Mindenkinek van, de senki sem kíváncsi a másikéra

A Vélemény Olyan, Mint a S...

Orbán Viktor a korszakos zseni

Stratégia nélkül nem lehet őt legyőzni

2018. augusztus 26. - Filterr

Az áprilisi országgyűlési választás eredménye, tehát a Fidesz újabb kétharmados győzelme, az ellenzék totális kudarca jóformán mindenkit meglepett. A pártok sokkot kaptak, szóhoz sem jutottak, s azóta is hebegve tudnak beszélni arról az arcaik, hogy mi és hogyan is történt 2018 áprilisában. Avagy azt megelőző ciklusban. Meg az azt megelőzőben. Meg a korábbiakban. De hogyan is győzhetnének, ha ezeknek a politikusoknak és pártszerű társaságaiknak több mint 10 éve nincs semmiféle stratégiája?!

A mai ellenzék pártjainak a Gyurcsány-kormány első éveitől kezdve nincs mondása arra, hogy mi történt, mi történik, s mi fog történni Magyarországon és a világban. Reakciók és vélemények vannak. Beszélgetések a fogyatkozó számú tévék stúdióiban, elemezgető cikkek a megtizedelt netes és nyomtatott sajtóban. Az ellenzéki szereplők annyira fogalmatlanok és ötlettelenek lettek, hogy politológusokkal versenyezve igyekeznek megfejteni a napi politikai történéseit, reagálni rájuk, s magyarázatot keresni arra, hogy nekik erre miért és hogyan nincs ráhatásuk.

De egyik sem kezdett még el valódi stratégiát kidolgozni. Oké, az első kétharmados Fidesz győzelem, majd a nyomában haladó NER-úthenger egy teljesen új, többé-kevésbé váratlan helyzetet teremtett. De legkésőbb 2014 óta már tudható, hogy itt nem a korábbi politikai váltógazdaság folytatása következik, hanem új rendszer kiépítésének és megszilárdításának folyamata történik. Ez a rendszer pedig, ha nem is egy teljesen kiforrott és kiérlelt, de egy létező világképen alapszik, s abból a világképből visszavezethető stratégiát valósít meg.

Orbánt sokan messiás-tudatúnak nevezik az ellenzéki térfélén, s ahogy én érzékeltem eddig, ez inkább csak egy, a ráruházott negatív jelzők között.

Holott Orbánnak a legjobb és legrosszabb tulajdonsága is az, hogy van világképe, van jövőképe. Van magyarázata a közelmúlt és a jelenkor történéseire, s van víziója a jövő tekintetében is.

De nem csak a magyar rögvalóság esetében, hanem a teljes világot figyelembe véve. Orbán globálisan gondolkodik, s lokálisan cselekszik (ahogy azt az ökopolitika egyik mondása is tartja).

Sajnos az ellenzék egyik pártjáról, vagy egyik vezető politikusáról sem mondható el, hogy látszana rajta, hogy hallható lenne a szavaiból, vagy olvasható lenne a mondandójából, hogy ennek a kalibernek a csírája is benne lenne. Persze mindegyik párt csinálgat valamilyen stratégiának tervezett anyagot, amivel készül a soron következő választásra. Általában az adott ciklus közepére el is kezdenek körvonalazódni a lehetséges stratégiai irányok, amiket mire elkezdenének kiérlelni, esetleg megvalósítani, addigra már jön is a következő parlamenti választás, ahol az összefogós-koordinálós játék igen gyorsan zárójelbe is tesz mindenféle “stratégiát”, s marad a taktikázás. 

Én meg idézőjelbe teszem ezeket a stratégiákat, mivel nem születnek valódi politikai stratégiai anyagok. Írások születnek, amik az ellenzéki torta szeleteiről értekeznek, s arról, hogy ezeket hogyan lehetne úgy össze-tetrisezni, hogy ne dőljön össze megint a soron következő választáson, mint a korhadt fából összetákolt kerti kiskapu. Az ugyanis kevés és legkevésbé sem stratégia, hogy

  • “baloldal legerősebb pártjaként” annak vezetésére törekszünk, mert csak… mert mi már voltunk kormányon, értünk mindenhez is (MSZP)
  • Gyurcsány egyszer igazat beszélt, azóta mások ötleteit importáljuk csak (DK)
  • nem fogunk össze senkivel, akinek piros a tenyere, amúgy meg ökopolitika (LMP)
  • néha fújjuk az utópia-lufit (ld. alapjövedelem), majd felkurvulunk vmi listára, hogy legyen mandátumunk (Párbeszéd)
  • egyszeri témákon (ld. NOlimpia) lovagolva adjuk el magunkat XXI. századinak (Momentum)

Egyedül a Jobbikon volt látható, hogy úgy 2008 óta egy nagyjából eltervezett és tudatos stratégia mentén cselekedett. A közbiztonság és a cigány-bűnözés témájának gyakorlati szempontú megragadásával és az arra felfűzött hálózatosodással (Magyar Gárda) egy ciklusokon átívelő irányt szabott magának a párt, ami a megerősödésre tökéletesen alkalmas volt (még ha sokaknak nem is tetszett). És ahogy aztán a 2. Orbán-kormány elkezdte elszívni a témáikat és retorikájukat, megtették az egyetlen logikus és sikerrel kecsegtető lépést, behúztak középre, magára hagyva a szélsőjobb tortaszeletet, megcélozva a jobbközép centrumot. De e törekvés sikertelenségéről itt most nincs hely hosszabban elgondolkodni.

Sajnos

a hazai politikai szereplők közül egyedül Orbán Viktoron látni azt, hogy elképzelt egy világot a jelenlegi zajló világpolitikai, gazdasági, társadalmi és környezeti folyamatok következményeként.

Orbán jövőképe szerint a következő évtizedekben a világ fejletlenebb térségei továbbra is migrációs nyomás alatt fogják tartani a fejlett régiókat. A klímaváltozás és a túlnépesedés új népvándorlások sorával fenyeget, amihez képest a szíriai menekülthullám csak egy barátságos felkészülő meccsnek tűnhet. Orbán szerint ezt a nyomást csak azok az országok lesznek képesek kezelni, melyek erős és centralizált politikai berendezkedéssel, a nemzeti tőkések által irányított korlátozott és protekcionista gazdasági struktúrával, valamint a hasonló gondolkodású despoták baráti hálózatának bővítésével és szövetségével vágnak a kihívásokkal teli évtizedek elébe. 

Persze lehet - és kellene is - vitatkozni Orbán valóság-értelmezésével és jövőkép-alkotásával, de nincs senki, aki ezt megtegye. Egyes elemeit bírálják, kiröhögik, félik, de nem állnak elő egy sajáttal, amivel reakcióra bírhatnák a miniszterelnököt. Nem állítanak elő olyan szellemi tartalmat, amire ne mondhatná azt Orbán mosolyogva, hogy “Boldog Karácsonyt”. 

És jelenleg nem látni senkit a páston Orbán kihívói közül (mondjuk az is kérdés, hogy van-e egyáltalán ilyen), akinek a politikai cselekedetein látszana, hogy elgondolkodott volna azokon a kérdéseken, mint a magyar miniszterelnök. Nem gondolkodnak hosszú távon (a 4 év ebben a stratégiai értelemben nem értelmezhető időtáv), s nem teszik fel maguknak sem az eljövendő korok nagy kérdéseit, így azok megválaszolása is elmarad. Nem állítják fel az orbáni világkép ellentét-párját, így az abból következő stratégiát és cselekvési tervet sem alkotják meg.

Pedig a témák adottak, könnyű észlelni őket, ha az ember nem csak ATV-t néz és Népszavát olvas. De hogy ne menjek messzire, elég lenne Orbán tusványosi beszédeiből kiindulni ahhoz, hogy a politikai szereplőkben stratégiai jellegű gondolatok szülessenek. Ott Orbán ugyanis mindig szépen elmondja, hogy ő hogy látja a világ dolgait, s azok átalakulását. És hát valljuk be, lehet, hogy agyára ment már a hatalom és a napi gyógyszeradag, de azt nem lehet mondani, hogy ne tartaná rajta a kezét a globális világban lezajló folyamatok ütőerén. Figyeli és érzékeli a változásokat, messzemenő nyitottságot mutat a felmerülő problémák iránt, s energiákat fektet a válaszok megtalálásába, a kihívások kezelésébe.

Idejekorán eszmélt a menekült-válság kapcsán, s vitte be a témát nem csak a hazai közélet centrumába, hanem az európai politika fősodrába is. Észlelte azt is, hogy az Európai Unió válságban van, s bürokratikus intézmény-rendszere nehézkesen mozdul, így reformra szorul, mert nem látja el funkcióját. Azt is idejében észrevette, hogy a NATO kezd kiüresedni (amire Trump azóta rá is játszik), ezért magunktól kell jóban lenni az olyan nagyhatalmakkal, mint Oroszország vagy Törökország, akik térségünk geopolitikai játszmáiban a nagykutyák lesznek, legalább a következő évtizedben (meg persze az illiberális berendezkedés stabilizálásában is társakra lehet bennük találni). A 2008-as gazdasági világválságből is levonta a konzekvenciákat, s az erős magyar tőkésosztály megteremtésében találta meg annak ellenszerét, hogy a legközelebbi válság hogyan ne küldje padlóra a magyar gazdaságot (és nem mellesleg a hazai politikai ellenfeleinek gazdasági hátországát is el tudta ezzel lehetetleníteni).

Ezzel szemben a jelenlegi magyar ellenzéki csoportosulásoknak marad a taktikai elemekkel felvizezett reaktív politizálás, a befelé fordulás és a belső viszálykodás, a folyamatos megújulás és szétaprózódás, a marakodós-osztozkodós együtt(nem)működgetés, a szűkülő média-térben való látszat-politizálás. Nekem úgy tűnik, hogy még hosszú időre velünk marad a jelenkor legnagyobb és leginkább bírálható magyar politikai gondolkodója és vizionáriusra, Orbán Viktor.

Képtalálat a következőre: „orbán viktor gondolkodik”

Kép forrása: nyugat.hu

 

A bejegyzés trackback címe:

https://voms.blog.hu/api/trackback/id/tr7514203383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.08.27. 13:34:31

Már csak azt nem értem, hogy a ballib véleménydiktatúra alapeszményét követő, és cenzúrázó Indexen ez hogy került címlapra.

Mindeközben a facebook-on, már mindenkit letiltottak, aki jobboldali cikkeket oszt meg, mégha halálesetről szól, akkor is:
www.origo.hu/itthon/20180826-gyomorforgato-facebook-magyarazat.html

nemecsekerno_007 2018.08.27. 13:59:29

Hát azt kell, hogy mondjam - nem nagy örömmel :) - de Orbán az utóbbi 60 év legnagyobb politikusa, államférfije. Nyílván 20-30 év múlva érlelődik majd ki egy pontosabb vélemény de lehet, hogy akkor még pozitívabban viszonyulunk a korszakhoz.
Egyébként az ellenzék oldalán a semmittevés kompromissziumai vannak, kormányoldalon meg a cselekvés konfliktusai.

Dr Gregory House 2018.08.27. 13:59:47

@Rettegek mert ballib vagyok: origo.hu? Azt még azok se hiszik el, akik írják!

Rettegek mert ballib vagyok 2018.08.27. 14:06:39

@Dr Gregory House:

Én értem hogy a ballib véleménydiktatúra sodrásában élő vakparaszt letagad mindent, amit nem ír meg a mainstream sajtó, hazugságnak minősíti a különvéleményt. Cenzúrázza azt ahol csak bírja.

A rossz hír számodra, hogy a ballibek cenzúrázása, kultúrnácizmusa már nem elég. Eljut minden különvélemény, eljut a valóság az emberekhez, migránsokról, elkúrókról, mindenről, akárhogyis ordítod mindenre hogy hazugság, ami neked nem tetszik.

Emmett Brown 2018.08.27. 14:07:49

@nemecsekerno_007: politikusként adom, profi módon szerzi/tartja meg és gyakorolja a hatalmat. de az államférfiséggel azért csínján bánnék, majd elválik, hogy az általa adott válaszok (magyar tőkés osztály alias nerlovagok pl) tényleg helyesek-e, avagy sem.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.08.27. 14:20:18

A ballibek abban bíztak, a régi elnyomó rend örök lesz. Ezért követnek folyamatosan hibás politikát.

blah 2018.08.27. 14:28:36

egy bűnözőt akinek a legnagyobb teljesítménye, hogy behülyítette a birkákat nem kellene zseninek nevezni

morph on deer 2018.08.27. 14:30:12

Két kérdés, mielőtt belefáradtam:

1. - “...nincs mondása arra, hogy mi történt, mi történik, s mi fog történni Magyarországon és a világban.“

Ezt nem lehetne esetleg magyarul inkább?
Arra tippeltem, hogy esetleg a “nincs szava” helyett sikerült ezt a hmm.. szóval ezt leírni, de jobb lenne egy hiteles fordítás...

2. - “Ez a rendszer pedig, ha nem is egy teljesen kiforrott és kiérlelt, de egy létező világképen alapszik, s abból a világképből visszavezethető stratégiát valósít meg.”

Ha kérdeztem: melyik az a “létező világkép”?
Csak mert minimum pár évenként fordul az irány, és gyakran merőben más a direktíva, mint akár csak hónapokkal korábban.
Ráadásul most úgy tűnik, hogy nem is orbán meg a fidesz határozza meg a politikai irányvonalat, hanem a semjéni törpepárt, név szerint KDMP!

Akkor most mi is van azzal a világképpel, és mi köze hozzá orbánnak?
Ő hagyta el a fideszt, és lett titokban KDMP-s, vagy egy csendes puccsal Semjén vette át a hatalmat?

Ezt komolyan kérdem, főleg így a minapi parlament dekoráció után..!
Tehát?

MACISAJT1 2018.08.27. 14:39:49

Szó szerinti idézetek abból a bizonyos öszödi beszédből(2006):

"Fantasztikus dolog politikát csinálni. Fantasztikus. Fantasztikus egy országot vezetni. Az utolsó másfél évet azért tudtam én személy szerint csinálni, mert egy dolog ambicionált, és egy dolog fûtött: visszaadni a baloldalnak a hitét, hogy megcsinálhatja, hogy nyerhet, hogy nem kell lehajtani a fejét ebben a kurva országban. Hogy nem kell beszarni Orbán Viktortól meg a jobboldaltól, és tanulja most már meg magát, nem õ hozzájuk mérni, hanem a világhoz. Ez adta a hitet, hogy miért érdemes ezt csinálni. Nagy dolog volt, imádtam, életem legjobb része volt. Most az adja, hogy történelmet csinálunk. Nem a történelem könyveknek, arra szarok, egyáltalán nem érdekel, hogy benne leszünk-e. Hogy én személy szerint egyáltalán nem érdekel. Csinálunk-e valami nagyot. Azt mondjuk-e, hogy a kurva rohadt életbe, jöttek pár napig, meg merték tenni, és nem szarakodtak azon, hogy hogy a francba lesz majd az útköltség elszámolásunk, bassza meg! Jöttek párak, akik nem szarakodtak azon, hogy akkor a megyei önkormányzatban lesz-e majd helyük, vagy nem. Hanem megértették, hogy másról szól ez a kurva ország! Hogy megértik azt, hogy azért érdemes politikusnak lenni itt a XXI. század elején, hogy csináljunk egy másik világot! Csak azért! Egzisztenciát lehet még találni sokat.

Tudom, hogy nekem ezt könnyû mondani. Tudom, ne vágjátok mindig a képembe! De csak ezért érdemes! Majdnem beledöglöttem, hogy másfél évig úgy kellett tenni, mintha kormányoztunk volna, ehelyett hazudtunk reggel, éjjel, meg este. Nem akarom tovább csinálni! Vagy megcsináljuk, és van hozzá egy emberetek, vagy mással kell csinálni! Soha egy darab interjút nem fogok adni akkor, amikor be fogom fejezni, hogy ha vitával fogunk elválni egymástól. Soha. Soha nem fogom a magyar baloldalt bántani. Soha. De csak azért érdemes csinálni, hogy hozzányúljunk a nagy dolgokhoz. Elmagyarázni és majd hosszú bizottságokban ücsörögni, és majd új munkabizottságot tartani, aztán majd kideríteni, hogy soha egyetlen egy törvényben nem tudunk megállapodni, mert újra csak azok a kompromisszumok születnek, ami lényegében a semmittevés kompromisszuma, hogy fönnmaradjon, amely eddig volt, mert minden más sérti valakinek az érdekét, ahhoz másik madame kell. Ez az én imádatomat nem fogja megváltoztatni. Egyáltalán nem. Én nem fogok naponta felállni. Volt ilyen minisztere Horn Gyulának is, aki mindig le akart mondani. Volt ilyen miniszterelnök-elõdöm is, aki állandóan elmondta, hogy én nem ilyen pasi vagyok. Amíg van benne erõ, és megyünk elõre, addig igen, és egyszer meg nagyon csöndben elmegyek. Nem érdemes másért.

Van A-Z-ig forgatókönyvem, hogy hogyan lehet a szocialistákban ott lévõ hihetetlen energiát arra fölhasználni, hogy az országot megváltoztassák, hogy tegyék már bele, hogy legyenek már úrrá végre a kishitûségükön meg a régi igazságaikon. Arra van! Aztán, amikor nem bírom, akkor meg kiabálok egyet. Nincsen személyes sztorim ebben az ügyben. Egyáltalán nincsen. Nagy dolgot kaptam ettõl, amit a másfél évben csinálhattam. Azt a személyes sztorim, hogy változtassuk meg ezt a kurva országot, mert ki fogja megváltoztatni, Orbán Viktor fogja megváltoztatni a csapatával? "

Nos, a rémálma(-uk) beteljesült: a "kurva országot" Orbán Viktor megváltoztatja meg a csapatával...

És amiért -saját bevallása szerint is- tette amit tett("Majdnem beledöglött, hogy másfél évig úgy kellett tenni, mintha kormányoztak volna, ehelyett hazudtak reggel, éjjel, meg este"), csakis mert egy dolog ambicionálta, és egy dolog fûtötte: visszaadni a baloldalnak a hitét, hogy megcsinálhatja, hogy nyerhet, hogy nem kell lehajtani a fejét ebben a kurva országban. Hogy nem kell beszarni Orbán Viktortól meg a jobboldaltól, és tanulja most már meg magát, nem õ hozzájuk mérni, hanem a világhoz. ...

nos ez is csúfosan megbosszulta magát. Mint a lassan 25 éves Orbán-fóbiájuk minden próbálkozása.

U.I.Jelzem, még itt , ekkor is hazudott ("Soha egy darab interjút nem fogok adni akkor, amikor be fogom fejezni, hogy ha vitával fogunk elválni egymástól. Soha. Soha nem fogom a magyar baloldalt bántani. Soha. , És egyszer meg nagyon csöndben elmegyek. Nem érdemes másért.""). Ehhez képest az első alkalomkor pártszakadást művelt...És a csendről meg inkább ne is...

morph on deer 2018.08.27. 15:00:42

@maxval balcán bircaman:
“A ballibek abban bíztak, a régi elnyomó rend örök lesz.”

Az elnyomó renddel nem az a baj, hogy régi vagy új, hanem az, hogy van.
Ez a probléma az orbánizmussal is: ha az újdonság ereje elmúlik, ami marad a nemzeti színű csomagolásban, az csak a csomagolások színe közötti különbség!

Az orbáni elnyomó rendszer tartalmilag nem különbözik semmilyen más elnyomó rendszertől, legfeljebb más körítéssel kapod ugyanazt a szart.
Csak idő kérdése, és ez a többség számára is nyilvánvaló lesz.
Főleg ha elfogynak azok, akikre egyfolytában vissza lehet mutogatni, hogy minden az ő hibájuk, akár egy évtizeddel kesőbb is.

nemecsekerno_007 2018.08.27. 15:06:46

@Emmett Brown: Meglátjuk 20-30 év múlva, ezek akkorra tisztulnak le...

morph on deer 2018.08.27. 15:07:34

@nemecsekerno_007:
“Orbán az utóbbi 60 év legnagyobb politikusa, államférfije.”

Igen, ez így szokott lenni.
Például egy bizonyos Nicolae Ceauşescu nevű, világhírű politikus, államférfi, és környezete is így tudta...
:)

nemecsekerno_007 2018.08.27. 15:17:36

@morph on deer: Jaja, meg Széchenyit is ugyanígy támadta a nemesség az adott korban....

MACISAJT1 2018.08.27. 15:21:03

@morph on deer:

Csak halkan jelzem: a hasonlat annyira sántít hogy már már deákbillgyulára hajaz,...
Említeném hogy , bár a kommunista diktátor kétségkívül egy szörnyeteg volt , az hogy másodvonalbeli saját társai egy puccs során ugyanúgy kivégezték mint Kádár, Apró és tsaik Nagy Imrééket vagy Rajkékat...
úgy tűnik hogy ott ez mai megítélésének nem ártott:
hvg.hu/vilag/20140717_Romania_kivegzett_diktatora_meg_mindig_ne

BiG74 Bodri 2018.08.27. 15:25:29

Ork úr korszakos zseni! Igy van! Csak kicsit ront a képen, hogy ennyi hülye tolvaj között, ez nem annyira pontos megfogalmazás.

Söme 2018.08.27. 16:10:21

'Orbán Viktor a korszakos zseni'

Minden viszonylagos... De miert is nincsenek komoly strategiaval rendelkezo emberek a politikaban? Szerintem azert, mert aki ert valamihez, az sokkal ertelmesebben el tudja tolteni az idejet mint a Magyarorszag Kft iranyitasaval.

Az ok, hogy van Orbannak jovokepe, es hogy 2030-ra Magyarorszag 5 legelhetobb orszaga kozott akar lenni, de jo volna hallani, hogy melyik lesz a masik 4... Kit fogunk leelozni mondjuk ezekbol: Luxemburg, Svajc, Norvegia, Dania, Ausztria, Finnorszag, Svedorszag, Nemetorszag, Szlovenia, Csehoszag, Malta...

Az elhetosegben fontos szerepet jatszik az, hogy kik azok az emberek akik korulvesznek, es azok hogyan szocializalodtak. Ebben 10 ev alatt nagyon keveset lehet elorelepni, plane ha nem is igyekszunk.

fuszujka 2018.08.27. 16:18:19

Orbán azért tud kiemelkedni a többiek közül, mert őt a hatalomvágy viszi előre, azt fontosabbnak tartja a pénznél. Pontosabban a pénz is fontos, de az számára csak eszköz és nem cél.
Amíg egy hasonló kaliberű politikus nem lép színre (eddig egyedül Gyurcsány volt ilyen, arra a pár évre Orbán el is vesztette a hangját egészen az elqrt napig), addig ő marad porondon.

BiG74 Bodri 2018.08.27. 16:21:04

@Söme:
A politikában résztvevők jelenleg kontraszelektáltak. Aki gátlástalanul hazudik, lop, csal és ezt élvezi is bármilyen elv piciny jelenléte nélkül az marad. Pondrók írtják egymást, hogy szívhassák a vérünket.

Emmett Brown 2018.08.27. 16:21:10

@nemecsekerno_007: a következő válságnál kiderül, hogy mennyire képes (ha képes egyáltalán) a nemzeti tőke tompítani az össznépi szívást, ez valószínűleg a következő választások előtt már ki fog derülni. Csak remélni tudom, hogy érdemi, épkézláb dolgokat fognak csinálni, és nem csak a központosított pártmédiából öntik ránk a "mindenki ki akar baszni velünk" propagandát.

Ménár Atya 2018.08.27. 16:24:46

@Emmett Brown: Miből gondolod, hogy újabb válság lesz?

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.08.27. 16:30:48

@morph on deer:

Ne reménykedek, sose lesz már kedvezőnek tűnő a liberális rend.

BiG74 Bodri 2018.08.27. 16:33:38

@Emmett Brown:
Gyenge remény. Szerinted azért lopnak most, hogy majd a várható válságnál ne legyen az ország sérülékeny, vagy azért, hogy az ő szűk rétegük egy rossz gazdasági helyzetben is megfelelő anygi pozícióból éljen túl és mentse át a hatalmát?

Emmett Brown 2018.08.27. 16:34:25

@Ménár Atya: mindig van, a legutolsó óta nem történt érdemi változás a világ alapvető működésében (mindenki több pénzt/hatalmat/befolyást/pinát szeretne; a kívánt aláhúzandó). valahol valakik mindig túl mohó faszkalapok lesznek, aztán amikor bedől a kis bulijuk akkor indul a dominó (ha eléggé meghízik az "okosságuk"). Vagy jön egy random közel-keleti konfliktus :)

Emmett Brown 2018.08.27. 16:36:23

@BiG74 Bodri: természetesen a b-re tippelek, ha nem így lenne, akkor annak már most mutatkozna jele részükről.

morph on deer 2018.08.27. 16:47:36

@MACISAJT1:
“úgy tűnik hogy ott ez mai megítélésének nem ártott:”

Lehet, hogy majd az övének sem fog, ki tudja!
:)

Andy73 2018.08.27. 16:49:02

"Az áprilisi országgyűlési választás eredménye, tehát a Fidesz újabb kétharmados győzelme, az ellenzék totális kudarca jóformán mindenkit meglepett."

Csak azt, aki más eredmény várt. A közvéleménykutatók pontosan előrejelezték az újabb kétharmados győzelmet, csak az ellenzék egy része bízott a csodában, vagy legalábbis úgy tett.

"A pártok sokkot kaptak, szóhoz sem jutottak, s azóta is hebegve tudnak beszélni arról az arcaik, hogy mi és hogyan is történt 2018 áprilisában."

Vagyis az ellenzéki pártok, legalábbis egy részük. Azért még a baloldali blogŐok között is volt egy "Viszlát kétharmad" című, amelyik belátta, hogy a reális céljuk csak a kétharmad elkerülése lehet.

"Avagy azt megelőző ciklusban. Meg az azt megelőzőben. Meg a korábbiakban."

Igen, először azt kellene reálisan feldolgozniuk, mi vezetett a 2010-es kétharmados buktához, amely még a régi választási rendszerben történt, az ő játékszabályaik szerint.

Az nyilvánvaló, hogy Orbán korszakos politikus. Az hogy zseni-e, attól függ, hogyan definiáljuk ezt a fogalmat. Azonban tévedés azt gondolni, hogy a jobboldal vagy a Fidesz jelenlegi sikere kizárólag Orbán érdeme. Egyrészt a Fidesz nem egyszemélyes párt, legfeljebb a baloldal próbálja így beállítani, amikor Orbánt lediktátorozza. Másrészt nyilvánvaló, hogy a Fidesz 2010-es földcsuszamlásszerű győzelméhez a baloldal korábbi politikája is hozzájárult.

czerka 2018.08.27. 16:49:35

Orbán egy geci, tolvaj, hatalommániás fasz, de a legjobb politikus a mai Magyarszágon.
A többiek kutyaütők. Gyurcsány tudott még embereket megmozgatni, de ő mára inkább riasztó a legtöbb ember számára.

Orbánnak jelenleg nincs alternatívája. Lehet, hogy halála után majd kidobják a hamvait a mauzóleumából, de addig még évtizedeket kell várni. Olyan lesz a megítélése, mint Kádáré. Nosztalgiával fognak a magyarok visszagondolni az uralmára, de közben el fogják átkozni.
Kádár nyugati hitelből, Orbán EU-s pénzből növelte a jólétet. Az ország ugyanúgy periférián marad.

Ménár Atya 2018.08.27. 16:50:05

@Emmett Brown: Hát.....ez így mondjuk egy nostradamus jóslat is lehetne, mert vagy bejön, vagy nem, de az biztos.
Én azért remélem, hogy egy ideig nem lesz ilyesmi, elég volt ez egyszer is egy életben.
Amúgy a válságok,olyan 30-40 évente jönnek, ha jól számolom.
Háború valószínűbb, vagy esetleg a migráció miatti konfliktus, az eléggé érik szerintem.
Attól még lehetünk szarban.
Szerintem NYe,óriási bajba keverte magát, én inkább ettől tartok, ha így megy, akkor az emberi jogok túlértékelése miatt a saját népüket keverik veszélybe, és az ebből eredő konfliktusok,minket sem fognak elkerülni.
De ettől jelenleg Mo-on még mindig orbán az egyik legjobb politikus, a másik pedig gyurcsány lenne, de az lenullázta magát.
Igaz, orbán előrelátóbb szerintem. és konokabb,és ravaszabb,ami nem árt egy politikusnál

nemecsekerno_007 2018.08.27. 16:57:35

@Emmett Brown: Az meglátjuk. Kíváncsi vagyok, hogy hozzá mernek-e nyúlni a nagy rendszerekhez és távolítani a nyugati jóléti modeltől és inkább az angolszász felé mozdítani. De erről már korábban beszéltünk :) Öngondoskodás vs. az állami akól melege.
Valamint a külföldre készülő 1 millió magyar állampolgárnak se ártana "beárazni" a költözést...
Ha gáz van a gazdaságban, akkor a propaganda csak felbassza az embereket, visszafelé sülhet el...

Ménár Atya 2018.08.27. 16:57:36

@czerka:
Geci? ez nézőpont kérdése, szerintem nem.
Tolvaj? Hát, lehet, bár nem tudom mit lopott el, inkább kiépítette a hűbér rendszerét, de legalább magyarok között.
Hatalommániás fasz?
Igazából nem létezik olyan elnök aki csak azért lett az, mert kisorsolták, ez kb olyan ostobaság szerintem, mintha egy színész nem szeretne szerepelni.
Karizmatikus, gyurcsányis az, de tényleg leírta magát.
Kádárhoz azért nem hasonlítanám , azért az más világ volt, igazi diktatúra kivégzésekkel.
Eu pénzből növelni, ill adósságot halmozni ami csődbe visz, az is más.
A szomorú az, hogy a szociknak is ott volt az eus pénz, de elkúrták.

Emmett Brown 2018.08.27. 17:08:11

@Ménár Atya: nem feltétlenül akkorára gondolok mint az utolsó, annál kisebbre is rábaszhatunk. én nagyobb esélyt látok arra, hogy Európának a magyarkodás/olaszkodás/lengyelkedés/angoloskodás nagyobb szívás lesz. A migriket a populizmus előretörése miatt meg fogják állítani/kicsit visszavesznek a multikultiból, aztán meg marad a kurvaanyázás/bezárkózás.

nyerafidesz 2018.08.27. 17:23:33

Érdekes egybeesés, hogy az LMP egyik vezető politikusa épp most mondta, hogy lehet egyetérteni a Fidesszel.

morph on deer 2018.08.27. 17:25:04

@maxval balcán bircaman:
“sose lesz már kedvezőnek tűnő a liberális rend.”

Erről szót sem ejtettem.
Engem az érdekelne, hogy mi lesz helyette? Mert ez a zagyvaság valahogy csak nem akar összeállni valamivé, egyedül orbán személye konstans, mert azon túl már az sem, amit a múlt héten mondott...
Na jó, ez túlzás, (a polip gondolom még mindig ízletes) de vajmi csekély következetesség, - állandóságról nem is beszélve, - mutatható ki a megnyilvánulásaiban.
Eltekintve mondjuk a ”hajrá magyarok” örökzöldtől, tisztelt hölgyeim és uraim...

ymel 2018.08.27. 17:27:50

@Söme: igen, cegmenedzsment folyik. Tulajkepp Orbanek csodbiztoskent erkeztek az IMF es hazai szovetsegesei amokfutasa utan. Talan annyit, hogy ez inkabb RT vagy NERT

morph on deer 2018.08.27. 17:29:35

@nyerafidesz:
“Érdekes egybeesés, hogy az LMP egyik vezető politikusa épp most mondta, hogy lehet egyetérteni a Fidesszel.”

Hát mert mostanra hatott a Pride-hatása!

Semmi különös, Ungár Péter coming outolt... Már ideje volt egyébként is, kezdett nagyon kínos lenni a folytonos hazudozás és bujálás!

Összenő ami összetartozik, - amúgy semmi új:(

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.08.27. 17:33:41

@morph on deer:

S kit érdekel Orbán személye? Senkit. Majd jönnek mások helyette. Sőt - jó esetben - lesz Mo-on populista baloldal is, mely immár le tudja majd váltani Orbánt.

Orbán szerepe jelenleg csak azért megkerülhetetlen, mert ha nem ő van, jönnek vissza Soros emberei és szétrontanak ismét mindent. Ha lesz azonban nem-liberális ellenzék, ez aveszély nem lesz, így Orbán is megkerülhető lesz.

Most az afontos, hogy a ballibek teljesen eltűnjenek, s helyet adjanak normális ellenzlknek.

Az LMP lassan kezd eszmélni, lásd: azonnali.hu/cikk/20180827_fejezzuk-be-a-demokraciasiratast-es-a-moralizalast de vannak más, ksiebb erők is, akik hasonló vonalat képviselnek.

Ami fpontos: a ballibek, s a nem-ballibek, de a ballibekhez dörgölőző balosok - lásd Vajnai, TGM, Jámbor, Konok, stb. - legyenek az agyagba döngölve.

kvadrillio 2018.08.27. 18:14:53

nu, EZEKKEL SZEMBEN...MEGENGEDETT AZ AK47-ESEK HASZNÁLATA MINÉL GYORSABBAN ÉS KEMÉNYEBBEN !!! :o)))))ÓCSKA EMBEREK, NEM KELLENEK AZ EMBERISÉGNEK !!! :o)))Hitelek tízezreit adhatjak-vehetik szabadon, óriásit kaszálhatnak a követelés-kezelő cégek
nepszava.hu
Publikálás dátuma
2018.08.27 08:47
Illusztráció
Fotó: / Németh András Péter
Nem ütközik uniós jogba az EB szerint, ha egy bedőlt hitel az adós hozzájárulása nélkül cserél gazdát. Pedig az adósnak nagyon nem mindegy, kihez kerül felmondott hitelszerződése.
Szabadon adhatják vagy vehetik az adósokkal szemben fennálló követeléseket a bankok anélkül, hogy ők ehhez hozzájárulnának, vagy lehetővé tennék számukra a tartozás visszavásárlását – írja az azenpenzem.hu az Európai Unió Bíróságának egy spanyol ügyben hozott ítélete kapcsán. Mint kiderült, nem ütközik uniós jogba az egyébként a hétköznapokban alkalmazott üzleti gyakorlat.
Itthon hatalmas profit várható a követeléskezelőknél. Az elmúlt években Magyarországon százmilliárdos nagyságrendben adták el a bankok a behajtóknak a bedőlt adósok hiteleit; 2017-ben majdnem 220 milliárd forint adósságot passzoltak át behajtóknak, ennek egyharmadát az utolsó negyedévben. Tavaly az utolsó bő negyedévben majdnem 350 milliárd forint adósság került át a követeléskezelőkhöz (2016-ban összesen 426 milliárd forint). Hogy pontosan mennyiért kelnek el a nem teljesítő hitelek, az üzleti titok.
Az adósok szempontjából egyáltalán nem mindegy, hogy kihez kerül egy felmondott hitelszerződés: ha az egy nagyobb, hosszú távra tervező cégnél landol, rugalmasabban lehet egyezkedni. Ha viszont egy cég egyszeri projektként vásárol fel követeléseket, és gyors megtérülést akar rövid távon, jóval kisebb a lehetőség a megegyezésre.
Nagyban nehezíti az ésszerű követelésrendezést az a nem elhanyagolható tény, hogy a jogi út az adósok részére jelenleg bezáródni látszik, és ez igen magabiztossá tette a követelések érvényesítésében a szolgáltatókat.

kvadrillio 2018.08.27. 18:16:02

@kvadrillio: ILYEN RENDSZART CSAKIS GYILKOSOK ALKOTHATNAK !!!!!! EL A BEDŐLT HITELESEKTŐL !!!!!!!

pepin_nymburk 2018.08.27. 19:34:42

@nemecsekerno_007: az elmúlt 500 évben 1 államférfi volt a magyar történelemben, Széchenyi István. A többi balfék, akikről ma utcák vannak elnevezve, mind rosszul mérték fel az ország erejét, és lehetőségeit. Az a kótyagos politikus, aki 1800 fős szülőfalujába 4000 főt befogadni képes stadiont épít, meg napi 10 embert szállító kisvasutat, na az van a legmesszebb az államférfitől...

Orochimaru 2018.08.27. 20:04:04

@nemecsekerno_007: "Valamint a külföldre készülő 1 millió magyar állampolgárnak se ártana "beárazni" a költözést..."

Én úgy tudtam, hogy már 12 millióan vándoroltak ki, azt is, múlt héten. Persze bazdmeg, 1 millió. Édes faszom.

BiG74 Bodri 2018.08.27. 20:13:31

@Orochimaru:
Merre keveredtél orbanisztánból?

Rettegek mert ballib vagyok 2018.08.27. 21:19:40

@csabakirályfi:

Ki nem szarja le, hogy az Indexes hírhamisítóknak mi nem tetszik ?

Sokkal többet és sokkal nyagobbakat hazudnak a ballib médiában.

Midnight Run 2018.08.27. 21:21:49

Az, hogy Orbán olyan válaszokat ad, ami tetszik a magyaroknak, az még nem azt jelenti, hogy azok jó válaszok.

Történetesen, hogy egy magyar tőkésosztályt akar kiépíteni verseny nélkül, azt pont ilyen hibás válasz, még ha sokaknak tetszik is.

Az, hogy egyre több globális problémát úgy akar megoldani, hogy nemzeti szintet akarja erősíteni, szintn zsákutca. Pont, hogy az EUt kéne több hatalommal felruházni és a nemzeti kormányokat pedig megfosztani a hatalomgyakorlástól, hogy olyan ügyeket, mint migráció, internacionalista cégek megadóztatása, klímapolitika stb. meg lehessen oldani.

gono 2018.08.27. 21:28:31

Nos, nem tudom, hogy miért kell bizonygatni OV képességeit, aktivitását, szofisztikált módszereit. Ezeket nem szokta senki megkérdőjelezni. Hogy mennyire van stratégiája az már egy más kérdés. Sokan szerint a viselkedése szintisztán taktikai elemekből épül fel, stratégiai elemek csak a hatalmi célok kapcsán merülnek fel. Amit a legtöbben vitatnak az pedig a jóhiszeműsége.
A posztoló elég naívan viselkedik amikor OV valóságát kritika nélkül hagyja. Bizony nem minden az aminek látszik.
Azt is látni kell, hogy ma itt az lehet ellenzéki politikus akit OV hagy annak lenni (pl Vonát nem hagyta) illetve akit követlenül fizet is ezért. így talán mégsem meglepő az a téblábolás amit előadnak.

Alick 2018.08.27. 22:57:18

@pepin_nymburk: "az elmúlt 500 évben 1 államférfi volt a magyar történelemben, Széchenyi István."

A bipoláris állapotának mániás fázisában húzott nagyokat, de végül elmegyógyban végezte.
De legalább nem volt olyan nárcisztikus politikai kalandor, mint Kossuth.
Ilyenek jutottak nekünk... :)

Alick 2018.08.27. 23:03:10

@MACISAJT1: Fletó - minden összevetést mellőzve -egy színpadias szalonidióta elmebeteg, aki a főnöke elleni puccs által lett miniszterelnök. Vezetői képességeinek hiányára jellemző, hogy a kormányát anno KIss Péter tartotta egyben, a kormányzatban dolgozók számára Bajnai felért egy megváltással.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2018.08.28. 05:38:50

2008 olaj ára 120 dollár/hordó, benzin 310 forint/liter
2018 olaj ára 74 dollár/hordó, benzin 400 forint/liter

Mészáros Lőrinc szállítja a hordót?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2018.08.28. 05:41:49

@Orochimaru: " Édes faszom." Ezek szerint hajlékony vagy. De annyira undorító, hogy mézet kensz rá, mielőtt leszopod magad?

Orochimaru 2018.08.28. 07:35:37

@BiG74 Bodri: Pakisztán 2.0 (Egyesült Királyság). Egy pár évig jó lesz, aztán megyek tovább.

Orochimaru 2018.08.28. 07:37:50

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Igen, de csak hetetente egyszer. Nehéz lemosni a mézet a fanszőrzetről.

Netuddki. 2018.08.28. 09:31:00

"Az áprilisi országgyűlési választás eredménye, tehát a Fidesz újabb kétharmados győzelme, az ellenzék totális kudarca jóformán mindenkit meglepett."

Ostobasággal indítani?
Nem, nem lepett meg, csak a hülyéket. Amikor látszott, hogy az úgynevezett ellenzék összefogásra képtelen, előre borítékolható volt az eredmény. A találgatások is csak azon voltak, meglesz-e a 2/3. Meglett.

Válassz más témát, a politika nem igazán fekszik!

nemecsekerno_007 2018.08.28. 10:07:17

@Orochimaru: Zavech Research :) Egyébként akárhányan tervezik, akkor is be kéne árazni. Ne én fizessem más nagyanyjának a nyugdíját...

Bogyó 2 2018.08.28. 10:19:27

Hát ez egy nagyon jóindulatú cikk Orbán Viktorról, amelyik azért nem tagadja le a letagadhatatlant, csak bagatellizállja, s nem nézi a hosszú távú következményeket. Felnagyítja Orbán előnyeit, az okozott károkat meg elhallgatja.
Hogy itt nem a korábbi váltógazdaság fog folytatódni, ezt már akkor lehetett tudni, amikor nekimentek az Alkotmánybíróságnak, konszenzus nélküli Alaptörvényt fogadtak el. Mindennek a "Jaj a legyőzötteknek" üzenete volt. És ez nem egy normális ország, de semmiképpen sem egy demokratikus ország építésének az irányába mutatott. Nagyvonalúság, gesztus, úriemberség, lovagiasság, könyörület, nos ezek a szavak hiányoznak Orbán szótárából, és ilyen országvezetővel nem csoda, hogy olyan mentális állapotok uralkodnak ma, amit láthatunk a kocsmai szintre züllött parlamenti diskurzusokban, a proliszintre süllyedő újságírásban, a szándékos lejáratások teljes eluralkodásában, a nyilvánvaló, de a sok ember számára mégis megkajált ordító hazugságokat ábrázoló választási plakátokon. Ezek olyan hosszú távú következmények, amelyek nagyon nagy károkat okoznak, s amelyek nem egy nagy államférfi tevékenységét mutatja. Korszakos zseni lehet Orbán Viktor, ez nem morális kérdés és a tehetségét vitatni felesleges. Tehetséges, ahogyan bármelyik diktátor az volt, Augusztus császártól Napóleonon át Hitlerig, Sztálinig. De a saját hatalomhoz fűződő érdekeit mindig is az ország hosszútávú érdekei elé helyezni, számomra ezen múlik, hogy valaki államférfi-e, vagy tehetséges politikus. Államférfinek lenni morális mérce. Orbán inkább uralkodik a szemétdombon, mint ellenzékben legyen egy virágzó jóléti demokráciában, ez a nagy probléma vele. Ugyanis egy Alaptörvényt egypártiként elfogadni egyszerűen nem illik, csak büdös bunkóknak, erőből átvinni, egyszerűen tahóság. Antall József minden megkérdőjelezhető tulajdonsága ellenére végig úriember volt, szemben mondjuk Boross Péterrel, aki alatt az akkori Híradó a mai közszolgálatiság szintjére süllyedt.

Bogyó 2 2018.08.28. 10:24:21

Unalmas mantra már, hogy Orbán milyen jól reagál a világ történéseire, egy ellenzéki politikusnak nincs tere a reagálásra, az ellenzéki térfélen viták és nem tekintélytisztelet, megfélemlítés uralkodik. Sokszor parttalan viták, talán nincs közöttük igazán nagy vizionárius, de hiába is lenne, nem volnának eszközei, le lenne karaktergyilkolva. Azt kellene megérteni, hogy Orbán nem feltétlen annyira nagy zseni, hanem egyszerűen egy könnyebb utat választott, amikor diktatúrát épített a saját pártjában, majd a jobboldalon, most meg az országban. A sötét oldal könnyebben járható, mondják a Star Wars-ban is és valóban. Diktatórikus módszerekkel persze, hogy könnyebb a célokat elérni, a hatalmat megtartani. Csak hosszútávon ez mégis káros. valahogy az igazán jóléti országok mégsem ezt az utat választották. A nyersanyag-konjuktúrált vagy kivételes adottságú kis államokat most felejtsük el.

Az ellenzék gondolatai, lehetséges jövőképei el sem jutnak a választók jelentős részéhez, és azok igen sokszor bonyolultak, nehezen értelmezhetők, nehezek. Nincsenek érdemi viták. A fidesznek pedig kezére játszott a volt válság, az akkori kormányok bénázása és a jelenlegi konjunktúra, uniós támogatások előnyei, és persze a migránsválság. Rájátszanak az emberek bonyolultabb öszefüggésekkel kapcsolatos hozzá nem értésére (rezsicsökkentés) és alaptalan félelmeikre, szűkkeblűségükre (miránsválság). "Kell az erős kancellár."
Hogy a migránsválság meghatározó lesz a jövőben, hát kedves posztoló, ez nem Orbán nagy felismerése, mert ha az lett volna, akkor nem gyalogol át az országon annyi ember a Keletiig. Gyerekkorunkban is mondták már, hogy Délről megindulnak majd Északnak, szóval ne térdepeljünk még le az Orbán-szobor előtt. Pont Orbánnak nincs rá igazán jövőképe, eképzelése. Orbán üzenete az országnak a migránsválságról annyi: Kívül tágasabb! És pontosan tudja, hogy mindezt egy Franciaország, Németország élén nem tudná így megtenni, ezt csak az elkerülhető , kicsi nem célország éléről tudja üzenni.
Az ellenzéki stratégiák leegyszerűsítő elemzése szánalmasabb mint maguk az ellenzéki pártok.

"Orbán szerint ezt a nyomást csak azok az országok lesznek képesek kezelni, melyek..."

Szerintem köze nincs a migrációs nyomáshoz a nemzeti tőkésosztály építésének. Meg se említett migrációt, amikor ennek egyből neki láttak 2010-ben. Semmi másról nem szól ez, mint a politikai hatalom végleges megtartásáról, a klientúra kiszolgálásáról. Hagyjuk a ködösítést!
Szintén nevetséges, hogy Orbán fősodrába a menekültkérdést és nem a közel 2 millió embert befogadó Németország, vagy az ostromlott olaszok.
"Azt is idejében észrevette, hogy a NATO kezd kiüresedni (amire Trump azóta rá is játszik), ezért magunktól kell jóban lenni az olyan nagyhatalmakkal, mint Oroszország vagy Törökország, akik térségünk geopolitikai játszmáiban a nagykutyák lesznek"
Na, persze. Megint haldoklik a Nyugat, igaz? Közben Törökország épp most indul lefelé a lejtőn, az oroszok nem tudnak túljutni az eladjuk a gázt meg az olajat túlélési stratégián, de mi már odaállunk. Nem kedves barátom, mi csak az illiberalitásos Szent Szövetség kialakításán fáradozva udvarlunk nekik, hogy ti is leveritek az ellenzéket, mi is ezt tesszük, ilyen-vagy olyan eszközökkel, de itt hatalomváltás nem lesz, a választások csak színjátékként üzemelnek.
Az, hogy az erős magyar tőkésosztály fogja megakadályozni a válság elhatalmasodását, nos, ez is csak illúzió és süket duma, egy ilyen nyitott gazdaság mindenképpen sérül,, főleg, hogy a te általad magyar tőkésosztály megteremtésének titulált Mészáros-féle szabadrablás versenyképtelenebbé, alacsonyabb munkanívójúbbá teszi az országot. A nemzetközileg versenyképes termékeinket valahogy nem Lőrinc barátunk cégei gyártják, hanem néhány Orbán nélkül is nagyot alkotó tehetséges vállalkozó meg a sokat kárhoztatott multik. persze, el lehet őket zavarni és az Audi telepeit is átadni Lőrincnek, gyártson kisautókat a törököknek, de nem fogják, mert azért Viktor is lefekszik a nyugati tőkének, tudja, hogy annyira nem feszítheti a húrt, hagyni kell valamit nekik, ha már multiadóval be van fogva a nép szája. Tehát Orbán azért nem hülye, sőt, de a korszakalkotó zsenialitását nem az ország felemelésében, hanem a hatalom megtartásában látom, államférfiúi nagyságát moralitás szempontjából meg ne is említsük. Attól még ne váljon senki államférfivá, mert sokáig uralkodik, ugye Kim Ir Szem-et se tekintjük államférfinek?

Bogyó 2 2018.08.28. 10:28:45

@Rettegek mert ballib vagyok: "Már csak azt nem értem, hogy a ballib véleménydiktatúra alapeszményét követő, és cenzúrázó Indexen ez hogy került címlapra."

hÚZD KI A FEJEDET, IGEN, ONNAN, ÉS NÉZZ SZÉT A VILÁGBAN! Aztán beszéljünk arról, hogy mikor kerülhetne egy Vonát, Gyurcsányt, Szél Bernadettet felmagasztaló cikk, poszt a pesti Srácok, a Magyar Idők vagy az origó bármely lapjára! ??? El tudod ezt képzelni? Na, akkor zongorázd a különbséget az index és a seggnyaló kormánypropaganda eszközei között.

Bogyó 2 2018.08.28. 10:33:21

@maxval balcán bircaman: És most teljes a szabadság, Sokkal nagyobb, mint mondjuk 2008-ban, Telis tele vagyunk információkkal, izgalmas politikai vitákat hallhatunk a közszolgálati televízióban, kemény kérdéseket tesznek fel a miniszterelnöknek aki állja a sarat, komoly elemzésekről vitáznak a különböző oldalakhoz húzó politológusok, és nagy izgalommal várjuk milyen eredmények lesznek a következő választásokon, vajon ki fog győzni. Igaz?

Rettegek mert ballib vagyok 2018.08.28. 10:49:32

@Bogyó 2:

Semmi különbség.
Az Index a ballibek seggét nyalja, és hivatalból fikázza a Fideszt, a kormánypártiak meg éppen fordítva.

Az egyetlen különbség, hogy te maszturbálsz az egyiken, és azt hiszed hogy a másik hazudik.
Én meg tudom, hogy mindketten ferdítenek, hazudnak, saját szempontból mutatják be az igazságot.

Alternatíva 2018.08.28. 11:18:45

Blablablablablabla...Orbán egy közönséges bűnöző, ennyi és nem több. A baj az, hogy tucatnyian vannak, Pintér, Polt, Csányi, stb. Ha Orbán kilehelei mocskos lelkét, akkor sem lesz másképpen. Jön a genetikailag selejt haveri köre, családja és kezdődik minden elölről. A következő 20 év lefutott már előre. Napi 10-15 gyilkosság, 40 öngyilkosság, további 1 millió földönfutó. Horthy feltámadt és megdugatta magát Rákosival.

citrix 2018.08.28. 11:33:06

A maga módján Hitler és Sztálin is zseni volt. Az egyiknek bejött, a másiknak nem de az emberiség aligha mond köszönetet egyikőjüknek is.

felucca02 2018.08.28. 11:43:02

@MACISAJT1: Hát, ez nagyszerű idézet, jó jok kopipészt, de minek?
Kit érdekel Gyurcsány?

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.08.28. 11:58:48

@Bogyó 2:

Igen, most sokkal nagyobb a pluralizmus.

A 90-es években az volt a felállás, hogy ugyanazok a ballib megmondóemberek megjelentek minden létező médiában, előadták az abszolút és örök igazságot, s mindenki másnak kuss volt. Aki mégis megszólalt, az csúnya nácinak, antiszemitának, mucsai korcsnak lett kikiáltva.

felucca02 2018.08.28. 12:17:25

@maxval balcán bircaman: Ezzel ellentétben most számtalan különböző beállítottságú megmondóember jelenik meg a médiában, amely nyílt vitáktól hangos a kormány és az ellenzék között, érdekfeszítő vitákban szorítják egymás torkára a kést, maga a miniszterelnök is szívesen ad interjút ellenzéki orgánumoknak, satöbbi.

Tényleg ez a tökéletes világoknak is legjobbika!

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.08.28. 12:18:37

@felucca02:

Így igaz. Most számtalan média van, sokféle vélemény hangzik el.

nemecsekerno_007 2018.08.28. 12:56:40

@citrix: Ja például Heller anyó egészen jól szolgálta a sztálini rendszert, utána meg Kádárt mégse lehet vén, bigott, kommunistának nevezni igaz?! :)

citrix 2018.08.28. 13:13:06

@nemecsekerno_007: Kérdés: Pintér Sándort, Orbán belügyminiszterét lehet-e bigott kommunistának nevezni? A Kádár rendszerben MSZMP alapszervi párttitkár volt a BM garázsban, most meg ugye hol tart. Heller Ágnes hol tart most, milyen tisztséget visel és volt-e MSZMP vagy MDP párttitkár? Okosodj mielőtt marhaságokat írsz.

N. Barbie 2018.08.28. 14:15:40

Egyre inkabb az az erzesem ezt a blogot olvasva, hogy ha kicsit modorosabban is, mint mondjuk egy Lokal vagy prostisracok, de megiscsak egy fidesznyik irja.
Demagog hulyesegekkel magyarazza orban kiralykodasat, es habar csak mertekkel, de elismeri, hogy egy kiepulo diktatura ellen kene harcolniuk, de minden posztban az ellenzek szapulasa a vege. Nagyon gyanus.

Neztem youtube-on egy Ceausescu politikusi palyafutasarol egy dokufilmet tegnap. megdobbento volt, hogy a film ugy 90%-ban (a tobbi 10 is lehet csak ido kerdese) ahogy soroltak a roman dilettans, betegesen hatalommanias idiota tetteit, siman ki lehetett volna cserelni a nevet orbanra es ugy is igaz lett volna a film.
Nagyon remelem az eletuk vege is ugyanugy alakul...

nu pagagyí 2018.08.28. 14:47:41

A "korszakos zseni" első osztályú diktátorrá képezte át magát. Munkálkodása az ország újabb tragédiáját hozza majd magával, ahogy az ország korábbi "korszakos zsenijeinek" eredményei sugallják.

Horthy-Szálasi: egy tönkretett, háborús vesztes és még kisebb ország. Az aljas indulatok felszabadítása, hullák sora.
Rákosi: Újabb hullák, terror.
Orbán: egyelőre az aljas indulatok felszabadításánál jár.

nu pagagyí 2018.08.28. 14:53:09

@maxval balcán bircaman: Kb. annyi média van, amennyi a rájuk szánt közpénzből futja (valóban sok), ezen kívül leginkább interneten találsz olyat, amelyik nem a központi hírgyár duplagondolját közvetíti.

BitPork 2018.08.28. 14:57:44

A jelenkor legnagyobbja? Ha ez igaz lenne, már liberális öngyilkos lemmingek lennének világszerte.
A valóság ezzel szemben az, hogy a veszély mögé bújó kártékony harácsolóról van szó, akit más nem érdekel csak a saját pereputtyának a gazdagodása. Sajnos.

nu pagagyí 2018.08.28. 15:02:00

@ATorzAtka: Bennetek még nem merült fel, hogy az úgynevezett ellenzék (tisztelet a kivételnek: Momentum, DK) csak a Fidesz bábjáték része? Félek, ti is azok vagytok.

Talán az a legfeltűnőbb, hogy az ellenzék baszogatásán kívül, semmi pozitív mondanivaló nem derül ki arról, milyen országot szeretnétek?

Ahogy látom, az feladatotok (erre lehet majd tiltakozni, hogy a "korszakos zseni" erkölcstelen politikáját próbáljátok "emberközelbe" hozni, elősegítve az úgynevezett konszolidációt, ami azt jelentené, hogy az emberek beletörődnek a szarba, lehetőleg ne is érdekelje őket, mit terveznek velük, mert úgy sincs beleszólásuk. A velük történt katasztrófák pedig természeti jelenségek, vagy a Jóisten kiismerhetetlen szeszélye.

nemecsekerno_007 2018.08.28. 15:02:22

@citrix: És melyiknek volt nagyobb befolyása? Egy BM párttitkárnak v. egy filozófusnak aki itthon az elnyomó rendszer ideológia támasza volt, külföldön meg ugyanennek a rendszernek a legitimációját egyengette. Nem hinném, hogy szó nélkül kéne hagyni, hogy a róka (Heller) diktatúrázik meg fasisztázik mert nem ő "nyomozhat" a tyúkólban. Ha a Fideszt előszedjük a lopásai miatt akkor kb. mindenkit elő kéne szedni 1990-ig, másként nem megy mert az kettős mérce. Nem menti fel Hellert, se Gyurcsányt, se senki mást az, hogy Pintér a belügyminiszter aki korábban párttitkár volt. Ebben nincs kompromisszum. Az külön vicces, hogy olyanok mosdatják Hellert akik az előző rendszer vaskos láncszemei voltak v. ezen emberek eszmei utódai.

citrix 2018.08.28. 15:12:55

@nemecsekerno_007: Nem tudom mekkora befolyása volt Hellernek de azt tudom hogy az MSZMP párttitkár a belügyminiszter akinek lássuk be, van némi hatalma. Ma, 2018-ban. Szerinted hamut szórt a fejére és mea culpázva vitriollal kimosta a fejéből a kommunizmusba vetett hitet? Hogyne, biztos így történt.
A lopás az lopás, bárki teszi. A fidesz ügyes mert törvényesítette a lopást saját kölykei részére, így az jogilag nem is minősül annak. Biztos ami biztos beültette főügyvédnek Polt Pétert akinél kizárt hogy bármilyen stikliből bajság legyen, Ez van.

csúti csüngőhasú tolvaj 2018.08.28. 15:44:48

Nem kicsit vicces egy tanulatlan buta cigányt zseninek aposztrofálni...

nemecsekerno_007 2018.08.28. 16:07:14

@citrix: Mekkora? Hát elég nagy, biztos nagyobb mint egy BM párttitkárnak. Persze én is örülnék neki ha nem egy volt párttitkár lenne a belügyminiszter, de ne egy Heller v. Gyurcsány mondja meg ki legyen helyette. Tök mindegy mennyit lop és hogyan a Fidesz, 90-ig visszamenőleg kell tisztázni a privatizációt, meg az összes többi "eredeti tőkefelhalmozást" Másként nem megy. Aki azzal mentegeti az előző garnitúrát, hogy azok sokkal kevesebbet loptak, meg nem intézményesítve az kifogásokat keres.
Egyébként a rendszerváltáskor csak a Kisgazdapárt és a Magyar Október Párt akart teljes reprivatizációt vagyis, hogy mindenkinek vissza kell adni minden vagyonát amit az 44-től 53-ig elvettek. Persze akkor az előző rendszer potentátjai nem tudták volna átmenteni a politikai hatalmukat gazdaságiba. A Heller és Kéri félel "értelmiségiek" nagy szerepet játszottak abban, hogy a rendszerváltás úgy zajlott le ahogy.

De nézd meg ezt a filmet, ebben elég jól felvázolják a lényeget:

Kibulizott ország – (Bereznay András - történelmi térképész (1979-óta Londolban él)
(kétrészes dokumentumfilm)

www.youtube.com/watch?v=9fLbxIhIbvQ

www.youtube.com/watch?v=L02XFPXuDFc

driopios 2018.08.28. 16:36:29

- Anya, ma megint leszoptam verbálisan Orbán Viktort. Ügyes vagyok?
- Ügyes vagy kicsim.

Orochimaru 2018.08.28. 18:22:34

@nemecsekerno_007: Ha ez ennyire zavar, költözz el külföldre, mert ez a rendszer a falig fog menni, és még van benne pár évtized. A 11 éves munkaviszonyom alatt más anyjának és nagyanyjának fizettem a nyugdíjjárulékomat, nem a sajátjaimnak, és nem is magamnak. Nagymuterem 70 körül van, de szívós asszonyság, szerintem elmegy 90-ig. Anyám 5 év múlva mehet nyugdíjba korkedvezménnyel. Te meg a többi adófizető fogjátok fizetni az ő nyugdíjukat, erről szól a felosztó-kirovó rendszer. Ha nem öregedne el teljesen a társadalom, és születne elég magyar gyerek (a kisebbségit nem számítom ide, annak a nagy részre soha a büdős életben nem fog dolgozni, ezáltal majd azokat is az adófizetők tartják el), akkor lenne esély, hogy majd neked is fizessen valaki nyugdíjat. De tetszik az embereknek a 70%-os adóprés, szóval fizessétek csak szépen a muttim meg a nagyim nyugdíját is! Én meg élem világomat külföldön, és köszönöm, hogy segítesz eltartani a rokonaimat.

Kádár népének országában te öngondoskodást vársz, amikor az emberek mindent az államtól várnak el. Azért ez durva. Durva anyagot tolhatsz, adhatnál nekem is belőle.

nemecsekerno_007 2018.08.28. 21:57:52

@Orochimaru: Azt majd meglátjuk. Elég gyorsan lehet társadalmi támogatottságot szerezni arra, hogy a külföldön dolgozók fizessék az itthon hagyott nyuggereiket és ne mi. Főleg ha kicsit rosszabbul pörög a gazdaság és pénzt kéne spórolni. Majd térjünk vissza rá akkor...

Orochimaru 2018.08.28. 22:27:24

@nemecsekerno_007: Mivel a politikusok a nyuggerek segítségével nyerik meg a választásokat, erősen kétlem, hogy bármit is megvonnának tőlük. Amíg van miből fizetni a nyugdíjat, addig minden megy tovább, mint eddig. Társadalmi támogatottság? Mo.-n? Ne röhögtess már.

Mickey Pearce 2018.08.29. 03:00:28

@csúti csüngőhasú tolvaj:
Rasszista is, fogalmatlan idióta is, csak nem liberális értelmiségi tetszik lenni?
A zsenialitásnak mi köze van a tanultsághoz te idióta?? Mondok egy nagyon egyszerű példát hátha még te is megérted a magad szűk és primitív világában: egy cigány lehet zseniális zenész úgy hogy nem végezte el a Zeneakadémiát. Ezt sikerül fognod agyilag??
Csak szólok hogy a hozzád hasonló hányadékok miatt többen szavaznak a fideszre mintha ti nem is léteznétek.

nemecsekerno_007 2018.08.29. 10:26:24

@Orochimaru: Nem az összes nyugdíjastól vonnák meg csak azoktól akiknek külföldön dolgozik a járulékfizetője (értsd.: családtag). Az már úgy csak kb. 1/3-a nyugdíjas szavazóknak. A többi 2/3-nak nem lenne nehéz elmagyarázni, hogy miért nem jó ha az ő unokái/gyerekei fizetik a külföldön dolglozók nyugdíjasainak a járulékát. :) Úgy alapból marha nagy az öntudatunk és felháborodunk az igazságtalanságokon, de ezt például kevesek nehezményezik. Jól megtervezett kommunikációval megoldható a dolog és kommunikációban elég jó a kormány :)
Egyébként első körben lehet, hogy csak símán felbruttósítják a nyugdíjakat vagyis ha valamelyik demagóg politikai erő adókat akar emelni, akkor az automatikusan csökkenti a nyugdíjakat is.
De majd meglátjuk...

-JzK- 2018.09.15. 21:15:16

Korai volt a ballibek öröme, bár érthető, hogy nagyon ki voltak éhezve a sikerélményre, elvégre az elmúlt 10 évben nem sok részük volt benne. Orbán direkt állt bele ebbe a konfliktusba, ha pár szimbolikus ügyben meghunyászkodott volna, az EPP bevédi, aztán slussz.

De elérte, hogy mindenki róla beszéljen, és a nyugati ember úgyis annyit fog ebből leszűrni, hogy Orbánt baszogatja az EU, és ki az az Orbán? Ja, az a faszi, aki kerítést épített a füstösinvázió ellen, de hát az tök jó dolog!

Amúgy meg az Európai Bíróság elmeszelheti a kétharmados szabály támadhatósága miatt, ha meg még a Tanács elé kerül, évekig tartó semmitmondás lesz, majd a jogászok széttrollkodják, meg a lengyelek és a csehek úgyis minden szankciót megvétóznak, tehát ezzel a dolog ennyivel le is van szarva, az EU magát égette be.

A ballibek ugyanazt csinálják ma, mint Kádár baloldali ellenzéke, akik mentek árulkodni az "óvóbácsinak" Moszkvába, hogy az ország vezetése elhajló, "revizionista". Pedig az adott geopolitikai körülmények közt ez volt a legbölcsebb, papíron betartani az elvárás minimumát, amúgy meg ott átbaszni Moszkvát, ahol csak lehet.

Most is ez van: az EU úgynevezett "alapértékei" micsodák? Gyakorlatilag a "sokszínűség" és a "tolerancia" kultúrmarxista fogalmai, magyarra váltva ez annyit jelent, hogy imádnod a négert, az arabot meg a buzit.

Én nem vagyok politikus, én bátrán fogalmazhatok olyan direktben, hogy teljesen igaz a vád, a nagy szart kellenek nekünk az EU "alapértékei", nekünk csak a pénzük kell, és az a helyes hazafias álláspont, hogy ha lehúzzuk őket, ahol és amennyire lehet, és amennyire csak lehet kijátsszuk az "alapértékeket", hogy Magyarország SOHA ne legyen négeres-buziházasságos undorító ország.

Vegye csak tudomásul minden hazaáruló baloldali: Magyarország fehér ország, és az is marad!

Kokeróország nem ország, fehér ország mennyország.