Mindenkinek van, de senki sem kíváncsi a másikéra

A Vélemény Olyan, Mint a S...

A kivándorlásról

Mindenki más hibás csak ÉN nem!

2018. augusztus 30. - ATorzAtka

Napok óta itt-ott visszaköszön a sajtóban egy nemrégiben napvilágot látott hír, miszerint újabb 900.000, néhol 1.000.000, kerekítéssel 1.200.000, a kerekítés kerekítésével meg újabb 1.500.000 ember akar elmenni. Szenzációhajhász újságírója válogatja. Ez a szám, legalábbis az első, egy kutatás eredménye. Én azt gondolom, hogy a kutatások általában (legyen az választás előtti tippelgetés, vagy a Magyarországot elhagyók számának becslése) olyan, mint a bikini. Sok mindent megmutat, de a lényeget elfedi. Beszéljünk a lényegről.

  1. Mindenki más hibás csak én nem: Elődeink és az EU

Rohadt köcsög szemét Unió, hogy lehetővé teszi a szabad munkaerő áramlást. Sunyi módon, lehetőséget ad azoknak, akik saját környezetükben nem találják meg a boldogulást, hogy minden gond nélkül elmehessek. Kint tanulhatnak, dolgozhatnak, gyűjthetnek pénzt, utalhatnak haza az itthon maradottaknak.

Mindenről az elődeink tehetnek. Évtizedekig siránkoztak, hogy nem mehetnek sehova. Forradalmat robbantottak ki 56-ban, fogták magukat és több-kevesebb sikerrel rendszert váltottak, csatlakoztunk az EU-hoz, hogy megtehessük. Tényleg, hogy képzelték, hogy az utódaiknak megteremtik a lehetőséget a szabad választásra, hogy ott élhessenek, ahol akarnak?

Nekünk semmi nem jó?! Ha fogja magát a Fidesz és a migráncsoktól rettegve kiszélesíti a kerítést és az majd körbeér a határon, természetesen csak azért, hogy távoltartsa az ide érkező migráncsokat, jöjjenek azok Afrikából, vagy a liberális nyugatról, ahova egyébként mi menni akarunk, akkor meg az nem fog tetszeni. Mert a kerítés nem egy oldalról, hanem kettőről zár!

  1. Mindenki más hibás csak én nem: A mindenkori kormány 

A rendszerváltás utáni kormányok tehetnek az egész kivándorlásról. Most a Fidesz. Tekintsünk el attól az aprócska ténytől, hogy a makrogazdasági folyamatok mennyi idő alatt érnek be vagy nem érnek be. Tekintsünk el attól a ténytől, hogy az eddigi kormányok mit és hogyan tettek, hogy hogyan nem használták ki a rendszerváltásban rejlő lehetőséget. Hogy hogyan nem váltunk Észtországgá.  Felejtsük el azt is, hogy milyen generációs különbségek vannak. Ne vegyük figyelembe, hogy a most életet kezdő önállosódó generáció, hogyan tekint a mobilitásra a világra, és hogy az eddigi 5-600.000 miért ment el. Mindenki egy kalap alatt az a jó. 

A mostani kormány menjen a picsába!. De tényleg. Főleg amiatt, mert borzasztó rossz a közhangulat. Miattuk.

Azért sem tesznek semmi érdemit, hogy azokat rávegyék, hogy hazajöjjenek, akik már elmentek. Racionális érvek helyett az érzelmekre hatva akarnak hazacsábítani. „Túrórudival” (kicsit hagyok elmélázni a helyzetkomikumon, ha nem érted, keress rá, honnan jön a „túrórudi”) nosztalgiával és „szülőföldezéssel” csalogatják őket. Csakhogy, amíg az egyik oldalon érti az embereket Habony (elsődleges a félelem, hogy elveszíti azt, amije van, pl a migráncs elveszi) és választást tud nyerni, a másik oldalon fingja nincs mihez kezdjen. Fogalma nincs, hogyan kezelje a helyzetet. Hát milyen kormány az ilyen?

Pro tipp: Mondja azt a Fidesz, hogy az, aki nem az anyanyelvén beszél, annak elrohad az agya. Alátámasztani nem lehet, de cáfolni sem, óriás félelemérzetet szül. De, ami a legjobb magyarul csak mi beszélünk, szóval haza kell jönni. Aztán lehet mutatni külföldi alkeszeket, ahogy dülöngélnek, hogy „lám, ő nem az anyanyelvén beszélt”. Meg a bekebelezett MTA végezhet ilyen irányú kutatásokat a megfelelő eredménnyel. 

  1. Mindenki más hibás csak én nem: A vállalkozók

Lehet utálni a Multikat. Nagyon. Én is utálom őket. Ettől függetlenül belőlük élek. Azaz közvetve, mert igazából egy hazai klasszikus értelemben vett vállalkozó ad munkát (bár, ő még a jobbik - nem úgy :) - fajtából való). És gondolom, ezzel sokan vannak így. A KKV szektor jelentősége elengedhetetlen. Hogy értse az is, aki nem tanult ember, a lángossütő tulajdonosa, vagy az alkatrészgyár (pár száz főig), ahol a fiad dolgozik egy KKV. Nos a tulajdonosa/főnöke egy gyökér.

Balatoni jelenet, beülök valahova kávézni. Tök üres a hely, nyár eleje van, Balatonpart. Odajön a pincér (hangsúlyozom, senki nincs a helyen) mondom egy kávét szeretnék kérni, válasz: „akkor lesz szíves átfáradni a másik (1,5 m-re lévő) pulthoz, mert én nem ezért vagyok itt”. Hogy tessék?! Kicsit puffogok félhangosan magamban, meghallja, összeveszünk a szolgáltatás fogalmán, mikor megjelenik a tulaj. Sűrű elnézést kér, de hát nincs munkaerő, nem talál egy jó embert. Mire én: „ a Tilosban parkoló zsír új X5, amiből kiszállt az öné?”. Vita abbamarad.

Szóval a KKV-któl indul minden, akármennyire is utáljuk a multikat. És nem tegnap indult, hanem 91-ben, a vállalkozói „attitűd” kialakulásával.

„Csináljunk meg minél több munkát, maximum elfogadható minőségben, kérjünk el érte amennyit lehet, az embereknek meg fizessünk olyan keveset, amennyit lehet”.

Bár ez szemmel láthatóan működött, hiszen páran zsíros vagyonra tettek szert, de évtizedekre meghatározta a szemléletmódot. Ez még mindig tart. Aki nem ért vele egyet, elmegy. Kidobja magából a rendszer.

Nem jelentenek be, mert sokba kerül, de év végén új lakás, új autó, új vitorlás a tulajnak. Az meg, hogy mi lesz két év múlva, nem érdekel senkit. Még a NER lovagok is így csinálják.

A multik meg alkudoznak, ez a dolguk.

„Rohadjanak is meg. Picsába, hogy megint nem lehet annyit kérni tőlük, amivel lehet fejleszteni, meg bejelenteni az embert. Mindegy, vállaljuk el, mert nem az a lényeg, hogy milyen minőségben, meg hogy milyen körülmények között dolgozunk, hanem, hogy ez a megrendelés is meglegyen, mert különben csődbe megyünk. De azt mindenki tudja, hogy ebből nem lehet ám bejelenteni. Szar év van.”

Persze, ezért az egészért a kormány a felelős, aki szerint az elődeink és az EU. Az év végén meg, hogy-hogynem, csak leesik megint egy lakás, meg egy autó (bár ezúttal a gyereknek/feleségnek/szeretőnek).

Aztán persze rájön az öreg, hogy már elfáradt, pihenni akar. De hát nincs kinek átadni a céget. Annyit nem fizetett a vezetőknek, hogy tőkével be tudjanak szállni (amit fizetett, azt sem bejelentve), ajándékba meg nem adja. Különben is, nagy részük amúgy is csak pár éve van ott, kis részük meg vele együtt megy nyugdíjba. A gyerek külföldön, de ő nem azért ment el. Ő csak szórakozik. Szóval papper vállalkozó két dolgot tehet, vagy felvesz egy önmagához hasonló gondolkodású „vállalkozót”, amivel konzerválja az állapotokat, hisz a változásokhoz már öreg, vagy becsukja a boltot. Mi pedig mehetünk külföldre. 

  1. Mindenki más hibás csak én nem: Ja de, Én. 

Mi magyarok nagyon szeretünk mindig mást okolni a kialakult helyzetért, de nézzünk egy kicsit magunkba.

Okoljuk az EU-t, a főnökünket, a kormányt, a közhangulatot, mindenki mást. Egy dolgot nem teszünk. Saját egyéni felelősségünket sosem firtatjuk.

Holott pl a kormány, nem a köz. Ők a leképezései a köznek. Minden országnak olyanok a vezetői, amilyenek a benne élő emberek (hisz belőlük kerülnek ki a politikusok). Vagyis kedves honfitársaim, nyugodtan álljunk a tükör elé és köpjük szembe magunkat, amikor elégedetlenek vagyunk mindenkori kormányunkkal. Amikor arra hivatkoznak a távozók, hogy a közhangulat szar, akkor a saját környezetüket minősítik.

Nem egy sztorit lehet olvasni, hogy kint nem barátkoznak a magyarokkal, mert olyanok, amilyenek. Nos rájövünk magunktól az összefüggésre a mindenkori kormányzat és a saját viselkedésünk között?

A vállalkozó. Ő ugyanúgy csak boldogulni akar, mint te. Ha kiállsz vitatkozol, tárgyalsz úgy tudsz változást elérni. Ha puffogva mész be reggel, ha puffogsz este a sör mellett, hogy milyen szar, az életben nem fog változni semmi. És nem, nem csak beszélni kell. Javasolni, megoldásokat. Max lepattan. De az isten szerelmére, küzdjél már meg valamiért és ne mást okolj, hogy szar. Ha nem sikerül, még mindig mehetsz külföldre. Előbb próbálj meg itthon változtatni, leginkább magadon.

Megjegyzés: Külföldön csak azért jobb, mert az olyan emberek, mint te (melósok) már kitaposták az utat. 

Végül de nem utolsó sorban, az itt kialakult helyzetért csakis Te, Én és Mi vagyunk a felelősek. Nem Soros, vagy egy láthatatlan ellenség és még csak nem is Orbán Viktor. Hanem mi magunk, akik hagyjuk, hogy szolgalelkűségünk és szerencsétlenségünk eluralkodjon rajtunk. Mert olyan kurva jó minden este bebaszva valaki mást okolni a lehetetlen életünkért.

Nem lehet egy kormány nyakába varrni ezt az egészet.

Ez társadalmi és nem politikai probléma. Nem a politikának kell megoldania, hanem a társadalomnak és az abban élő egyénnek.

 Jó lenne, ha mindenki (köztük az újságírók is) visszavenne a hangulatkeltésből. Mindkét oldalon. Az egyik oldalon ne tagadjuk, hogy van ilyen, a másik oldalon meg ne démonizáljuk a jelenséget. Ezt akartuk. Inkább Örüljünk, hogy még el lehet menni.

A bejegyzés trackback címe:

https://voms.blog.hu/api/trackback/id/tr8314211763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ellenzéki Tüntető 2018.08.31. 01:02:09

Ide is írom, minden releváns statisztika szerint többen jönnek az országba, mint ahányan elmennek.

knoema.com/atlas/Hungary/topics/Demographics/Population/Net-migration-rate

www.indexmundi.com/hungary/net_migration_rate.html

esa.un.org/miggmgprofiles/indicators/files/Hungary.pdf

(crude net migration rate-t kell nézni)

Egy pár ilyenkor felmerülő kifogásra egyből válaszolnék is:

1. "nem hitelesek az adatok, mert sokan nem mondják meg, ha kimennek külföldre" --> ezek az adatok nem önbevallásos módon készülnek, hanem tükörstatisztikák által, azaz nem azt nézik, hogy ki jelentette be hogy elhagyja az országot, hanem hogy a különböző országokban hány adott országbeli ember jelent meg, és abból következtetnek.

2. "ugyan már kik jönnének Magyarországra" --> Elsősorban visszaköltözők, határontúli magyarok, kisebb részt távolkeletiek és nyugdíjas nyugatiak. Ha látsz pesten török gíroszost, kínai piacot, ha az építkezésen erdélyiek dolgoznak, ha van kollégád aki kinn élt pár évet, ha hallottál holland falvakról, na ezek a bejövők.

3. "de akkor hogy lehet hogy egyre kevesebb a magyar" --> úgy, hogy a gyerekvállalási kedv nagyon alacsony, ez az ún. "természetes fogyás".

4. "ez biztos orbánpropaganda" --> se a knoema, se az indexmundi, se az esa nem a kormány irányítása alatt állnak, aki ilyet mond az csak a kognitív disszonanciát akarja feloldani.

balcán maxval bircaman · http://bircahang.org/ 2018.08.31. 05:49:04

Milyen hiba?

A kitántorgás Mo-ról mérsékelt ütemű. Semmi gond vele, sőt hasznps, hogy sokan világot látnak,

kommentes nikk 2018.08.31. 06:37:40

Jó, azt azért tegyük hozzá, hogy ez az 1.2 millió úgy jött ki, hogy az volt a kérdés, tervezi-e elhagyni Magyarországot, erre naná, azt mondja millió ember, hogy igen, de a gyakorlatban ez egyáltalán nem jelent konkrét szándékot. Mintha azt kérdeznék, tervez-e szexelni egy őrült vonzó nővel/férfivel, naná, hogy igen a válasz. Tervezem :))))

különvélemény 2018.08.31. 06:40:11

A kivándorlás az ellenzék által gerjesztett álprobléma.
Nálunk 6% Ausztriában 6.9%, Svájcban 8%.

Kivlov 2018.08.31. 06:51:00

Végre leesett. Évek óta mondom: "mindenki a maga szerencsejének..."
Csak a magyar jobban szeret másra mutigatni. Fel kell vegre nőni es nem mastol ( az Államtól) várni a mannát.

midnightcoder2 2018.08.31. 07:12:13

A kivándorlás elsődleges oka az életszínvonal különbség. Viszonylag kevés olyan ember van, aki Romániába vándorol, pedig az is milyen szép, demokratikus ország. Teccettek volna nem tartani kékcédulás választásokat, 56 után nem behívni a szovjet hadsereget és visszaállítani a szocializmust, nem csődbe vinni a létező szocializmust, a csőd után nem szétlopni minden mozdíthatót, teccettek volna nem ellenségnek tekinteni a hazai vállalkozásokat.

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.08.31. 07:42:52

Tegnap olvastam egy közvélemény-kutatást, ahol kijött az az eredmény, hogy az emberek 15%-a tervezi a kitántorgást, és ennek a 15%-nak is csak a 8%-a politikai okokból. Azaz a 100%-nak csak az 1,2%-a menne politikai okokból. Persze az egész cikk azt sugallta, hogy többségében Orbán miatt mennek az emberek. Mondjuk a választás óta a többség szó már nem matematikai többséget jelent, egy tömegből egy ember is lehet már többség ugye...
Azt még érdekes lehetett volna tudni, hogy ebből az 1,2%-ból mennyien mennének el alacsonyabb fizetésekkel bíró országba is akár, hisz aki csak politikai okból menne, annak ugye mindegy a fizetés, nem azért megy el.

Exploiter 2018.08.31. 07:43:36

Első lépésnek jó, de sajnos nem olyan egyszerű egy jóléti társadalmat építeni elhatározásra. Az embereknek az a felelőssége, hogy az adott peremfeltételek közt a lehető legjobbat hozzák ki a helyzetből. Kis lépésekben. Elismerem, a legtöbben ezt sem teszik meg. Mert nem tudják, hogy kell, mert tanulatlanok, mert nincsenek meg a kognitív képességeik, a jó mintáik, stb. Nem lehet lecserélni a népet.
De el kell fogadni, hogy a kivándorlás egy rövid távon problémát okozó dolog, amit rövid távon nem lehet kezelni.
Ellenben ugyanígy rövid távon előnyei is vannak - pl megindult a bérszint felfelé. Mert muszáj neki.
Szóval ez csak egy folyamat, amiről jó tudni, jó vele számolni és mindenkinek meg kéne tenni a problémák enyhítésére azt, amit tud.
De nem dőlt össze a világ.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2018.08.31. 07:52:56

Szerintem jó dolog a kivándorlás. És abszolút nem látom, hogy miért lenne probléma. A kiváltó okai problémásak, de maga a kivándorlás egy színtisztán jó dolog. Minél többen vándorolnak ki, annál jobb.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.08.31. 08:10:01

Nem árt leszögezni, hogy a ballibek többsége próbája rábeszélni az ismerőseiket, hogy hagyják el az országot. Segítenek nekik ebben.

Szóval rohadjon meg az összes.

chrisred 2018.08.31. 08:16:53

@Ellenzéki Tüntető: CIA factbook? Egy titkosszolgálat nyilvános adatbázisa csak hiteles lehet. Csak egy pillanatra néztem bele a többi ország adataiba. Hungary: 1.3, Libya: 1.9. Köszönöm, több kérdésem nincs.

chrisred 2018.08.31. 08:19:08

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: Kinek? Annak a személynek, aki kivándorol, nyilvánvalóan megfelel. Valószínűleg annak az országnak is, amelyik befogadja. Itt nyilvánvalóan le is zárhatjuk.

MACISAJT1 2018.08.31. 08:31:56

"A mostani kormány menjen a picsába!. De tényleg. Főleg amiatt, mert borzasztó rossz a közhangulat. Miattuk."

Na , azoknak akik mezt szeretnék elhitetni, mármint hogy az egész országban borzasztóan rossz a közhangulat, is ajánlom a néhai belügyminiszter, néhai pártelnök, néhai miniszterelnök-helyettes, rádiós receptjét:

2009.02.27.
Kuncze Gábor szabad demokrata képviselő, az SZDSZ volt elnöke pénteken a Klubrádió adásában azt mondta: "(...) nagyon sok embert ismerek, akik összehasonlíthatatlanul jobban élnek, mint tíz-tizenöt évvel ezelőtt, és olyan mély letargiában vannak ettől a rettenetes országtól meg helyzettől, hogy legszívesebben az ember tényleg ciántablettát osztogatna nekik, hogy jussanak már túl a problémájukon. ".

Hajrá, kedvesch eftársak.

MACISAJT1 2018.08.31. 08:37:21

Ami pedig az oly sokat, sokszor hivatkozott "közvéleménykutatást" illeti, készítette :
"A Publicus Intézet a Vasárnapi Hírek megbízásából"

Szabad hangosan röhögni?:P Valaki nézze már vissza ennek az "intézetnek" a 2014-es választásokra való jóslatait...:P

Amúgy meg: bár mennének !
A baj csak az hogy alföldi, gerendás,schilling és a többieknek csak a szájuk jár, még az elmebeteg dániel is sompolyog vissza...

A közröhej meg tényleg az hogy ugyanazok verik magukat a földhöz a kivándorlás miatt, akik a múlt évtizednek még 23 millió beözönlő románoztak, az EU csatlakozást meg a bécsi kávéházzal reklámozták:

hvg.hu/itthon/20140502_Akik_Becsben_nyitottak_cukraszdat

"Bár a reklám 2004-ben kecsegtetett a bécsi cukrászdanyitás ígéretével, a „magyar helyek” robbanására az utóbbi néhány évig kellett várni: az általunk megkérdezett kinti magyarok szerint ennek az is az oka, hogy csak 2011 májusában nyílt ki teljesen a szabad munkavállalást az utolsó pillanatig korlátozó osztrák munkaerőpiac. Kifejezetten cukrászdát egyébként a tudomásunkra jutott címek közül egyetlen honfitársunk alapított, az ő üzlete azonban nemsokára tulajdonost cserél, így nem kívánt a hvg.hu megkeresésére nyilatkozni.
Cukrászdát már 20 éve is nyithattunk volna
Letelepedésre, illetve vállalkozás alapítására a magyar állampolgároknak már uniós társulási szerződésünk hatályba lépést követően, vagyis 1994. február elseje után lehetősége nyílt. Így valójában már 20 évvel ezelőtt bárki cukrászdát nyithatott volna a 15 uniós tagállam bármelyikében. Az uniós tagságnak kedvet csináló kampány ezzel valójában kicsit célt tévesztett: a szabad munkaerőáramlásra vonatkozhatott volna, amit viszont az osztrák nemzeti szabályozás 2011. májusáig korlátozott a közösségi jog adta lehetőséget (derogáció) maximálisan, az utolsó pillanatig kihasználva."

csaklit 2018.08.31. 08:43:23

@Ellenzéki Tüntető: érdekesek ezek a statisztikák, nem szeretem őket, mert a mennyiséget mérik a minőséget nem. Már ha ez jelent is bármit.... Van aki 100 könyvet olvas el egy évben, van aki egyet, akkor az fejenként átlagban ötven? :D
Csak kíváncsiságból megnéztem az egyik oldalt, amit kitettél ez a www.indexmundi.com volt, sőt ha már ott voltam megnéztem az összes Magyarország népességének alakulásával kapcsolatos statisztikát....
Azt tudjuk, hogy a népesség folyamatosan fogy: www.indexmundi.com/g/g.aspx?v=24&c=hu&l=en (mind százalékosan, mind bruttó értékben évről évre - bár az a 2009-es érték, hogy hirtelen 90ezer fővel több lett Magyarország népessége nekem igazán gyanús..... és érdemes lenne megnézni, hogy 2009-2010 között hogy lett több 87ezer fővel az ország lakossága ha előtte 20 évig és azóta is csökken).
Ami igazán fájó, az a születési ráta meredek zuhanása: www.indexmundi.com/g/g.aspx?v=25&c=hu&l=en és a halálozási arány stagnálása vagy lassú emelkedése 2010 óta: www.indexmundi.com/g/g.aspx?v=26&c=hu&l=en.
Úgyhogy bármit is jelent a nettó 1.4 fővel több immigráns, mint emigráns, attól még lassan be biztosan megyünk a magyar népesség kihalása felé. Egyébként érdekes statisztikailag nézni, hogy 2009-ben megugrott 90ezer fővel a lakosság aránya és ezzel együtt ugrott meg a bevándorlók aránya is....
A lényeg a lényeg, hiába jönnek többen be, mint ki, attól még szar a helyzet... 17 év alatt majdnem pontosan 300ezer magyarral lettünk kevesebben.

Visceroid 2018.08.31. 08:44:31

"Mi vagyunk a felelősök, akik hagyjuk, hogy szolgalelkűségünk és szerencsétlenségünk eluralkodjon rajtunk."

:DDDD Az senkit nem érdekel. A magyar akkor boldog, ha a szomszéd tehene is megdöglik az övével együtt. A baj majd akkor lesz, ha Orbán meg Mészáros felelőtlen költekezésének a következményei fognak rajtunk "eluralkodni", na akkor tényleg sírás lesz!

Rettegek mert ballib vagyok 2018.08.31. 08:46:04

@csaklit:

Talán nem kéne a gyerekvállalás projektek ellen minden ballib seggfejnek ágálni.
Nem kéne a kivándorlásra bíztatni az embereket.

A ballib tetvek mindent elkövetnek hogy minnél szarabb legyen mindenkinek.
Gusztustalan egy féreg népség a hazai ballib.

csaklit 2018.08.31. 09:00:18

Érdekes ez a meglátás, mert ismerek olyan baloldalit akinek 5 gyereke van, de ismerek olyan jobboldalit akinek egy gyereke sincs (és nem kiragadott példa). Ha gyerekszám alapján ítélnénk meg a kérdést, elég furcsán alakulna a szavazói kép.
A kivándorlásnak egyetlen oka van: a 21. században élünk. Az emberek többsége látja azokat a körülményeket, amiben felnőtt, amiben adott pillanatban és ami körülveszi. A legtöbb esetben látja azt is (a kommunikáció világában élünk), hogy a világ bizonyos részein ez nem így van, máshol még rosszabb. Nyilván oda irányul, ahol meglátása szerint neki jobb. A kivándorlás nincs összefüggésben a gyerekvállalással, hiszen elég sok magyar szült már gyermeket kivándorolva. Itt egy 2014-es KSH idézet: "Az elmúlt években felerősödő kivándorlás elsősorban a gyermekvállalási korban lévő korosztályokat érinti. Az első adatok arra utalnak, hogy a hazai termékenységi mutatókat erőteljesen befolyásolhatja a
migráns népesség Magyarországon kívüli gyermekvállalási magatartása."
Ebből én azt szűröm le, hogy sokan vállalnak gyermeket csak már nem itthon.

chrisred 2018.08.31. 09:07:33

@csaklit: Mondhatni, azoknak van felelősségérzete a saját családja és a gyerekei iránt, aki nem a magyar jövedelmi viszonyokra és az állami ellátórendszerekre bízza őket, hanem olyan helyre költözik, ahol a lehető legjobb körülmények között nőhetnek fel.

room_101 2018.08.31. 09:08:03

@Rettegek mert ballib vagyok:
Nem értelek.

Ha minden ballib seggfej, akkor miért baj, ha elmennek? Másképpen hogy akarsz megszabadulni tőlük?

Dunába lövetni - bármennyire is szeretnéd - nem tudod őket.
Átnevelni sem tudod őket.
Akkor nem ez a legegyszerűbb módja?

Ja, hogy akkor nem lesz ellenség, akire acsarkodhatsz, és így még a munkádat is elveszik?
(Meg akkor ki termeli meg az ellopni valóra meg a nyugdíjra valót?)

Kivlov 2018.08.31. 09:12:03

@Szél Bernadett börtönben van már?:
"Orbán miatt mennek" :D
Azt lenne érdemes tudni, hogyha gyurcsi lenne a góré 30-40%os SZJA-kal, akkor mennyien terveznének menni?

room_101 2018.08.31. 09:18:54

@Kivlov:
A 30-40% szja-t most is megfizeted, csak máshol. A 27% áfában, a telefonszámlában, a bankolási díjakban, a magántanárnak, a magánorvosnak, az élelmiszer árakban (a miért drágább a mosópor itthon, mint Ausztriában-ban).
Bár az, hogy így eldugta Viktor, tényleg zseniális, így hiheted azt, hogy nem a te adódat lopják el.

csaklit 2018.08.31. 09:22:05

@chrisred: Igen, ez jó meglátás. Sok ismerősöm pont a gyerekei jövője (oktatás stb.) miatt döntött a kivándorlás mellett. Függetlenül attól, hogy jobb- vagy baloldali értékrendet vall vagy PhD-t végzett vagy csak 8 általánost.

SolymosP 2018.08.31. 09:28:21

@Rettegek mert ballib vagyok: "Nem árt leszögezni, hogy a ballibek többsége próbája rábeszélni az ismerőseiket, hogy hagyják el az országot."

Vagyis szándékosan fogyasztják a saját szavazótáborukat. Tényleg nem értem, miért?

Rettegek mert ballib vagyok 2018.08.31. 09:34:10

@csaklit:

Azok között, akik úgy döntenek kimennek, valóban vannak jobb és baloldaliak egyaránt.

Akik másokat kimenetelre bíztatnak, és az országot lejáratják, szapulják, csak és kizárólag baloldaliak vannak !
Ahogy azok között is, akik a gyerek vállalás ellenében dolgoznak !

Mert a ballibek között rika nagy görények vannak, ami a hazaárulást illeti.

Kivlov 2018.08.31. 09:40:01

@room_101:
Igen, csak eldönthetem, hogy mire akarom fizetni! Ráadásul nem csak én fizetem (mint legálisan bejelentett munkavállaló), hanem mindenki más is. A nyuggertől kezdve, a kamuminimálbéresig, meg a gyerekgyártó C-ig.

chrisred 2018.08.31. 09:45:14

@Kivlov: Mármint eldöntheted, hogy fűtesz-e télen, esetleg használsz vezetékes vizet/szennyvízelvezetést vagy nem? Ezek a döntések tényleg komoly esélylatolgatást kívánnak. :)

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.08.31. 09:50:22

@room_101:
"A 30-40% szja-t most is megfizeted, csak máshol."
Orbánék azok, akik 5 %-ra vitték le az áfát már nagyon sok terméknél. Mára már jóval kisebb az ÁFA terhelés a lakosságon, mint 2010-előtt, amikor éppen a liberálterroristák emeltek meg minden ÁFÁ-t a "Nagy Jóléti Rendszerváltás" (rövidítve NJR) korszaka alatt.
"a telefonszámlában"
A telefonszámlám éppen hogy kisebb, mint 2010-ben. Még emlékszem a libsik alatt havi 4500 Ft-ot kellett fizetnem, hogy éjjel max 150 Ft legyen egy internetezés. Természetesen az internet előfizetést is kellett fizetnem. Az plusz 4000 Ft. Ma meg 2500 Ft-ért korlátlan netem van, és nem betárcsázós sebességgel. Szóval pont hogy kevesebb a számlám.
"a bankolási díjakban"
Ingyenes a számlavezetésem, sőt 150.000 Ft-ot ingyen veszek fel. Ilyen se volt a libsik alatt.
"a magántanárnak, a magánorvosnak"
10 évvel ezelőtt még brutális árak voltak a magánorvosoknál. Mára megnyílt a piac, és az árak is lejjebb mentek.
"az élelmiszer árakban (a miért drágább a mosópor itthon, mint Ausztriában-ban)."
Bár mosóport viszonylag ritkán szoktam enni, de pl. belenéztem az osztrák és a magyar LIDL katalógusba, csak hogy igazoljam neked a saját állításod, és mit találtam:
Aszongya:
W5 OXY Flexen Gel 1 liter:
Ausztria: 2,49 Euro
Magyar: 699 Ft

Formil Color Trap 24 darabos:
Ausztria: 1,75 Euro
Magyar: 529 Ft

Ez kurvára nem olcsóbb balfaszkám!!!
Itt a két katalógus, csak hogy hasonlítgass te is:
www.lidl.at/de/angebote.htm?id=846&week=2
www.lidl-flyer.com/7e73a78b-a7a3-11e8-be55-005056ab0fb6/locale/hu-HU/view/flyer/page/42?_ga=2.264368973.391165518.1535701016-587559414.1528819039

Ennyit az hazugságodról. Tényleg azt gondolod, hogy valaki ezt beszopja? Ennyire hülyének nézed a magyarokat????

Hód Alajos 2018.08.31. 09:51:19

@Ellenzéki Tüntető: "Egy pár ilyenkor felmerülő kifogásra egyből válaszolnék is:

1. "nem hitelesek az adatok, mert sokan nem mondják meg, ha kimennek külföldre" --> ezek az adatok nem önbevallásos módon készülnek, hanem tükörstatisztikák által, azaz nem azt nézik, hogy ki jelentette be hogy elhagyja az országot, hanem hogy a különböző országokban hány adott országbeli ember jelent meg, és abból következtetnek"

Komolyan annyira buta vagy, hogy nem látod ebben az érvelésben bibit? Aki nem jelentkezik ki Magyarországról, miért (illetve hogyan) jelentkezne be egy másik országba? A bevándorlási statisztikák minden országban ezt mérik, nem pl. az alkalmazásban állók számát.

A Bécsben dolgozó, kéthetente 36 órára hazaszaladgáló magyar gyakorlatban kivándorló, papíron nem.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.08.31. 09:54:28

@Szél Bernadett börtönben van már?:

A ballibek agyatlanul lökik a sódert, a károgást és a bérrettegést.

Ha bármelyik állításuknak utánamegy az ember, kiderül hogy hazudnak.

Ennyit tudnak meg a nevüket.

Kivlov 2018.08.31. 09:55:28

@chrisred:
Ezt is el.
Aki ilyenekem problémázik, annak úgyis mindegy az SZJA. Csövesek nem dolgoznak.

csaklit 2018.08.31. 10:00:38

@Rettegek mert ballib vagyok: 40 éve az országban élek, de sosem szembesültem azzal, hogy bárki is arra agitált volna, hogy hagyjam el az országot. Sem bal-, sem jobboldalról.
Mondom, az emberek többsége szerintem elég felnőtt ahhoz, hogy eltudja dönteni, neki és/vagy a családjának hol jobb. "Vakon", csak agitálásra nem sokan vágnak bele a vakvilágba.... Főleg, hogy mind a gyermekvállalás, mind a külföldi munka vagy itthon maradás eléggé húsba vágó kérdések a legtöbb embernél.
A hazaárulás szóval pedig kár dobálózni, hiszen ezt bárkire rá lehet húzni, csak helyzet kell hozzá. Egyébként a Magyarországot ért 20. századi emberveszteségek legnagyobb aránya az ún. jobboldali kormányokhoz köthető: "1927-ben a Hadtörténelmi Levéltár munkatársai megpróbálták felbecsülni a történelmi Magyarország háborús emberveszteségét. E szerint a számadatok a következőképpen alakultak: az 5,5 millió hadköteles személyből 3 581 000 katona vonult be. A fenti számból 524 000 épségben hazatért, 833 000 fogságba esett. 1 492 000 katona sebesült meg és 530 965 személy halt hősi halált. Más források szerint 660 821 fő halt meg."
A II. világháború következtében pedig még elszomorítóbb a kép: www.arcanum.hu/hu/online-kiadvanyok/Lexikonok-magyarorszag-a-masodik-vilaghaboruban-lexikon-a-zs-F062E/m-F0B8D/magyarorszag-embervesztesege-F0BD7/
Ez persze nem mentség a más oldal elkövetett bűntettekre sem.
Az élet nem fekete vagy fehér, illetve nem jobb- vagy baloldali. A legkönnyebb egyszerűsíteni, de az élet nem ilyen

chrisred 2018.08.31. 10:01:38

@Kivlov: Előbb nyuggereztél egy jóízűt, tehát tisztában vagy azzal, hogy nem csak csövesekről van szó.

Kivlov 2018.08.31. 10:13:01

@chrisred:
Egyértelmű.
De legalább azt a 3 millió embert is bevontuk a közteherviselésbe, nemcsak a 2M legális munkavállalót pumpoljuk.

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.08.31. 10:14:09

@Rettegek mert ballib vagyok:
"Ennyit tudnak meg a nevüket."

Ha így folytatják, 2022-ben nem kétharmad lesz, hanem kilenctized.

chrisred 2018.08.31. 10:22:06

@Kivlov: 4 millió felett van a munkavállalók száma. És ha ilyen érzékeny vagy a munkavállalók pumpolására, miért nem az adójóváírás visszaállításáért kampányolsz? Mennyivel jobb egy munkavállalónak, ha nemcsak aktív korában szedik le róla a sápot, hanem ezt várhatja majd akkor is, ha már nem képes dolgozni?

Grand Prix 1800 2018.08.31. 10:26:43

A Szózatban világosan le van írva, hogy "Áldjon vagy verjen sors keze, itt élned halnod kell!".
Mi magyarok nem hagyjuk el a hazánkat, nem engedjük át cigányoknak, zsidóknak, migránsoknak, ez a mi hazánk.

chrisred 2018.08.31. 10:38:12

@Grand Prix 1800: Szóval egyetértesz Kádárékkal, hogy az 1956-os kivándorlók hazaárulók voltak.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2018.08.31. 10:59:26

@chrisred: meg annak az országnak is, ahonnan kivándorolt, mert helyet ad valaki másnak, annak a népnek, ahonnan származik, mert az ő magjukat terjeszti a világban.

Mindenki jól jár vele, ha valaki nem járna jól vele, akkor tenne ellene. Magyarország egy nagyon kicsi és sűrűn lakott ország, szükségszerű, hogy elhagyják, akiknek az ambíciójuk oda vezet. Előnyös, hogy elhagyják azok, akik felnőve másra vágynak. Remélhetőleg mindenki megtalálja a maga számítását.

Azzal nem értenék egyet, hogy egy ország korlátozza a kivándorlást, mert ezzel a saját polgárai ellen működne, illetve szerintem lemondani valamiről mindenkinek joga van, mert miért ne. Magyarországon lakni, vagy éppen magyarnak lenni nem kötelező, sőt ha valaki nem szeretne egy adott demokráciában lakni, mert nem ért egyet az őt körülvevő kultúrával, mentalitással, identitással, akkor az a legegészségesebb, ha távozik.

Másik kérdés, hogy az már, hogy hova megy, mehet attól függ, hogy ki akarja befogadni, mert ez már plusz jogot jelent, amit valakinek meg kell adnia neki, ami nem jár senkinek. Elengedni ésszerű és a szabadság része kell, hogy legyen, befogadni már nem, senkit, sehova. De ha van hova mennie, akkor Isten vele!

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.08.31. 11:11:22

@chrisred: Az adójóváírást nem kell visszaállítani, mert most is van. Sőt, rekordokat is dönt!
www.vg.hu/penzugy/penzugyi-hirek/rekord-osszegu-adojovairas-az-allianz-onkentes-nyugdijpenztarnal-1070622/

És ne felejtsük el a családi szja adójóváírást sem gyermekenként.

Kivlov 2018.08.31. 11:12:23

@chrisred:
Mert az adójóváírás f*szság, abban az értelemben hogy úgy van, aki egyáltalán nem fizetett SZJA-t. És ezek jó része kamuzó.

chrisred 2018.08.31. 11:17:18

@Szél Bernadett börtönben van már?: Ezek a kedvezmények nem a végzett munkához kötődnek. És nem látom be, miért ne lehetne alkalmazni ezeket az adójóváírással együtt.

$pi$ 2018.08.31. 11:18:55

@Hód Alajos: "Komolyan annyira buta vagy, hogy nem látod ebben az érvelésben bibit? Aki nem jelentkezik ki Magyarországról, miért (illetve hogyan) jelentkezne be egy másik országba? "

Azért, hogy dolgozni tudjon, adót fizetni, kedvezményes helyi bérletet kapjon, orvosi ellátást, gyermeknevelési támogatást, meg ilyeneket. És igen, nem fogják felhívn i hajdúröcsögét, hogy onnan kijelentkezett -e. :D

chrisred 2018.08.31. 11:20:08

@Kivlov: Valóban, az adójóváírás körülményes és nem túl kiszámítható. Az általános 0%-os adósáv, a nyugat-európai adórendszerekhez hasonló módon, egyszerű és nagyobb biztonságot ad.

csaklit 2018.08.31. 11:22:15

@Grand Prix 1800: Az érvelésed nézve, akkor ezek szerint azok akik a 19. század végén hagyták el a Magyar Királyságot vagy akik '56 után döntöttek úgy, akkor azok nem is magyarok?

$pi$ 2018.08.31. 11:25:48

@Hód Alajos: "A Bécsben dolgozó, kéthetente 36 órára hazaszaladgáló magyar gyakorlatban kivándorló, papíron nem."

De igen. Valószínűlegkért pl. adószámot, hogy legálisan tudjon dolgozni, így benne van a statisztikákba. Ősi ballib hazugság, hogy a statisztikákban csak azok vannak benne, akik itthon bejelentették, hogy kimennek, ordas, vaskos hazugság.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2018.08.31. 11:30:20

@csaklit:
1,"Egyébként a Magyarországot ért 20. századi emberveszteségek legnagyobb aránya "
Magyarország 1945 - 9 055 000
Magyarország 2015 - 9 855 000

Svédország 1945 - 6 636 000
Svédország 1985 - 8 350 000 -ugye még a nagy bevándorlási hullám előtt
Svédország 2015 - 9 851 000

Etiópia 1950 - 18 434 000
Etiópia 2010 - 82 950 000

A magyar népet nem háborúk sújtották igazán, hanem a magyar nép szeretetlensége, gyengesége. Nem csak azért nem lesznek magyar tudósok, mert rossz az oktatási rendszer, hanem mert nincs egyszerűen annyi magyar, hogy legyen tehetség köztük, a világ semmilyen mértékben nem húzott el a magyarság mellett, mint a nép zsugorodásában, amiben egyrészt lehetne okolni a kicsi országot, de ha valaki nagyon a dolgok mélyére néz, akkor a családok, az igazi erkölcsiség rothadását látja. A jövőben etióp tudósok, művészek sportolók lesznek, etióp nemzetről fognak beszélni és amhara meg más őket alkotó népekről, mert olyan emberek lesznek, magyarok meg nem lesznek, és azért mert magyar szülőknek nem a család volt a fontos, hanem más. Lehet valaki nagy tudós is, a jövő generáció tudósainak családos emberek lesznek az alapjai.

2, Az első és második világháborúban két egészen eltérő "jobboldal" szerepelt, az első világháború jobboldala egy liberális, imperialista, a monarchia iránt elkötelezett jobboldal volt, a második világháború jobboldala pedig inkább egy nemzeti, konzervatív jobboldalként a 48-as párt, a korábbi "baloldal" megfelelője volt.

Nem beszélve arról, hogy Magyarországot nagyrészt a szovjet fenyegetés, a Trianont súlyosbító és az országot vörösterrorba taszító, a román megszállást hozó megtapasztalt kommunista elnyomás lehetőse hajtotta az opportunizmus mellett a háborúba.

Az azt követő negyven év züllése pedig objektíven sokkal többet ártott a magyarságnak, mint egy pusztán emberéleteket követelő háború, csak persze a csendes rothadás kevésbé feltűnő, mint a látványos, háborús vereség. A liberális kapitalista, majd a reakciós konzervatív kormányok háborúi, az országra idegennel rátörő, nőket erőszakoló és bosszúterrort folytató oroszokkal együtt a nép ellen kormányzó kommunisták után az a mérsékelt kormányzat hozta el a legnagyobb nemzetpusztulást, aminek már embert sem kellett ölnie, mivel a nép maga úgy döntött, hogy kár is fáradni a létrehozásukkal,

chrisred 2018.08.31. 11:30:33

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: Valóban, volt a kivándorlásnak egy ilyen szakasza is, amiről írtál, még a XIX. század végén, az európai népességi boom idején. Sok gyerek született, és a tudományos fejlődésnek/jobb életkörülményeknek köszönhetően életben is maradtak, nem úgy, mint korábban. Viszont Európa fejletlenebb részein a föld már nem tudta eltartani őket, az ipar meg nem tudta felszívni a munkaerőt, ezért, hogy meg tudjanak élni, kivándoroltak például Amerikába, ahok hatalmas lakatlan területek vártak benépesítésre.

De ez a mostani időszakra nem igaz. Nem születik sok gyerek, és Nyugat-Európának azok a részei, ahová mennek, még lakottabbak, mint ahonnan indulnak.

Magyarnak lenni, Magyarországon élni - a kettő közé nem tennék egyenlőségjelet.

chrisred 2018.08.31. 11:37:13

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: 2. Eléggé vitatható állítás, hogy a két világháború korszak hatalmi elitjének bármi köze volt a 48-as szellemiséghez.Talán Horthy tiltakozott volna a legjobban. Egyetlen célja az 1914 előtti hatalmi, gazdasági és társadalmi viszonyok konzerválása volt.

csaklit 2018.08.31. 11:38:04

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: Sok minden igaz, amiről írtál, de a legfontosabb megállapítás az, hogy alapvetően a családi kötelékek szerepének szétesése az, ami miatt ott tartunk ahol tartunk. A népességszám csökkenése pedig sok mindenben hátulütő, kezdve hogy a kevesebb születés miatt csökken az esélye a tehetségek kiugrásának is. Ez egyértelmű matematika. Akárcsak a járulékfizetők számának csökkenése és lehetne a végtelenségig sorolni, hogy hol szenved hátrányt egy nemzet a népességének csökkenése miatt.
És ez ebben az egészben a legszomorúbb. Valahogy meg kellene fordulni a trendnek, mert így tényleg előbb-utóbb eljön az az idő - persze nem most - hogy olyanról, mint magyarság múlt időben beszélhetnek majd.

nemecsekerno_007 2018.08.31. 11:52:48

Na elhúztok ti a pics@ba...

De előtte kérdezzétek meg a nyugdíjas nagyanyátokat, hogy mennyit hajlandó engedni az életszínvonalából, hogy több legyen az unokája nettója!

Meg azt is kérdezzétek meg tőle, hogy ki fogja a nyugdíját fizetni amikor ti már külföldön dolgoztok és ott fizettek járulékot! (nyílván azt is a patás lopja el...)

Mert nyílván azért van még mindig 50% körül az adóék Magyarországon mert a patás ellopja... Hát persze...

Nem szolgalelkű a magyar hanem a végletekig álszent és képmutató és igyekszik okosba megoldani mindent...

chrisred 2018.08.31. 11:55:51

@csaklit: Kicsit javítanék, nem a népességszám a probléma. Gyakorlatilag mindegy lenne, hogy a trianoni államhatárok között 8 millió vagy 12 millió polgár él. A gond a torz demográfiai szerkezet, és még nagyobb probléma, hogy egyre inkább torzul.

csaklit 2018.08.31. 12:08:04

@nemecsekerno_007: Az életszínvonalából senki nem engedne, ha már egyszer úgy érzi, hogy megdolgozott érte. Ez részben valahol érthető is. A probléma a népességi korfával van, ami miatt egyre több nyugdíjas korú lesz és ennek megfelelően egyre több az olyan szavazó is, aki az ilyen gondolatokra, hogy csökkenteni a nyugdíjat stb. rögtön átszavaz a másik oldalra. Ezzel persze az aktív keresőkre kerül irdatlan túlsúly.
Ezért is érdekes számomra, hogy például most augusztus 20-án pártunk és kormányunk olyan embernek adta a legrangosabb polgári kitüntetést (Demény Pálról van szó), akinek a fölvetése, pont az, hogy "a szavazati jogot a születéshez kellene kötni, és a választójogosultság korának eléréséig ezen a címen a szülő illetve gondviselő szavazhatna a gyermek helyett. Ezzel Demény Pál a következő generációk érdekeinek erősebb érvényesülését kívánná megteremteni demokratikus körülmények között, valamint a nyugdíjasok érdekeinek túlsúlyát kívánná kiegyenlíteni az elöregedő társadalmakban."

ami szabad 2018.08.31. 12:14:49

Remek volt, hogy végre az egyéni felelősségről is szólt a cikk! Az egyik legnagyobb bajom a regnáló kormánnyal, túl a múltba nézegető és főként azt építő attitűdön, a paternalista állam víziója, mely bár nincs, hiszen akár a szociális védőháló vagy bárakárhonnan nézem, senkitől nem véd meg, csak nemlétező ellenségek ködszurkája az egész, mégis, azt sugallja, mint valami hipnotizőr mondjuk KÁ a Maugliból, hogy semmi baj, én majd jól megvédelek, elronthatod, majd jön állambácsi, és ha kellően lojális vagy sem teljesítmény, sem szorgalom, sem tudás sem semmi a világon nem kell... Valóban az lenne a jó, ha az egyéni felelősség kérdése- bár kényelmetlen szembenézni a lelkiismerettel- nagyobb szerephez jutna, és ERRE is tanítanánk a gyerekeket, nem mindig a mások hibáztatására, ettől lesz valaki ugyanis felnőtt! Itt azonban úgy látszik, él néhány milliónyi fejlődésben megrekedt kamasz, akiknek elég azt suttogni, hogy nem is kell felnőni, majd mi intézünk mindent helyetted... ENNEK következtében pedig, akik valóban előremozdíthatnák az országot, gyors tiplivel köszönik meg a lehetőséget, hogy beálljanak a nyájba bégetni... És Birca! De igen. qva sokan mentek el! Én kívánom neked és a fajtádnak, hogy végig kelljen nézned, ahogy minden szeretted elmegy! Az összes többi hazajön ugyan, de te magadra maradj, és írhatod tovább főállásban a fizetett agitprop dumádat, de minden család - háttér nélkül. Folyton egyedül, ahogy érdemled! Ugyanis ha egy csepp eszed és némi szíved volna, pontosan tudnád, hogy azoknak a családoknak, akiket érint a kivándorlás, nem csak a büszkeség feszegeti a mellét, amikor szóba kerül mire vitte kint a gyerek / unoka, de a bánat is, hogy nem lehetnek részesei az életüknek! De az empátia/ intelligencia / tisztesség adománya már rég nem ismerős a fajtátok számára, csak a kötelező szart fröcsögni megy még. De ha holnap azt mondják 180 fokos fordulat jön, egy csepp szégyen nélkül igazodsz ahhoz is!

GyMasa 2018.08.31. 12:17:50

@chrisred:
Erre gondolsz?
www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2112rank.html
Ahol az 1,3 az pont Nemetorszag utan kovetkezik KOZVETLENUL, akiknek 1,5 az erteke?

chrisred 2018.08.31. 12:21:54

@GyMasa: Igen, ahol Líbia megelőzi Hollandiát.

Kivlov 2018.08.31. 12:23:08

@chrisred:
Nem. Először adózási fegyelem kéne, utána jöhetne a 0%-os rész.
Azért, hogy a sok kamuzó 0% SZJA részt fizessen, felesleges bevezetni.

nemecsekerno_007 2018.08.31. 12:24:55

@csaklit: és? ezzel mind tisztában vagyok, de a probléma még mindig adott :)

Első körben például fel lehetne bruttósítani a nyugdíjakat. Akkor a nyugdíjas is megérezné ha valamelyik politikus adót akar emelni.
De sok ötlet van még...

chrisred 2018.08.31. 12:26:02

@Kivlov: Az állam elsősorban magán kezdje el a fegyelmezést, utána lesz erkölcsi joga a polgárokat egzecíroztatni.

csaklit 2018.08.31. 12:27:29

@nemecsekerno_007: Na ja, csak a baj, hogy a politika/politikusok nem a mi/te ötleteidből döntenek.... 4 évet néznek....

GyMasa 2018.08.31. 12:52:34

@Hód Alajos:
"Komolyan annyira buta vagy, hogy nem látod ebben az érvelésben bibit?"
Te nem latod at a modszert.
" Aki nem jelentkezik ki Magyarországról, miért (illetve hogyan) jelentkezne be egy másik országba?"
Peldaul ha nem:
- Feketen dolgozik full zsebbe fizetesert
- Nem egy magyar ceg Magyarorszagra bejelentett alkamazottja, aki kint vegez valojaban unkat,
Akkor onnan lehet tudni, hogy kulfoldon be kell jelentkeznie, adoszamot TB szamot, nyugdijszamot igenyelni, mert csak akkor tud hivatalosan fizetest kapni.
A fogado orszagok nyomon tudjak kovetni, hogy hany magyar igenyelt ado/TB/nyugdijszamot evente.
Ebbol maris megvan, hogy mennyien mentek ki.
Sajnos ez a statisztika sem hajszal pontos, mert ha valaki visszakoltozik, akkor az nem tunik el emiatt automatikusan ebbol a statisztikabol.
"A Bécsben dolgozó, kéthetente 36 órára hazaszaladgáló magyar gyakorlatban kivándorló, papíron nem."
Ha Ausztriaban adozik, akkor papiron is az.
A fentiek alapjan ugyanis megjeleni a tukorstatisztikaban.
Sot, en inkabb pont nem neveznem kivandorlonak, de ez csak az en velemenyem.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2018.08.31. 13:02:50

@chrisred: 48-as alatt én a pártot értettem szemben a Liberális, majd Nemzeti Munkapárttal, ők képviselték a konzervatív, nacionalista vonalat. A haldó liberálisok álltak elsősorban a háborús uszítás mögött az első világháborúban, habár sok baloldali (a XIX század második felének felosztása szerint) is asszisztált, a keményvonalas nacionalisták, akiket ugye a leginkább lehetne rokonítani a későbbi szélsőjobbhoz erősen háború és terjeszkedésellenesek voltak, mert az növelte volna a szláv népesség arányát a Monarchián belül, míg a haladó, nyugatos liberálisok pontosan azáltal, hogy a nyugatot akarták majmolni belefutottak a XX század nagy liberális, gyarmatokért, gazdasági érdekekért folytatott háborújába, ami technikailag másképp nézett ki, de éppolyan kegyetlen és véres volt, mint a második, ahol pedig érintett civil lakosságot, ott éppolyan durva és kegyetlen ( hotelben lemészárolt németek a háború kitörése után, teljesen elnéptelenített fronttájék, halálra éheztetett lakosság az ostromlott területeken) volt, mint a második világháború, ahogy a totális háborúk zajlani szoktak.

És igen, Líbiába masszív bevándorlás van, tömegével áradnak oda a szubszaharai négerek, és jönnének tovább Európába is, ha lenne rá mód, de még Líbiában is jobban élnek, és főleg Kadhafi megdöntése előtt sokaknak célország volt a szocialista, jóléti gazdag olajország. Az, hogy ez a te kis korlátolt világodba nem jut el, mert épp nem azt harsogja az index vagy a 444 vagy a buzzfeed, az nem azt jelenti, hogy a CIA Factbook lenne hiteltelen.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2018.08.31. 13:07:13

@chrisred: "az állam" Az állam "fegyelmezése" is az emberek, a nép dolga, legalábbis egy demokráciában minden végső szó a tömegek, a szó szerinti civilek kezében van. A magyar politikai élet szépen tükrözi a társadalmi közerkölcs állapotát, nem egy sötét manipulációkkal hatalomra jutott klikk játékáról van szó, hanem, hogy megrohadt az egész hal, úgy ahogy van.

Kivlov 2018.08.31. 13:08:18

@chrisred:
f*szt.

Akkor kezdje úgy, hogy a sok segélyt megszünteti, mert a maroktartóknak nincs miből, mivel a nép adót csal.

chrisred 2018.08.31. 13:11:03

@Kivlov: Nem. Kezdje úgy, hogy soha többé nem vállalhat köztisztséget az, aki valótlan adatot közölt a vagyonnyilatkozatában.

chrisred 2018.08.31. 13:18:12

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: A te korlátolt világodba még nem jutott el a hír, hogy Kadhafi meghalt, és Líbiában hét éve polgárháború dúl? Igen, a polgárháború miatt sokan utaznak át Líbián az ellenőrizetlen partszakaszokon való továbbhaladás érdekében, de ez mitől bevándorlás? Vagy a magyarországi adatot is az illegális határátlépőkkel együtt kell értelmezni?

Andy73 2018.08.31. 14:02:25

Nyilván van abban némi igazság, hogy nem csak a pénz vagy a politika miatt mennek el sokan, hanem a jobb munkakörülmények miatt, és hogy nyugaton általában kiforrottabban működik a gazdaság, a vállalkozások. Ehhez most csak három észrevételt:
1) Nyugaton nem szűk három évtizede építik a kapitalizmust - hatalmas lemaradásból indultunk minden téren.
2) Az olló Ny-Európa és Kelet-Közép Európa között csökken, főleg az utóbbi években volt itthon jelentős bérnövekedés. Sok olyan cikk is jelent meg mostanában, hogy már kevésbé éri meg nyugatra menni, annál is inkább, mert ott nem csak a bérek magasabbak, hanem a megélhetési költségek is.
2) Azért nyugaton sem megy mindig minden zökkenőmentesen, ott sem minden fenékig tejfel. Hogy csak a cikk által felvetett problémáknál maradjunk: ott is vannak szemét és kizsákmányoló vállalkozók, tulajok, főnökök. Ezekről rengeteg film is szól.

VT Man 2018.08.31. 14:08:48

@nemecsekerno_007:
"De előtte kérdezzétek meg a nyugdíjas nagyanyátokat, hogy mennyit hajlandó engedni az életszínvonalából, hogy több legyen az unokája nettója!"

Azt is kerdezzetek meg, hogy tudja-e, hogy az unokaja mar egyaltalan nem fog nyugdijat kapni?

Most is alacsonyak a nyugdijak, de ez meg mindig jobb ahhoz kepest, amikor mar nem is lesznek.

Ellenzéki Tüntető 2018.08.31. 14:14:50

@chrisred: Hármat linkeltem be, az egyiket kiragadod hogy az SZERINTED nem hiteles.

1. akkor te miért nem linkelsz be valamit ami a te álláspontodat bizonyítja (negatív nettó migráció) és szerinted hiteles
2. mi a helyzet a másik két forrással

Ellenzéki Tüntető 2018.08.31. 14:17:50

@csaklit:

1. ha jól látom akkor a "mindenki kivándorol" narratívát magad sem bírod, talán érveim és forrásaim hatására. A ki- és bevándorlás "minősége" lehet vita tárgya, de ha állítasz valmit ("gyengébb minőségű emberek vándorlnak be, mint ki") légy szíves támaszd alá valamiféle statisztikával.

2. a népességfogyást és annak okait én is megemlítettem a hozzászólásomban, és én is nagy problémának látom. Más kérdés hogy ezt kezelni nem hogy 8 de 30 év alatt se nagyon lehet.

Ellenzéki Tüntető 2018.08.31. 14:24:07

@Hód Alajos: "Komolyan annyira buta vagy, hogy nem látod ebben az érvelésben bibit? Aki nem jelentkezik ki Magyarországról, miért (illetve hogyan) jelentkezne be egy másik országba? "

Melőtt nekiállsz másokat pocskondiázni (adott esetben olyanokat, akik 10-20 éve a területtel foglalkoznak), azelőtt ismerkedj meg a "tükörstatisztikák" fogalmával. Nincs ilyen, hogy "kijelentkezés" meg "bejelentkezés", az számít kivándoroltnak, aki kint keres pénzt, azt meg tudja az adott állam, hogy honnan való, és megosztja ezt az adatot a dolgozó eredeti országával is.

Tehát ha pl. 2015-ben 100 magyar kapott fizetést Spanyolországban és 200 Angliában, jövőre pedig 90 kap Spanyolországban és 220 Angliában, akkor valószínűsítik, hogy 10 magyar kiment.

Persze lehet hogy nem 10 magyar ment ki, hanem 100, és közben 90 visszajött, de a nettó változás 10.

Ellenzéki Tüntető 2018.08.31. 14:26:23

@Hód Alajos: "A Bécsben dolgozó, kéthetente 36 órára hazaszaladgáló magyar gyakorlatban kivándorló, papíron nem. "

De, a fentiből következően kivándorló, és annak is számolják. Feltéve ha legálisan vállal munkát Bécsben, pl. cukrászdája van :D

Lordmotor 2018.08.31. 14:40:14

Már megint egy ilyen vérnyomásfelb@szós idiótaság, ahol mindenkit kikiáltunk hibásnak, naj ó, jólibsiként önmagunkat is egytízmilliomod részben.
Az emberek viszont alapvetően azért szeretnek racionálisan, tény szerűen gondolkodni.
lássukcsak:
- azéé a fityiszkormány alatt mentek ki többen, mert 2011 ben járt le a moratórium, azóta lehet korlátlanul kimenni. PONT.
- azéé mennek kifelé ja zemberek, mert nyugaton több a pííz. PONT.
- azééé több kinn a pííz, mer csúnyán bebuktuk a második világháborút (is), ezért jött a muszka, meg jött 40 évnyi lemaradás a nyugathoz képest, oszt mive' nem volt itt semmi, ami nagyon érdekelte volna a szép új választott kis családunkat nyugatajrópát, há maradt azoccsó munkaerő, meg a sok német csavarozó üzem. PONT.

korrupció mindenhol van. kivándorlás mindenhol van (Mo.-n amúgy jóval kevesebb mint a hasonszőrű exszoci országokban). Ezeket a folyamatokat borítékolni lehetett már a 80 as években. Nem hibásokat kell keresni, hanem megpróbálni ember módjára élni az életet, és nem görög sorstragédiát csinálni mindenből. Hogy klasszikusokat idézzek:
"lehetne roszabb is..."
"majd lesz jobb..."

protézisesh 2018.08.31. 14:43:56

@room_101: te barom ezeknugyanugy megvoltak korabban is, csaknaanak a TETEJÉRE ment még rá a 38% szja.
A böszme emelte vissza az ÁFÁt is 20%ról...

illaim 2018.08.31. 15:39:20

@protézisesh: A kuszaszemű 27% a meg maga a boldogság! LOL

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.08.31. 15:44:00

A poster elég pontatlan. Átesik a másik ló túloldalára.

A kialakult helyzetért:

1) Orbán Viktor, a kormány, a Fidesz felelős. Az nem úgy volt, hogy a választók kényszerítették Orbán Viktort, hogy kleptokráciát és diktatúrát alakítson ki. Ezt ő maga tette.

2) A választók nagy része legfeljebb megengedte Orbán Viktornak, hogy ezt tette. A 2,8 millió irka, aki rá szavazott, és néhány millió lusta, aki szavazott volna ellene, de nem ment el.

3) a hülye bloggernek: 1 és 2 lehet egyszerre igaz, a dolgoknak nem egyetlen felelőse van, lehet több is.

4) az ellenzéki szavazók nem felelősek, ők megtették, amit meg kellett. legalábbis Orbán Viktor ügyben. a kis magánéletükben lehet, hogy még hibáztathatók más dolgokért, mint az adócsalás, vagy, hogy benyalnak a hülye főnöknek a vállalkozásban, vagy, hogy BMW i8-assal furikáznak adócsalás mellett.

protézisesh 2018.08.31. 16:15:57

@illaim: nem, nem az. Csak az egyik zsebembe kaptam majdnem 40% emelést (gyk: a 38%SZJA-s nettóm közel 1,4szerese a 15%SZJA után kapott fizum azonos bruttóval), aminek nem 25, hanem 27% át viszi el a magasabb áfa.
Érted: kaptam 40%ot és elvettek 2%ot. Tényleg, hogy kibasztak velem...
Sőt, mielőtt előjönne: a nettóm növekedésével 1,5 év alatt visszakaptam a teljes lenyúlt manyupomat, nettóban. Azóta erősen pluszban vagyok a bármelyik coclista/balos adórendszerhez képest. Multinál dolgozva, semmilyen párt/politikai funkcióval és/vagy rokoni kapcsolattal nem rendelkezve.
De súgok még valamit: ez nagyjából mindenkire érvényes, aki nem valami minimálbéres nyomorúságban senyved.

chrisred 2018.08.31. 17:57:53

@protézisesh: Bármelyik bérkalkulátorban utánanézhetsz, 200 ezer bruttónak a nettója 2010-ben 137.920 Ft volt, 2018-ban 133.000

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2018.08.31. 18:33:57

@SolymosP: "Vagyis szándékosan fogyasztják a saját szavazótáborukat. Tényleg nem értem, miért?" Mert ennyire hülyék. Olvass több blog.hu-t ha ez neked meglepetés :)

GyMasa 2018.08.31. 19:57:16

@protézisesh:
"De súgok még valamit: ez nagyjából mindenkire érvényes, aki nem valami minimálbéres nyomorúságban senyved. "
És, ne feledjük, az egykulcsos adó és az adójóváírás kivezetése javított az addig minimálbérre+zsebbe bejelentett melósok helyzetén is!
Hiszen az így bejelentett alkalmazottak ugyan nyertek valamennyit a "+zsebbe részen" (igazából legfőképpen a munkaadójuk nyert rajta) , de legalább amint betegek vagy nyugdíjasok lesznek/lettek, simán többet veszítettek rajta.

SolymosP 2018.08.31. 20:42:51

@eßemfaßom meg áll: Köszi a tippet :) Nem meglepetés, régóta nem értem.