Mindenkinek van, de senki sem kíváncsi a másikéra

A Vélemény Olyan, Mint a S...

Orbán és Mészáros már nem beszélgetnek?

2018. szeptember 19. - ATorzAtka

Az én barátom barátja nem az én barátom? Tenném fel a kérdést, ha nem tudnám, hogy a NER hazája a legabszurdabb hely ezen a gyönyörű bolygón. Miközben Orbán Paks ügyben Putyinnal duruzsol, Mészáros „mindenhezisértek” Lőrincz napelembe fektet. Hát mi van itt kérem? Az az ember, aki Zuckenbergnél is okosabb, önálló pályára állt?

kepernyofoto_2018-09-19_20_06_47.png

Képek innen: Rajzolt Lőrinc, Orbán  -Putyin-Erőmű, napelem rajz

L. Simon Laci óta tudjuk, hogy Magyarországnak éjszaka is szüksége van áramra. Ennek ellenére Mészáros - a hazai tőzsde Gordon Gekkoja által tulajdonolt Mátrai Erőmű Zrt. - olyan beruházásba kezd, amely szembemegy minden szűkebb értelemben nemzeti (magyar) és tágabb értelemben nemzeti (orosz) érdekkel. Ugyanis - és most figyelj – két várost is ellátni képes naperőművet építenek.

Az elfogadott fejlesztéspolitika értelmében a vállalat két, összesen 40 megawatt teljesítményű naperőművet létesít a közeljövőben.

Hagyok időt.

Miközben zajlik Magyarország giga beruházása orosz pénzből, orosz kivitelezőkkel, ismeretlen feltételekkel, arra alapozva (kommunikációs fronton), hogy jóárasítva lesz így a záram, „jótévétakarokcsinálni” Lőrinc megújulóba fektet. Ha elfogadjuk a kommunikációs bullshitet, hogy a paksi áram megéri (és elfelejtjük, hogy több tanulmány szerint csak rohadt drágán térül meg), akkor a felcsúti „2rule”, a szomszéd, éppen nettó kibaszik pocaktódorral (na meg velünk). Hisz mi történik?

Mészáros „mibőlszámoltaki” Lőrinc versenytársat épít Paksnak.

Jó jó, tudom, én sem vagyok hülye, sosem fog tudni annyi áramot termelni, hogy Paksot lekapcsolják miatta, de hát 2 város az csak 2 város, akinek majd nem Paksról adják a zenergiát. Vagyis két városnyival kevesebb potenciális vevője lesz Paksnak (hisz a napenergia tuti olcsóbb lesz), a fix költségek (orosz hitel) meg adottak, szóval a többiekből kell majd kisajtolni. Ergó, Lőrincke épp még jobban drágítja a Paksi áramot, vagyis nem fog teljesülni a jóárasítás, a drágábbat meg ugye nehezebb eladni. Ha ennek ellenére mégis lesz „rezsicsökkentés”, akkor meg az emiatt keletkező lyukat kell majd tömögetni, nyilván mindenki más pénzéből. 

Mi történhetett?

Első lehetőség, hogy a két cimbi nem annyira dumált egymással. Ezt mondjuk érteném, mert most Eu van, meg migráncsok, meg Sargentini (baszki ez a név, nem bírom megjegyezni). A pénz meg éget, költeni kell... Szóval egy kis hiba csúszott a NER-be.

A másik opció, hogy önálló életre kelt a marionett bábú. Ez szerintem esélytelen, hisz Lölö „okos”, nem hiszem, hogy ne tudná, hogy az önálló utak itt mivel járnak (némi megszégyenítés, meghurcolás, vagyonelkobzás stb).

Marad egy harmadik opció. Mondjuk az, hogy baromira tudják, hogy évtizedes távlatban Paks óriás bukó lesz. Vagy leáll a beruházás, vagy csak simán nem lesz piacképes.

Te mit tennél, ha tudnád, hogy pár éven belül szükség lesz plusz energiaforrásra, de egy olyan dologba fekteted az állami pénzt, ami ezt nem oldja meg? Nyilvánvaló, hogy közpénz jellegét elvesztett saját pénzedet pont annak ellenkezőjébe tolod bele.

Szóval a címben feltett kérdésre a válasz: Dehogynem beszélnek. Jó sokat.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://voms.blog.hu/api/trackback/id/tr1114250017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

királycsináló 2018.09.19. 22:18:34

Érdekes adalék a témához, érdemes megnézni.

www.youtube.com/watch?v=hRTTi3jVMmc

szekertabor · provo.blog.hu 2018.09.20. 11:27:43

1. Energetikai szempontból mindkét fajta erőműre szükség van.
2. Ha nem akarunk pórul járni, a termelőkapacitást felül kell tervezni.
3. Európa, és azon belül Magyarország elektromos energiafogyasztása nem csökken, hanem nő.

Szóval nyugi, jó üzlet ez mindenkinek.

látjátok feleim szümtükkel 2018.09.20. 18:11:02

Szerintem mire a paksi buli véget ér, addigra Lőrinc barát ( már ha akkor is Orbán barátja lesz ) átveszi üzemeltetésre az atomerőművet . Hiszen lesz már energetikai tapasztalata is, és első helyen közbepályázhat.

Willkommenskultur 2018.09.20. 18:12:50

ne pazarold a biteket legkozelebb

Astronomy Domine 2018.09.20. 18:14:12

Mert a napelem majd megoldja, persze. Hülye vagy, fiam.

Indriq 2018.09.20. 18:20:54

egyszerű a válasz, paskot az oroszok akarják, az soha egy fillért profitot nem fog termelni, a megújuló pedig fog.

Indriq 2018.09.20. 18:25:47

mellesleg, nem, nem beszélgetnek, ovi parancsol a pénztárosnak.

dare 2018.09.20. 18:39:54

Én is sokat vitatkoztam azokkal, akik a napenergiát a kukába, az atomot pedig az egyetlenegy alternatívaként szorgalmazták.
Szülőfalumtól nem messze egy hatalmas napelem telep épült az idén.
Azóta egy kicsit csendesebb vagyok a témában, mert úgy tűnik nem vagy van, hanem és.

Indriq 2018.09.20. 20:08:22

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: nem akarom elrontani a jókedved, de egy átlagos illiberális fütyesz szavazó maga előtt csak egy széthúzott segget lát amit nyalnia KELL :)

morph on deer 2018.09.20. 20:57:48

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: @Indriq:
Jól hallottam, hogy pártunk és kormányunk támogatja a feliratos filmek forgalmazását, a nyelvtanulás elősegítése céljából?

Mert akkor itt van a lehetőség: ezt még az iskolákban is be lehetne mutatni!

Bár fennál a veszélye annak, hogy akkor a lurkók rájönnének, hogy a ‘nyelv’ másra is jó! :D

morph on deer 2018.09.20. 21:23:15

@királycsináló:
A legszebb az, hogy elSimon szerint 2050-ig szól a kormány energia-stratégiája, közben az alternatív vonal szinte hetenként lép egyet előre!

Minimum qrvára bátornak kell lennie valakinek, hogy harminc évre előre eldöntse, hogy mi lesz majd az optimális, vagy akár csak a megfelelő technológia 2050-ben!

Vagy csak elég ehhez is “úgy” értenie, mint orbánnak?

Csak emlékeztetni szerernék, hogy harminc éve épp 1978 volt.
Valaki is emlékszik a kor technikai színvonalára?
Nem a hazaira gondolok, hanem mondjuk a legfejlettebb helyeken.

Úgy nagy vonalakban és némi túlzással a mostani technológiai fejlettség akkor a science fiction kategóriába tartozott.

Bár ma olvastam, hogy a várbeli hajdani pénzügyminisztérium épületét az 1903-as tervek alapján újítják fel, szóval még akár utol is érhetjük az időt!

Tehát lehet megnyugodni: legfeljebb majd az országot igazítjuk a paksi szinvonalhoz, és mindenki elégedett lesz..!
A metrókkal például ez egészen jól bevált! Lemész a hármas vonalán bárhol, és mintha mi sem történt volna harminc éve!
Naugye!

jandera 2018.09.20. 21:44:58

@morph on deer: 30 éve 1988 volt, a többivel egyetértek.

John Doe3 2018.09.20. 21:57:14

Egy 50m2 lakás méretezési teljesítménye 7kW (persze átlagosan nem terhel ennyivel, de ennyivel kell számolni), amiből 40MW cca. 5700 lakást képes kiszolgálni. Az egyetlen kisvárosnak feleltethető meg, a mostani paksi névleges teljesítménynek 2%-a, azaz elhanyagolható. Persze, ez is csak a maximális besugárzás környékén igaz, este/éjszaka meg nyilván 0. Tehát a "versenytárs" megfogalmazás mindenképpen barokkos túlzás.

Korunk egyik legnagyobb gondolkodója · http://magiavali.blog.hu 2018.09.20. 23:32:58

A piros fehér zöldből ki se látszó Orbán Viktor inkább az orosz hitelekbe fektet. youtu.be/eOAZQW54Z-E

morph on deer 2018.09.21. 00:02:58

@jandera:
Köszönöm!
Azóta már bekaptam a tablettáimat, és már sokkal jobban is vagyok! Hű de nagyon jól vagyok..! Ezt le is kopogom!
...Szabad!

GIeccsertetű 2018.09.21. 07:06:32

@morph on deer: 78-ban én már felnőtt voltam. Átéltem azt a kort meg ezt is. Nem sokminden változott. Ugyanúgy robbanómotoros járművel jártunk, telefonon beszélgettünk, tévét néztünk, rádiót hallgattunk, moziba jártunk, volt cb rádió adóvevő, és walki talki. Szerveket ültettek át, és harckocsikkal, rakétákkal háborúztak, mint most, már a holdon is jártak akkorra. A sci fitől a jelenkor igen messze van. Történelmi és technikai szinten ez a 30 év lófasz. Mondjuk az is tény, hogy az akkori politikai vezetők már mind hullazsában vannak. Ilyen simonok meg orbáncok már rég hamuvá fognak porladni akkorra remélem.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2018.09.21. 07:48:22

Soros, Soros, mindenütt...

"Washington egy Törökországban letartóztatott amerikai tudós azonnali szabadon bocsátására szólította fel csütörtökön Ankarát. Serkan Golgét, a NASA 36 éves munkatársát 2016 nyarán, az elvetélt törökországi puccskísérlet idején tartóztatták le Dél-Törökországban, és azzal vádolták meg, hogy tagja az Egyesült Államokban önkéntes száműzetésben élő - és az Erdogan-rezsim számára Soros Györgyhöz hasonló mumus szerepét betöltő - Fethullah Gülen hitszónok mozgalmának, amelyet a török hatóságok a puccskísérlet hátterében sejtenek.

Az amerikai tudóst hétéves börtönbüntetésre ítélték, de büntetését szerdán egy helyi bíróság öt évre csökkentette. Az amerikai külügyminisztérium - miközben nyugtázta a büntetés mértékének csökkentését - leszögezte:az ügyben "nincsenek hitelt érdemlő bizonyítékok", ezért Golkét azonnal szabadon kell bocsátani.

Az Egyesült Államok és Törökország között feszült a viszony, a török acélra és alumíniumra kivetett amerikai védővámok mellett egy másik amerikai állampolgár, Andrew Brunson baptista tiszteletes fogva tartása miatt is. A hosszú évek óta Izmirben élő Brunsont szintén 2016-ban tartóztatták le, azzal vádolva, hogy a Gülen-mozgalom segítője, valamint amerikai kém. Brunsont pár héttel ezelőtt kiengedték a börtönből, de házi őrizetben van. Szabadon bocsátása ügyében Donald Trump elnök többször tárgyalt telefonon Recep Tayyip Erdogan török államfővel, és Mike Pompeo, az amerikai diplomácia irányítója is többször egyeztetett török kollégájával, Mevlüt Cavusoglu miniszterrel."

SzedlmajerLaszlo 2018.09.21. 07:57:41

Mély sötétség. És nem politikailag (csak). Minden értelmes ember tudja, hogy Paks 2 kell és mellette minden gazdaságos ès fenntartható megújuló. Ad 1 az emberek 95 százalékának az energiamix semmit nem mondd, velük nem érdemes vitatkozni, ad 2 amíg a megújulók energiatárolása megoldatlan (és ez sajnos így van Elon Lebegő Musk kamukáji ellenére) addig azok ugyan fontos de kiegészítő elemek maradnak. Nem akarok Németországot, nem akarok ingyen áramot, mert tudom, hogy két hónappal később 120 forintért fogom kapni a káWét, ami nekünk drága.

GIeccsertetű 2018.09.21. 08:05:48

@morph on deer: Akkor is volt napelem és paks, volt villanyautó és egyéb kutyafasza. Mobil is volt úgy hívták cb rádió. Igaz hogy minden csóringer nem azzal szaladgált, hogy 3 hónap múlva a kukába dobja. Szóval az emberi agy jelentőset változott. Az viszont nem sci fi, hogy sokan meghülyültek.

GIeccsertetű 2018.09.21. 08:26:29

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Fossa a felesleges dumát. Ez az ember egy pszichopata.Már akkor is úgy érezte, hogy őt folyamatosan üldözik és verik, neki ezek ellen harcolnia kell. És azóta semmit sem változott. Szerintem az apja gyerekkorában kiverte a fejéből a békét, nyugalmat. Már a hadaró beszéde is arra utal, hogy valami ellen folyamatosan küzd. Reméljük szegénykém a sírban nyugalomra lel hamarosan.

frikazojd · http://kocs.ma 2018.09.21. 08:50:11

igen, 90% hogy paks 2 nem fog elkészülni, az emiatt kezdődő sokéves pereskedés után azért még így is egy rakás pénzt kell majd kifizetni a ruszkiknak, de legalább veszteséget nem fog termelni.

konrada 2018.09.21. 09:14:40

...nagyon helyes, hogy a blogoló megtanult írni-olvasni, de az kár, hogy ott abbahagyta a tanulmányait, és a fizika, földrajz tantárgyba már bele sem vágott...

Rettegek mert ballib vagyok 2018.09.21. 09:20:01

Paks az ország áramszükségletének a felét képes ellátni.

Azaz a másik felét is elő kell állítani valakinek.

Ilyen egyszerű, persze a ballib atomfizikusok ezeket az összefüggéseket nehezen látják át.

igazi hős 2018.09.21. 09:28:24

@szekertabor: Mindhárom állításod igaz (illetve a 3. csak akkor, ha az összeszerelő üzemeket nem viszik tovább 5-10 év múlva), de a végkövetkeztetést -finoman szóva- elhamarkodtad. És persze Magyarország helyére Európát (kukapcoskodók kedvéért: ENTSO-E tagokat) kell írni, úgy már értelmes. Az önellátás marha drága opció és persze illuzió, amíg az energiahordozók 90%-át importáljuk.
Attól, hogy nő az áramigény, egyáltalán nem következik, hogy olyan mértékben nőne az áram ára, hogy Paks II valaha megérje.

röf 2018.09.21. 09:34:10

@frikazojd:
Tévedsz, Paks2 elkészül, mert szükség van rá, ami nem készül(t) el, az a Bős-Nagymarosi vízierőmű rendszer.
A pereskedést és kártérítést eltaláltad, fizettünk az osztrákoknak (Donaukraftwerk-nek) rendesen a meg nem épített Nagymarosi erőmű miatt….

CsakSzolokHogy 2018.09.21. 09:37:52

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Csak ezek az "indulatok" jelenleg kimerülnek párszáz nyugger hordóütögetésébe......

igazi hős 2018.09.21. 09:40:34

@SzedlmajerLaszlo: És a paksi áram tárolása talán megoldott? A zsináráram tárolására ugyanolyan tárolókapacitás kell, mint a megújulókéra, ugyanis az áramban nincs különbség származás szerint.
Egyébként ha már felemlítetted: Mészárosék pont most vették elő egy szivattyús erőmű tervét. (Prédikálószék neve mond valamit?) Ismerve a hazai ügyemenetet, simán megcsinálják, és akkor a "rosszkor" termelt napenergiát is el tudják tenni, de a 2030-as években (feltéve, hogy nem lesz nagy csúszás és a 2 atomerőmű egyszerre működik) óriási tárolási igény lesz. Addig akár újabbakat is fel lehet húzni: építeni szeretnek, igény lesz rá, legfeljebb nem lesz gazdaságos, de ezt megszoktuk.

gurigapapa 2018.09.21. 09:41:11

Ezt nem értem. A kormány többször is jelezte, hogy atom ÉS megújulók. Az egyik nem zárja ki a másikat. És ez így van jól.

konrada 2018.09.21. 09:42:01

@igazi hős:
...hát - és most itt fejvakar - a németeknél is 3x annyi már az ára az áramnak, mint nálunk, Paks2-ben termelt áram ára még a legpesszimistább számítások szerint is a mostani magyar piaci ár alatt marad...
(Tudom, más ár a zsinórár, de nem 1/3...)

konrada 2018.09.21. 09:43:41

@igazi hős:
...szvsz. nem igazán tudod, mit jelent már maga a szó sem: zsinóráram...

igazi hős 2018.09.21. 09:46:25

@Rettegek mert ballib vagyok: "Paks az ország áramszükségletének a felét képes ellátni.
Azaz a másik felét is elő kell állítani valakinek." És erre az a legjobb megoldás, hogy egy gazdaságosan szabályozhatatlan termelő mellé technikailag szabályozhatatlan termelőket állítunk üzembe? Egy olyan országban, ahol nincsenek vezérelhető fogyasztók. Nincsenek szavaim a zsenialitás méltatására.

2018.09.21. 09:47:21

@SzedlmajerLaszlo: Mészáros a napelempark mellett megoldja az áram betárolását is. Két különböző módon. Miért nem tájékozódsz?

2018.09.21. 09:49:14

@igazi hős: mellesleg a Teslával építtet egy száraztárolót Mészáros....

pityókaborsommelier 2018.09.21. 09:52:22

Bár én is szeretném, hogy így lenne, de sajnos a cikk (vagy blog? feneértieztahuszenegyedikszázadotazelőzővelisnehézsgeimvoltak) írója túl messzemenő következtetéseket von le ebből a naperőműlétesítésből. A nappali fogyasztási csúcssal majdnem egybeeső napenergia ugyanis remek kiegészítóje az egész nap ugyanannyit termelő atomerőműnek, feltéve, hogy mindkettő jól van méretezve.

2018.09.21. 09:52:59

@GIeccsertetű: ja, még emlékszem a '70-es évekre. A telefon zsinóros volt, ma meg inkább számítógép, telefon funkcióval. Nehéz is lenne most írnom, tekergetve a tárcsát...

2018.09.21. 09:55:21

@GIeccsertetű: ja, most épp elektromos autók kerülnek piacra, miközben hidrogén hajtású buszok veszik át a dízel helyét...egyik se robbanómotoros. Legfeljebb ég.

konrada 2018.09.21. 09:57:10

@Könnyen elkaptuk, uram!:
...a példa azért is jó, mert meg lehet nézni, mennyi volt az akkori telefonhálózat áramfelvétele Magyarországon, és mennyi most...

2018.09.21. 09:57:38

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Basszus! Trump is bevédi Sorost?
Új ervrendszerre van szükség, hívd azonnal Habonyt!

igazi hős 2018.09.21. 10:01:56

@konrada: "Paks2-ben termelt áram ára még a legpesszimistább számítások szerint is a mostani magyar piaci ár alatt marad" Újabb érdekes adat. Akarom mondani: újabb érdekes vélemény.
Jelenleg nettó 16 Ft-ba kerül egy kWh áram. (Nézd meg a villanyszámládat, hogy miből áll össze az, amit fizetsz.)
Ha Paks II ingyen épülne, akkor kb. ennyiért termelne (Paks I 11 Ft/kWh), de a beruházási költségeket is figyelembe véve ennek a duplájáért fog termelni, ha nem lesz csúszás és költségtúllépés. (Ha nincsenek beruházási költségek, akkor a napelemenk 0,01 EUR/kWh alatt termelnek. De valahogy mégsem ennyi a tényleges költség.)
Ráadásul, ha megnő a zsinóráram aránya, akkor a szabályozás költsége is megnő: több és drágább kiegyenlítő energiára lesz szükség. Azaz a villanyszámla másik része, a szabályozás költsége is nő.
Ráadás ráadásaként Viktor a EU-s vétó elkerülésére vállalta, hogy a Pakson termelt áram egy részét (40%-ra emlékszem) nyílt piacon értékesíti, ami a jelenlegi árakat nézve is napi több tízmilliós veszteséget jelent. (És a megújulók ára a következő 10-40 évben még sokat csökkenhet, a paksi áram ára nem.) Amit persze az MVM behoz majd máshonnan: vagy a hazai fogyasztók fizetik ki, vagy az állam, azaz mindenképpen mi.
Nyugodtan vitatkozhatunk, de a számok engem igazolnak.

2018.09.21. 10:03:46

@konrada: A példa azt támasztaná alá, hogy alig volt fejlődés 30 év alatt, tehát kormányunk igenis tervezhet előre 30 évvel. Erre jössz te, és az egészet meghazudtolod. Mert jó példa...tiszta NER!
Negatív növekedés...

Rettegek mert ballib vagyok 2018.09.21. 10:05:41

@igazi hős:

Értem hogy megújuló energia ellenes vagy, de attól még kell ezzel kísérletezni. Igaz nem úgy és olyan mértékben, mint a németek, de azért kell.

igazi hős 2018.09.21. 10:05:42

@konrada: Még egy megalapozott vélemény? Mivel az interneten mindenki gazdag és szép, ezért nem linkelem be azokat a MAVIR riportokat, amiket én csináltam az alatt a pár év alatt, amíg nekik dolgoztam...

konrada 2018.09.21. 10:06:36

@Könnyen elkaptuk, uram!:
...ez meg a másik: azoknak meg - akár hálózatról - akár hidrogénból töltik qrva nagy lesz az áramfelvétele. (Szvsz. egyébként viszonylag lassan terjednek, és mire Paks2-t bontani kezdik, még mindig több belsőégésű lesz, ami bár szennyezi a környezetet, de nem megkerülhetőek, hiszen ha perpillanat minden jármű elektromos (vagy hidrogén) lenne, 3 Paks is kevés lenne.
...s hát sehol sincs az az áttörés sem az alternativ áramtermelésben, se a tárolásban, ami gyors megoldást (2-3 évtizeden belüli, mert a fuziósról kisgyerekkorom óta tudjuk: ez közel 50 év - hogy még annyi idő kell, hogy termelő üzembe álljon...)

Rettegek mert ballib vagyok 2018.09.21. 10:07:03

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Tervez is. Ezért kell Paks2. Megjegyzem 2007-ben és 2009-ben ezt még a baloldaliak is tudták, hisz a parlamenten éppen ők verték keresztül Paks2 előszerződését Putyinnal, amit Gyurcsány raktifikált, majd titkosított, majd vacsizott Putyinnal. Kétszer.

konrada 2018.09.21. 10:14:53

@igazi hős:
Azééé qvára örülök, hogy elkezdted olvasni, amit írtam - kár, hogy a végéig már nem jutottál el:
magyar piaci ár alatt marad...
(Tudom, más ár a zsinórár, de nem 1/3...)

...a hiba az én készülékemben van: piaci ár valóban a zsinórár, nem a végfelvevői, amivel számolva arra utaltam, hogy lehet próbálkozni az alternativval, de az azért qrva drága, a hagyományosból meg - ha már fejleszteni kell, nem nagyon van tisztább, és ilyen kapacitással tán még összességében olcsóbb sem...

lajcsi1975 2018.09.21. 10:19:19

@GIeccsertetű: Hátha azt mondod hogy az utóbbi 30 évben a technológiai fejlődése az emberiségnek elhanyagolható , Akkor nyilván iken nagy marhaságot mondasz , mert ugye autó már volt 100 éve is csak ...

konrada 2018.09.21. 10:30:39

@igazi hős:
...ja és még annyit: szerinted ezek a napenergiaárak mennyi megtakarítást jelenthetnek mondjuk december 21.16 órától másnap reggel 7--ig?
...ha már így kiszámoltad...

chrisred 2018.09.21. 10:41:02

@Indriq: Paks 2 a német autógyárakat fogja kiszolgálni, nekik remekül megfelel, hogy az adófizetők pénzén épült erőmű látja el őket. Ahogy Paks 1 sem a lakosság számára, hanem a Varsói Szerződés nálunk állomásozó egységei, és az őket kiszolgáló ipar miatt került ide.

konrada 2018.09.21. 10:41:53

@Könnyen elkaptuk, uram!:
...de én pont azt írom, hogy van változás, csak nem a fizikában.
Azaz: bármilyen gyorsan változnak esetleg a felhasználói oldalon az egyedi energiafelhasználás, azoknak minden esetben vannak fizikai korlátai. ...ha már az akkumulátort emlegetted: lehet ocsóbban előállítani, növelni az élettartamát, egy elem akkor se nagyságrendekkel több áramot eltárolni, legfeljebb több lesz belőle. ...amihez viszont kell a többlettermelés...

...s akkor a másik, hogy én mit cáfoltam: egyetértettem a változást telefonnal bemutató példával - az energiát végfelhasználói oldal fejlődésével - és erre tettem fel a kérdést: valyon mennyi áramot vett fel akkor a távközlés, és mennyit most összességében ezekkel a jóval takarékosabb berendezésekkel?
...ezen azért érdemes elgondolkodni...

chrisred 2018.09.21. 10:44:33

@szekertabor: Az uniós országok áramfogyasztása 2006-ban volt a csúcson, azóta csökkenő tendenciát mutat.

chrisred 2018.09.21. 10:47:11

@Rettegek mert ballib vagyok: Vagyis fogalmazhatunk úgy is, hogy Gyurcsánynak és Orbánnak is kellett Paks 2. Ez soha nem volt vita tárgya, a Simicska-Puch paktum része is volt.

konrada 2018.09.21. 11:07:25

@Könnyen elkaptuk, uram!:
...és ha végig gondoltad a távközlési példát, akkor mehetünk tovább: ...régen, boldogult gyerekkoromban még úgy működött a kapu, hogy megálltunk, kiszálltunk, kinyitottuk, bementünk, becsuktuk. Ennek az energiafelhasználása kb. egy katonányi zsíroskenyér volt.
...most meg: távirányítunk, villanymotorral nyitjuk, kamerázzuk, tároljuk a felvételt. Ez persze darabonként alig pár wattnyi, de országos szinten már... (miközben azt az energiát továbbra is megesszük, csak nem zsíroskenyérben, hanem olyan élelmiszerrel, aminek előállítása is több elektromos energiával jár, mint a hagyományos kenyér-zsír;)
...s ez csak pici példa, direkt nem a légkondiról írtam...)

...szóval: az elektromos energiafelhasználás nő és nőni fog.
Az időjárásfüggő alternativ ezt legfeljebb csak követni fogja tudni.
Más országokban is működnek zöldlobbik, így azt nem várhatjuk el, hogy helyettünk ruházzanak be a mindenféleképpen környezetre káros (olvass utána) energiatermelésbe. (Legfeljebb csak akkor, ha a haszonból meg tudják venni a zöldlobbit, de az is árfelhajtó...)

antiinternáci 2018.09.21. 11:07:41

Ez volt a házi?
Mindegy mit, csak valami negatí dolgot kellett írni?

GIeccsertetű 2018.09.21. 11:10:47

@Könnyen elkaptuk, uram!: Messze van az még, hogy mindenki garázsában elektromos autó álljon és hidrogenbuszok járjanak. Talán az évszázad végére megvalósul, de addigra már simon (aki egy kelés a popsimon) és orbán( akinek anyja a fia megszülését ezerszer megbán) ükunokái is hullazsákban lesznek. Arról nem is beszélve, hogy orbán nagy műve, az emberek megosztása iszlámsimogatókra és iszlámüldözőkre Europa kőkorszakba visszalökését eredményezi a harmadik világháború által, és akkor nemhogy az évszázad végére, de ezer év múlva is szamárvontatta közlekedési eszközzel fog járni, aki túléli.

chrisred 2018.09.21. 11:12:54

@konrada: De a tények mégis azt mutatják, hogy a fejlett országokban csökken az áramfogyasztás mennyisége.

konrada 2018.09.21. 11:16:25

@Könnyen elkaptuk, uram!:
...Mé szaros tudja mit miért csinál. (Gondolom súgnak neki;)
...így ő tisztában van vele, hogy az EU-ban sok pénzt elb.sznak zöld-projektekre (amik maguk lábán nem állnának meg).
...azt meg tán nem kell ecsetelnem, hogy ő azért ért az EU-s támogatások elköltéséhez...;))

GIeccsertetű 2018.09.21. 11:20:12

@konrada: Hamarosan háború lesz, a neonácik térnyerése és az anyagi különbségek drasztikus növekedése felrobbantja a bizonyos szikrát. A következő világháború minimum ezer évvel fogja visszavetni az emberi társadalmat, nemhogy elektromos autóval, de lesz aki még bottal sem fog tudni járni. A háború, a társadalmak megosztottsága egyre nyílvánvalóbbá válik. A legutóbbi világválság óta drasztikusan nőtt a kockázat. A világválság megszülte az orbánhoz, erdoganhoz, putyinhoz, salvinihez, strachehoz hasonlatos neonácikat, akik még csak most kezdték el emberiségromboló, rasszista tevékenységüket.

konrada 2018.09.21. 11:25:14

@chrisred:
Ja.
...mert az energiazabáló ipart kirakták a gyarmatokra.
...de ha megnézed az ágazati felhasználásokat (ipart kivéve a halmazból) lesz neked ezek szerint meglepi...;)

...s ha elfogynak az energiazabáló termelők, akkor a most is növekedő ágazati energiafelhasználások tendenciája alapján a fogyasztási adatok is nőni fognak.

...s ez válasz kezdemény " könnyen elkaptuk"-nak is adalékként.
A mostani túltermelés az adott országokban attól van, hogy ők még az ipar akkori kibocsátására terveztek, így feleslegük van.
...de arra botorság számítani, hogy a termelő egységek kiöregedésével lecsökkenő kapacitásba ők puszira fognak beruházni, hogy olcsó áramot adjanak el nekünk..

konrada 2018.09.21. 11:27:44

@GIeccsertetű:
akkor meg nem mindegy?
...de ha mégsem, akkor a carpe diem nem éppen jövőbe mutató megoldás...

GIeccsertetű 2018.09.21. 11:32:48

@konrada: Nekem aztán tök mindegy. Én már leéltem az életemet boldogan, a mad max világot meghagyom orbán unokáinak.

konrada 2018.09.21. 11:38:34

@GIeccsertetű:
...na látod.
...akkor kár azon izgulni, mennyit kell az oroszoknak visszafizetni, hiszen adózni úgyis valamilyen helyi hadúrnak fog...;)

chrisred 2018.09.21. 11:41:08

@konrada: Ha ezzel azt akarod állítani, hogy 2006-tól kezdődött meg az ipari termelés kihelyezése a többi kontinensre, akkor inkább téged ér meglepetés. Egyszerűen az életmódbeli és technológiai változások 2000-es évek közepén értek egy trendfordulóhoz.

Medgar 2018.09.21. 11:41:13

@Indriq: Ez a napi kötelező vicced volt?

nemecsekerno_007 2018.09.21. 11:56:42

@Könnyen elkaptuk, uram!: ezen kívül a hagyomántos atomenergia hatékonyságának növelését is kutatják mert jelenleg 5%-ból lesz energia, a többi a lerakóban sugárzik.

konrada 2018.09.21. 12:23:01

@chrisred:
...mert az életmódbeli változások az pont az energiatakarékosságot hozták el..;))
...lásd légkondi, utazások, kütyü mindenre...

...a tecnológiai változás meg: tudsz olyan ipari tevékenységet írni, ahol a termelés az azóta is folyamatosan növekvő keresletet kiszolgálva kevesebb áramot vesz fel?
Várom rá a választ, mert egyenlőre a jelszavak csak bullshitek így....

chrisred 2018.09.21. 12:40:19

@konrada: Előtte is használtak klímákat, viszont passzívházak csak az előző évtizedben kezdtek terjedni. Korábban is utazgattak az emberek, de napi szinten használtak energiafogyasztó közösségi tereket (plázák, könyvtárak, koncertek stb.), ami helyett ott az okostelefonjuk. Kütyük vannak arra is, hogy racionalizálják az energiafogyasztást.

konrada 2018.09.21. 13:00:26

@chrisred:
...ja passziv ház...
No és valyon hány %-a lett azóta a lakásállománynak passziv ház?
...arra ki se térjünk, mitől lesznek passzivak, szigetelés, gépészet, stb... melynek előállítása megint csak elektromos áramot vesz fel, legyártásuk akár a ház több évi megtakarításnál többet. (1 példa: a téglagyárak régebben gázzal - előtte fával, de az tényleg régen - működtek, ma villannyal....)
...aztán ott a félpasszivak: egy ház kifűtéséhez áramot használni egyenlő volt a bokalef.sással.
Most hőzsivattyúkkal, elektromos panelekkel - mivel már kisebb a bevitt teljesítmény - olcsóbb, mint a hagyományos, pláne ha kiépítési költséget is számoljuk.
Azaz ettől még nem csökkent az áramfogyasztás, sőt...

...utazgattak persze. De azért nézd meg az akkori utaskm-eket, az akkori szolgáltatásigénybevételt, és azok minőségét: sokkal több szálláshely, azokban légkondi, jakuzzi, a meglátogatott helyeken éttermek, energiazabáló élményparkok...

...s hát a pláza-könyvtár- koncertek hármasból speciel a legkevesebb energiát zabáló könyvtárak látogatása csökkent, a többieknek meg lármásabbnak kell lenni, ez energiatöbblet...

....a racionalizáló kütyük meg sok esetben azokat racionalizálják, amiket a megjelenésük generált..;)

déjá vu39 2018.09.21. 13:14:44

@SzedlmajerLaszlo: "Minden értelmes ember tudja, hogy Paks 2 kell".
Nem, nem mindegyik tudja. Sőt, a még értelmesebbek úgy tudják, hogy nem kell.

déjá vu39 2018.09.21. 13:14:44

@SzedlmajerLaszlo: "Minden értelmes ember tudja, hogy Paks 2 kell".
Nem, nem mindegyik tudja. Sőt, a még értelmesebbek úgy tudják, hogy nem kell.

chrisred 2018.09.21. 13:18:31

@konrada: Néha nehéz értelmezni, hogy a XIX. század végének, vagy a XXI. század elejének áramfogyasztásával veted össze a jelenlegit. Nyugat-Európában, 2000-ben fával működtetett téglagyárak?

2000-ben is voltak luxusszállodák, jakuzzik, de nem volt airbnb vagy couchsurfing. A plázák nyugaton dögledeznek, mióta mindenki online rendel termékeket. Nem beszélve az egyéb online szolgáltatásokról, például ami miatt a bankfiókok sora zár be.

Valójában én írtam egy tényről, aminek ki-ki megkeresheti a társadalmi mozgatórugóit. Te meg olyan folyamatokat feltételezel, amik, ha lennének, akkor ez a tény sem létezne.

Netuddki. 2018.09.21. 14:07:35

Túlkombináltad. A lényeg, hogy pénzt nyúl le a Lóci ezzel is a Viktornak, ha már a strómanja. Aztán majd úgy fog termelni a napelemfarmja, mint a csornai napelemgyár, kb.

konrada 2018.09.21. 14:14:01

@chrisred: "- előtte fával, de az tényleg régen - "
jól van na, nem tudtm, hogy neked már 2000 is ténlyeg régen volt, azért próbálod elmagyarázni, hogy 2000-hez képest a szolgáltató szektorban, illetve a háztartásokban csökkent az összáram-fogyasztás, mert te még nem is éltél gyakorlatilag akkor így azt hisze,d hogy azóta nem történt minőségi ugrás azokban, legfeljebb kicserélték az izzókat ledesre...;))

Sörnyelő 2018.09.21. 14:21:37

@konrada:
Azért a kapunyitó meg kamera tipikusan egy korszerű háztartásban jelenik meg, ahol az egyéb elektromos fogyasztókkal elért megtakarítás nagyságrenddel több lehet, mint amit ezek a kütyük megesznek. Vegyük csak a világítást. Mennyit hoz egy 100W-os izzóhoz képest egy 10-12W-os LED. De a hűtószekrény vagy a TV is fele annyit fogyaszt mint 30 éve. De említeni lehet még az ilyen-olyan készülékek tápegységeit és töltőket, ahol a ma általános kapcsolóüzemű táp jóval hatékonyabb mint a régi trafós megoldások. Ilyenekből akár tucatnyi is működhet egész nap egy lakásban.

Magam is tapasztalom, hogy a háztartásunk villamosenergia felhasználása évről évre csökken, pedig klímát és második hűtőt is vettünk. (és van kapunyitó is)

kvadrillio 2018.09.21. 14:28:51

Macron: Aki nem szolidáris, az hagyja el Schengent

Tulakdonképpen ki is ez a fasz Macron ?????! EGY VALAMIFÉLE.....JÖTTEM !...LÁTTAM !.....FENYEGETEK !...SZANKCIONÁLOK !.......BANKÁR-PUBIGYEREK ???!!! BEROBBANT AZ EU-BA ÉS ASSZISZI, HOGY Ő AZ ÚJ EU-T TEREMTŐ KISISTEN ???!!! :o)))))

kvadrillio 2018.09.21. 14:36:21

@kvadrillio: ...az EU-BAN KEMÉNYKEDIK, OTTHON MEG EZ A KIS ANYAKOMPLEXUSOS PUBIGYEREK A FELESÉGE HÓNAALÁ BÚJIK ÉS MEGKÉRI, HOGY MESÉLJ NEKEM MÉG A TÉL-APÓRÓL !!! :o)))))

Helga Beauty Salon 2018.09.21. 14:45:24

@Netuddki.: "Túlkombináltad. A lényeg, hogy pénzt nyúl le a Lóci ezzel is a Viktornak, ha már a strómanja.

Ha valaki nem Orbánozik, vagy Mészárosozik, az neked túl van kombinálva természetesen. Nem mindenki balos lumpenproli.

wolves84lb 2018.09.21. 14:49:12

@SzedlmajerLaszlo:
"Minden értelmes ember tudja, hogy Paks 2 kell "

Itt váltál komolytalanná...

wolves84lb 2018.09.21. 14:50:33

@Rettegek mert ballib vagyok: de szerencsére itt vagy te, batyufasz, fénylő csillag az égen...muhahahahaha.

wolves84lb 2018.09.21. 14:55:26

@Rettegek mert ballib vagyok: orbán meg le is szerződött titokban putyinnal, és évente 2x találkoznak. Nem összesen, hanem évente. De persze itt is fletó a lényeg :)

Helga Beauty Salon 2018.09.21. 15:42:26

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Neked bejön a Macron mi cicafijú? :D
Naná, hogy megpördült a Viktorunk, egy farbatoszt szemmel kell tartani. Én sem engedném, hogy a hátam mögött ólálkodj, kicsi ratyi. :P

dare 2018.09.21. 16:49:45

Szerintem nincs se A terv, se B terv, hanem a világpolitika függvényében fognak majd kialakulni a dolgok.
A megújulók terén a kormány a normát teljesíti, de azt többnyire biomasszából.
Viszont egyre több naperőművet létesít, amivel a nekünk 2020-ra kiszabott célt bőven meg fogja haladni vele.
www.portfolio.hu/vallalatok/a-sor-vegen-kullog-magyarorszag-a-megujulo-aramtermelesben.298620.html
Lehet rosszul látom, de ha ki akarunk majd lépni egyszer ebből a közösségből (ami remélem nem valósul meg), akkor valakire támaszkodnunk kell majd.
Oroszország kitűzött célja 2020-ra a megújuló energiatermelésnek az jelenleg 4%.
Ha az EU már nem pálya, akkor még valahol focizni akar majd Orbán.
Én örülnék ha ezen a pályán maradnánk, mert itt könnyebb azért focizni, jobb a pálya minősége. :D
Amíg a normát teljesítik, addig ezen a téren nem érheti szó őket.
Viszont csak az EU felé elköteleződni nem lehet, ha a zöldek kivétel itt mindenki támogatja a Paks2-t, addig nincs miről beszélni.
Ha valóban az lesz a kérdés, hogy megújulók vagy atomenergia, akkor van értelme vitázni erről az egészről.
De amíg csak az a kérdés, hova köteleződjünk el a piac terén, addig nincs értelme.
Pláne nem, mikor a németek ugyanúgy bótolnak a ruszkikkal.

Willkommenskultur 2018.09.21. 21:14:23

@wolves84lb: Ez azert van mert Orban elszigetelodott.

Willkommenskultur 2018.09.21. 21:21:44

Putyin latogatasainak gyakorisaga a vilag orszagaiban: en.wikipedia.org/wiki/List_of_international_presidential_trips_made_by_Vladimir_Putin#/media/File:Putin_presidential_international_trips.png

Avagy ez a balliba toposz hogy Orban-Putyin is pont annyit er mint a tobbi.

kolomparlole1114 2018.09.21. 23:36:41

@Helga Beauty Salon: Persze, te csak kancigányoknak engeded, gumi nélkül, seggbeélvezéssel.

kolomparlole1114 2018.09.21. 23:38:34

@kvadrillio: Tulajdonképp csak az EU főnöke (Merkel mellett), de hogy is ismerhetné egy ilyen félázsiai szélsőcigány putyinszopó hazaáruló, mint te...

chrisred 2018.09.22. 12:28:57

@Willkommenskultur: 2014 óta tartó időszakot van értelme számolni, mert akkor kezdődött a Krím miatti szankciósorozat.