?!

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.09.23. 09:33:29

@math0:

Az adat abszurd, ezért nem hhető, ennyi az egész.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.23. 09:39:22

@Emmett Brown: az első eléggé határeset, a második egy jó példa. na most itt a Jobbik megegyezhetett volna a DK-val (kellett volna az MSZP beleegyezése is), és az LMP-vel is. de nem tették. akkor ebben a pár esetben a Jobbik hülye volt.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.23. 09:40:18

@maxval balcán bircaman: ezt mondom, mit neked valóság, ha ellentmond a hitednek, ugye, te autista, idióta, elmebeteg?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.23. 09:41:43

@maxval balcán bircaman: nyilván Soros megvette Mészárost is kilóra.:) sokba került, mert dagadt, de meglett a végén.:) a következő az lez, hogy Orbánt is megveszi, de te azután is kitartasz majd mellette.:)

elvagyok 2018.09.23. 09:43:53

@math0: Az ellenzéki bukta a (korábbi kormányzati munka és egyéb szempontok alapján igencsak indokolt) önreflexió hiányára, a koncepciótlanságra, a felkészületlenségre, az egóra (gőgre), a kiválasztottságban, valamint a kiválasztottságra való alkalmasságban való naiv hitre vezethető vissza,nem pedig az LMP önzésére - persze tudom, a kudarcért mindig más a hibás. Mondhatnám, hogy ezen kellene már túllépni, de láthatóan nem megy... :-)))

Mindenesetre ha nekem lenne egy pártom és véletlenül te korteskednél mellette, pláne ilyen stílusban és mondandóval, hát hamar megkérnélek, hogy valahol máshol kamatoztasd képességeidet.. :-))

További jó szurkolást kívánok, szükség lesz rá... :-)))

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.09.23. 09:44:46

@math0:

Ami ellentmond a logikának, az nem szoktam elhinni.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.23. 09:56:25

@maxval balcán bircaman: ami szerinted ellent mond a logikának, az általában pont logikus. fingod nincs a logikáról, te egy autista, elmebeteg idióta vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.23. 09:58:49

@maxval balcán bircaman:

úgy látom, Soros a Publicus Intézetet és a Vasárnapi Híreket is megvette. Soros már a spájzban van, vigyázz!:)

"A jelentés mögött Soros-bérenceket látó kormánykommunikáció a diplomásokat hatotta meg legkevésbé, 70 százalékuk szerint az unió nem az országot bünteti."

nepszava.hu/3009319_sajatjait-gyozkodheti-a-fidesz

"Meglepő módon a fideszesek 41 százaléka szerint is a kormányé a felelősség, miközben ebben a csoportban ugyanennyien gondolják, hogy Brüsszel az országot büntette. "

megint kiderült, hogy a FIdeszes szavazóbázis inkább a 4 elemis, zsákfalusi idióták.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.09.23. 10:00:04

@math0:

Ultraliberális véleménybuborékban élsz.

Emmett Brown 2018.09.23. 10:01:04

@math0: Orosháza, Szigetszentmiklós, Dunakeszi, Nyíregyháza, XVI. és XVII. kerületek.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.23. 10:04:40

@Emmett Brown: Szigetszentmiklós nem igaz. hazudtál, ezért a többit nem nézem meg.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.23. 10:05:36

@maxval balcán bircaman: és Publicus Intézet is, és Mészárosék is. ugye?

Emmett Brown 2018.09.23. 10:14:08

@math0: 41%kal nyert, a másodiknak és a harmadiknak együtt volt több mint 50%. tényleg hozhatatlan.

Xvi: 42.3-39.7-9.2

XVII: 41-37-13.

Szóval igenis számtalan helyen volt MSZP/Dk-Jobbik lehetőség. Mint ahogy MSZP/Dk-Lmp illetve néhány Jobbik-Lmp is.

Bármelyik összejön, akkor nincs 2/3.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.23. 10:18:41

@Emmett Brown: olyat kértem, ahol 30%-os átszavazási különbség elég. az teljesen irreális, hogy a Jobbik szavazói 50%-kkal többen szavazzanak az MSZP-re vagy DK-ra, mint a Fideszre. az 75%-25%-os MSZP-Fidesz átszavazási arányt jelentene.

ne feledd el, te ostoba fasz, hogy ha a Jobbikos jelölt visszalép, és mondjuk 50%-uk átszavaz, akkor a másik 50% a Fideszre szavaz, és semmit nem értél el. És még ez az 50%-50% is több, mint ami a tényleges arány a felmérések szerint.

Tehát ezek irreális körzetek. Nem reális esélyek, akár felfogod, akár nem.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.23. 10:19:35

@Emmett Brown:

"Xvi: 42.3-39.7-9.2

XVII: 41-37-13."

ezek működhettek volna, már csak meg kellett volna erőszakolnod Vona Gábort, és kész is.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.23. 10:20:32

@maxval balcán bircaman: Publicus Intézet is, és Mészárosék is minket erősítenek meg.

elvagyok 2018.09.23. 10:27:59

@Emmett Brown:

Ne aggódj, erre majd az lesz a magyarázat, hogy az átszavazási hajlandóság, hiszen februárban megírták( mérési bizonytalanság, nem teljes minta, területi eloszlás szerinti akár jelentős szórás, átlagolás, esetleges véleményváltozás, stb. nem számít), sőt, személyre lebontva is megvan, hogy Szigetszentmiklóson biztos nem nyer az ellenzék!!:-)))))

kérdés? :-)))

Emmett Brown 2018.09.23. 10:29:50

@math0: szóval itt azt mondod, hogy nem tudsz olyat mondani, ahol az MSZP/Dk-Jobbik lenyomhatta volna a Fideszt matematikailag.

Most meg arról osztod az észt, hogy hasa, tényleg itt működhetett volna, csak Vona nem akarta; ami egyébként igaz, de a kiinduló felvetés az volt, hogy mindegy is, hogy nem akarta, mert úgyse volt jelentősége, aztán meg kiderült, hogy mégiscsak volt jelentősége.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.23. 10:30:33

@maxval balcán bircaman: de, linkeltem. te ugye azt hiszed, hogy az internet is hazudik?!

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.09.23. 10:33:33

@math0:

Nem a link a hazugség, hanem a tartalom.

Emmett Brown 2018.09.23. 10:33:54

@elvagyok: az a baj, hogy azt bagatellizálja el, hogy a DK/MSZP-Jobbik együttműködés hozhatott volna-e változást. Ha a 3 relációban bárhol van együttműködés (nem fullos, hanem tényleg csak néhány helyen) akkor nincs 2/3. Ennyi.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.23. 10:38:22

@Emmett Brown:

Szigetszentmiklós:

Bóna Zoltán
FIDESZ, KDNP

25 272 (40.33%)

Stefanik Zsolt
MSZP, PÁRBESZÉD

19 188 (30.62%)

Lupa János
JOBBIK

12 758 (20.36%)

te tényleg azt hiszed, hogy ha a Jobbik visszalép, akkor mondjuk a felük, azaz 10% leszavazott volna az MSZP-re, a másik felük meg otthon marad? Vagy, hogy mondjuk 15% leszavaz az MSZP-re, 5%, meg a Fideszre?! Ez szerinted reális?!

az index felmérése szerint a Jobbik szavazói közül több szavazott volna át a Fideszre, mint az MSZP-re:

index.hu/belfold/2018/valasztas/2018/02/12/atpartolas_atszavazas_valasztas_2018/?token=52a793e545ac74aa5d5b181eeda33211

Te tényleg ilyen idióta vagy?!

A Jobbik a visszalépéssel még segíthetett is volna a Fidesznek. és fordítva is igaz: az MSZP vagy a DK visszalépése semmit nem hozott volna a Jobbiknak.

idióta baromállatok vagytok. titeket csak a valóság nem érdekel.

elvagyok 2018.09.23. 10:39:34

@Emmett Brown: Igen, így van, a teljes ellenzék egy térfélen játszik és megy a küzdelem az elérhető helyekért... Mert ugye újakat nem tudnak / nem akarnak már szerezni...

Hogy az ellenzék dolga pont nem ez, az mint látható, senkit nem zavar, ez az igazi magyar unikum... :-)))

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.23. 10:40:39

@Emmett Brown: te azt felejted el, hogy a szavazók önálló emberek, és nem úgy szavaznak, ahogy te álmodtad, amikor bilibe lógott a kezed. nem szavaznak át.

a másik, hogy a Jobbik sehol nem volt hajlandó ilyenre.

tehát te megerőszakoltad volna a Jobbikot, a szavazókat, meg a kurva anyádat is, csak, hogy igazad legyen.

idióta fasz vagy te, téged csak a szavazók nem érdekelnek.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.23. 10:42:03

@maxval balcán bircaman: akkor Mészáros lapjai és a Publicus intézet szerinted hazudik. mindenki szembe megy veled az autópályán. nagy a baj. nagy a baj. az ápolók mit mondtak, ki él burokban?!

elvagyok 2018.09.23. 10:43:24

@Emmett Brown:

Na meg is jött az adekvát válasz, amit vártál, remélem elégedett vagy, a személyednek szóló dicsérettel ne is törődj, azt ajándékba kaptad, ajándék "lónak2 meg ugye.. :-)))

Emmett Brown 2018.09.23. 10:47:56

@math0: akkor ez volt a maximum amit el lehetett érni a választásokon?

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.23. 11:11:59

@Emmett Brown: nem. az LMP-MSZP/DK összefogás működött volna, és megakadályozta volna a kétharmadot. itt az LMP volt a hibás.

Emmett Brown 2018.09.23. 11:32:00

@math0: Dunaújvárosban hasonlítsd össze a 14es és a 18as eredményeket.

Egyértelműen látszik, hogy az Mszp/DK felől komoly átszavazási hajlandóság volt a Jobbik felé. De itt sem sokon múlott, hogy a Dk-Mszp ne kaparja ki a gesztenyét a Fidesznek. Miskolcon sem lett volna rosszabb, ha a két körzetben csak egy komoly kihívó van.

Emmett Brown 2018.09.23. 11:40:20

@elvagyok: ő csak abban tud gondolkodni, hogy a Jobbikosok nem biztos, hogy szavaznak a Dk-Mszpre. Viszont fordítva működött a dolog, amire van is konkrét példa.

Emmett Brown 2018.09.23. 11:49:26

@math0: illetve a Dk-Mszp részéről az LMP felé is volt hajlandóság, lásd Belváros. A Hegyvidéken meg ott volt a megosztó Bauer, aki úgy kellett oda, mint egy falat kenyér.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.09.23. 12:07:03

@math0:

Az adatok nem tükrözik a valóságot, ami nem azonos azzal, hogy valaki hazudik.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.23. 12:08:37

@Emmett Brown: Dunaújvárosban a Jobbik nyert. Itt is azt csinálod, mint az IRA vitában, egymás után jössz a hülyébbnél hülyébb példákkal, és van bőr a pofádon ezt a végtelenségig folytatni. Elmész a jó büdös kurva anyádba, azzal szórakozzál, ne velem!

Eddig 1, azaz egy kerületet tudtál mondani, ahol 30%-os átszavazás-különbség elég lett volna, de arra sincs garancia, hogy a Jobbikos és MSZP-s szavazók akár 30%-os különbséggel átszavaztak volna a másik jelöltre. A felmérések szerint NEM.

És azt is folyton ignorálod, a szőnyeg alá söpröd, hogy a Jobbik NEM AKART összefogni. Tehát itt te most akkor vagy a Jobbikot ekézed, vagy nem tudom, mit csinálsz.

A Jobbikot nem feladatom megvédeni.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.23. 12:11:29

@maxval balcán bircaman: több felmérés adatai igen-igen-igen valószínűen jobban tükrözik a valóságot, mint a te kis hited, amit Orbán faszából szoptál.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.23. 12:13:10

@Emmett Brown: az, hogy te melyik jelöltet utálod, nem érv. én se azzal jövök, hogy X párt legyen szíves visszaléptetni Y jelöltjét azért, mert én utálom.

te egyszerűen egy idióta, beképzelt majom vagy, aki elvárja azt, hogy a pártok felmérések helyett a te ízlésed szerint lépjenek vissza.

Emmett Brown 2018.09.23. 12:31:57

@math0: Dunaújváros a példa arra, hogy a Dk-Mszp szavazók szavaznak a Jobbikra, a Belváros és Budakeszi meg hogy ugyanezen csoport az LMP-t is hajlandó támogatni.

Ezek tények. A te felméréseid meg nem :)

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.23. 12:36:46

@maxval balcán bircaman: de. idióta vagy. amit csinálsz, az egy elmebetegség. amúgy is autista vagy, úgyhogy igazából már tudjuk, hogy téged semmiféle tény és összefüggés nem győz meg, és semmi mást nem csinálsz, mint idefosod a hülye hitedet, ami senkit nem győzhet meg, mert érveid nincsenek.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.23. 12:38:21

@Emmett Brown: "Dunaújváros a példa arra, hogy a Dk-Mszp szavazók szavaznak a Jobbikra"

nem az.

" a Belváros és Budakeszi meg hogy ugyanezen csoport az LMP-t is hajlandó támogatni."

a Jobbik-LMP összefogás nem téma, mert nem érdekel, nem ezekről a pártokról mondtam, hogy minden értelmes dolgot megtettek.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.09.23. 12:44:23

@math0:

A tény az, hogy a ballibek maguk alatt vágják az ágat.

Elősz9r azt mondják, hogy a fideszes médiák agyat mosnak, s szegény olvasóik nem jutnak semmilyen más médiához. Majd meg azt, hogy ezek az agymosott olvasók nem azt mondják, amit állítólag mondaniuk kellene.

Emmett Brown 2018.09.23. 12:55:33

@math0: én nem utálom Bauert, valószínűleg szavaztam is volna rá ha ott laknék. De elég sok olyan ember van, aki bár utálja a Fideszt, de nem szavazna az Ifj Körmös Bauerre.

A belvárosban megválasztották a teljesen jellegtelen Csárdit (ott a fideszes arc 1%kal kapott kevesebbet vesztesként mint a xii-t hozó Gulyás) ezért nem gondolom, hogy nagy merészség kijelenteni, hogy a xii szorosabb lehetett volna ha Fidesz vs LMP vs Jobbik vs kicsik lett volna, és nem Fidesz vs DK vs LMP vs Jobbik vs kicsik.

Emmett Brown 2018.09.23. 13:00:22

@math0: 2014: Fidesz 36, Összefogás 29, Jobbik 25. Ebből lett 42 Jobbik 40 Fidesz és 10 DK 18ra.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.23. 22:44:54

@Emmett Brown: változnak a pártpreferenciák. ostoba vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.23. 22:46:22

@Emmett Brown: "elég sok olyan ember van"

most vagy tényekkel jössz, vagy elmész a büdös kurva anyádba, őt fáraszd a baromságaiddal!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.23. 22:47:20

@maxval balcán bircaman: azt senki nem mondta, hogy az agymosás örökké, mindenben, tökéletesen sikeres. te húgyagyú barom!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.23. 22:49:19

@maxval balcán bircaman: az ellenzék természetesen azt gondolja, hogy az agymosás is megbukik egyszer, és a Fidesz is. most ennek láttuk egy kis jelét. ennyi. ez csak a te autista agyadba nem fér be, mert abban ilyenn komplexebb dolgoknak nincs hely.

Emmett Brown 2018.09.24. 06:09:27

@math0: hülye vagy. egyfelől volt egy időközi 16ban a városban, ahol még Fidesz-Dk-Jobbik-Mszp volt a sorrend.

De böngészgessed a szavazókörök eredményeit, a Jobbik mindenhol jelentősen több szavazatot kapott egyéniben, mint listán, a Fidesz pedig ugyanannyit, tehát Dunaújvárosban a DK/MSZP felől jövő taktikai szavazás miatt győzött a Jobbik.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.09.24. 06:14:47

@math0:

A csúnya Zorbán már agymosni se tud???

Emmett Brown 2018.09.24. 06:42:09

@math0: tények: Bauert nem választották meg, és abban a kerületben az LMP volt a legnépszerűbb ellenzéki párt. továbbá az MSZP jelentősen népszerűbb ott mint a DK, akiket listán számos helyen megelőzött a Momentum is, tehát sikerült az összességében 5.-6. (Fidesz-LMP-MSZP-Jobbik-DK/Momentum) legnépszerűbb párt jelöltjével nekivágni az egyéninek, és ez az eufemisztikus fogalmazás, mert ez ugye ténylegesen azt jelenti, hogy a körzetben legkevésbé népszerű (parlamenti) párt kapott lehetőséget.

a Belvárosban nagyjából hasonló volt a helyzet, az Lmp és az MSZP voltak a 2-3. legnépszerűbbek, és ott az LMP-s faszi tükörsimán be is húzta. Tehát ez alapján a Hegyvidék is nyerhető lehetett volna az LMP-nek, ha az amúgy minden követ megmozgató DK még ezt a pici kavicsot is arrébb tette volna :)

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.24. 10:46:01

@Emmett Brown: hülye vagy. megint, arra se vagy képes, hogy adatokat és hivatkozásokat gyüjtsél, másrészt egy igen kacifántos spekulációval akarsz jönni, és azt hiszed, hogy ez bárkinek is érv.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.24. 11:04:05

@maxval balcán bircaman: nemcsak a csúnya Zorbán, de például Kádár sem tudott sokáig, teljes agymosást fenntartani. Meg is bukott a rendszer.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.09.24. 11:05:23

@math0:

Ez lett aliberálisok veszte: létrehozták a szabad netet, majd az kicsúszott mancsukból.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.24. 11:05:35

@Emmett Brown: Hülye vagy. A DK jelöltje sok kerületben nyert. Az V kerületben is az egyik leggyengébb párt jelöltje indult, az LMP jelöltje, de nyert. Csepelen az Együtt nyert. Tehát hülyeséget írtál.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.24. 11:06:39

@maxval balcán bircaman: az internetet a DARPA hozta létre, illetve a CERN, ha a www-re gondolsz.

Emmett Brown 2018.09.24. 11:45:40

@math0: miről beszélsz? Dunaújvárosban a Jobbik több egyénit kapott mint listásat. Ezek a szavazatok valahonnan jönnek. egy random szavazókört megnézve az látszik, hogy a Fidesz ugyanannyit kapott egyéniben mint listán (pár %os eltérés), az LMP egyéniben szintén pár %-kal kevesebbet mint listán. Viszont: a DK-s faszi sokkal kevesebbet kapott egyéniben mint a DK+MSZP lista együtt, tehát azok a szavazatok valahova mentek. Valószínűleg a Jobbikos jelöltre.

Ebből látszik, hogy a DK-MSZP szavazók igenis hajlandóak voltak a Jobbikos embert támogatni a Fidesz ellenében. Azt nem tudom, hogy ennek volt-e valami közvetlen helyi oka (a Jobbikos tényleg köztiszteletben álló ember, vagy bármi más igazából, vagy egyszerűen a DK-s emberke nem nyomta a kampányt, vagy az átszavazásra buzdította a szimpatizánsait), itt egyébként a Jobbik lista is elég nagyot ment, 30% körül kaptak.

Ez elég érv neked?

Erre hozom analóg példának Miskolcot (vidéki nagyváros, korábban tradicionálisan baloldali szavazókkal, de most jelentős jobbikos szimpátiával és 40%os Fidesszel), ahol ugyanezt el lehetett volna esetleg játszani, mert mindkét miskolci helyet a Fidesz nyerte 40%alatti eredménnyel.

A hegyvidék és a belváros között is hasonlóan lehet párhuzamokat találni. Ezek tradicionális polgári kerületek (a Várat azért csatolták a Belvároshoz, hogy a fix vári jobbosok eldöntsék a billegő ötkert, csak az építkezések miatt a Várban bukott a Fidesz), ahol eddig szinte mindig jobbosok nyertek. A vár+belvárost tudta hozni simán az LMP (a nemfideszes győztesek közül csak a 13ban volt nagyobb arányú győzelem mint itt). Itt ráadásul az LMP nem volt egyértelműen 2. erő (Mszpvel egál körül voltak), míg a XIIben pár %ot rávertek az MSZP-re listán. Meg lehetett volna csípni, a Fidesz az elmúlt 20 év legszarabb eredményével nyerte a hegyeket, és nem csak úgy, ha az LMP-s lépett volna vissza a DK-s javára, hanem fordítva is, ami ráadásul azért is lett volna célszerűbb, mert a DK-s jeölt megosztó, és az LMP-nek volt a legnagyobb támogatottsága a kerületben az ellenzéki pártok közül.

Magyarul: nem tett meg mindent a DK-MSZP tandem, mert egy hegyvidéki visszalépéssel jöhetett volna a belvárosi forgatókönyv, egy lájtosabb miskolci kampánnyal meg a dunaújvárosi sztori.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.24. 12:01:27

@Emmett Brown: nem linkeltél, nem adatoltál, nem fogok helyetted dolgozni.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.24. 22:01:31

@Emmett Brown: jó, kiválasztottál 1 kerületet, ahol:

1) a Jobbik nyert
2) valóban sok átszavazás miatt is
3) azért a DK-s jelöltre is sokan átszavaztak, igaz nem annyian

máshol ugyanez nem működött, és a Jobbik nem nyert. Itt visszalépés nélkül is működött, máshol nem biztos, hogy működött volna, akár visszalépéssel. Nem biztos, hogy ez általánosítható recept. És ismétlem, a Jobbik ebben nem volt benne. Tehát még mindig kérdezem, hogy a jó kurva édes anyádban akartad volna megerőszakolni Vona Gábort?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.24. 22:04:58

@Emmett Brown: Itt például a DK-s jelölt 40-nel több szavazatot kapott egyéniben, mint amennyit a DK listán. Az MSZP-re listán 68-an szavaztak. Azaz kicsit többen szavaztak át a DK-ra, mint a Jobbikra.

www.valasztas.hu/dyn/pv18/szavossz/hu/M07/T002/szkjkv_003.html

A Jobbikra általában ebben a kerületben Momentumosok és LMP-se is átszavaztak. Sőt, Fideszesek is. Lehet, hogy Pintér Tamás speciel ilyen jó jelölt volt. Ez nem mindenhol igaz.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.24. 22:16:25

@Emmett Brown: Ugyanez fordítva Szegeden is igaz volt, a jobbikosok sokan átszavaztak az MSZP-re:

www.valasztas.hu/szavazokori-eredmenyek?p_p_id=ogyszavazokorieredmenyek_WAR_nvinvrportlet&p_p_lifecycle=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&_ogyszavazokorieredmenyek_WAR_nvinvrportlet_telepulesKod=051&_ogyszavazokorieredmenyek_WAR_nvinvrportlet_telepulesName=Szeged&_ogyszavazokorieredmenyek_WAR_nvinvrportlet_vlId=244&_ogyszavazokorieredmenyek_WAR_nvinvrportlet_egyeniValasztokeruletiSzavazas=true&_ogyszavazokorieredmenyek_WAR_nvinvrportlet_szavkorSorszam=7&_ogyszavazokorieredmenyek_WAR_nvinvrportlet_megyeKod=06&_ogyszavazokorieredmenyek_WAR_nvinvrportlet_vltId=556

www.valasztas.hu/szavazokori-eredmenyek?p_p_id=ogyszavazokorieredmenyek_WAR_nvinvrportlet&p_p_lifecycle=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&_ogyszavazokorieredmenyek_WAR_nvinvrportlet_telepulesKod=051&_ogyszavazokorieredmenyek_WAR_nvinvrportlet_telepulesName=Szeged&_ogyszavazokorieredmenyek_WAR_nvinvrportlet_vlId=244&_ogyszavazokorieredmenyek_WAR_nvinvrportlet_egyeniValasztokeruletiSzavazas=true&_ogyszavazokorieredmenyek_WAR_nvinvrportlet_szavkorSorszam=8&_ogyszavazokorieredmenyek_WAR_nvinvrportlet_megyeKod=06&_ogyszavazokorieredmenyek_WAR_nvinvrportlet_vltId=556

www.valasztas.hu/szavazokori-eredmenyek?p_p_id=ogyszavazokorieredmenyek_WAR_nvinvrportlet&p_p_lifecycle=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&_ogyszavazokorieredmenyek_WAR_nvinvrportlet_telepulesKod=051&_ogyszavazokorieredmenyek_WAR_nvinvrportlet_telepulesName=Szeged&_ogyszavazokorieredmenyek_WAR_nvinvrportlet_vlId=244&_ogyszavazokorieredmenyek_WAR_nvinvrportlet_egyeniValasztokeruletiSzavazas=false&_ogyszavazokorieredmenyek_WAR_nvinvrportlet_listasSzavazas=true&_ogyszavazokorieredmenyek_WAR_nvinvrportlet_szavkorSorszam=9&_ogyszavazokorieredmenyek_WAR_nvinvrportlet_megyeKod=06&_ogyszavazokorieredmenyek_WAR_nvinvrportlet_vltId=556

tehát ott, ahol a szavazók egyértelműen nyertesnek érezték valamelyik párt jelöltjét a Fideszessel szemben, ott átszavaztak. nem biztos, hogy ez más kerületekben működött volna. és végül, ha működött volna, akkor a Jobbiknak és az MSZP-nek és a DK-nak meg lehetett volna egyeznie, de a JOBBIK NEM AKART. érted, te idióta faszbarom?!

ki a hibás emiatt? a Jobbik.

Emmett Brown 2018.09.25. 07:20:51

@math0: igen, a Jobbik makacs fasz volt, de a DK és az MSZP semmiben nem hibás?

Ha valaki komolyan gondolja a dolgot, akkor egyoldalúan is vissza lehet lépni. A belváros azért lett LMP-s mert Juhász (aki egymaga több problémát okozott a Fidesznek mint a DK és az MSZP közösen) megelégelte a balfaszkodást, és lépéskényszerbe hozta a többieket, hogy ne a Fideszes nyerjen.

Már maga a "ki az esélyes ellenzéki jelölt" téma is torz volt a Dk-Mszp paktum miatt, ugyanis több helyen tűnt második helyezettnek a közös jelöltjük, és így ebből a pozícióból tárgyaltak, de ha nem DK+MSZP vs LMP hanem DK vs MSZP vs LMP tárgyalások vannak, akkor lehet hogy más a helyzet.

Igazából úgy tűnik, hogy a Dk és az MSZP együttműködtek, hogy mindketten nyerjenek egyénit és bejussanak a parlamentbe, de ezen felül már nem izgatták magukat hogy mi lesz.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.25. 07:35:59

@Emmett Brown:

1) ne várd el, hogy egy párt önként visszalépjen, ezt csak nagyon ritkán teszik meg, egy pártnak érdekei is vannak, szavazatokat veszít a visszalépéssel, és pénzt is veszíthet

2) pontosan azért, hogy a megállapodás igazságos legyen, előfordult olyan a DK-MSZP megállapodásban is, hogy nem a legesélyesebb jelölt indult. ha jól emlékszem, Csepelen is ez volt, de az V kerületben is.

3) MSZP-DK-LMP tárgyalások letek volna, ha az LMP akart volna. Hadházy kizárása utólag egyértelművé tette, hogy az LMP igen erős nagy része nem akart tárgyalni. itt az LMP a hibás.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.25. 07:41:47

@Emmett Brown: továbbá, még mindig azt mondom, hogy a Jobbik, amikor azt mondta, hogy ők nem lépnek vissza, de, minden szavazójuk megfontolhatja azt, hogy ki a legesélyesebb jelölt, akkor lehet, hogy jól csinálta. Vona bent volt az RTL-ben másokkal együtt Balónál, és a visszaléptetés kérdésre ezt a választ adta. és lehet, hogy ez volt a legjobb válasz, mert ez azt mondta a szavazóknak, hogy:

1) A Jobbik jelöltje marad, aki semmiképpen nem szavaz át az MSZP-re vagy a DK-ra, az szavazzon a Jobbik jelöltjére, és ne legyen kénytelen a Fideszre szavazni.

2) Aki át akar szavazni az MSZP-re vagy a DK-ra, az szavazzon át.

És vice versa, az MSZP is ezt csinálta.

És simán lehet, hogy ez volt a legjobb megoldás, és, hogy ez sok helyen, ahol ennek volt esélye, meg is történt, például Dunaújvárosban és Fejérben.

Lehet, hogy ha Dunaújvárosban a DK visszalép, akkor azok a szavazók, akik nem szavaztak át a Jobbik jelöltjére, a Fideszre szavaztak volna, és lehet, hogy a Jobbik ezzel kikapott volna Dunaújvárosban.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.25. 07:46:57

@Emmett Brown: nagyon konkrétan, ebben a körben:

www.valasztas.hu/dyn/pv18/szavossz/hu/M07/T002/szkjkv_001.html

az MSZP-nek és DK-nak összesen volt 120 szavazója listán Egyéniben kaptak 80-at. Igazad van, 40 valószínűleg átszavazott a Jobbikra. De ha a DK jelöltje visszalép, lehet, hogy abból a 80-ból már sok a Fideszhez ment volna.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.09.25. 07:48:24

@Emmett Brown: www.valasztas.hu/dyn/pv18/szavossz/hu/M07/T002/szkjkv_001.html

az MSZP-nek és DK-nak összesen volt 120 szavazója listán Egyéniben kaptak 80-at. Igazad van, 40 valószínűleg átszavazott a Jobbikra. De ha a DK jelöltje visszalép, lehet, hogy abból a 80-ból már sok a Fideszhez ment volna.

Vagy a másik lehetőség, hogy az a 80-an akkor el se megy szavazni, mert nincs kire, és listán veszítettek volna 80-at.